Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä voisin lisätä/poistaa tästä ruokavaliosta?

Vierailija
03.08.2013 |

Aamupala ruisleipä jossa päällä,voi,juusto, keittokinkkuleike, kurkku/tomaatti/paprika, vettä ja kahvia

Lounas juustoinen kasvissosekeitto, lisäksi leipä jos nälkä, vettä

Välipala maitorahkaa marjoilla ja hedelmillä

Päivällinen juustoinen kasvissosekeitto, lisäksi leipä/näkkäri, vettä

Iltapala ruisleipä,voi, juusto,keittokinkkuleike, kurkku/tomaatti/paprika, vettä

Lihatuotteet ei ole maistunut oikein, tonnikala (purkki) maistuisi mutta onkohan sitäkään terveellistä päivittäin syödä? Voisiko tuohon  kasvissosekeittoon lisätä jotain lihaa korvaamaan?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös maitorahkassa oo paljon proteiinia

Vierailija
22/24 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa leipää ja juustoista kasvissosekeittoa mun makuun....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linssejä ja erilaisia papuja, pähkinöitä ja ituja lisäks, miksei kasviksiakin. Öljylisää esim. Oliivi- ja hamppuöljyä vähän nii saat parempia rasvahappoja.

Vierailija
24/24 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei pysyisi nälkä poissa tuolla ruokamäärällä. Tarvisin lisää proteiinia esim. kananmunaa tai raejuustoa, broilerin filettä, savukalaa graavia, maitorahkaa aamupalalle ja lounaalle.

Jos olen päivän ekoilla aterioilla syöyt liian vähän sorrun illemmalla mässäilemään.

Myös öljyä lisäisin johonkin väliin. Esim korvaamalla toisen keittoaterian ruokaisalla tonnikala/katkarapu/savukala/broileri/kananmuna salaatilla (ei kuitenkaan pasta/riisipohjaisella) + öljypohjainen salaatinkastike.

Tai vaikka paahtamalla viipaleen ruisleipää ja pirskottelemalla päälle yrttistä öljyä

Esim näin:

aamupalaan lisäisin rahkaa tai rasvatonta jugurttia +marjoja/hedelmän

Kasvissoekeittoateriaan ruokajuomaksi rasvaton maito + tomaattia leivän päälle tai vaikka savukalaa tai graavia. Ja toisen keiton vaihtaisin salaatiksi kuten yllä mainitsin. Väillä tilalle esim. kala tai kanakeittoe ettei kyllästytä

Runsaskuituista (kuitua yli 10%) leipää nauttisin max. 4 viipaletta päivässa. Lisäksi sitten hedelmiä kuitua tuomaan. esim päärynää jos vielä on nälkä.

Ja säännöllinen ateriarytmi on tärkeä ettei nälkä pääse kasvamaan liian suureksi. Siksi varalta kannattaa olla vaikka hedelmää jos ruokailu syystä tai toisesta siirtyy.

Tsemppiä sulle.

Minäkin syön suunnilleen saman kaavan mukaan lähes aina en kuitenkaan joka päivä. Punaista lihaa en juurikaan syö, kalasta ja kanasta tykkään. Pavut/herneet, pähkinät eivät mulle sovi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme