Tuleeko joulu tänä vuonna ollenkaan kaikille? Onko se musta? Se on sinusta kiinni. Eristäydy, älä matkaile, pese käsiäsi, käytä käsidesiä, pidä turvavälit. Muuten emme ehkä voi jouluna olla yhdessä...
Jouluna moni haluaisi olla perheensä kanssa. Jos todella haluat, että joulu tulee sinunkin sukuusi eikä kokoontumisrajoituksia tule eikä yli 70-vuotiaita eristetä loppuvuonna kotiinsa, kannattaa toimia kuten kevättalvella eristysaikaan.
Sitten jos päästämme epidemian yltymään, on turha valittaa, ettei pääse isovanhempiensa tai omien vanhempiensa kanssa joulua viettämään.
Kommentit (47)
Ei tässä mitään jouluja muutenkaan vietellä ja pyhät haluan olla rauhassa. Valitettavasti en voi, kun on lapsenpito vuoro.
Olen perheetön sinkku, mutta AINA vanhemmat syyllistämällä pakottaa tulemaan joulunviettoon sinne vaikkei yhtään huvittaisi. Olisi aivan ihanaa jos ei tarvitsis taas vetää sitä pakkoshowta mihin kuuluu raivokas siivoaminen ja ruuanlaitto ja sit ahdetaan mahaan pahoja jouluruokia ja kuunnellaan ärsyttäviä joululauluja.
Älkää jaksako enää. Korona oli ja meni, eikä aiheuttanut matkallaan juuri mitään. Suomalaisten ylireagointi aiheutti suurimmat ongelmat.
Nyt on saatu leikkiä eurooppalaisia, kokeiltu eristyksiä ja vaikka mitä. Jatkettaisiinko nyt ihan normaalia elämää ja annettaisiin koronan häipyä yhdeksi inhottavaksi riesaksi muiden influessien ja flunssien joukkoon. Turha tätä välivaihetta pitkittää, kun mitään lopullista hävitystä tuollekaan taudille ei ole tiedossa. Aikansa se mylläilee, ihmiskehot oppivat viruksen kanssa elämään ja niin meillä on yksi flunssapöpö lisää espanjantautien ja muiden sekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että olisi ihanaa, jos saisi kunnon tekosyyn olla osallistumatta anoppilan joulunviettoon ja jäädä ihan vain kotiin oman perheen kesken!
Jotsin hyvää tästäkin mokomasta viruksesta.
Miksi olet perustanut perheen? Sinkkuna saa aina päättää, miten viettää joulunsa. Tai saa ja saa... Olkaa onnellisia perheistänne ja anopeistanne te, joilla ne on.
Jo oli erikoinen mielipide... Miksi ihmeessä olisin jättänyt perustamatta perheen sen takia, etten ateistina nauti anoppilan hyvin uskonnollissävytteisistä joulujuhlinnoista? Kyllä sitä nyt yhden päivän vuodessa kärsii kun saa 364 ihanaa päivää vaihdossa, mutta ei kyllä haittaa laisinkaan jos yhtenä vuonna saa vielä extrapäivän!
Ettekö te vieläkään tajua, että tämä tilanne kestää vielä ainakin vuoden, mahdollisesti kauemminkin. Mitään normaalia joulua ei ole tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Teillä oli joskus mahdollisuus muuttaa minun asennettani, mutta nyt on jo liian myöhäistä. Kiusasitte minua koulussa, aina. Kukaan ei halunnut olla kaveri, eikä kukaan edes puolustanut minua, ei edes aikuiset. Nytkö minun pitäisi ajatella teitä? Joo, ei tule onnistumaan... Poistukaa!
Otan osaa kärsimykseesi. Tuntuu pahalta, että olet joutunut tuollaista kokemaan. Itse puutun kiusaamiseen aina. Ymmärrän vihamielisyytesi, luottamuksesi kanssaihmisiin on petetty täysin. Et voi muuttaa menneisyyttäsi, mutta tulevaisuuteen voit vaikuttaa. Eikö olisi mukavampaa käyttää energia muiden kiusaamisen uhrien auttamiseen ja tukemiseen? Kaikkea hyvää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että olisi ihanaa, jos saisi kunnon tekosyyn olla osallistumatta anoppilan joulunviettoon ja jäädä ihan vain kotiin oman perheen kesken!
Jotsin hyvää tästäkin mokomasta viruksesta.
