Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhä ei ole kaatopaikka

Vierailija
04.08.2013 |

enkä mä ole köyhä. Mutta kuulkaas nyt hyväntekijät, jos joku sanoo, ettei tarvitse viidettä äitiyspakkauksen toppahaalaria enää, niin onko se oikeasti syy loukkaantua? Tai jos ei tarvitse sitä teidän risaa sohvaanne, koska entinenkin on ihan hyvä, niin ei tarvitse loukkaantua. Siitähän te oikeasti loukkaannutte, että joudutte viemään tavaranne kaatopaikalle itse.  Miettikää nyt vähän, muutkin tarjoaa. Ottaisitteko pieneen asuntoon itse kuusi telkkaria ja kahdeksan nojatuolia ilmaiseksi vain siksi, että joku hyvää hyvyyttään tarjoaa? Rajansa se on kaikella. Ottakaa selvää tarpeesta, ennen kuin alatte tyrkyttää ja sitten uikuttaa netissä, kun ei kelpaa. Nimimerkillä: Kyllästynyt roudaamaan sukulaiselle tupattuja tavaroita kaatppaikalle, kun mihinkään ei mahdu. 

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 06:30"]

Laitan vielä yhden viestin tähän ennen töihin menoa. Moni alkaa ehdotella, että pikkaisen kun näkee vaivaa pääsee tavaroista eroon - hetkinen!!!! Siis on ok tuoda turhat tavarat muille ja niiden muiden pitää nähdä vaivaa sen hävittämiseen? Ei tämä yhtälö ole oikein. Eikö ne tyypit voisi nähdä sen vaivan itse, hyvät hyssykät! 

Tuo vanhan lahjoitettujen tavaroiden osto/myynti on selvää bisnesstoimintaa. Jos sukulaisellani oli kyky pyörittää bisnestä, ei hän olisi sairaseläkkeellä. Mikäli tuollaista, että myy suuria määriä lahjoitettuja tavaroita tai halvalla ostettuja eteenpäin kalliimmalla, eikä tee siitä veroilmoitusta tai ilmiotusta ammatinharjoittamisesta, se on VEROPETOS. ap. Tuollaisesta hommasta jää yleensä kiinni ja tietämättömyys ei ole puolustus. 

[/quote]

tiedoksi, olet väärässä, omaa käyttöomaisuutta voi myydä verotta, puhtaana käteen. Sitten jos menee melkoisiin määriin, ylläpito, jota kautta myydään voi alkaa rokottaa mutta kyllä aika monta sataa muutaman euron putkitelkkaria pitää myydä ennen kuin verottaja herää.

sana sairaseläkeläinen ei ole synonymi toimintakyvytön.

tietty jos ko henkilö ei voi mitään tehdä, sitten on pahempi juttu.

Vierailija
42/47 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä ap:n kanssa. Te jotka olette sitä mieltä että teillä ja ap:n sukulaisen kaikilla tutuilla on oikeus viedä romunsa köyhälle joka ei tee niillä mitään ja sen köyhän on hankkiuduttava niistä eroon asianmukaisesti kierrättämällä, vuokraamalla vaikka pakettiauton 100 eurolla päiväksi, niin miksette tee sitä itse? Myy tavaroitanne ja kierrätä ja kärrää kaatopaikalle?

Siksi koska siitä on vaivaa teille, mutta eihän siitä huonossa kunnossa olevalle köyhälle autottomalle ole mitään vaivaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 07:20"]

Laitan vielä yhden viestin tähän ennen töihin menoa. Moni alkaa ehdotella, että pikkaisen kun näkee vaivaa pääsee tavaroista eroon - hetkinen!!!! Siis on ok tuoda turhat tavarat muille ja niiden muiden pitää nähdä vaivaa sen hävittämiseen? Ei tämä yhtälö ole oikein. Eikö ne tyypit voisi nähdä sen vaivan itse, hyvät hyssykät! 

Tuo vanhan lahjoitettujen tavaroiden osto/myynti on selvää bisnesstoimintaa. Jos sukulaisellani oli kyky pyörittää bisnestä, ei hän olisi sairaseläkkeellä. Mikäli tuollaista, että myy suuria määriä lahjoitettuja tavaroita tai halvalla ostettuja eteenpäin kalliimmalla, eikä tee siitä veroilmoitusta tai ilmiotusta ammatinharjoittamisesta, se on VEROPETOS. ap. Tuollaisesta hommasta jää yleensä kiinni ja tietämättömyys ei ole puolustus. 

[/quote]

tiedoksi, olet väärässä, omaa käyttöomaisuutta voi myydä verotta, puhtaana käteen. Sitten jos menee melkoisiin määriin, ylläpito, jota kautta myydään voi alkaa rokottaa mutta kyllä aika monta sataa muutaman euron putkitelkkaria pitää myydä ennen kuin verottaja herää.

[/quote]

Niin, omaa käyttöomaisuutta voi myydä, mutta miten on toisten käyttöomaisuuden myynnin laita? Jos myyt 10 televisiota ja viisi sohvaa viikossa, niin kyllä se vaikuttaa varmaan ulospäin bisnestoiminnalta, vaikka siitä tuleekin pelkkää persnettoa.

Vierailija
44/47 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Oman käyttöomaisuuden myynti on eri asia kuin ottaa tietoisesti vastaan ilmaiseksi tavaraa ja myydä sitä voitolla eteenpäin. Voitolla myynti on aina verotettavaa toimintaa. 

Vierailija
45/47 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 07:26"]

[/quote]

[/quote]

Niin, omaa käyttöomaisuutta voi myydä, mutta miten on toisten käyttöomaisuuden myynnin laita? Jos myyt 10 televisiota ja viisi sohvaa viikossa, niin kyllä se vaikuttaa varmaan ulospäin bisnestoiminnalta, vaikka siitä tuleekin pelkkää persnettoa.

[/quote]

usko pois. Suomessa verottajaa ei kiinnosta se jos myy 15 putkitelkkaria vaikka päivässä. En ikävä kyllä muista mikä on se summa minkä verran voi tienata oman yrityksen piikkiin ettei tarvi maksaa mitään veroja, 8000 e vuodessa ? Siihen summaan voi myydä kaikki tämän maan putkitelkkarit muutamaan kertaan. 

Tänä päivänä suurimmat murjeenkryynit kierrätyskeskuksissa on juuri sohvat sekä eletroniikka. Verottaja EI ole kiinnostunut niiden myymisestä.

Ja voi olla hyvin vaikeaa löytää tälle määrälle asiakkaita, eli tavarasta kannattaa hakeutua eroon sitä mukaan kun niitä ylimääräisiksi jää.

Vierailija
46/47 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 17:29"]

Eihän sen köyhän tosiaan tarvitse kaikkea ottaa vastaan, mitä tarjotaan. Mutta se on kumma, että Suomessa köyhänkin on varaa haluta merkkituotteita. Näitä on paljon, joille ei peruskama kelpaa, vaan pitäisi olla sitä muodikasta ja merkkiä. Eihän kierrätyskeskuksiinkaan enää perushuonekalut kelpaa.

[/quote]

Kas kun en ajatellut. Toki olisin voinut ne D-kupin sloggirintaliivit vaikka myydä tai pitää vain itse, vaikka minulla on pienet a-kupin rinnat. Toinen, mielenkiintoinen, mitä sain, oli XL-kokoinen maihinnousutakki tältä kyseiseltä naiselta. Itse olen 160cm ja painan 42kg. Sitäkin olisin varmaan voinut jossain pitää tai myydä. Vanhahan se oli ja hihansuut rispaantuneet. Niin ja se tyttöjen toppapuku, missä oli polvet revenneet ja takapuolessa halkio.

En kyllä ollut köyhä vaikka hoitovapaalla olin, mutta kyllä sitä tietenkin olisi voinut myydä tai käyttää kaikki nämä ystävällisesti tuodut tavarat, eikä sanoa, että voisiko itse hävittää jätteensä, kun lisäsäkit maksavat meille.

Se D-kupin sloggitissiviivit saanut :)

Vierailija
47/47 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 18:13"]

[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 17:29"]

Eihän sen köyhän tosiaan tarvitse kaikkea ottaa vastaan, mitä tarjotaan. Mutta se on kumma, että Suomessa köyhänkin on varaa haluta merkkituotteita. Näitä on paljon, joille ei peruskama kelpaa, vaan pitäisi olla sitä muodikasta ja merkkiä. Eihän kierrätyskeskuksiinkaan enää perushuonekalut kelpaa.

[/quote]

Kas kun en ajatellut. Toki olisin voinut ne D-kupin sloggirintaliivit vaikka myydä tai pitää vain itse, vaikka minulla on pienet a-kupin rinnat. Toinen, mielenkiintoinen, mitä sain, oli XL-kokoinen maihinnousutakki tältä kyseiseltä naiselta. Itse olen 160cm ja painan 42kg. Sitäkin olisin varmaan voinut jossain pitää tai myydä. Vanhahan se oli ja hihansuut rispaantuneet. Niin ja se tyttöjen toppapuku, missä oli polvet revenneet ja takapuolessa halkio.

En kyllä ollut köyhä vaikka hoitovapaalla olin, mutta kyllä sitä tietenkin olisi voinut myydä tai käyttää kaikki nämä ystävällisesti tuodut tavarat, eikä sanoa, että voisiko itse hävittää jätteensä, kun lisäsäkit maksavat meille.

Se D-kupin sloggitissiviivit saanut :)

[/quote]

olisit kokeillut huutista. Tehnyt normi-ilmoituksen ja sitten linkittänyt sen tänne. Olisit aiheuttanut melkoisen kohinan ja lukijat olisivat nauraneet ja paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän