Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikseivät lihavat ihmiset laihduta normaalilla kotiruoalla?

Vierailija
02.08.2013 |

Miksi aina pitää aloittaa jotain ihme dieettejä joita ei kuitenkaan jaksa noudattaa koko loppuelämäänsä pysyäkseen samassa painossa? Minä en ainakaan ole kovin kauaa jaksanut tuommoisia.

Minä ainakin olen laihtunut siten, että olen jättänyt herkut pois, ( esim joka viikonloppu söin sipsipussin ja ehkä karkkia tai suklaata, nykyään en enää osta sipsejä kuin parin kuukauden välein jos silloinkaan, jos joku muu on ostanut pussin niin saatan siitä pari ottaa tarjottaessa.) ja syön normaalia kotiruokaa. Siis ei semmoisia ruokia missä kaikissa on valtavasti kermaa ja muuta . Puolet lautasesta salaattia ja  sopivasti puolet  (tarvittaessa pienentää annosta) kotiruokaa. Myöhemmin vaikka ruisleipä ja porkkanaa, jos  vielä tulee nälkä niin vaikka hedelmiä ja jogurttia. Ei sen kummempaa. Jonkun pienen herkun sallin viikonlopuksi, esim. pari riviä suklaata.

Ja joskus liikun enemmän esim teen lenkkejä, ja muutenkin olen lisännyt arkipäiviini kaikenlaisia asioita, jotka pitävät minut vähän enemmän liikkeessä kuin että pönöttäisin vaan sohvalla kokoajan. (esim siivoan useammin, hoidan asioita yms)

Vaikeasti ylipainoisilla tällä tekniikalla pitäisi onnistua ainakin jonkunverran painoa pudottamaan. 

Minun oli hyvin vaikea luopua jokaviikkoisesta maxi-sipsipussistani mitä olin jo pari vuotta joka vklp ostanut ja syönyt, mutta kun olin pari viikkoa ollut ilman niin johan helpotti.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin luulin ennen että tavallinen kotiruoka aiheuttaa mulle ahmimishimon,mutta luulin väärin. Söin 120kiloiseksi laihduttajaksi aivan liian vähän sitä kotiruokaa ja siksi syömähimot oli päällä kokoajan,kun en saanut ravintoa tarpeeksi. todellakaan 1200-1500kcal ei ole riittävä määrä yli 100kg painavalle laihduttajalle,mulle sopii 1700kcal ja tuoki on alakanttiin ja laihdun. Tietty hiottava alaspäin kun paino laskee. Eli ihan perus kotiruokaa,paljon kasviksia lautaselle,ne täyttää vatsaa,lasi rasvatonta maitoa päälle. 5x päivässä säännöllisesti kun aterioi niin ei tee mieli herkkuja. Paljon vettä päivänaikana. jälkkäriks voi keittää kahvit jonka makeuttaa vaikka stevialla jos tottunu sokrua käyttää. T. jo-10kg,edessä -40kg

Vierailija
2/28 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen lihottanut itseni jo viisi vuotta jatkuneella siiderin lipityksellä. Turvottaa, tekee nälkäiseksi ja jos kolmekin tölkkiä juo päivässä (vaikka kuivaakin sidukkaa) niin turhia kaloreita tulee lähes 500. Itseinho kukoistaa. Katselin valokuvia joissa olen kuin valas. On pakko lopettaa. Huoh. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun minä olen lihonut juuri sillä normaalilla kotiruoalla! Minä en ole koskaan syönyt paljoa makeaa, juonut alkoholia tai harrastanut muuta kohtuuttomuuksia, vaan kolmenkympin iän jälkeen vaan aloin lihoa sillä kotiruokaruokavaliolla, jolla ennen pysyin hoikkana. Yhtäkkiä painoinkin 80 kg entisen 50 kilon sijaan, vaikken ollut muuttanut elintapojani.

Eli ei, minulle tavallinen kotiruoka ei ole enää vaihtoehto. Täytyy tiukasti lisätä kasviksia, vähentää energiatiheitä ruokalajeja, rajoittaa syötyjä määriä. Ja oikeastaan Nutrilett-kuurit on ainoita joilla olen oikeasti saanut painoa edes vähän alaspäin, muu taistelu vaan tuntuu rajoittavan painon nousua lisää.

Vierailija
4/28 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitaisiin aloittaa joku : Kotiruollako laihaksi- kampanja. Koittaa vaikka neljän viikon ajan ap.n ohjeen mukaan ja jos ei mitään tapahdu, ryhtyä lotraajiksi (ainut suunnilleen minullakin mitä en ole koettanut).

Yksi koko aikuisiän jojoillut pullero

Vierailija
5/28 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitaisiin aloittaa joku : Kotiruollako laihaksi- kampanja. Koittaa vaikka neljän viikon ajan ap.n ohjeen mukaan ja jos ei mitään tapahdu, ryhtyä lotraajiksi (ainut suunnilleen minullakin mitä en ole koettanut).

Yksi koko aikuisiän jojoillut pullero

Vierailija
6/28 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 19:56"]

Joo, mut kun mä olen aina syömyt juuri noin kuin ap kuvaa. Mä en ole ikinä syönyt "herkkuja", siis sipsejä, karkkeja, pullaa, jne. koska en pidä niistä. En siis edes kerran kuussa, puhumattakaan että useammin. Ja mulla on aina se puoli lautasellista salaattia ja loput normaalia kotiruokaa, ei kermaa eikä juustoja jne. Kotiruoassakin mulla on aina paljon kasviksia, koska pidän niistä.

Silti mä vaan lihon.

[/quote]

Mitä tahansa ruokaa syömällä lihoo jos syö enemmän kuin kuluttaa.

Vierailija
7/28 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo äkkilihomiset johtuvat tavallisesti kilpirauhasen vajaatoiminnasta. Asia selviää terveyskeskuksessa.

Vierailija
8/28 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 19:55"]

Pystyykö joku syömään kokonaisen sipsipussin yksin? :O Siis tarkoitatte varmaan niitä pieniä pusseja (jotain 20 grammaa)? 

[/quote]

Helposti

Vierailija
9/28 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon olet joutunut laihduttamaan? Kuinka pitkään laihdutustulos pysyi pois?

Vierailija
10/28 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit järjestää kaupunkiisi sellaisen kotiruokalaihdutusryhmän. Yksin on tylsä laiduttaa. Onnistuisko? Kerran viikossa alkuun tavattais ja sitten voisi harventaa, jos pärjätään hyvin.

Vierailija
11/28 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

laihdutin kymmenen kiloa mikä pitikin, sitten vuoden päästä ratkesin taas tuon jokaviikonloppuisen sipsipussin ostoon ja herkkujen ostoon. Nyt olen taas samalla tekniikalla laihtunut 4 kiloa ja jatkan taas siihen asti että olen tyytyväinen.

-Ap

Vierailija
12/28 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niin pitkään pysyy paino alhaalla kun jaksaa noudattaa tuota ''normaalia'' syömistä, sitten jos alkaa kokoajan taas ostelemaan jotain sipsejä ja karkkeja eikä malta olla syömättä niitä, niin paino rupeaa taas nousemaan. (Kyllä joskus saa sipsiä sun muuta ostaa, mutta ei kovin usein ja täytyy pitää huoli siitä, että se jää siihen yhteen pussiin eikä käy hakemassa seuraavana päivänä toista pussia.) Juuri niinkuin minulle kävi. Nyt yritän pitää tämän linjan että koko loppuelämäni söisin suurinpiirtein tällä tavalla ja pysyisin normaalipainossa. Vain joskus harvoin herkkuja.

Vierailija
13/28 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen siis AP:n teksti

Vierailija
14/28 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olet ihan perinteinen jojoilija siis, et pysty pitämään niitä terveellisiä elintapoja kuten emme me muutkaan.

