Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naisen ja miehen ystävyyden ongelmia

Vierailija
10.08.2020 |

Facebook-kaveri väitti minulle tänään että syy miksi miesten on vaikea nähdä naisia "vain ystävinä" on siinä että miehillä on tapana uskoutua tunne-elämän asioista ja osoittaa heikkoutta vain naisten seurassa. Vielä spesifimmin, kumppanilleen. (eli ihmiselle jonka kanssa todennäköisesti harrastaa seksiä)

Eli emotionaalisen tuen tarjoamisen ja vastaanottamisen, tunteista puhumisen, haavoittuvuuden ja uskoutumisen sekä seksin harrastamisen välillä on linkki.
Tämän takia mies alitajuisesti odottaa että kun henkisessä ja emotionaalisessa läheisyydessä saavutetaan tietty taso ystävyydessä, on seurauksena seksiä.

Naisena taas näen että nuo ovat kaksi eri polkua tyystin. Hyvin harvoin hyvän miespuolisen ystävän kanssa minulla herää tunteita häntä kohtaan, miehillä taas on herännyt useamman kerran. Näen asian jotenkin niin että olemme edenneet yhtä polkua eteenpäin siitä tienristeyksestä joka jakautui seksuaaliseen partneriin tai ystävyyteen, jonkun matkaa. Jos alkaisimme säätämään jotain suhdehommaa, joutuisimme palaamaan takaisinpäin ja menemään tällä kertaa y-risteyksen toista haaraa pitkin eteenpäin, aivan eri suuntaan siis.
En ole koskaan suostunut siihen, koska se on ajanhukkaa. Saavutettu ystävyys on paljon arvokkaampaa kuin suhde, joka tulisi toimimaan tai ei, jos ei, on usein vaivalla rakennettu side ja luottamus välillämme mennyttä.

Sitten kaivamaan sitä pointtia tämän kaiken keskeltä.
Jäin miettimään millaisia kokemuksia ihmisillä on? Olen myös käsittänyt että naiset eivät yleensä näe vanhoja ystäviä (joiden kanssa luottamus on syventynyt jo vuosien ajan) potentiaalisina kumppaneina, vaan jos nainen kiinnostuu "ystävästä", ystävä on tuoreehko tapaus ja ystävyys vielä pinnallisella tasolla (= ei ole varma kumpaan suuntaan haluaa lähteä).
Pitääkö paikkansa?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monella miehellä ei ole sisäsyntyistä tarvetta naisystävälle ja/tai kaikki naissuhteet tuntuvat menevän samaa uraa kohti "ystävyyttä". Jos mies ei taistele pois siitä urasta, niin homma menee kuten niiden muidenkin naisten kohdalla. Minä saan naisesta ystävän niin halutessani. Minun täytyy vain olla oma itseni ja nainen pitää minusta platonisesti. Toisaalta en koe saavani näistä ystävyyssuhteista kovinkaan paljon ja suoraan sanottuna monesti näistä naisten ystävyyksistä haisee pienoinen oman edun tavoittelu. Eli minä olen paras kaveri silloin kun nainen on jotain vailla, mutta vastavuoroisuus ei kuulu suunnitelmiin.

Naisen saaminen ajatuksineen sille toiselle uralle, joka johtaa seksiin ja parisuhteeseen, onkin minulle huomattavasti haastavampaa ja suoraan sanottuna myös palkitsevampaa. Minulla kuitenkin on paljon myös miehiä kavereina ja aika ei riitä aina edes nykyisien kavereiden näkemiseen. Eli monet naiset koittaa tarjota kiimaselle kamelille hiekkaa ja miettivät miksi kamelia ei hiekka innosta.

Ystävyytesi eivät toimi siksi että et soita heille silloin kun olet jotain vailla, ja sitten ihmettelet kun toiveesi eivät täyty. Tietenkin, jos ainoa tarpeesi maan päällä on seksi, voi olla että ystävyyssuhteesi jäävät aika pinnallisiksi. Toisaalta, tekstistäsi paistaa läpi että et anna ystävyyksille naisten kanssa kovin paljon arvoa vaan koet että sinua riistetään. Joten on ehkä parasta että välttelet niitä jatkossa. 

Vierailija
22/27 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monella miehellä ei ole sisäsyntyistä tarvetta naisystävälle ja/tai kaikki naissuhteet tuntuvat menevän samaa uraa kohti "ystävyyttä". Jos mies ei taistele pois siitä urasta, niin homma menee kuten niiden muidenkin naisten kohdalla. Minä saan naisesta ystävän niin halutessani. Minun täytyy vain olla oma itseni ja nainen pitää minusta platonisesti. Toisaalta en koe saavani näistä ystävyyssuhteista kovinkaan paljon ja suoraan sanottuna monesti näistä naisten ystävyyksistä haisee pienoinen oman edun tavoittelu. Eli minä olen paras kaveri silloin kun nainen on jotain vailla, mutta vastavuoroisuus ei kuulu suunnitelmiin.

Naisen saaminen ajatuksineen sille toiselle uralle, joka johtaa seksiin ja parisuhteeseen, onkin minulle huomattavasti haastavampaa ja suoraan sanottuna myös palkitsevampaa. Minulla kuitenkin on paljon myös miehiä kavereina ja aika ei riitä aina edes nykyisien kavereiden näkemiseen. Eli monet naiset koittaa tarjota kiimaselle kamelille hiekkaa ja miettivät miksi kamelia ei hiekka innosta.

"Toisaalta en koe saavani näistä ystävyyssuhteista kovinkaan paljon ja suoraan sanottuna monesti näistä naisten ystävyyksistä haisee pienoinen oman edun tavoittelu."

Ymmärrätkö että totesit juuri haluavasi seksiä heidän kanssaan? :D

Ei sinua oman edun tavoittelu haittaa, vaan se että sinä et pääse tavoittelemaan todellista päämäärääsi, seksiä. 

Todennäköisesti ei tajunnut, vaikka onkin kiimainen kameli, joka kokee "toisen uran" palkitsevampana.

Nih.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä hetero luojalle kaketi  kiitos, että en bi-seksuaali hieman luokkantuisin, jos joku pitäisi minua yksinkeraisena, etä ajattelisi minun aina ja poikkeuksetta ajattelevan jokaista naispuolista kaveriani ja ystävääni (jne) aina enemmän ja vähemmän potenttiaalisena seksikumppanina.

Olen onnekas ja erinomaisen iloinen siitä että voin ja olen voinut monin hyvin monilla muilla tavoin viettää aikaa heidän kanssaan.     

Vierailija
24/27 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Toisaalta en koe saavani näistä ystävyyssuhteista kovinkaan paljon ja suoraan sanottuna monesti näistä naisten ystävyyksistä haisee pienoinen oman edun tavoittelu."

Ymmärrätkö että totesit juuri haluavasi seksiä heidän kanssaan? :D

Ei sinua oman edun tavoittelu haittaa, vaan se että sinä et pääse tavoittelemaan todellista päämäärääsi, seksiä. 

Totesin että en tarvitse näiden naisten ystävyyttä juuri mihinkään. Jos ajattelet sen käsittävän yksinomaan seksin, niin syyttäisin lähinnä sinun ajatteluasi kapeakatseisuudesta. Joillakin naisilla on seksin lisäksi muutakin tarjottavaa. Mikä olisi mielestäsi sellainen asia, mistä minun pitäisi näille palveluksia velkaa oleville naisilleni soittaa, mitä he ehkä suostuisivat myöskin tekemään minun hyödykseni? Esimerkiksi muuttoavuksi ei ole yksikään naisystäväni koskaan ilmottautunut. Miesystävät tulevat kyllä jopa pyytämättä.

Loput keskittyivät lähinnä hyökkäämään persoonaa vastaan ja se on mielestäni sekä tökeröä että turhaa.

Vierailija
25/27 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites sitten miesten välillä? Jos nyt olisi, hypoteettisesti, oikein intensiivinen ja emotionaalisesti avoin ystävyys kahden miehen välillä, johtaako sekin seksiin ennen pitkää? 

Mieheni väitti että tuollaisia omistautuvia kahdenvälisiä ystävyyssuhteita miesten välillä ei ole olemassa mutta en ole varma uskonko....

Kyllä uskoutuvia ja syvällisiä miesten välisiä ystävyyssuhteita on vaan olemassa. Ja ei, ei siitä synny mitään homoiluhaluja. Miehen vartalo karvoineen ei muutu yhtään sen kiihoittavammaksi.

Vierailija
26/27 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen ja mulla herää lähes aina ihastuksen tunteita ja seksuaalisia tunteita, jos ystävystyn kivan miehen kanssa, suhteessa on empatiaa/emotionaalista tukea ja koen saavani osakseni hellyyttä ja ystävällisyyttä.

En avaudu omista asioistani suhteissa, joissa ei ole mitään seksuaalista - ts. en avaudu naisystäville. Naiset pettää aina toisen naisen, jos kiikarissa mies, hän menee edelle.

Oikeastaan on harmi, että koskaan ei ole suhde alkanut kuitenkaan noilla ystävyysspekseillä. Miesystäväni ja aviomieheni ovat olleet tyyppiä ”pärjäile itse”, joten olen aina tuntenut syvää yksinäisyyttä parisuhteissani. Sen lisäksi olen arastellut seksin harrastamista suhteessa, jossa toinen ei osoita välittämistä, vaan vaatimista ja omistajuutta.

Jos saan jollekin miehelle osoittaa heikkouden tunteita ja hän sanoo mulle yhdenkin ystävällisen sanan, olen aina ihan myyty. Menisin sänkyyn vaikka ihan heti. Harmi, että nää ystävälliset miehet ovat kuitenkin halunneet pysyä ystävinä. Ovat toki antaneet siistit pakit.

Vierailija
27/27 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet on niin herkkiksiä että heti suututaan jos nainen ei suostu vaikka suutelemaan. Nämä on niin nähty!

Ei miehissä ole mitään niin erikoista, mitä nainen ei voisi ystävänä korvata.

Tarvtseeko ystävässä siis olla jotain erikoista, etä hän voisi olla ystäväsi? - Minulle (miehelle) ystävyydessä ovat tärkeitä seikkoja muiden muassa keskinäinen luotamus ja jonkinasteinen kunnioitus, vai olisiko parempi  sanoa, että arvostus. Suunnileen samantapainen arvomaailma ja riittävä vastavuoroisuus. Mutta mikään näistä perusteista ei estä sitä, etteikö ystävinäni voisi olla, kuten on ja on ollut niin naisia kuin miehiä. Ei montaa mutta laatu korvaa määrän. En ymmärrä miksi asettaisin ystvyyteni riippumaan siitä mitä ystäväni on sukupuoleltaan.