Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nirsot köyhät

10.08.2020 |

Olen antanut ilmaiseksi puutarhamarjoja, omenoita ja luumuja, koska niitä tulee yli oman tarpeen. Saa tulla poimimaan ja saatan jopa itse poimia ja tuoda huonojalkaisemmille.

Yks tyyppi on alkanut hieman rasittaa. Hän haluaa mustia viinimarjoja. Mustat on kirsikoiden lisäksi ainoa, jota ei tule yli oman tarpeen. Ei, hän ei halua punaisia viinimarjoja. Ei valkoisia viinimarjoja. Ei keltaisia eikä punaisia karviaismarjoja, eikä vuoristokarviaista. Omenoista sanoo: no voin mä vähän ottaa, jos sä tuot.
Enpä taida viitsiä omenoitakaan hänelle viedä. Menevät kompostiin ja säästän bensakulut.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi otsikko on monikossa? Miksi otsikossa on "köyhä"?

Vierailija
2/44 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idiootti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mielummin köyhä kuin mielenköyhä!

4/44 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkilö on pienituloinen, eli köyhä. On käynyt myös pienituloisia seurakuntaan kuuluvan naapurini kautta. Yleensä ei kelpaa esimerkiksi lehtikaali ja kesäkurpitsat. Niistä saisi hyviä lisukkeita ruokapöytään tai vaikka kokonaisia aterioita. Sen sijaan porkkanat haluttaisiin nyhtää mukaan... niitä taas ei ole ylimääräisiä.

Vierailija
5/44 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vain mustaviinimarjapuska, koska en pdä punaisista enkä valkoisita. Ne ovat liian väkeviä. Mikä ongelma? Sanot vain, että jos ne eivät kelpaa niin ei voi mitään. Mikäli hän VAATII saada mustia niin silloin voit lopettaa lahjoitukset kokonaan, mutta mikäli hän ei vaadi niin ei kannata loukkaantua, että punainen ja valkoinen ei hänelle käy. Ei hän ole jätemyllysi.

Vierailija
6/44 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin ykskantaan etten anna yhtään mitään hänen asenteensa vuoksi. Osta mustaviinimarjat kaupasta tai kerjää, ihan sama.

Nöyristellä ei köyhän tarvitse, mutta ei liioin ylimielisesti valkata, ilmoittaa vain, ettei ole noille tarjotuille marjoille tarvetta, kiitos vain. Ihmettelen kuitenkin vain miksi ei niitä voinut edes ottaa jos ilmaiseksi saa?

Taitaa olla yksinkertainen ja typerä tapaus.

Vierailija
7/44 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on joku idiootti ystävä niin älä leimaa kaikkia ystäviä idiooteiksi.

Vierailija
8/44 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leila Koo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Henkilö on pienituloinen, eli köyhä. On käynyt myös pienituloisia seurakuntaan kuuluvan naapurini kautta. Yleensä ei kelpaa esimerkiksi lehtikaali ja kesäkurpitsat. Niistä saisi hyviä lisukkeita ruokapöytään tai vaikka kokonaisia aterioita. Sen sijaan porkkanat haluttaisiin nyhtää mukaan... niitä taas ei ole ylimääräisiä.

Mutta sinähän kerroit aloituksessa vain yhdestä ihmisestä jonka tuloja et voi tietää. Nyt heitä onkin äkkiä kymmenen.

Vierailija
9/44 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietääkö tämä henkilö itse, että mustaviinimarjoja sulla ei ole ylimääräisiä? Ilmaisethan itseäsi selkeästi?

Vierailija
10/44 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun tarvi viedä sinne mitään. Hommatkoon omat marjansa ja mitä haluaa jostain muualta. Älä oo noin tossun alla

Vierailija
11/44 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tuohtumuksesi ja olen törmännyt vastaavaan ilmiöön.

On olemassa paljon ihmisiä, jotka ovat surkeahkosta taloudellisesta tilanteestaan huolimatta kiittämättömiä ja röyhkeitä. Itse olen ajatellut asian näin; ihmistä autetaan usein, joten hän ei jokusen vuoden jälkeen enää muista aikaa jolloin ei autettu. Apuun on siis totuttu ja sen arvostus on vähentynyt. Sama tilanne voi koskea kansanryhmää tai jopa valtioita. Onko somppu kiitollinen? No ei ole, päinvastoin. Nousiko joku maa avustuksella? Ei noussut.  Harvassa on myös ne yksilöt, jotka saavat elämänsä ilmaiseksi asuntoa ja ruokaa myöten ja ovat siitä kiitollisia.

Ei ihminen vaan toimi niin. Kiittämättömiä lurjuksia, laiskoja vätyksiä ja kusettavia mulkkuja sen sijaan riittää joka kadunkulmaan. Itse en sinuna veisi sille niitä mustia lainkaan. Muita veisin ja toteaisin, että mustat syön itse, koska niitä on vaan vähän. Jos urputtaisi niin en sen jälkeeen veisi yhtään mitään.

12/44 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tietääkö tämä henkilö itse, että mustaviinimarjoja sulla ei ole ylimääräisiä? Ilmaisethan itseäsi selkeästi?

Olen aikaiempina vuosina kertonut, että mustaviinimarjapensaia ei ole tarpeeksi. Valitettavasti herukan äkämäpunkki iskee juuri mustaviinimarjapensaisiin, niitä joutuu uusimaan harva se vuosi eikä uudet pensaat tuota juurikaan satoa seuraavana vuonna.

13/44 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leila Koo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta sinähän kerroit aloituksessa vain yhdestä ihmisestä jonka tuloja et voi tietää. Nyt heitä onkin äkkiä kymmenen.

Tiedän aika tarkkaan hänen tulonsa, kun on tunnettu vuosikaudet. Ei yhtenäistä työuraa, on hoitanut lapsia kotona suurimman osan työikäisajastaan, kolme avioeroa pienituloisista miehistä, ei tasinkoja.

Vierailija
14/44 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että, mulle kelpaisi kyllä punaiset viinimarjat, karviaiset ja omenat. Näin köyhänä sitä oikeasti arvostaa toisten apua tämmöisissä asioissa.

Vierailija
15/44 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin ykskantaan etten anna yhtään mitään hänen asenteensa vuoksi. Osta mustaviinimarjat kaupasta tai kerjää, ihan sama.

Nöyristellä ei köyhän tarvitse, mutta ei liioin ylimielisesti valkata, ilmoittaa vain, ettei ole noille tarjotuille marjoille tarvetta, kiitos vain. Ihmettelen kuitenkin vain miksi ei niitä voinut edes ottaa jos ilmaiseksi saa?

Taitaa olla yksinkertainen ja typerä tapaus.

Ei mitään kannata ottaa ilmaiseksi mikäli niitä ei oikeasti aio syödä. Turhaa ottaa vastaan jotain ja vaan kipata ne roskiin.

Miksi köyhä ei saisi olla nirso? Mikäli hän kokee saavansa ruokittua itsensä ja marjat ovat vaan kiva lisä, niin miksi ei saisi valita niitä marjoja joista pitää? Marjat eivät kuitenkaan ole kovinkaan energiatiheitä, jolloin ne eivät millään tavoin korvaa muuta ruokavaliota.

Vierailija
16/44 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse pienituloinen, mutta en minäkään ota vastaan punaisia viinimarjoja vaikka miten niitä tyrkytettäisiin. Samoin en tarvitse kymmentä kiloa kesäkurpitsaa.

17/44 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla on joku idiootti ystävä niin älä leimaa kaikkia ystäviä idiooteiksi.

En tietenkään. Yhdelle olen lähettänyt marjoja Helsinkiin asti, ostanut niitä varten ämpärit ja maksanut linja-autorahdin.

Vierailija
18/44 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leila Koo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leila Koo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän aika tarkkaan hänen tulonsa, kun on tunnettu vuosikaudet. Ei yhtenäistä työuraa, on hoitanut lapsia kotona suurimman osan työikäisajastaan, kolme avioeroa pienituloisista miehistä, ei tasinkoja.

Miksi olet vielä hänen kanssaan tekemisissä, kun selkeästi halveksit hänen tapaansa olla ja elää? Miksi tarjoat marjoja jos saat siitä itsellesi vain pahan mielen?

19/44 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leila Koo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leila Koo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo muut käyneet on kaverin kautta, joka on antanut yhteystietoni seurakunnan kautta. Oletin vaan, ettei seurakunta antaisi yhteystietoja kuin sellaisille, joille on oikeasti tarvetta. En usko, että diakonian kautta tulee kovin hyvätuloisia.

20/44 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leila Koo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leila Koo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet vielä hänen kanssaan tekemisissä, kun selkeästi halveksit hänen tapaansa olla ja elää? Miksi tarjoat marjoja jos saat siitä itsellesi vain pahan mielen?

En sen kummemmin ole hänelle marjoja tarjonnut, hän tietää että meillä on iso puutarha ja on täällä käynytkin. En ahdistu siitä, että osa sadosta menee "hukkaan", koska luonnossa kaikki kiertää. Linnut syövät punaiset viinimarjat ja puihin ja maahan jääneet omenat, supikoirat ja ketut kelpuuttavat karviaiset, osaavat syödä suoraan pensaista. Omenoita menee myös metsästäjille ruokintapaikoille vietäväksi.

En halua panna välejä poikki kaveriin, koska näemme yhteisissa harrastuksissa. Pienellä paikkakunnalla ei kovin paljon rientoja ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi