Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tosta beautiful body tempauksesta vielä

Vierailija
02.08.2013 |

Olen synnyttänyt vuosi sitten esikoisemme, pääsin n 5-6 kk takaisin vanhoihin mittoihini, sain jopa "sixpäckini" takaisini, ja ei, en juossut salilla joka päivä, itseasiassa aloitin salin lapsen ollessa 8kk. Jumppasin päivittäin kotona 3 kertaa, n 20 min kerrallaan, vatsoja, kyykkyjä, selkää ym. 

Suunnattomasti ärsyttää, moni, viimeksi mieheni sisko , ihmetteli KUINKA voin olla niin "laiha" (vaikken edes ole laiha, mielestäni olen urheilullinen ja sopusuhtainen), hänen 8v poikansa sanoi 'äiti "maija" on paljon laihempi kuin sinä', johon mieheni sisko " sinun tulee ymmärtää että "maija" on minua 9v nuorempi, SEN takia". 

Tästä pääsen tuohon aiheeseen, en ymmärrä mitä "wau" ja "rohkeaa" nämä maiset jotka tuohon osallistuvat ovat tehneet? Pikemminkin päinvastoin, miksi ylpeillä sillä että ei jaksa pitää itsestään huolta, ja syyttää siitä raskautta? Enkä nyt sano että jokaisen pitäisi olla huippukunnossa, mutta ei terve ihminen tuolta näytä. Kaikki on valinnoista kiinni, kyllä monet kerrat olisin vain halunnut heittäytyä sohvalle kun vauva nukahti, mutta pidin kiinni siitä treenauksesta, joskus jopa kl 01 yöllä kun hän nukahti. Ei se vienyt kuin max sen 20 minuuttia. Niin, ja lihoin 22 kiloa raskaudenn aikana. 

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä teille beatiful bodya, olkaa hyvät!

http://bodycamp.eu/marinblogi

Ei ole pakko olla läski, jos ei tahdo.

Vierailija
22/36 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 12:28"]

Tässä hyvä kirjoitus aiheesta: http://pinthefuckups.blogspot.fi/2013/08/talta-nayttaa-synnyttanyt-nainen.html

[/quote]

Olen niin samaa mieltä! En itsekään sopisi tuohon punkerogalleriaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nyt ole mitenkään taattua, että näistä naisista tulisi kaunottaria ihan vaan laihduttamalla. Itse olen hoikka, en laiha, mutta mielestäni sopivassa painossa. Se ei juurikaan lohduta, sillä raskauden jäljiltä rinnoista ei ole jäljellä muuta kuin ne kuuluisat ajokoirankorvat ja mahan tilalla on epämääräinen kengurupussi. Siinä voi toki jumpata mielin määrin, mutta ei ne tissit siitä täyty tai ylimääräinen nahka katoa.

Minulla tuntuu olevan kauttaaltaan liian iso nahka. En juurikaan kerännyt läskiä raskauden aikana, mutta vettä siitäkin edestä varsinkin loppuvaiheessa. Kilot lähtivät parissa päivässä, mutta jostain syystä iho ei vaan palautunut. Minulla on nytkin varsin komea hauis, mutta silti melkoiset allit kiitos ylimääräisen ihon.

Tuntuu, että minut on kauttaaltaan runneltu. En vielä vuodenkaan jälkeen tunne tätä uutta vartaloa omakseni, en vaikka miten yritän asiaan suhtautua kypsästi. Pakko myöntää, että sain edes hetkellisesti lohdutusta noita kuvia katsellessani. Välillä kun tuntuu, että muut selviävät raskaudesta ilman ainuttakaan arpea.

Vierailija
24/36 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
25/36 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan ole väittänyt tai edes kuvitellut että naisen pitäisi olla elokuvatähden näköinen synnytyksen jälkeen. Mun mielestä tämä koko beautiful bodies-blogijuttu on noiden naisten omaa hallusinaatiota. Suurin osa naisista ei näytä missiltä ennen raskautta myöskään. Jollakin iho on venahtanut muuten vaan, toisella on aknea...taisi koko kampanja nyt kääntyä mamin ja ystävien omaan piikkiin. Joskus VOISI hieman ajatella ennenkuin alkaa sotanorsuksi tantereelle...

Vierailija
26/36 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 15:23"]

Olen kyllä samaa mieltä.