Miksi olet perustanut perheen? Sinkkuna saa aina päättää, miten viettää joulunsa. Tai saa ja saa... Olkaa onnellisia perheistänne ja anopeistanne te, joilla ne on.
Jo oli erikoinen mielipide... Miksi ihmeessä olisin jättänyt perustamatta perheen sen takia, etten ateistina nauti anoppilan hyvin uskonnollissävytteisistä joulujuhlinnoista? Kyllä sitä nyt yhden päivän vuodessa kärsii kun saa 364 ihanaa päivää vaihdossa, mutta ei kyllä haittaa laisinkaan jos yhtenä vuonna saa vielä extrapäivän!
Mikä sua, aikuista ihmistä vaivaa, kun tarvitset koronasta syyn etkä osaa aukaista suutasi ja keskustella asioista?? Varmaan joku kompromissi olisi mahdollinen. Vähän suoraselkäisyyttä nyt! Noloa tuollainen.
Vierailija kirjoitti:
Olen perheetön sinkku, mutta AINA vanhemmat syyllistämällä pakottaa tulemaan joulunviettoon sinne vaikkei yhtään huvittaisi. Olisi aivan ihanaa jos ei tarvitsis taas vetää sitä pakkoshowta mihin kuuluu raivokas siivoaminen ja ruuanlaitto ja sit ahdetaan mahaan pahoja jouluruokia ja kuunnellaan ärsyttäviä joululauluja.
Miten ne aikuista ihmistä pakottaa yhtään mihinkään? Kutsu virkavalta paikalle vaikka, jos meinaavat vapautesi riistää.
Uskomatonta miten lapsellista porukkaa täällä on! Ei osata rajoja vetää vanhemmilleen tai keskustella sivistyneesti perheen kanssa kuinka haluaa tai aikoo juhlapyhänsä viettää.
Get a haircut & find a real JOB !
Zincc
Onpas ihana ajatus, että saisi olla joulun rauhassa omassa kodissa ilman, että pitää vanhempien ja appivanhempien kanssa asiasta sen enempää keskustella.
Mä en ymmärrä, miksi aikuiset ihmiset tunkevat sinne anoppilaan väkisin jouluksi, jos se kerran on niin vastenmielistä. Itse kun kasvoin aikuiseksi ilmoitin sukulaisille, että me vietämme nyt ja tulevaisuudessa joulun oman perheen kesken kotona, emme vieraile kenenkään luona.
Aivan huippupäätös <3
syysloma,joululoma,hiihtoloma reissut kannattaa perua vuodeksi. Välillä tilanne rauhoittuu ja aina matkailun lisääntyessä pahenee. Se on fakta! ei tämä lopu tällä tavalla ikinä,turha odottaa pelastavaa rokotetta. Omilla toimilla ihmiset saa tai ei saa tilannetta haltuun.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä, miksi aikuiset ihmiset tunkevat sinne anoppilaan väkisin jouluksi, jos se kerran on niin vastenmielistä. Itse kun kasvoin aikuiseksi ilmoitin sukulaisille, että me vietämme nyt ja tulevaisuudessa joulun oman perheen kesken kotona, emme vieraile kenenkään luona.
Aivan huippupäätös <3
SINÄ ilmoitit että "ME... "
Niinpä niin.
En aio eristäytyä ja aion viettää joulua ihan normaalisti. Ihan sama mitä tämän palstan mielenterveyspotilaat ajattelee.
En ole eristäytymässä uudelleen, jos ei lentoja ulkomailta Suomeen rajoiteta taas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan huippupäätös <3
SINÄ ilmoitit että "ME... "
Niinpä niin.
Häh? Olisiko siitä pitänyt järjestää joku tiedotustilaisuus? Me ihan perheenä halusimme näin (ts. minä ja puolisoni, lapsia ei tässä asiassa kuunneltu) ja minä ilmoitin omille sukulaisilleni ja mies omilleen. Mikä tässä nyt on väärin?
Onko olemassa joku laki tai velvoite, että joulu on ihan pakko viettää sukulaisten kanssa, vaikka ei halua?
Meillä tällä ei mitään väliä..ei koskaan tavata jouluna ketään😊Ollaan vaan rauhassa omalla perheellä.
Aion kieltäytyä koronaan vedoten tänä vuonna kutsusta joulunviettoon anopille, vaikka koko loppuvuonna ei tulisi enää ainuttakaan tartuntaa. Ihana syy olla menemättä katsomaan kuinka anoppi viinipäissään ensin sättii poikansa, sitten minut ja lopuksi vielä miehensä.