Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuleeko joulu tänä vuonna ollenkaan kaikille? Onko se musta? Se on sinusta kiinni. Eristäydy, älä matkaile, pese käsiäsi, käytä käsidesiä, pidä turvavälit. Muuten emme ehkä voi jouluna olla yhdessä...

Vierailija
10.08.2020 |

Jouluna moni haluaisi olla perheensä kanssa. Jos todella haluat, että joulu tulee sinunkin sukuusi eikä kokoontumisrajoituksia tule eikä yli 70-vuotiaita eristetä loppuvuonna kotiinsa, kannattaa toimia kuten kevättalvella eristysaikaan.

Sitten jos päästämme epidemian yltymään, on turha valittaa, ettei pääse isovanhempiensa tai omien vanhempiensa kanssa joulua viettämään.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohoh! Vai että tulee taattu lumisade ja pysyvä lumi maahan, jos noudatan koronaohjeita?

Vierailija
42/47 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että olisi ihanaa, jos saisi kunnon tekosyyn olla osallistumatta anoppilan joulunviettoon ja jäädä ihan vain kotiin oman perheen kesken!

Jotsin hyvää tästäkin mokomasta viruksesta.

Miksi olet perustanut perheen? Sinkkuna saa aina päättää, miten viettää joulunsa. Tai saa ja saa... Olkaa onnellisia perheistänne ja anopeistanne te, joilla ne on.

Jo oli erikoinen mielipide... Miksi ihmeessä olisin jättänyt perustamatta perheen sen takia, etten ateistina nauti anoppilan hyvin uskonnollissävytteisistä joulujuhlinnoista? Kyllä sitä nyt yhden päivän vuodessa kärsii kun saa 364 ihanaa päivää vaihdossa, mutta ei kyllä haittaa laisinkaan jos yhtenä vuonna saa vielä extrapäivän!

Mikä sua, aikuista ihmistä vaivaa, kun tarvitset koronasta syyn etkä osaa aukaista suutasi ja keskustella asioista?? Varmaan joku kompromissi olisi mahdollinen. Vähän suoraselkäisyyttä nyt! Noloa tuollainen.

Mikä ihme SINUA vaivaa? Hyvänen aika sentään, onko käynyt mielessä, että joku saattaa ihan sen yhden epämiellyttävän juhlapyhän kärsiä ihan kunnioituksesta niitä kohtaan, joille se on tärkeää eikä ala heti kitimiseen "kun MINÄ en halua!"..?

Minäkin olen ateisti, enkä välitä lainkaan joulusta. Se on kuitenkin puolisoni perheelle tärkeää, joten kärvistelen sen evankeliumin lukemisen ja virsien veisaamisen kerran vuodessa ilman, että rupeaisin kiukuttelemaan ja vaatimaan niiden pois jättämistä. Mutta ei silti kyllä yhtään haittaa, jos ne tällä kertaa jää välistä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen suoraan lähettänyt tekstareita puolitutuille ulkomaanmatkailijoillekin, että he ovat itsekkäitä. 

Hyvähän se on nuoren perusterveen matkailla, vaikka saisi koronan. Jatkotartuntojen joukossa voikin sitten olla monisairaita ja vanhuksia. 

Olethan muistanut lähettää näitä moralisointiviestejäsi myös kaikille kotimaanmatkailijoille, ravintolassa ja baareissa piipahtaneille,  yleisötapahtumiin osallistujille jne. Eli kaikille, jotka poistuvat kotoaan ilman syytä. Tarttuu se korona Suomessakin.

Vierailija
44/47 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin vaikuttaa olevan haastavaa ymmärtää, että usein perheiden yhdistyessä juhlapyhien vietosta ei useinkaan päästä aina yksimielisyyteen, ja se kompromissi voi nimenomaan olla se, että vaikka joka toinen vuosi mennään anopille ja joka toinen vuosi sitten omille vanhemmille (jotka tässä esimerkissä kaikki toivovat omat lapsensa perheineen jouluksi kylään), ja on pelkästään hyvien käytöstapojen mukaista olla vaatimatta vieraana toisen kotona omien mieltymyksien mukaista joulunviettoa.

Näin ainakin meillä, niin kauan kuin vanhempamme haluavat joulun järjestää, jossain kohtaa alamme varmastikin kutsua heidät vuorostaan meille joulunviettoon. Ei suinkaan siksi, että erityisemmin kaipaisimme sitä jouluhääräystä itse, vaan siksi, että vanhemmillemme on tärkeää viettää joulua lastensa kanssa, ja he ovat meille rakkaita joten haluamme heille tämän suoda.

Pakko kuitenkin tunnustaa, ettei ylitsepääsemättömästi harmita minuakaan, jos korona estää matkustamisen ja "pakottaisi" viettämään kotona ihan oman näköisen joulun.

Vierailija
45/47 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvilomamökki on jo varattu Lapista ja joulu on niin kuin aina.

Vierailija
46/47 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovuimme sukujouluista jo muutama vuosi sitten. Jostain syystä siellä oli aina joku aivan karmeassa flunssassa, kun ei halunnut jäädä kotiin sairastamaan. Sitten sairasti muut joulun jälkeen.

Vierailija
47/47 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei-uskovaisena ihmisenä joulu on minulle vain vapaapäivä muiden joukossa. Koko muu perheeni menee anoppilaan, minä jään usein kotiin. Minulla on ammatti, jossa voin valita yhden päivystysvuoron jota käytän perusteena kotiinjäämiselleni jouluna. Muut menevät autolla tuhannen kilometrin päähän anoppilaan. 

Ihana relata jouluna. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi