Mitä voisin lisätä/poistaa tästä ruokavaliosta?
Aamupala ruisleipä jossa päällä,voi,juusto, keittokinkkuleike, kurkku/tomaatti/paprika, vettä ja kahvia
Lounas juustoinen kasvissosekeitto, lisäksi leipä jos nälkä, vettä
Välipala maitorahkaa marjoilla ja hedelmillä
Päivällinen juustoinen kasvissosekeitto, lisäksi leipä/näkkäri, vettä
Iltapala ruisleipä,voi, juusto,keittokinkkuleike, kurkku/tomaatti/paprika, vettä
Lihatuotteet ei ole maistunut oikein, tonnikala (purkki) maistuisi mutta onkohan sitäkään terveellistä päivittäin syödä? Voisiko tuohon kasvissosekeittoon lisätä jotain lihaa korvaamaan?
Kommentit (24)
Okei rahkassa hedelmiä, mutta tuskin paljon?
Saatko tarpeeksi kalsiumia juustosta ja rahkasta?
Yritätkö laihduttaa vai miksi kysyt? Jos yrität laihduttaa, niin jätä nuo leivät kokonaan pois. Aamu- ja iltapalalla vaikka rahkaa, marjoja, luonnonjukurttia, tuoreita hedelmiä kohtuudella. Tuoreita kasviksia lisäisin. Lounaaksi vaikka hyvä ruokaisa salaatti: kasviksia ja broileria tai sitä tonnikalaa esim.
Onko tuo keitto joku eines? Miksi et tekisi itse vaihtelevampia ruokia?
Ainoat lämpimät ruuat pelkkää keittoa? Aika ankeaa. Jos liha on lakannut maistumasta, soijarouhetta/paloja, tofua, papuja, pähkinöitä, siemeniä, kikherneitä ja siitä tehtyjä mössöjä ym. voisi kokeilla.
Tuon keiton kaloreilla voisit syödä jotain tukevampaakin, esim. kanafileen tai kalaa kasviksilla tai ruokaisaa salaattia. Hieman tylsältä tosiaan kuulostaa tuo ruokavalio.
Ap, hohooooi! Miksi kysyt? Olisi helpompi ottaa kantaa, jos kertoisit, mihin pyrit. Haluatko laihduttaa vai kysytkö millainen olisi muuten vaan terveellinen ruokavalio?
syötkö sä siis joka päivä samat ruoat??? Kauanko olet tehnyt niin ja eikö sua yhtään kyllästytä?
Jopa on harvinaisen ankea ruokavalio- soppaa, vettä ja leipää :D Ei tuota kyllä kauan jaksa.
Niin kuin joku sanoikin jo, voisit lisätä palkokasveja (pavut, tofu, soija). Saat niistä proteiinia melko vähällä rasvalla, ja voisit sitten vähentää hieman rasvaisten maitotuotteiden kulutusta (maitorahka, juusto), jos tarkoituksesi on laihtua.
Jos keiton jälkeen jää nälkä, en ainakaan yrittäisi sitä tainnuttaa leivällä. Leipä olisi ainakin omalla kohdallani se, mikä suistaisi minut mussuttamaan heti kohta jotain makeaa. Keitto kannattaisi kyllästää jollain vähän rasvaisemmalla juustolla esim koskenlaskijalla, niin se nälkä pysyisi paremmin pois. Tieten, jos näkisit vähän vaivaa ja tekisit siemennäkkäriä, sitä voisit rouskutella sen keiton kanssa.
Rahkaa en oikein jaksa ymmärtää, miksi ihmeessä suomalaiseukot vetää purkkitolkulla rahkaa ja hedelmiä? Eritoten tämä suomalainen rasvaton maitorahka, kuivaa kökköä. Muutenkaan en tajua, miksi aikuinen ihminen tarvitsee välipaloja? Kun syö pari kolme tukevaa ateriaa, ei tarvitse koko ajan olla nälkää siirtämässä.
Laihdutus mielessä aloin tekemään helppo valmisteista suunnitelmaa, olen todella laiska :D Ja kyllä, jaksan syödä samalla kaavalla pitkiä aikoja :) Taidan toiseksi ateriaksi tehdä kanakeittoa, tonnikalasalaattia tai wokkivihanneksia ja kanaa. Ap
Ja välipalan syön siksi että ateriavälit pysyisi siinä 3-4h Ap
[quote author="Vierailija" time="03.08.2013 klo 23:36"]
Ja välipalan syön siksi että ateriavälit pysyisi siinä 3-4h Ap
[/quote]
Mutta miksi välipalaa? Miksei ihan kunnon ruokaa? Aikuinen ei tarvitse ruokaa 3-4 tunnin välein. Paitsi sellainen aikuinen, joka kiusaa itseään jatkuvalla verensokerin nostolla ja laskulla mussuttamalla leipää tai hedelmää muutaman tunnin välein.
Niin, ei kai sitä välipalaa välttämättä tarvitse, mutta tuolla systeemillä ainakin tulee syötyä kohtuudella, minun tapauksessa ainakin :)
Jos haluaa laihtua tai pysyä hyvässä kunnossa, nimenomaan kannattaa syödä 3h välein ettei keho mene säästöliekille.
Huonoa tuossa ravinnoa on leivät ja proteiiniköyhyys. Ollaakseen hyvässä kunnossa, keho kaipaa proteiinia.Jos liha tai kala ei maistu niin kasviproteiinit (kuten pavut,soija) hyvään käyttöön! Rasvattomat maitotuotteet myös hyviä. ja kananmuna.
Itse laihduin 10kg vain jättämällä juuri ne leivät pois ja lisäämällä proteiinia, kuten papuja ja kanamunaa ja lihaa/kalaa.Myös peruna,pasta, riisi minimiin ainakin. Ihminen ei tarvitse sitä höttö-hiilaria,oikeastaan, vain kuituja ja proteiinia. AP:n ruokavaliossa proteiinia todella vähän!! Jos kasvissosekeitosta tykkää niin lisää siihen reilusti edes raejuustoa. Vähän vaikka auringonkukan siemeniä sekaan, en tiedä ketään kenestä ne olisi sinänsä pahoja, monet vaan ei tule kokeilleeksi...
Leipää en jätä pois, mutta ehkä vähennän sen käyttöä kuitenkin. Olen aikoinaan pudottanut 30kg vähän samankaltaisella ruokavaliolla, tosin se oli yksipuolisempi ja tarkoitus olisi noudattaa vaikka puoli vuotta ja sitten siirtyä "normaaliin" ruokarytmiin, eli tavallista kotiruokaa mahdollisimman monipuolisesti tietenkin :) Haeskelen tässä vähän vinkkejä/ohjeita, miten saisin terveellisemmän ruokavalion, ja minulla toimii erittäin hyvin tuo samanlainen rytmi pitkiä aikoja, ei tule lipsuttua kun on valmis kaava mitä noudatan :D Kiitos vastanneille, sain hyviä vinkkejä. Ap
Voisko sinne kasvissosekeittoon heittää vaikkapa pakastepapuja, olisko mitään hyötyä?
Kuulostaa tylsältä ruokavaliolta. Ateriat samat ja aamupala/iltapala samat.
itse en ymmärrä miksi leivän päälle pitää laittaa noin monta kerrosta, voi on ainakin ihan turhaa.
Hedelmiä et syö lainkaan?