Minä syön terveellistä kotiruokaa ja olisin hoikka, ellen söisi myös karkkia siihen lisäksi.

Vierailija
15/28 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, niin pitäisikin tehdä. Mun ei vaan tuu syötyä kuin vähän normaalia kotiruokaa. Muuten elän jugurtilla ja suklaalla. Meillä on kerran päivässä sitä tavallista ruokaa, ja sit mä tapaan illalla kun valvon myöhään syödä sitä makeaa, en tahdo keksiä millä sen korvaisi, ei jaksa mitään ruisleipää ja porkkanaa syödä, sitten olen syömättä mitään, eikä sillä tavalla laihdu. Mulla olis 50-60kg laihdutettavana. Just mietin tässä kun en eilen ostanut suklaata, ja nyt on kaapista keksitkin syöty, että mitä mä nyt illalla syön. Onneksi jugurttia vielä on kaapissa. Sen kunnon ruuan jätin päivällä väliin.

Vierailija
16/28 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, olen jojoilija, mutta ihmettelen kaikkia kummia DIEETTEJÄ millä ihmiset yrittävät laihtua. Kun tavallisella kotiruoalla ja normaalilla syömisellä laihtuu kun malttaa pitää näpit kurissa herkuista ja sallii itselleen niitä vain harvoin. (ja painossa myös pysyy.)

Vierailija
17/28 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen laihduttanut 25 vuotta enkä ole neljääkymmentäkään. Painoindeksi on vaihdellut välillä 18,5-35. Nyt olen läskeimmilläni. Olen laihduttanut dieeteillä ja kotiruoalla. Kaikkea mahdollista paitsi pussikuureja olen kokeillut. En huutele dieeteistäni, joten jos olen syönyt kotiruokaa tuskin tuttavat ja työkaverit ovat laihdutusta huomanneet.

Oleellisempi kysymys minun kohdallani on, että miksi lihon. Suhteeni ruokaan on sairas ja söinpä miten muuten tahansa, ahmimiskohtauksia on ja syöty ruokamäärä on niin hurja, että se mitätöi tulokset. Nyt olen päättänyt lopettaa laihduttamisen. Minun syömisiäni saa vapaasti kyylätä, minulle on tärkeintä, että syön suurimmaksi osaksi ravitsevaa ja terveellistä ruokaa ja niin paljon, ettei tule ahmimiskohtauksia.

En katso hyötyväni näiden hyväntahtoisten 5-10 vauvakilon pudottajien neuvoista. Olen sentään itse laihduttanut yhtäjaksoisesti 40 kiloa aikaisemmin elämässäni. Laihdutuksen teoria, syö vähemmän kuin kulutat, on tuttu. Minua se auttaa laihtumaan yhtä paljon kuin anorektikkoa lihomaan.

Vierailija
18/28 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyykö joku syömään kokonaisen sipsipussin yksin? :O Siis tarkoitatte varmaan niitä pieniä pusseja (jotain 20 grammaa)? 

Vierailija
19/28 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäkää jo hitossa meidät pullerot rauhaan. Emme ole pyytäneet teitä laiheliineja ym. kantamaan läskejämme. Ja huom! vähän yksislmäinen tuo kotiruokalaihdutus. Kotiruokaakin on niin monenlaista. Kaloripitoisuus vaihtelee paljon.

Vierailija
20/28 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mut kun mä olen aina syömyt juuri noin kuin ap kuvaa. Mä en ole ikinä syönyt "herkkuja", siis sipsejä, karkkeja, pullaa, jne. koska en pidä niistä. En siis edes kerran kuussa, puhumattakaan että useammin. Ja mulla on aina se puoli lautasellista salaattia ja loput normaalia kotiruokaa, ei kermaa eikä juustoja jne. Kotiruoassakin mulla on aina paljon kasviksia, koska pidän niistä.

Silti mä vaan lihon.