Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pukeuduitte häihin (vieraana)?

Vierailija
03.08.2013 |

Kertokaapa asustanne. Puku, kengät, laukku.

Minut on kutsuttu häihin ja haen pukeutumistyyliä jo häissä olleilta.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kutsussa ei ole erikseen mainittu pukeutumiskoodia, valitsen tumma puku -linjan, koska se käy sekä ennen että jälkeen klo 18 alkaviin juhliin. Googleta "tumma puku".

Vierailija
2/20 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuen millainen tilaisuus on. Mihin aikaan ja onko annettu pukoodia.

Yleensä mulla on jakku, kotelomekko tms. Käyn kampaajalla laittamassa kaumpauksen, meikissä jne. Laukku ja kengät asusta riippuen. Samoin korut ja muut.

Panostan häihin. Kaikkineen menee omaan laittautumiseen  alkaen 500e.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset naiset pukeutuu häihin käsittämättömiin pikkutyttöjen mekkoihin, bonuksena mahdollisesti kukkakuosi. Ja huivi harteilla. Huoh.

Itse pukisin/olen pukenut säästä ja tilaisuuden luonteesta riippuen Jotain seuraavista. Hyvin istuvat mustat housut tai caprit (ei siis mitkään farkut tm, vaan juhlahousut) ja juhlava, yksinkertainen yläosa, useimmiten musta tai mustavalkoinen. Hillitty kotelomekko tai coctailmekko. Korkkarit tottakai ynnä muut asusteet tyylinmukaisesti.

Vierailija
4/20 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vähän vaatimattomampi tyyli. Viimeksi oli keltainen polvipituinen pitsimekko, olkapäillä musta huivi, mustat kengät ja laukku.

Vierailija
5/20 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi oli hopean värinen satiinimekko (coctailmekko-tyyppinen leikkaus, sopii tanssiin ja tykkään tanssia) ja samaa kangasta hartiahuivi, mustat korkkarit, tavallinen pieni musta laukku.

Vierailija
6/20 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta mustat vaatteet kesähäissä on todella noloja ja joo 'paremmissa' kotimaisissa häissä on kymmeniä naisvieraita joko kokonaan mustissa tai osittain mustissa vaatteissa. Auta armias sitä kulmakarvojen nostelua jos joku vieraista kehtaa pukeutua johonkin iloisempaan väriin.

Vierailija
7/20 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset naiset pukeutuvat AINA väärin, jos palstamammeleilta kysytään.

Vierailija
8/20 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää asukuvauksia vaan kehiin kiitos. Ja kiitos tähän astisista vastauksista myös. ap

Vierailija
9/20 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä vielä: ei ole pukukoodia annettu ja vihkiminen on aika myöhään iltapäivällä. Mistään tilaisuuden laadusta en tiedä, en häiden koosta tai mitä on suunnitteilla ts. ohjelmaa, tanssia.

Vierailija
10/20 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin itse tänä kesänä naimisiin ja oikeasti kiinnitin huomiota siihen että n.85 prosenttia naisvieraista oli pukeutunut pääsääntöisesti mustiin vaatteisiin, laukku saattoi olla ainoa "väripilkku". Suomessa ilmeisesti musta väri on yhtä kuin juhlava väri? Pakosti tuli mieleen, että hautajaisiinko nämä ihmiset ovat tulleet... Itse olen plus-kokoisena tosin huomannut että Suomesta ei tahdo isompikokoiset saada juhlavaatteita muuta kuin mustana, miksiköhän näin... Mutta siis häissämme oli kaikenkokoisia ihmisiä...

Vierailija
11/20 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me menimme talvella naimisiin, ja ilmeisesti naiset ainakaan eivät jaksaneet panostaa kun yksikin tuli farkuissa ja neuleliivissä. Me kuitenkin olimme koristelleet juhlapaikan hillityn tyylikkäästi ja kyseessä oli ihan HÄÄT. Suoraan sanottuna ketutti, vaikka mikään hirviömorsian en todellakaan ollut. Ketutti ja harmitti. Miehillä sentään oli puvut päällä, paitsi yhdellä teinipojalla jolla oli farkut ja keltainen huppari :(

Itse pukeudun häihin oman tyylini mukaan, juhlavasti. Hartiahuiveista en piittaa, paitsi yksi vanha pitsinen minulla on. Se vain on niin hauras ettei sitä raaski enää laittaa mihinkään, ettei se hajoa. Mutta siis minä suosin kotelomekkoja, kellohelmaisia mekkoja ja sellaisia jakkuja tai neuleita jotka ovat laadukkaita ja tyylikkäitä. Mustiin en pukeudu häissä, vaan yleensä johonkin peessiin tai kullanruskeaan vaikka. Viimeksi olimme häissä viime syksynä, ja minulla oli valkoinen silkkinen lyhythihainen paita ja petroolinsininen kellohelmainen hame. 

