Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myönnän: olen tarvinnut ruotsia

Vierailija
03.08.2013 |

Olen pakkoruotsin vihaaja. Olen aina julistanut, etten ole tarvinnut ruotsia missään.

Nyt kun oikein muistelin, niin tarvitsin sitä ollessani työssä ravintolassa, joka sijaitsi lähellä satamaa. Laivalta tuli ruotsalaisia asiakkaita.

Piti ymmärtää, mitä "ett öl" tarkoittaa. Lisäksi piti osata sanoa "tjugofem mark". Tosin jälkimmäisestä olisi selvinnyt näyttämällä kassakuittia.

Ja tätä varten piti opiskella ruotsia 6 vuotta.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2013 klo 11:29"]

Olen minäkin tarvinnut ruotsia. Sain Helsingin Stockmannilla opintojen ohella työskennellessäni kielilisää ruotsin osaamisesta. Mutta vaihtaisin silti koska tahansa ruotsin osaamiseni parempaan ranskan osaamiseen. Olen vientiyrittäjä, ja kunnollinen ranskan kielen taito toisi ihan selvää rahaa yritykseeni. Huomattavasti suurempia summia kuin tuo kielilisä aikanaan oli. Ja olen niin kiireinen (hyvä että ehdin nukkua), että tällä hetkellä ranskan kursseilla käyminen ei ole mahdollista. Harmittaa ihan vietävästi, että en aikanaan saanut valita ranskaa ruotsin sijaan, kuten olisin halunnut tehdä. Olisin oppinut kielen ilmaiseksi muun koulunkäynnin ohessa!

[/quote]

Jos olet tyhmä ruotsissa, tuskin osaisit ranskaakaan paremmin

Vierailija
22/24 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2013 klo 16:49"]

[/quote]

...ja jos taas opit ranskaa, ei ruotsikaan tee tiukkaa ja näin sinulla on kahden hienon kielen taito.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2013 klo 16:49"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2013 klo 11:29"]

Olen minäkin tarvinnut ruotsia. Sain Helsingin Stockmannilla opintojen ohella työskennellessäni kielilisää ruotsin osaamisesta. Mutta vaihtaisin silti koska tahansa ruotsin osaamiseni parempaan ranskan osaamiseen. Olen vientiyrittäjä, ja kunnollinen ranskan kielen taito toisi ihan selvää rahaa yritykseeni. Huomattavasti suurempia summia kuin tuo kielilisä aikanaan oli. Ja olen niin kiireinen (hyvä että ehdin nukkua), että tällä hetkellä ranskan kursseilla käyminen ei ole mahdollista. Harmittaa ihan vietävästi, että en aikanaan saanut valita ranskaa ruotsin sijaan, kuten olisin halunnut tehdä. Olisin oppinut kielen ilmaiseksi muun koulunkäynnin ohessa!

[/quote]

[/quote]

SInä se vasta tyhmä oletkin, kun et kerran suomea ymmärrä.

Vierailija
24/24 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käydä allekirjoittamassa aloite. Vapaaehtoisuus on rikkaus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä