Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikseivät lihavat ihmiset laihduta normaalilla kotiruoalla?

Vierailija
02.08.2013 |

Miksi aina pitää aloittaa jotain ihme dieettejä joita ei kuitenkaan jaksa noudattaa koko loppuelämäänsä pysyäkseen samassa painossa? Minä en ainakaan ole kovin kauaa jaksanut tuommoisia.

Minä ainakin olen laihtunut siten, että olen jättänyt herkut pois, ( esim joka viikonloppu söin sipsipussin ja ehkä karkkia tai suklaata, nykyään en enää osta sipsejä kuin parin kuukauden välein jos silloinkaan, jos joku muu on ostanut pussin niin saatan siitä pari ottaa tarjottaessa.) ja syön normaalia kotiruokaa. Siis ei semmoisia ruokia missä kaikissa on valtavasti kermaa ja muuta . Puolet lautasesta salaattia ja  sopivasti puolet  (tarvittaessa pienentää annosta) kotiruokaa. Myöhemmin vaikka ruisleipä ja porkkanaa, jos  vielä tulee nälkä niin vaikka hedelmiä ja jogurttia. Ei sen kummempaa. Jonkun pienen herkun sallin viikonlopuksi, esim. pari riviä suklaata.

Ja joskus liikun enemmän esim teen lenkkejä, ja muutenkin olen lisännyt arkipäiviini kaikenlaisia asioita, jotka pitävät minut vähän enemmän liikkeessä kuin että pönöttäisin vaan sohvalla kokoajan. (esim siivoan useammin, hoidan asioita yms)

Vaikeasti ylipainoisilla tällä tekniikalla pitäisi onnistua ainakin jonkunverran painoa pudottamaan. 

Minun oli hyvin vaikea luopua jokaviikkoisesta maxi-sipsipussistani mitä olin jo pari vuotta joka vklp ostanut ja syönyt, mutta kun olin pari viikkoa ollut ilman niin johan helpotti.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 19:50"]

Joo, niin pitäisikin tehdä. Mun ei vaan tuu syötyä kuin vähän normaalia kotiruokaa. Muuten elän jugurtilla ja suklaalla. Meillä on kerran päivässä sitä tavallista ruokaa, ja sit mä tapaan illalla kun valvon myöhään syödä sitä makeaa, en tahdo keksiä millä sen korvaisi, ei jaksa mitään ruisleipää ja porkkanaa syödä, sitten olen syömättä mitään, eikä sillä tavalla laihdu. Mulla olis 50-60kg laihdutettavana. Just mietin tässä kun en eilen ostanut suklaata, ja nyt on kaapista keksitkin syöty, että mitä mä nyt illalla syön. Onneksi jugurttia vielä on kaapissa. Sen kunnon ruuan jätin päivällä väliin.

[/quote]

Mitähän siihen makean tilalle keksisi, ei oikein itsellekään tule mitään mieleen... Ehkä kaakao..? Viinirypäleet, kesällä herneet ja mansikat ja muut marjat.. pitää vaan yrittää miettiä terveellisempiä mutta makeita vaihtoehtoja, kun ei sillä jogurtilla ja suklaalla pelkästään elellä. Ja tuo on paha kun syö noita makeita, ne eivät pidä nälkää joten kohta taas nälkä ja et halua syödä mitään muuta niin taas täytyy syödä lisää makeaa. Ja tuolla tavoin se makean määrä on jo todella suuri. Sinun täytyisi varmaan vaan opetella syömään makean tilalla jotain tavallisempaa ruokaa. ? ei olisi kokoajan sitten nälkäkään.

-ap

Vierailija
22/28 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavilla ihmisillä on ahmimishäiriö (binge eating disorder); normaali kotiruoka ei näinollen tyydytä heidän tarpeitaan eivätkä he pysty rajoittamaan itseään  normaalille ruokavaliolle. Jos he söisivät normaalisti, eivät he olisi lihavia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin minä olen lihonut ihan normaalilla kotiruualla (keväisin kortisonin kanssa syön kahden miehen annokset, mitään itsehillintää ei ole silloin vaan ruokahalu on valtaista).

Tavallisella kotiruualla laihdutan myös, mutta toki on katsottava, että se kotiruoka on sitten hyvin kasvisvoittoista tai muuten tulee hyvin äkkiä se 1700 kcal täyteen mikä on mun peruskulutus. Jos vajetta ei jää, niin paino ei laske (tietty ei nousekaan).

Itse olen ikuinen jojoilija kiitos tuon kortisonilääkityksen. Tiedän, että se ei ole terveellistä, mutta olen kuitenkin mielessäni miettinyt, että on terveellisempi aina kevään jälkeen pudottaa painoa se 8 kg (keväällä lihon keväästä riippuen 5-15 kg), kuin että koskaan en pudottaisi painoa ja kohta olisin 200 kg.

Vierailija
24/28 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 19:55"]

Pystyykö joku syömään kokonaisen sipsipussin yksin? :O Siis tarkoitatte varmaan niitä pieniä pusseja (jotain 20 grammaa)? 

[/quote]

Tarkoitin ihan vähintään sitä 300g pussia.

-ap

Vierailija
25/28 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että minä ainakaan en voi syödä normaalia kotiruokaa, sillä se juuri nimenomaan aiheuttaa minulle sitä herkkuhimoa.

Kun siitä normaalista kotiruuasta jättää viljat ja sokerin pois, jo alkaa tapahtua; en himoitse makeaa juuri lainkaan, ruokailukerrat pysyvät 3-4 ateriaa päivässä enkä mussuta koko ajan jotain keksiä, leipää tms.

Tavallisella kotiruualla mulla on aina nälkä ja ruokamielessä, ja koko ajan tekee jotain hyvää mieli.

Täydellistä vhh:ta en kuitenkaan noudata, voin syödä perunaa ja riisiä kerran päivässä ilman ongelmia.

Viljan, sokerin ja makeutusaineet jätin pois ruokavaliosta 2009 ja olen laihtunut 20 kiloa ja onnistunut pitämään saavuttamani jo kolme ja puoli vuotta. Alkuun olin myös ilman perunaa ja riisiä.

Vierailija
26/28 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 20:01"]

Lihavilla ihmisillä on ahmimishäiriö (binge eating disorder); normaali kotiruoka ei näinollen tyydytä heidän tarpeitaan eivätkä he pysty rajoittamaan itseään  normaalille ruokavaliolle. Jos he söisivät normaalisti, eivät he olisi lihavia...

[/quote]

JOILLAKIN lihavilla ihmisillä on ahmimishäiriö. Minulla ei ole, minä en ahmi koskaan, enkä koskaan syö itseäni ähkyyn, silti saan pidettyä itseni yli 130 kiloisena helposti. Se on totta, että normaali kotiruoka ei riitä kun pitää saada suklaata, tavallinen ruoka ei koskaan korvaa suklaata, mutta suklaa korvaa kaiken muun. Nälkä ei ole mulle mikään ongelma, se on vaan hetkittäinen epämiellyttävä kipu mahassa, se menee ohi kun ei syö eikä juo mitään. Suklaanhimo ei taas liity mitenkään siihen onko nälkä vai täysi olo, suklaata pitää saada päivittäin, oli muu syöminen mitä tahansa.

Pitäisikö kehittää dietti jossa syödään pelkkää suklaata ja kasviksia? Toisaalta pitäisi saada hiilarit pois, eli sitten joutuu suklaan jättämään. Nyt jo meinaa paniikki alkaa nousta, kohta menee kaupat kiinni, ja mulla ei ole suklaata illaksi. Yritän ajatella että suklaa on kauheaa myrkkyä mulle, että mä tapan itteni sillä, ja että mä ja mun perhe ansaitsee sen että mä syön itseni terveeksi enkä sairaaksi.

Vierailija
27/28 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa yksi ikuinen laihdutaja. Viimeiset 7 vuotta olen laihduttanut koko ajan :(    Joo ja on sanomattakin selvää, että olen juuri se, joka jokaikinen aamu päättää että TÄNÄÄN mä aloitan ja NYT mä onnistun jne.jne.

Muutaman kerran ole saanut jonkun 8kg pois mutta ne on hiipineet takaisin. Luojan kiitos ei korkojen kera, mutta kyllä vituttaa. Itsekuria olen vailla!

Mun "ongelma" on se, että mulla on kaikki arvot viimeisen päälle hyviä rankasta ylipainosta huolimatta. Siis kolestrolit ja verenpaineet sun muut on todella hyvät. Eli ei ole lääketieteellistä pakkoa laihduttaa.

Niin mä olen siis 43v 167cm ja painoa 94kg. Perkele!

Syön oikeasti todella monipuolisesti ja terveellisesti, mutta se napsiminen on minun ongelmani. Eli syön paljon salaattia, inhoa salaattikastikkeita, saatan laittaa hieman oliiviöljyä ja usein fetaa tms. mauksi. Jos syön ns. ruokasalaattina, katkarapuja, kanaa tai kalaa. Jos ruoan kanssa, en laita sitten öljyäkään useimmiten enkä ainakaan mitään fetaa tms. Perunaa, pastaa, riisiä syön korkeintaan n. desin tai yhden keskikokoisen perunan ja jos on kastiketta, sitä laitan mielestäni kohtuudella.

En tykkää minkäänlaisista leivonnaisista, pullaa en syö ikinä, en sipsejä tms. herkkuja. Karkkia en syö, paisti salmiakkia ja sitäkin ehkä puoli pussia turkinppureita viikossa. Ihan todella maksimissaan siis. Suklaata ehkä puoli levyä kuussa. Jos ollenkaan. Noita tosiaan en aina ollenkaan, mutta rehellisyyden nimissä mainitsen nekin. Olen ruokapäiväkirjaa joskus pitänyt ja itsensä huijaamisella on kenenkään turha yrittää mitään :)

Mutta mutta..... napsiminen. Juustosiivua, nakkia ym. "pientä" iltasella. Jälkiuuniruisleipää tai hapankorppua. Nuo juustot varsinkin on mulle kamala paikka. Vastustamattomia :( Ja tuppaan ottamaan lisää, vaikka vatsa on juuri sopivan täynnä, paha paha paha....

Ja tissuttelu :(

Arkisin en ota koskaan tippaakaan (no lomareissuilla lipsun tästä), mutta viikonloppuisin uppoaa lonkeroa ja sidukkaa ja paukkuja satunnaisesta muutamasta kunnon kännäämiseen. En joka viikonloppu. En tiedä onko tällä oikeasti vaikutusta koska en huomaa painon nousua ryyppäämisen/tissuttelun jälkeen. Kunnon kännin jälkeenhän olo on kuin kuivalla rusinalla ja paino saattaa olla 3-4kg pienempikin kuin edellisenä päivänä, mutta tosiaan todellinen paino parin päivän jälkeen ei ole noussutkaan. ( En ole silti kunnon juopoksi meinannut ruveta, sillähän varmaan laihtuisi...... vitsi)

Ikuista pähkimistä. Oletan, että taas kun saan vaan tämän napsimisen ja ruuan lisää ottamisen katkaistua, alkaa painoni pudota, vaikka välillä kupittelisinkin.

Vierailija
28/28 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholissa on tosi paljon kaloreita, ja se että paino tippuu kupittelun jälkeen, johtuu siitä että alkoholi aiheuttaa elimistön kuivumista, eli menetät vettä, et läskiä, alkoholin kalorit jää ikävä kyllä sinne talteen. Luulen että alkoholilla on aika iso osuus siinä että et laihdu.