Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi parikymppisiä pilkataan meidän iän takia

Vierailija
09.08.2020 |

Tuossa aikaisemmassa keskustelussa joku erittäin katkera ihminen haukkui meitä nuoria. Ei nuori mahda iälleen mitään. Itseasiassa, kukaan ei mahda iälleen mitään. Osa meistä on erittäin fiksuja. Poikaystäväni on datanomi (tai jotain sinne päin), ja uskallan väittää, että hän on viisas. Minä en koe olevani muita viisaampi, mutta ei tarvitse haukkua. Hyvää illan jatkoa, niin vanhoille kuin nuorille. :)

N20

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se keskustelu poistettiin. Olisi muuten laittanut linkin siihen. Plus, otsikosta puuttuu kysymysmerkki.

N20

Vierailija
2/29 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ei ketään pitäisi haukkua iästään. Vanhempia naisia myös haukutaan ikävillä nimityksillä, tai heidän ikänsä tuodaan halveksien sivuhuomiona esiin, vaikkei se liittyisi asiaan mitenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä haukutaan kaikkia ja kaikkea. Olen itse myös 20-vuotias, mutta hieman mietityttää, että poikaystäväsi on "datanomi (tai jotain sinne päin)".

Vierailija
4/29 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, ei ketään pitäisi haukkua iästään. Vanhempia naisia myös haukutaan ikävillä nimityksillä, tai heidän ikänsä tuodaan halveksien sivuhuomiona esiin, vaikkei se liittyisi asiaan mitenkään.

Totta! Ja myös miehiä. Minulla on jonkin verran vanhoja ihmisiä kavereina, ja minusta on kivaa keskustella heidän kanssaan politiikasta. Minun ikäisiä se ei tunnu kiinnostavan. :D

N20

Vierailija
5/29 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on palstan ikäerohullu. 

Hänen miehensä lähti jo vuosia sitten nuoremman matkaan ja tältä sekosi polla ihan tyystin ja on siitä lähtien ollut tosi katkera nuorille naisille, kun sillä tavalla viekottelivat hänen miehensä eroon noita-akasta.

Vierailija
6/29 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoriakin on erilaisia. Olin taannoin risteilyllä, jossa oli iso polttariporukka nuoria naisia. Veivät tanssilattialla valtavasti tilaa, huusivat ja kikattivat. Läikyttivät drinkkejään ja kun olimme tanssimassa, yrittivät siirtää lasimme toiseen pöytään ja vielä paikkamme. Kun sanoin asiasta, minulle näytettiin keskaria ja alettiin soittamaan suuta.

Kaiken huipuksi yksi niistä hyppäsi tuolille tanssimaan likaisilla kengillään, mikä oli ehdottomasti kiellettyä. Kun sanoin asiasta, sain asiasta hirveän ripityksen ja kun ei lopulta enää muuta sanottavaa keksinyt, haukkui vaimoni. En kerta kaikkiaan ymmärrä, mikä saa nuoret naiset luulemaan itsestään liikoja ja sikailemaan.

Vierailija
7/29 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä haukutaan kaikkia ja kaikkea. Olen itse myös 20-vuotias, mutta hieman mietityttää, että poikaystäväsi on "datanomi (tai jotain sinne päin)".

No en nyt jaksa ruveta etsimään, mutta joku hemmetin koodaaja se on. Etätöitä tekee. :)

N20

Vierailija
8/29 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on palstan ikäerohullu. 

Hänen miehensä lähti jo vuosia sitten nuoremman matkaan ja tältä sekosi polla ihan tyystin ja on siitä lähtien ollut tosi katkera nuorille naisille, kun sillä tavalla viekottelivat hänen miehensä eroon noita-akasta.

Jaa, tätä en tiennyt. En nähkääs vietä täällä aikaani. Minusta vaikuttaa, että hänen olisi hyvä käydä terapiassa keskustelemassa ammattilaisen kanssa. Voisi sitten päästä yli vihastaan. :)

N20

Vierailija
9/29 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyyntynyt kirjoitti:

Nuoriakin on erilaisia. Olin taannoin risteilyllä, jossa oli iso polttariporukka nuoria naisia. Veivät tanssilattialla valtavasti tilaa, huusivat ja kikattivat. Läikyttivät drinkkejään ja kun olimme tanssimassa, yrittivät siirtää lasimme toiseen pöytään ja vielä paikkamme. Kun sanoin asiasta, minulle näytettiin keskaria ja alettiin soittamaan suuta.

Kaiken huipuksi yksi niistä hyppäsi tuolille tanssimaan likaisilla kengillään, mikä oli ehdottomasti kiellettyä. Kun sanoin asiasta, sain asiasta hirveän ripityksen ja kun ei lopulta enää muuta sanottavaa keksinyt, haukkui vaimoni. En kerta kaikkiaan ymmärrä, mikä saa nuoret naiset luulemaan itsestään liikoja ja sikailemaan.

Juu, tuota porukkaa on kieltämättä meissä. :/ Kaduilla huutelevat ja riehuvat. Itse en baareissa juokse, mutta asun keskustassa, niin tuota porukkaa näkee aina silloin tällöin. Kerran jouduin soittamaan hätänumeroon, kun yksi makasi maassa ja kaverit yritti taluttaa sitä.

N20

Vierailija
10/29 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtunee siitä, että useimmat parikymppiset eivät ole vielä kovin fiksuja ja kypsiä, vaikka kuinka omat sukulaiset niin uskottelevatkin. Saatat huomata sen kyllä myöhemmin. Mitä viisauteen tulee, niin viisaus (tai aina edes älykkyys) ei korreloi koulutuksen kanssa. Tästä löydät lisätietoa internetistä.

Vierailija
11/29 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin 40-v. näkökulmasta olette nuoria ja naiiveja. Nyt näen sen itsekin, kun muistelen itseäni 20-vuotiaana. Silloin ei vielä tiennyt, miten vähän oikeasti tietää mistään, mutta itsetunto oli enemmän kuin kohdillaan. Nauratti miettiä lukion open sanoja "kukaan ei ole mielestään yhtä fiksu kuin ylioppilas", mutta nyt ymmärrän mitä tuolla tarkoitettiin.

Toki ikää tullut toiset 20 v. lisää, joiden aikana kertynyt akateemista koulutusta, työkokemusta ja ennen kaikkea elämänkokemusta. Toisaalta jotkut 60-vuotiaat ovat itseäni paljon viisaampia, joten uskoisin viisautta voivan kertyä vielä lisää tulevina vuosikymmeninä.

Vierailija
12/29 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin 40-v. näkökulmasta olette nuoria ja naiiveja. Nyt näen sen itsekin, kun muistelen itseäni 20-vuotiaana. Silloin ei vielä tiennyt, miten vähän oikeasti tietää mistään, mutta itsetunto oli enemmän kuin kohdillaan. Nauratti miettiä lukion open sanoja "kukaan ei ole mielestään yhtä fiksu kuin ylioppilas", mutta nyt ymmärrän mitä tuolla tarkoitettiin.

Toki ikää tullut toiset 20 v. lisää, joiden aikana kertynyt akateemista koulutusta, työkokemusta ja ennen kaikkea elämänkokemusta. Toisaalta jotkut 60-vuotiaat ovat itseäni paljon viisaampia, joten uskoisin viisautta voivan kertyä vielä lisää tulevina vuosikymmeninä.

Naivi saa olla, mutta ei sitä minusta tarvitse haukkua. :) Iän myötä tulee kokemusta, mutta kyllä sitä koulussa oppii asioita. Se, että haukutaan bimboksi ei auta ketään. Rakentavaa kritiikkiä tulisi niiden "viisaiden" vanhojen antaa. :)

N20

Vierailija
13/29 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johtunee siitä, että useimmat parikymppiset eivät ole vielä kovin fiksuja ja kypsiä, vaikka kuinka omat sukulaiset niin uskottelevatkin. Saatat huomata sen kyllä myöhemmin. Mitä viisauteen tulee, niin viisaus (tai aina edes älykkyys) ei korreloi koulutuksen kanssa. Tästä löydät lisätietoa internetistä.

Juu, mutta kyllä lukiolainen on yleensä kypsempi kuin esim. autoalanopiskelija. Ei ole tarkoitus haukkua autolaisia, mutta meillä oli lukio ja amis samassa rakennuksessa, ja ruokalassa porukka erottu aika selkeästi toisistaan.

N20

Vierailija
14/29 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyyntynyt kirjoitti:

Juu, tuota porukkaa on kieltämättä meissä. :/ Kaduilla huutelevat ja riehuvat. Itse en baareissa juokse, mutta asun keskustassa, niin tuota porukkaa näkee aina silloin tällöin. Kerran jouduin soittamaan hätänumeroon, kun yksi makasi maassa ja kaverit yritti taluttaa sitä.

N20

Ei todellakaan ole mikään häke-asia jos kaverit on paikalla ja vielä auttavatkin. Hätäkeskus on hätätilanteita varten. Voi hyvää päivää sun kanssasi.

Vierailija
15/29 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ärsyyntynyt kirjoitti:

N20

Ei todellakaan ole mikään häke-asia jos kaverit on paikalla ja vielä auttavatkin. Hätäkeskus on hätätilanteita varten. Voi hyvää päivää sun kanssasi.

Entä jos se olisi kuolut alkoholimyrkytykseen? :o

N20

Vierailija
16/29 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1/5

Nuori ei voi olla viisas. Älykäs voi olla mutta ei viisas.

Vierailija
17/29 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, mutta kyllä lukiolainen on yleensä kypsempi kuin esim. autoalanopiskelija. Ei ole tarkoitus haukkua autolaisia, mutta meillä oli lukio ja amis samassa rakennuksessa, ja ruokalassa porukka erottu aika selkeästi toisistaan.

N20

Jos se poikaystäväsi on edelleen datanomi-oletettu, niin ihan yhtä amis hänkin on. 

Vierailija
18/29 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenikäisiä pilkataan iän takia. Älä ala uhriutua.

Vierailija
19/29 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naivi saa olla, mutta ei sitä minusta tarvitse haukkua. :) Iän myötä tulee kokemusta, mutta kyllä sitä koulussa oppii asioita. Se, että haukutaan bimboksi ei auta ketään. Rakentavaa kritiikkiä tulisi niiden "viisaiden" vanhojen antaa. :)

N20

Ja nuoret on niin kärkkäinä vastaanottamassa vanhusten viisauksia ;)

Vierailija
20/29 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän olen nykyään nähnyt esimerkiksi lasten ja vanhusten haukkumista. Kaikki saa netissä osansa, mutta vähemmän parikymppisiä haukutaan kun useita muita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän