Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotikulta-lanka ja Seitsemän veljestä-lanka

Vierailija
10.08.2020 |

Onko Tokmannin Kotikulta-lanka ja Novitan Seitsemän veljestä-lanka samaa tavaraa?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo katsonut Kotikulta-langan sisältötietoja, mutta jo sormituntumalta vaikuttaa huonolaatuiselta keinokuidulta. Tuntuu ihan erilaiselta kuin Seitsemän veljestä. Liekö siinä villaa ollenkaan.

Vierailija
2/13 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se on samaa kun Novita sen valmistaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat 75/25 on villaa ja polyamidia molemmissa. Polyamidia tarvitaan tuomaan kestävyyttä. Pelkästä villasta tehdyt sukat ovat äkkiä puhki.

Vierailija
4/13 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa vastata kun ketju kuitenkin kohta poistuu, mutta lyhyesti sanottuna ei ole vaan tulevat eri tehtaista. Googlaa.

Vierailija
5/13 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasalaatuisempaa lankaa on kotikulta. 7-veljen langoissa on laatueroja eri värien kesken, jotku on ohuempia. Sama vika nalle-langoissa.

Vierailija
6/13 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka oikeasti viitsii kutoa seiskaveikkaa?? Laatu tullut rytinällä alas, sukat venahtaa heti, karkeaa hamppua seassa.

Vierailija
7/13 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös koostumus ole samanlainen. Yhtä paljon villaa. 

Vierailija
8/13 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Tasalaatuisempaa lankaa on kotikulta. 7-veljen langoissa on laatueroja eri värien kesken, jotku on ohuempia. Sama vika nalle-langoissa.

Laatueroja on samassa värissäkin. Kestäviä ne ovat, ja siinä sen laatueron huomaa. Äitivainaa kutoi eläessään paljon sukkia, joita on käytössä vieläkin. Nyt huomaa, että keskellä sukkaa on vaihtunut lanka, kun osa voi olla selvästi ohuempaa ja kuluneempaa, vaikka aikoinaan vaikutti samanlaiselta.

Vierailija
9/13 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulesing? Alkuperä?

Vierailija
10/13 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kerran neulonut sukat yhdestä 7-veikka-lankakerästä, sellainen "monisävylanka", eli missä eri sävyisiä kuituja punottu yhteen. Langan tummuus on eri alkupäässä kerää kuin loppupäässä kerää, eli toinen sukka oli selvästi ensimmäistä tummempi. Kesken jäi ne sukat.

Vierailija
11/13 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään seiskaveikan villasukat nukkaantuu melko nopeaan. Ennen en huomannut että olis nukkaantunut.

Vierailija
12/13 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon nukkaantumisen olen myös huomioinut. 7 veikka ja nalle jää ostamatta kun laatu meni huonommaksi kun vähensivät polyamidia. Ei kannata ostaa ja kutoa ja käyttääbaikaa huomatakseen että nukkaa pukkaa.

Vierailija
13/13 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman huomion olen tehnyt kuin moni muukin kirjoittaja Seiskaveikasta. Minulla on parikin neuletakkia ja liivi vanhasta Seiskaveikasta ja ne ovat edelleen erinomaisessa kunnossa, vaikka niitä on käytetty ja pesty paljon. Eivät ole nyppyyntyneet lainkaan. En ole neulonut Kotikulta-langasta mitään, mutta on hipelöinyt sitä Tokmannilla ja minusta se tuntui käteen jotenkin kovemmalta kuin Seiskaveikka siitäkin huolimatta että villan ja keinokuidun sekoitussuhde oli sama. Osaan langoista Novita on lisännyt villan määrää 80 prosenttiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme