Nyt on pakko sanoa: nainen vaietkoon seurakunnassa
Kommentit (27)
[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 20:25"]
[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 19:46"]
Yhä edelleen löytyy meitä, jotka kunnioitamme tätäkin periaatetta ja perinteisiä sukupuolirooleja ylipäätään. Ja täysin vapaaehtoisesti.
Älkää miehet kuvitelko kaupunkilaisheitukoiden edustavan koko sukupuolta :)
[/quote]
Haluaako miehet perinteisiä sukupuolirooleja? Veikkaan että aika moni mies on ihan tyytyväinen, että vaimo on mukana tekemässä niitä perheen yhteisiä päätöksiä. Harva mies haluaa sitä vastuuta yksin kantaa, kyllä se on helpompaa on kun on kumppani mukana jakamassa taakkaa. Vastuusta luistaminen perinteisiin sukupuolirooleihin vetoamalla on kyllä aika luuserimaista, kuinka voi oman puolisonsa pettää sillä tavoin.
[/quote]
Ja todettakoon vielä, että ne miehet jotka niitä perinteisiä sukupuolirooleja haluavat on usein kasvatettu siihen. Ei heille muuta ole opetettu. Heille on aina korostettu kuinka miehen velvollisuus on sitä ja tätä, miehen on jaksettava, miehen on pystyttävä jne. Ei heillä yksinkertaisesti ole muuta vaihtoehtoa kuin jaksaa. Ja kun vaimokin on sitten se raamatun pikkuvaimo joka tosiaan on naisellinen nainen, niin pakkohan siinä on jaksaa. Ei siitä naisesta ole sitä vastuuta jakamaan, se kun vaan odottaa että kyllä mies ja Jumala perheen hoitaa.
Paavali sen sanoi. Itsestään liikoja luullut tavisukko, joka on liioitellut tekemisiään saduissaan.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 20:51"]
Paavali sen sanoi. Itsestään liikoja luullut tavisukko, joka on liioitellut tekemisiään saduissaan.
[/quote]
Jeesus kritisoi jäykkää lakiuskontoa. Paavali teki hänen opetuksistaan jäykän lakiuskonnon.
Mies voi haluta ns. 50-50%, mutta olettaa silti olevansa suurempi kuin nainen ja sen, että tämän sanan ratkaisee. Tähän ei sitten lueta mukaan lapsenhoitoa/kotityötä sun muuta naisille itsestään kuuluvaa osuutta. Mies päättää ja sillä hyvä, vaikka niistä keihin ei oikeutta omalla panostuksella olisi muuta valtaa kuin raamatun sana. Varmaan ottaa ja lähtee, kun uuden naisen tavannut taas... Tekopyhää tämä miesten raamatullinen valta. Menee usko jumalaan tästä.Niin paha olo.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 19:36"]
Suomessa on sananvapaus, myös naisilla.
[/quote]Mutta Raamattu on suomen lakia tärkeämpi!
Tiesittekö muuten, että kyseinen kohta on todennäköisesti väärennetty kirjeeseen? Itse en tosin kuulu minkäänkäänlaiseen seurakuntaan, joten sinänsä ei kiinnostaisi, vaikka Raamattu käskisi teidän tanssia tiputanssia joka tiistai kello kymmenen aamulla. Mutta kannattaa tosiaan pitää mielessä, että Raamattu EI ole Jumalan sanaa, vaan sen on kirjoittanut aikojen saatossa päättävät miehet. Eri aikakausina kyseiseen kirjaan on lisäilty ja poisteltu asioita, mikä nyt milloinkin on sattunut elitisteille sopimaan.
Onneksi olen itse Jumalan kanssa sinut, eikä hän ole minua sen kummemmin rankaissut elämässä, vaikka en lue Raamattua päivittäin, kuulu kirkkoon tai muuhunkaan seurakuntaan. Minun ei myöskään tarvitse heristellä sormea muille, jotka eivät elä samalla tavalla kuin minä :)