Ymmärrän kyllä että se on vaikeaa ja vaatii erityistä tahdonlujuutta ja päättäväisyyttä karistaa ylimääräisä kiloja MUTTA MIKSI pitää esitellä vartaloaan kun ei sille jaksa / halua mitään tehdä?! Se ei valitettavasti ole kovin kaunista. Sillä vain haetaan hyväksyntää sille, ettei mitään tarvitsisikaan tehdä! Ylipaino ei johdu lapsista vaan ihan itsestä! Raskausarvet erikseen. 

Minä olen hoikka ja arveton vielä lastenkin jälkeen. Mitä sanottaisiin kun minä laittaisin bikinikroppani sinne ja sanoisin, että olen minä olen ylpeä siitä etten ole ylipainoinen vaan päässyt takaisin mallinmittoihin? Hyökkäisivätkö ihroistaan ylpeät mammat naputtamaan etten ymmärrä millaista on oikeasti kun lapset ovat tehneet vartalosta "luonnonkauniin"? Sanoisivatko että olen anorektinen? Vai kehuisivatko että hienosti olet sopeutunut elämään raskeuden jälkeen? En tiedä, en aio kokeilla.  

Mutta tietenkin, tehkööt muut mitä haluavat ja esitelkööt vartaloitaan miten tahansa, se voi kohottaa itsentuntoakin..

[/quote]

Asiaa, olen samaa mieltä!

Vierailija
27/36 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä hyvä kirjoitus aiheesta: http://pinthefuckups.blogspot.fi/2013/08/talta-nayttaa-synnyttanyt-nainen.html

[/quote]

Olen ihan samaa mieltä. Hoikat äidit saa aina ilkeää palautetta, naama naamalle tai ilman.

Vierailija
28/36 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

loistava kiteytys

Vierailija
29/36 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen lihava äiti. Eikä se haittaa minua tai miestäni tippaakaan. Eikä sen kyllä pitäisi haitata ketään muutakaan. Mä en ole koskaan arvostellut ketään, mutta tässäkin ketjussa arvostellaan niitä ihmisiä jotka ei laihduta. Miksi? Sanokaa mulle nyt, miksi minun lihavuuteni häiritsee teitä. 

Vierailija
30/36 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 10kk synnytyksestä (ja myöskin blogi, mtuta en osallistunut tuohon tempaukseen) ja olen näyttänyt ihan samalta vanhalta itseltäni jo varmaan puolivuotta. Maha palautui normaaliksi noin kuukaudessa, sitten tuli vähän imetysläskejä jotka kuitenkin lähtivät kun vauva alkoi syödä kiinteitä.

En ymmärrä tuota, että ollaan lihavia ja sanotaan sen johtuvan raskaudesta. Nousi munkin paino raskausaikana 15kg, mitä sitten? Kukaan ei myöskään pakota lihomaan 30 kiloa, koska siinä määrässä on jo ihan puhdasta läskiäkin melkoinen määrä. Kroppa luonnollisesti muuttuu, joillain enemmän ja joillain vähemmän, mutta kyllä ne vatsamakkarat on ihan jostain muusta kiinni kuin raskaudesta.

Vierailija
31/36 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 14:08"]

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 15:23"]

Olen kyllä samaa mieltä.

Ymmärrän kyllä että se on vaikeaa ja vaatii erityistä tahdonlujuutta ja päättäväisyyttä karistaa ylimääräisä kiloja MUTTA MIKSI pitää esitellä vartaloaan kun ei sille jaksa / halua mitään tehdä?! Se ei valitettavasti ole kovin kaunista. Sillä vain haetaan hyväksyntää sille, ettei mitään tarvitsisikaan tehdä! Ylipaino ei johdu lapsista vaan ihan itsestä! Raskausarvet erikseen. 

Minä olen hoikka ja arveton vielä lastenkin jälkeen. Mitä sanottaisiin kun minä laittaisin bikinikroppani sinne ja sanoisin, että olen minä olen ylpeä siitä etten ole ylipainoinen vaan päässyt takaisin mallinmittoihin? Hyökkäisivätkö ihroistaan ylpeät mammat naputtamaan etten ymmärrä millaista on oikeasti kun lapset ovat tehneet vartalosta "luonnonkauniin"? Sanoisivatko että olen anorektinen? Vai kehuisivatko että hienosti olet sopeutunut elämään raskeuden jälkeen? En tiedä, en aio kokeilla.  

Mutta tietenkin, tehkööt muut mitä haluavat ja esitelkööt vartaloitaan miten tahansa, se voi kohottaa itsentuntoakin..

[/quote]

Asiaa, olen samaa mieltä!

[/quote]

Eikös tässä koko jutussa ollut kyse siitä, että HYVÄKSYY ja on itsellensä armollinen ? Näin mä uutisista tämän ymmärsin.  No, mutta kiva, kun jotkut täydelliset pääsee taas kertomaan, kuinka täydellisiä ne on ja kuinka kamalia toiset äidit, kun näyttävät kauheat sotanorsu rumilus kroppansa, eivätkä helvetti jaksa ja voi mukamas tehdä mitään !  Onko se NIIN vaikeeta antaa toisten olla sellaisia ,kun ovat ja hyväksyä se, että me ollaan erilaisia ? Mulle ei, mut mä olenkin jo kohta 50 v. ja armollinen ja iloinen ihminen. Mun elämän parhaat hetket koostuu jostain muusta, kuin muiod3en arvostelemisesta.

Vierailija
32/36 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä raskaus tekee kropassa pysyviä muutoksia. Toisella näkyvämpiä kuin toisella. Itse en ajattele että tuossa oli tarkoitus esitellä ylipainoa. Vaan juurikin raskausarvet, roikkuvat tissit, venynyt vatsanahka ym. oli kai keskeisessä osassa sanomaa. Se on täysin totta että lihavuutta ei voi laitta lapsensaannin syyksi. Toki monelle tulee raskauskiloja ja niitä hyvinkin voi olla jäljellä pari kk synnytyksen jälkeen. Mutta pitkään jatkunut lihavuus on omaa saamattomuutta, ei raskauden aiheuttamaa. Minusta tämä lihavuus juttu ei kuitenkaan liity sihen, mikä oli tämän tempauksen perimmäinen ajatus.

Vierailija
33/36 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen normaalipainoinen, pyöräilen päivittäin 20 km, juoksen viikossa 30 km. Eli kuntakin suht kohdallaan.

mutta 7 lapsen jälkeen vatsanahka on löysä, rinnat monen vuoden imetyksen jälkeen roikkuvat. Kyllä minäkin paluun nopeasti eka ja tokan synnytyksen jälkeen. Mutta kun synnytyksiä on paljon ja vauvat isoja, osa yli5kg ensin se jättää jälkiä kehoon. Arpia on vatsassa, napatyrä leikattu jne

Vierailija
34/36 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo tempaus oli mielenkiintoinen siihen saakka, kunnes läskit alkoivat kirjoittelemaan hoikille ja timmeille äideille "älä kalastele kehuja täällä, et kuulu tähän". Tästä päätellen perimmäinen tarkoitus oli vain esitellä ylipainoa ja selittää se lapsilla.

Vierailija
35/36 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon tehnyt vatsalihasliikkeitä ym. treeniä joka päivä ja 2-3krt viikossa muuta liikuntaa. Paino palautunut normaaliin, mutta ei mun keskivartaloni siltä näytä kuin ennen raskauksia (3 raskautta, 1 näistä kaksosraskaus). Kylkiluut pönöttävät eteenpäin, eikä vatsalihasten väliin jäänyttä "rotkoa" saa mikään enää täysin kiinni (paitsi kirurgi), eli vatsapömppö on ja pysyy. Mitähän tuolle venyneelle nahallekin tekisi, joka menee ruttuun navan seudulla...

Ei siihen ylipainoa tarvita, että kroppa muuttuu. Mutta kyllähän minäkin sen ekan lapsen jälkeen vielä vatsaani kehtasin katsella...

Vierailija
36/36 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 17:44"]

[/quote]

Olen ihan samaa mieltä. Hoikat äidit saa aina ilkeää palautetta, naama naamalle tai ilman.

[/quote]

Siis voi kristus sentään, miten te edes kehtaatte puhua tuollaista? Kaikkien näiden ketjujen jälkeen, missä nuo naiset on haukuttu läskeiksi ja idiooteiksi ja liskoiksi plösöiksi kerta toisensa jälkeen...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi