Onko teille tullu Sampopankin opintolainan korkolasku?
En tajua missä on vika kun mulle ei oo tullut. Ainahan siinä on eräpäivä 15.6.!
Kommentit (19)
[quote author="Vierailija" time="04.06.2013 klo 23:03"]
Danske on muuttanut kaikkea tasaiseen tahtiin ja siihen malliin, että minulla ei enää ole siellä paljoa asiointia. Kaikessa muutoksessa vielä muutokset tapahtuu ilmoittamalla ja kun kysyy jonkun aikaisemmin käytetyn palvelun perään, ainakin joissain konttoreissa henkilökunta vastaa ylimielisesti. Mielestäni huippu oli, kun minulla oli viime kesänä yksi yrityspuolen ulkomaanmaksu (vajaan kymppitonnin), jota en saanut itse hoidettua kotona ja menin konttoriin antaakseni heidän hoitaa se, jotta varmasti menee oikein. En ollut varannut aikaa, vaan kävelin perinteisesti konttoriin ja otin jonotusnumeron tädille. No ei onnistunut tädillä, vaan hän käänsi minulle päätteen ja pyysi, että itse hoidan sen. Sanoin, että eikö tuossa ole riittävästi tietoja ja hän vieläkin kertoi, etteivät voi tehdä sitä. No minä sitten syötin sen ja virkailija istui vieressä. Tuli niin idiootti tunne etenkin siitä, että maksan kaiken näköisiä palvelumaksuja tuosta heidän päätetystä palveluhaluttomuudestaan.
Dansken lisäksi tilit on Nordeassa ja Paikallisosuuspankissa. Viime syksyn olen lähinnä käyttänyt Dansken tiliä tyhjemmäksi, koska kummankaan Nordean tai POPin kanssa ei ole vastaavia ongelmia.
[/quote]
Kieltämättä huolimaton suhtautuminen asiakkaaseen, jolla kaiken lisäksi yritystili ilmeisesti. Melkoinen vieti asiakkaan tärkeydestähän tuo on. Sinänsä pankkivirkailijat vain toimivat ylemmän ohjeistuksen mukaan, joten ongelma on alunperin toisella tasolla.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 10:03"]
Oisko sulla posti vaan hukannut sen kirjeen sit? Sehän onkin pankin vika...
[/quote]
Mikä sun mieltä painaa? Mä vaan kysyin miten muilla tää on tänä vuonna mennyt, aion kyllä hoitaa asiani.
Elämäni pahin moka oli ottaa opintolaina Sampo Pankista, ihan v*ttu pankki!
Joo, mutta eihän siitä paperilaskua ole tullut enää vuosiin. Verkkopankissa arkistossa ja dokumenteissa näkyy lasku.
Sais hävitä maailmankartalta koko pankki, pilannut mun elämän.
Viime viikolla tuli. Ihan postissa paperisena.
4, miten se on pilannut sun elämän?
Viime viikolla mullekin tuli, postissa. Maksettukin jo.
verkkopankissa.
Omalla kohdalla opintolaina toimi todella hyvin, mutta en jäänyt odottelemaan lyhentämisen kanssa. Heti kun ansioita/tuloja oli tullut säästöön lainan verran, maksoin kaiken kerralla pois.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2013 klo 22:01"]
Omalla kohdalla opintolaina toimi todella hyvin, mutta en jäänyt odottelemaan lyhentämisen kanssa. Heti kun ansioita/tuloja oli tullut säästöön lainan verran, maksoin kaiken kerralla pois.
[/quote]
Hmm. Mitähän tapahtui... Eli lainojen tiedot ja laskut ymmärtääkseni löytyy Danskessa niiden omilta alueilta, kuten esim. korttien tiedot ja laskut. Ja itsellä siis hyviä kokemuksia, varsinkin mobiilipankki on ollut kätevä. Välillä on huoltotaukoja tms. mutta niitä on ihan Nordeassakin, joka on toisena pankkina. Sampopankin opintolainasta kokemukset hyviä, mutta olisiko sitten jotain muuttunut viime vuosina? Lainani poismaksusta tulee kuluneeksi jo jonkin aikaa eli kuutisen vuotta.
Mitähän helvettiä nyt on meneillään? Mulle on aina tullut postissa toi kirje, en käytä koko tiliä muuten joten en tiedä jos siellä jossain on tuo lasku, aika kummallista jos sen varaan jättävät? Nordeassa, S-pankissa ja Handelissa meillä on kaikki sujunut hyvin, omituista...
Ap
Minuakin kiinnostaa miksi nro 2 noin kiroaa Sampo pankkia... Itsellä opintolaina Nordeasta, muta myös Sampo pankissa on tili.
Ap, pitäisiköhän reippaasti olla suoraan yhteydessä sinne pankkiin? Jos pystyt, käy vaikka jossain lähimmässä konttorissa ja tarkista tilanne.
Danske on muuttanut kaikkea tasaiseen tahtiin ja siihen malliin, että minulla ei enää ole siellä paljoa asiointia. Kaikessa muutoksessa vielä muutokset tapahtuu ilmoittamalla ja kun kysyy jonkun aikaisemmin käytetyn palvelun perään, ainakin joissain konttoreissa henkilökunta vastaa ylimielisesti. Mielestäni huippu oli, kun minulla oli viime kesänä yksi yrityspuolen ulkomaanmaksu (vajaan kymppitonnin), jota en saanut itse hoidettua kotona ja menin konttoriin antaakseni heidän hoitaa se, jotta varmasti menee oikein. En ollut varannut aikaa, vaan kävelin perinteisesti konttoriin ja otin jonotusnumeron tädille. No ei onnistunut tädillä, vaan hän käänsi minulle päätteen ja pyysi, että itse hoidan sen. Sanoin, että eikö tuossa ole riittävästi tietoja ja hän vieläkin kertoi, etteivät voi tehdä sitä. No minä sitten syötin sen ja virkailija istui vieressä. Tuli niin idiootti tunne etenkin siitä, että maksan kaiken näköisiä palvelumaksuja tuosta heidän päätetystä palveluhaluttomuudestaan.
Dansken lisäksi tilit on Nordeassa ja Paikallisosuuspankissa. Viime syksyn olen lähinnä käyttänyt Dansken tiliä tyhjemmäksi, koska kummankaan Nordean tai POPin kanssa ei ole vastaavia ongelmia.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2013 klo 22:58"]
Ap, pitäisiköhän reippaasti olla suoraan yhteydessä sinne pankkiin? Jos pystyt, käy vaikka jossain lähimmässä konttorissa ja tarkista tilanne.
[/quote]
Lähimpään konttoriin on parin tuhannen kilometrin matka, siksi tän ketjun avasin.
Ap
Ap, pääsetkö siis kirjautumaan Dansken verkkopankkiin? Soita asiakaspalveluun, jos et.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 08:20"]
Ap, pääsetkö siis kirjautumaan Dansken verkkopankkiin? Soita asiakaspalveluun, jos et.
[/quote]
Soittamisen kanssa sama juttu kuin konttorissa käymisessä, helvetin kallista ihan vaan siitä ilosta että saa maksaa korkoja... Pitää joku päivä käydä verkkopankissa. Ihmeellistä toimintaa mielestäni kyllä, joulukuussa lasku tuli postissa kuten ennenkin...
Ap
Oisko sulla posti vaan hukannut sen kirjeen sit? Sehän onkin pankin vika...
[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 08:04"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2013 klo 22:58"]
Ap, pitäisiköhän reippaasti olla suoraan yhteydessä sinne pankkiin? Jos pystyt, käy vaikka jossain lähimmässä konttorissa ja tarkista tilanne.
[/quote]
Lähimpään konttoriin on parin tuhannen kilometrin matka, siksi tän ketjun avasin.
Ap
[/quote]
Ok, sama tilanne itsellä sinänsä tuon lähimmän konttorin suhteen.
Verkkopankin tunnukset edellyttävät mahdollisesti palvelusopimusta ja olisiko Danskella edullisin paketti jotain 3,90€ kuukaudessa. Siihen sisältyy kyllä myös sitten viestittelyt pankkipalvelijan kanssa, muun ohella.
Ihan sama juttu se on muissakin maissa pankkien suhteen, ihan ilman satsausta ei suhde toimi. Palvelu riippuu tulojen tilin käyttötarkoituksesta, esim. siitä onko tili pääpalkkatili ja/tai millaisia talletuksia löytyy. Suomessa ei kai kuitenkaan käyttelytileille ole minimitalletusvaatimusta, ymmärtääkseni. Sellainen on joissain maissa tavallinen.
Lainanotto pankista johon muuta pankkisuhdetta ei ole kuulostaa hieman hankalalta. Onko missään papereissa nimetty yhteyshenkilöä pankin puolelta, annettu sähköpostiosoitetta tai muuta? Laina-asiakkaat sinänsä ovat pankille kyllä tärkeitä, yleensä.
Toivottavasti selviää!