onko sinulla oma pyykinpesukone?
tuli tuosta toisesta ketjusta mieleen. itselläni on ja asun yksin. en edes opiskeluaikoina käyttänyt pyykkitupaa.
Kommentit (27)
On, mutta ei sitä saa tässä asunnossa toimimaan.
On. Pakko ollakin, talossa ei ole pesutupaa. Opiskeluaikana asuin solussa, mutta en käyttänyt pesutupaa sielläkään, kävin lähes joka viikonloppu kotona ja vein aina pyykit mukana.
On, pieni päältä täytettävä halppismalli, jonka olen opiskeluaikoinani ostanut. Ollut käytössä monet vuodet lapsiperheen pyykkärinäkin, mutta kun hoksasin että meillä on taloyhtiössä äärettömän hyvä pesukone, kuivaushuone ja kuivausrumpu, on oman koneen pyörittäminen jäänyt vähemmälle.
On, mutta käytän silti huomattavasti enemmän taloyhtiön pyykkitupaa kuin omaa konetta. Pyykkituvassa on isommat ja tehokkaammat koneet ja sieltä löytyy myös kuivausrumpu. Itsellä löytyy omasta asunnosta pienempi päältätäytettävä, jota käytän lähinnä, jos tulee jotain yllätyspyykättävää (esim. kaadan kahvit vaatteille).
Pakkokin olla. Kun on lapsia, pyykkiä tulee ihan tuhottomasti. Taloyhtiössä ei ole pyykinpesukonetta.
Ei ole. Kone hajosi joskus 5 vuotta sitten. Siitä lähtien olen käyttänyt taloyhtiön pesutupaa. Ei edes tunnu hankalalta. En ole kaivannut omaa
mä en kyllä pesis taloyhtiön pyykkituvassa. ällöttää ne likaiset koneet.
Ei ole. Pesutupa on uusi, hyvä ja maksuton, eipä näy likaisia koneita siellä.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 22:41"]
[/quote]
kaikki yleiset koneet ovat likaisia. kaikkea likaa ei vain ihmissilmä nää.
Nykyiseen yksiööni ei sovi pesukonetta, onneksi on hyvä pesutupa.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 22:49"]
[/quote]
[/quote]
Mitä haittaa siitä liasta sitten on?
[/quote]
[/quote]
Kerro ihmeessä lisää, miten pesutuvan koneet ovat likaisempia kuin se kotikone? Ja miksi?
[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 22:52"]
[/quote]
[/quote]
Kerro ihmeessä lisää, miten pesutuvan koneet ovat likaisempia kuin se kotikone? Ja miksi?
[/quote]
monet pesevät esim oksennuspyykkiä, verisiä alkkareita, spermaisia lakanoita yms neljässä kympissä. kiva sitten laittaa omat pyykit sinne sen jälkeen. jotkut saattavat pestä jopa narttukoirien juoksuvaippoja...
Meidän talossa asui joskus joku maatilatyöntekijä (tarkemmin en tiiä kun en alaa tunne). Se pesi todella paskaiset navettahaalarinsa aina taloyhtiön pesutuvassa ja sen jäljiltä koko pyykkitupa kuivaushuoneita myöten haisi lietelannalle.
Että sellaista likaa siellä pyykkituvan koneissa voi olla, lehmänpaskaa.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 23:00"]
Meidän talossa asui joskus joku maatilatyöntekijä (tarkemmin en tiiä kun en alaa tunne). Se pesi todella paskaiset navettahaalarinsa aina taloyhtiön pesutuvassa ja sen jäljiltä koko pyykkitupa kuivaushuoneita myöten haisi lietelannalle.
Että sellaista likaa siellä pyykkituvan koneissa voi olla, lehmänpaskaa.
[/quote]
Tän sun viestin jälkeen varmaan kukaan ei enää missään tilanteessa uskalla käyttää pyykkituvan pesukonetta.
Totta kai.
Ensimmäisessä opiskelija-asunnossani minulla sen sijaan ei ollut pesukonetta huoneistossa eikä taloyhtiössä. Pesin vaatteeni vuoden käsin, eikä edes tuntunut hankalalta. Nykyisin ei kyllä tulisi mieleenkään. En osaisi elää ilman pesukonetta ja kuivausrumpua.
mä pesen lähes joka päivä pyykkiä vaikka asun yksin. en voisi kuvitellakaan että kävisin joka päivä pyykkituvassa pesemässä..
Ennen en olisi voinut kuvitellakaan eläväni ilman pesukonetta. Nyt, perheellisenä reilun sadan neliön asunnossa ei ole tilaa pesukoneelle!! Joten käytän pyykkitupaa..
On. Muuten sama kone, jonka vanhempani osti mulle, kun muutin yksiöön vuonna 1999. Sitä ennen asuin vähän aikaa solussa.