Nyt syksyllä on taas toiset häät, ja ajattelin laittaa tummansinisen kellohelmaisen mekon ja vaaleansiniset kengät. Ja siniset helmet. Laukkua en aina käytä, varsinkaan kun meillä on kaksi pientä lasta joiden hoitolaukkuun olen toistaiseksi tunkenut omat juttuni. Jos käytän niin käytän kirjekuorilaukkuja. 

Vierailija
12/20 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi oli kukkakuvioinen kellomekko (valkoisia aika pieniä kukkia siniharmaalla pohjalla) ja alla hillityn kokoinen tyllialushame. Mustat kengät ja musta laukku, molemmat vintagea, 1950-luvulta.

Vierailija
13/20 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2013 klo 17:59"]

Musta mustat vaatteet kesähäissä on todella noloja ja joo 'paremmissa' kotimaisissa häissä on kymmeniä naisvieraita joko kokonaan mustissa tai osittain mustissa vaatteissa. Auta armias sitä kulmakarvojen nostelua jos joku vieraista kehtaa pukeutua johonkin iloisempaan väriin.

[/quote]

?

Sori, mutta ajatteletko sä siis että musta on tunneväri -siis suru. Vai musta tyyliltään jolloin se hoikentaa?

Meni nääs vähän yli miksei voisi mustaa laittaa.

Vierailija
14/20 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitan että se on todella tylsää ja noloa kun valtaosa naisvieraista pukeutuu kesähäihin mustaan. Ymmärrän että se on varma asu, eikä siinä ole sellaista vaaraa mokata kuin muun värisissä vaatteissa.

Muutaman viime vuoden aikana suomalaiset 'muotitoimittajat' ovat lehdissä haukkuneet eriväriset juhla-asut, joten auktoritettiuskoinen suomalainen ei uskalla pistää juhliin päälle mitään muuta kuin mustaa.

Ja kyllähän sä sulaudet mustassa vaatteessa massaan, toisaalta värikkäämmät pistävät enemmän silmään ja entistä harvempi uskaltaa pukeutua muuhun kuin mustaan.Loputon kierre niin klassisesti vain ja ainoastaan mustaan pukeutuneita naisia.

7

Vierailija
15/20 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi häissä mulla oli tummansininen polveen asti yltävä silkkimekko. Yläosa kietaisumallia ja alaosan leikkaus ns. tulppaani(?). Noh, nätti se kuitenkin oli :)

Koska kyseessä oli talvihäät niin mekon kanssa oli musta jakku jotain kiiltävää matskua.

Lisäksi mustat korkeat korkkarit ja pikkulaukku.

Sitä ennen kesähäissä päällä oli sähkönsininen sifonkimekko. Korkkarit taas mustat ja laukku myös.

Vierailija
16/20 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tosi kaunis, monet häät nähnyt kansallispuku. Sanokaa mitä sanotte, mutta se on aina herättänyt ihastuksen huokauksia muissa häävieraissa. Lisäksi on yleisesti tiedossa, että sellainen puku on hinnaltaan varsin arvokas.

Vierailija
17/20 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki riippuu hääparista ja juhlapaikasta, mutta mulla on yleensä "kevyet" vaatteet. Eli vaaleaa/värillistä, ehkä jopa jonkun vastaajan inhoama kukkamekko, ja ohut huivi tarvittaessa lämmikkeenä. Kenkinä matala(hko)t juhlaan ja asuun sopivat sandaalit. Talvihäihin pukeutuisin varmasti eri tavalla, sellasissa en vaan ole vielä ollut :)

Vierailija
18/20 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen on hirveä kukkamekko tai pikkutyttöjen mekko?

Vierailija
19/20 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

17: Kansallispukuhan sopii ihan jokaiseen juhlaan, nykyään sitä ei vaan jostain syystä oikein arvosteta.Olen minäkin monet juhlat käynyt kansallispuvussa, olen vaan silloin ollut soittohommissa.

Vierailija
20/20 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yleensä jonkunlainen juhlava mekko ja sopivat asusteet, näin kesällä usein ruskeat/nudet, omistan myös muutaman värikkään kirjekuorilaukun eli jos sopii mekkoon niin saatan käyttää sellaista. Tässä muutama esimerkki mekoista, jonka voisin laittaa häihin (siis jos sen kummempaa pukukoodia ei ole annettu):

https://stockmann.com/p/fi/Esprit-Mekko/595210/11312/11301/258291?itemId=595213#
https://stockmann.com/p/fi/Esprit-Mekko/595229/11312/11301/258291?itemId=595239#
http://www.asos.com/ASOS/ASOS-Midi-Dress-In-Animal-Print/Prod/pgeproduct.aspx?iid=3030238&cid=8799&sh=0&pge=1&pgesize=36&sort=-1&clr=Red%2fnavy

Musta on ihan juhlava väri, mutta jotenkin minä en osaa käyttää sitä kesällä, varsinkaan jos häät ovat päivällä. Mutta talvihäissä voisin kuvitella ihan hyvin pukeutuvani mustaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä