Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä miksi lasten pitää antaa juoksennella kaupassa

Vierailija
09.08.2020 |

Miksi ihmiset eivät pidä kiinni lapsistaan tai laita niitä istumaan vaikka ostoskärryyn? Tai yksinkertaisesti komenna niitä? Sekin tehoaa suureen osaan lapsista ainakin pääosan ajasta.

Miksi pitää antaa lasten oppia huonoille tavoille (kaupassa juokseminen/riehuminen) ja häiritä toisia asiakkaita sekä henkilökuntaa?

Kommentit (658)

Vierailija
621/658 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yh, tai no leski mutta se herättää liikaa säälittelyjä joten sanon olevani yh. Minulla on nyt 8v kaksoset ja sitten 7v, olen ollut heidän kanssaan yksin siitä lähtien kun nuorin täytti 1v.

Kauppareissut oli yhtä he""ttiä kun kaksoset oikein yllytti toisiaan kirkumaan ja juoksentelemaan, pienin istui kauppakärryssä mutta kaksosia en saanut pideltyä mitenkään. Jos olisin taluttanut heitä, kuka olisi työntänyt kärryjä ja nostellut tavaraa kyytiin? En myöskään voinut  uhata että lapsia että vien heidät autoon odottamaan kun ei ollut autoa tai että jätämme kauppareissun siihen ja lähdemme kotiin, sillä me tarvitsimme ruokaa ym. Piti vain kestää hammasta purren ihmisistä huokuva paheksunta.

Valjaiden kanssa pystyy taluttamaan kahta lasta ja silti pitämään kädet vapaina. Onnistuu siten, että laittaa valjaiden talutushihnat kiinni esim. kauppakärryyn tai omaan vyöhönsä.

Kyllä. Itse isäntänä ja mestarina talutan vaimoani ja lapsiani ketjuissa. Sillä tavoin heitä voi pitää otteessa, eivätkä karkaa karkkihyllyille tai leluosastolle.

Ovat isännän tarkassa otteessa. Säästyy myös rahat perheeltä.

Vierailija
622/658 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missäköhän kaupoissa mä oon käynyt kaikki nää vuosikymmenet, kun en ole ikinä nähnyt noita juoksevii lapsii?

Olet käynyt kaikissa Suomen kaupoissa ja vietät niissä aikaa 24/7?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/658 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut monta kesää marjamyyjänä eräässä hypermarketissa ja tämä kauppariehuminen pahenee vuosi vuodelta. Nyt kauppa joutui ottamaan lasten pikku kärryt kokonaan pois vaaratilanteiden takia. On törmäily raskaana olevaan naiseen jolle jouduttiin soittamaan ambulanssi, vanhuksiin joille tulee oikeasti hyvin helposti kaatuessaan pahoja vahinkoja. Hyllyihin on aina kiva törmäillä ja kiihdyttää pitkillä käytävillä.

Mutta nämä tilanteet ovat pelottavia kun henkilökunta ajaa painavia kuorma trukilla ym jotka eivät pysähdy nanosekunneissa kun kersat kaahailevat. Aivan uskomatonta!

No onpas taas lapsivihamielistä, kyllä on vikaa aikuisella päässään jos häiritsee että meidän Pirkka-Pontikka-Petronella vähän juoksentelee ja kiljahtelee ilosta!!!!! Huonokinttuiset ja muut vaivaiset pysyköön poissa tieltä jos eivät kestä pientä lasten riemua!!!!!!!111

Ihan oikeasti, miten nämä vanhemmat eivät ymmärrä omien lastensa olevansa vaarassa kun antavat juoksennella käytävällä? Saatika kiihdytellä niillä lasten ostoskärryillä tai potkulaudoilla? Ilmeisesti ajattelevat että sitten jos lapselle jotain käy, voi ainakin nyhtää rahakorvauksia kaupalta vaarallisen hyllykön tai kuormatrukin käytöstä. En keksi muuta selitystä.

Vierailija
624/658 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun omat lapseni ovat jo pikkuisen isompia ja kasvamassa kelpo kansalaisiksi, olen entistä enemmän sitä mieltä, että ihmisellä jota vaahtosammuttimen kokoisen kaverin hyväntuulinen juoksentelu kaupassa raivostuttaa, on jotain häikkää omassa lapsuudessa.

1. Ärsyttää varoa eteen ryntääviä vaahtosammuttimia kun koettaa tehdä itse reippaasti ostokset

2. Kun mukana huonosti liikkuva anoppi niin saa pelätä että nuo vaahtosammuttimet ryntäilyllään kaatavat anopin ja jos lonkka murtuu niin voi olla ettei anoppi enää kävele

3. Korona ja muut pöpöt. Eli ei tunnu kivalta kun nuo muksut lääppivät kaikki paikat kaupan lattioita myöten ja sitten koskettelevat hedelmiä ym joita ei osteta vaan jätetään muille pöpöineen kaikkineen. Ja vanhemmista on vaan suloista kun lapset kanniskelevat hedelmiä ympäriinsä ja niitä viedään takaisin myyntiin sitten.

Mä en tykkää kun vanhukset hidastelee kaupassa ja ovat kuin mitäkin uuvatteja hyllyjen välissä. Vanhukset pois kaupasta!!!

Vierailija
625/658 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monien vanhempien viesteistä esiintuleva valtava ylimielisyys muita ihmisiä kohtaan on aivan järkyttävää. Se, että sinä olet onnistunut saamaan siemensyöksyn/synnyttämään, ei tee sinusta muita parempaa ihmistä. Kaupat, kahvilat, ravintolat, kirjastot ja muut julkiset paikat eivät ole lastesi riehumis- ja perseilypaikkoja, vaan tiloja, joissa tehdään määrättyjä toimia, esim. lainataan kirjoja, ruokaillaan, tehdään ostoksia tms. Lapset opetetaan jo pienestä pitäen tottelemaan ja käyttäytymään nätisti, muuten teette heille ison karhunpalveluksen ja se kostautuu heille myöhemmin elämässä.

Vierailija
626/658 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yh, tai no leski mutta se herättää liikaa säälittelyjä joten sanon olevani yh. Minulla on nyt 8v kaksoset ja sitten 7v, olen ollut heidän kanssaan yksin siitä lähtien kun nuorin täytti 1v.

Kauppareissut oli yhtä he""ttiä kun kaksoset oikein yllytti toisiaan kirkumaan ja juoksentelemaan, pienin istui kauppakärryssä mutta kaksosia en saanut pideltyä mitenkään. Jos olisin taluttanut heitä, kuka olisi työntänyt kärryjä ja nostellut tavaraa kyytiin? En myöskään voinut  uhata että lapsia että vien heidät autoon odottamaan kun ei ollut autoa tai että jätämme kauppareissun siihen ja lähdemme kotiin, sillä me tarvitsimme ruokaa ym. Piti vain kestää hammasta purren ihmisistä huokuva paheksunta.

Valjaiden kanssa pystyy taluttamaan kahta lasta ja silti pitämään kädet vapaina. Onnistuu siten, että laittaa valjaiden talutushihnat kiinni esim. kauppakärryyn tai omaan vyöhönsä.

Kyllä. Itse isäntänä ja mestarina talutan vaimoani ja lapsiani ketjuissa. Sillä tavoin heitä voi pitää otteessa, eivätkä karkaa karkkihyllyille tai leluosastolle.

Joo, ja turvaistuin on pakkopaita ja pinnasänky eläintarhan häkki. Et kai pidä lastasi häkissä kuin jotain simpanssia tms?

Vierailija
627/658 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monien vanhempien viesteistä esiintuleva valtava ylimielisyys muita ihmisiä kohtaan on aivan järkyttävää. Se, että sinä olet onnistunut saamaan siemensyöksyn/synnyttämään, ei tee sinusta muita parempaa ihmistä. Kaupat, kahvilat, ravintolat, kirjastot ja muut julkiset paikat eivät ole lastesi riehumis- ja perseilypaikkoja, vaan tiloja, joissa tehdään määrättyjä toimia, esim. lainataan kirjoja, ruokaillaan, tehdään ostoksia tms. Lapset opetetaan jo pienestä pitäen tottelemaan ja käyttäytymään nätisti, muuten teette heille ison karhunpalveluksen ja se kostautuu heille myöhemmin elämässä.

Kyllä ne kuitenkin näyttäisi olevan sellaisia. Yhteiskunnan toleranssit on korkealla lapsiperheitä kohtaan, vaikka se meistä tuntuukin ikävältä ja kamalalta.

Lapsiperheet saavat jatkossakin jatkaa perseilyään ja me olemme väärässä. Vaikka se tuntuukin väärältä, mutta näin se elämä on.

Ehkä vanhemmiten minäkin velana opin näkemään asioita laatikon ulkopuolelta.

Vierailija
628/658 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, ja turvaistuin on pakkopaita ja pinnasänky eläintarhan häkki. Et kai pidä lastasi häkissä kuin jotain simpanssia tms?

eiköhän se ole lasten parhaaksi. aika usein näkee lapsia jotka lähtee parkkipaikalta ryntäämään autotielle jne.

ei kolmevuotiaalta voi odottaa hirveästi ja kannattaa valvoa kokoajan, myös ulkopuolisten.

tässä ketjussa huomaa sen, että ulkopuoliset pitää itseään tilanteesta jotenkin ulkopuolisena, eikä tule auttaamaan vaan uhkailee törmätä korilla päin pientä lasta.

siis se lapsi tarvitsee valvontaa joka ilmansuunnasta, eikä mitään rangaistuksia ja hyökkäyksiä.

pieni ihmislapsi on hyvin avuton. teidän pitää suojella lapsia.

se on teidän tehtävä, eikä jeesustella lasten käytöstä netissä.

onko tämä nyt tältä erää selvä jokaisen pääkopassa, vai pitääkö tätä ketjua jatkaa toiseen päivään.

Vierailija
629/658 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missäköhän kaupoissa mä oon käynyt kaikki nää vuosikymmenet, kun en ole ikinä nähnyt noita juoksevii lapsii?

Olet käynyt kaikissa Suomen kaupoissa ja vietät niissä aikaa 24/7?

Hmmm... miksi noin ajattelet?

Vierailija
630/658 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulu siivoojana näitä perseileviä muksuja jotka luulee olevansa maailman napoja näkee aika paljon, tahallista sotkemista, lievää ilkivaltaa muita oppilaita ja aikuisia kohtaan jne,, valtava kiroilu ryöppy kun nämä maailmannavat tuhatta ja sataa ajaa pyörillä tai potkulaudoilla niin et meinaa kaatua kun nämä tulevat kohti

Samoin koulun käytävillä jotka muutenkin kapeat juoksemista, on ollut monta kertaa läheltä piti tilanteita että meinannut kärryyn osua, olis sattunut aika pahasti

Vierailija
631/658 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin joudun käymään lasten kanssa kaupassa koska mies on töissä.

Eikö mies ole koskaan kotona sellaiseen aikaan, että kaupat ovat vielä auki?

Nykyään työelämässä ihmisiltä odotetaan jopa yli 10h työpäiviä.

Eikä tavallaan ole mahdollista edes sanoa ei.

Ymmärrättekö te nykyajan työelämän vaatimuksia yhtään?

Ei varmasti pitkäaikaistyöttömillä ole mitään käsitystä siitä millaista työelämä on nykyään Suomessa.

Perheelliset painaa kaikista koviten töitä että saisivat maksettua lainansa pois.

Tämä. Itselläni esim. loppuu työpäivä klo 23 toisessa kaupungissa ja lapsi herää klo 5-6 aamulla. Ehdin nukkumaan arkisin noin 3-5 tuntia, silti yritän kasvattaa lastani parhaani mukaan, vaikka se ei kaupassa siltä välttämättä joka sekunti näytä. Helppohan se on huudella jos molempien vanhempien työ on klo 8-16 kotikaupungissa etätyömahdollisuudella ja yössä nukutaan 6-8 tuntia. Kaikilla ei ole sama tilanne.

