Miksi jotkut valitsevat puolisoksi ihmisen
joka viestii kaikin puolin muuta kuin terveyttä? Tyyliin ylilihavan tai ruipelon kukkakepin.Yleensähän ihminen etsii mahdollisimman tervettä kumppania.
Kommentit (16)
Ei ihmisen ulkomuodosta voi päätellä terveyttä. Minulla oli isomummo, joka eli lähes 100vuotiaaksi. Aina oli pyöreä. Ei sairauksia, ei dementiaa. Virkeänä loppuun saakka. Ruokavaliona perunaa, voita ja punaista maitoa! Mitään kissanrasvoja mummo syönyt (margariineja). Samoin mummoni.. ollut aina lihava.. nyt 9-kymmenen ja järki leikkaa kuin terävä veitsi eikä ole sairastanut. Minä taas nuori ja terveennäköinen ulkokuoreltani, sairastellut paljon. Joten jos sinulla on jokin visio siitä, miltä terve ihminen näyttää, voit sanoa sille heipat :)
Olipa vaikea kysymys! Mietitäänpäs nyt... Sillä on aivot, se näyttää tosi hyvältä alasti, sen kanssa voi tehdä kaikkea kivaa yhdessä, se täyttää kaikki henkiset ja fyysiset tarpeeni jne. Kai minun pitäisi jättää se.
Luulin, että sillä on rahaa. Ei ollut. Emme ole enää yhdessä.
Kaikki eivät ole ulkonäön perään. Jotkut ovat ensiajaisesti kiinnostuneita varallisuudesta. Silloin on saumat kuivalla kääkällä ja paksulla plösöllä, vaikka eivät terveyttä säteile. Lyhyt eliniänodote voi olla jopa etu sinkkumarkkinoilla, jos on rahaa.
Aika moni pyöristyy vuosien varrella ja on hoikka pariutuessaan. Harva on niin pinnallinen että jättää rakkaan puolison ylikilojen takia.
Ajatella, joku voi mennä naimisiin jopa pyörätuolissa olevan kanssa. Se on rakkaus, joka määrittelee. Ap tosin taitaa olla teini tai muuten yksinkertainen.
Otsikon kysymykseen: eikö ole kummallista! Nykyajan liberaalissa ympäristössä luulisi, että käsipuoleen tarttuisi helpommin joku toinen laji kuin ihminen.. silti monet valitsevat ihmisen. LAJINEUTRAALIUS kunniaan!!
Jotkut ihmiset eivät ajattele asioita kymmenen vuoden päähän, eli mihin tuo kumppani noilla elämäntavoillansa päätyy, miltä näyttää, millaista meidän elämämme olisi (jos juo joka perjantai, ei koskaan urheile, syö pelkkiä valmispizzoja...). Monet ottavat sen minkä sattuvat saamaan, ja jäävät siihen sitten. Monet sitäpaitsi urheilevat ihan vain päästäkseen naimisiin. Myös miehet.
Ei ne kaikki lössövatsa kaljasiepot ole nuorempina sellaisia olleet, nuorempana he ovat urheilleet, koska niin kuuluu tehdä että olisi haluttava puolison silmissä. Sitten kun ollaankin naimisissa, se olikin siinä eikä enää tarvitse tehdä mitään. Paitsi jos erotaan, niin sitten lopetetaan ryyppäys ja aletaan taas urheilemaan.
vielä hurjempaa: olen ryhtynyt suhteeseen ihmisen kanssa, josta aloittaessa tiesin, että hänellä on mielenterveysongelmia, ahdistuneisuutta ja masennusta.
Ei hänestä puolisoa minulle tullut mutta jonkin aikaa olimme yhdessä kyllä.
Ehkä minä sitten olen jotenkin kieroutunut, kun minusta miehen viehätysvoima vain kasvaa laihuuden myötä.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2013 klo 03:20"]
Olipa vaikea kysymys! Mietitäänpäs nyt... Sillä on aivot, se näyttää tosi hyvältä alasti, sen kanssa voi tehdä kaikkea kivaa yhdessä, se täyttää kaikki henkiset ja fyysiset tarpeeni jne. Kai minun pitäisi jättää se.
[/quote]
Ei ruipelot ja läskit näytä hyvältä alasti.
koska toinen ihminen ei ole minulle mikään kulutushyödyke? koska rakastun sieluun?
Katso kun ihmisessä on muutakin kuin se ulkonäkö. Olimme molemmat vähän pyöreitä ja meillä oli samanlainen huumorintaju. Vihasimme molemmat liikuntaa. Miten oisit luullut minun viihtyneen yhdessä jonkin himourheilijan kanssa, joka olisi joka välissä patistanut/houkutellut lenkille?
Ts. olemme molemmat samanlaisia. Lähes 30v on jo mennyt yhdessä.
Miksi ihmeessä joku etsisi "mahdollisimman tervettä" kumppania?
Koska rakkaus on sokea.