Kappas kun osa ihmisistä tulee ajatelleeksi tätä kaikkea jo valmiiksi, ennen kuin tekevät ratkaisun perheen perustamisen suhteen. Vaikka toisaalta oishan se mukavaa saada ne etuoikeudet mm. lomien ajankohtien valitsemisessa ja erilaisten tukien saamisessa, ei siinä mitään.

Luulisi että pääsee vähemmällä, jos kasvattaa lapsensa tavoille. En kestäisi elää täysin kouluttamattoman koirankaan kanssa, pienempi vaiva sitä nyt on kouluttaa kuin jättää kouluttamatta. Kaikille osapuolille vaarallista, jos koiraa tai lasta ei ole opetettu tavoile.

Vierailija
632/658 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkymä pikku-Salestamme: alle kouluikäinen poika hakkasi käsillään kassan vieressä olevia "vähän parempia leivoksia ja piirakoita."Otetaanko tätä, otetaanko tätä" lapsi kiljui täyttä kurkkua. Äiti ilmoitti, ettei oteta, mutta ei sanallakaan kieltänyt poikaa muksimasta leivoksia.

Vanhemmat voisivat opettaa lapsilleen edes sen, että kaupan hyllyissä oleviin tavaroihin lapset EIVÄT koske vaikka vanhemmat niihin joutuvat koskemaan. Eihän kauppa ole mikään leikkipaikka.

Vierailija
633/658 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eiköhän se ole lasten parhaaksi. aika usein näkee lapsia jotka lähtee parkkipaikalta ryntäämään autotielle jne.

ei kolmevuotiaalta voi odottaa hirveästi ja kannattaa valvoa kokoajan, myös ulkopuolisten.

tässä ketjussa huomaa sen, että ulkopuoliset pitää itseään tilanteesta jotenkin ulkopuolisena, eikä tule auttaamaan vaan uhkailee törmätä korilla päin pientä lasta.

siis se lapsi tarvitsee valvontaa joka ilmansuunnasta, eikä mitään rangaistuksia ja hyökkäyksiä.

pieni ihmislapsi on hyvin avuton. teidän pitää suojella lapsia.

se on teidän tehtävä, eikä jeesustella lasten käytöstä netissä.

onko tämä nyt tältä erää selvä jokaisen pääkopassa, vai pitääkö tätä ketjua jatkaa toiseen päivään.

Itsessään parkkipaikalla pyrährelevät lapset ovat ongelmia. He ovat usein niin pieniä, ettei heitä näy auton perän takaa ja ruudusta peruuttaessa voi sattua ikävästi. On käynyt kerran, että näin vain, että jotain vilahti ja tietysti varoin, kun näin kauempana vanhemmat kärryjen kanssa. Nousin autosta ja huomautin heille vaaratilanteesta, kun lapsia ei näy auton perän takaa ja juoksentelevat yks kaks taakse. Juu, perheen isä haukkui minut pystyyn.

Vierailija
634/658 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näkymä pikku-Salestamme: alle kouluikäinen poika hakkasi käsillään kassan vieressä olevia "vähän parempia leivoksia ja piirakoita."Otetaanko tätä, otetaanko tätä" lapsi kiljui täyttä kurkkua. Äiti ilmoitti, ettei oteta, mutta ei sanallakaan kieltänyt poikaa muksimasta leivoksia.

Vanhemmat voisivat opettaa lapsilleen edes sen, että kaupan hyllyissä oleviin tavaroihin lapset EIVÄT koske vaikka vanhemmat niihin joutuvat koskemaan. Eihän kauppa ole mikään leikkipaikka.

Äidin olisi pitänyt todeta, että nyt näköjään ostetaa, kun menit pilaamaan ne. Mutta sä et niitä saa.

Vierailija
635/658 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun niillä päivänsäteillä on vielä pienet ostoskärryt, joitten kanssa juoksevat päin ihmisiä, niin kärsivällisyys loppuu heti, kun sellainen ohjus tömähtää sääreen.

Mulle kävi noin Ikeassa. Ihan rauhassa katselin sisustusjuttuja kun yhtäkkiä tuollainen ohjus tömähti sääreen ja yritti siitä läpi. Katsoin taakseni ja n. 4-vuotias poika tarkoituksella jyräsi mua kärryllään, ei ollut vahinkotörmäys. Äitinsä ja pari muuta seurueen jäsentä naureskelivat kun olihan poika niin söpö ja hauska satuttaessaan tuntemattomia ihmisiä. Käännyin katsomaan äitiä ja ilmaisin että kaikki ei hänen mussukkansa perseilyä pidä söpönä, tässä vaiheessa tuli anteeksipyyntö, nauraen. Kertoiko äippä tämän jälkeen pojalleen miten kaupoissa käyttäydytään ja muita ihmisiä kohdellaan? Ei, se loi muhun murhaavia katseita ja kuiski kavereidensa kanssa, ilmeisesti haukkuivat mua. Että ihan turha ruikuttaa mistään "lapsivihasta", niitä huonon käytöksen sallivia ja jopa siihen kannustavia vanhempia tässä vihataan ja se syy on vain niissä vanhemmissa, ei meissä "valittajissa".

Vierailija
636/658 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti käyttäytyvät vanhemmat ilman että omaavat itse edes alkeellisia käytöstapoja syyttävät suomea lapsi vihamielisyydestä kun siirtävät saman käytöksen lapsiinsa joita ulkopuolinen yrittää ojentaa, samoin vanhempia ettei antaisi käyttäytyä julkisella paikalla kuten kirjastossa, kaupassa yms miten sattuu,, vanhemmat voivat sitten taas syyttää ulkopuolista kun jotain sattuu sille omalle lapselle

Vierailija
637/658 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen useamman kerran meinannut astua tai horjahtaa pienen lapsen päälle, joka on kävellyt esim. vaatekaupassa aivan eteeni. En vaan rekisteröi, että siellä alhaalla saattaa olla joku :(  Omien en todellakaan antanut hyöriä ympäriinsä juuri siksi, että muut ihmiset eivät välttämättä ole lapsitutkalla ja voivat olla vaikka sairauden tai vittumaisuuden vuoksi kävelemässä päin. 

Vierailija
638/658 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä mulla on ollut uskomaton mäihä. Lapseni (3 kpl) ovat vilkkaita, enkä ole ikinä köyttänyt heitä mihinkään, ja silti ei ole vahinkoja sattunut. Olen ollut varautunut korvaamaan, jos jotain menee rikki. Mutta ei ole silti mennyt. Eivätkä lapset myöskään itse ole kaatuneet tai kaataneet liikuntarajoitteisia.

Ehkä salaisuus on juuri siinä, että ovat aina saaneet kulkea vapaina kaupassa ja selostajaäiti on samaan aikaan höpöttänyt miten ”nyt mennään hakemaan maitoa”.

Joskus maitokaapilla joku on tuhahdellut, kun meitä on ollut siinä neljä ihmistä ihmettelemässä kaapin edessä ja taapero nostanut maitoa hyllystä, mutta kuten tästä ketjusta olemme oppineet, hitaita ja liikuntarajoitteisia pitää ymmärtää.

Vierailija
639/658 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaahan nuo Suomen rikastuttajat tekevät pennut saa juosta kaupassa ja jos pentu juostessaan törmää vaalean ihonvärin omaavaan aikuiseen on tämä vaalea rasisti, kun ei väistänyt! FTF?!

Vierailija
640/658 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä mulla on ollut uskomaton mäihä. Lapseni (3 kpl) ovat vilkkaita, enkä ole ikinä köyttänyt heitä mihinkään, ja silti ei ole vahinkoja sattunut. Olen ollut varautunut korvaamaan, jos jotain menee rikki. Mutta ei ole silti mennyt. Eivätkä lapset myöskään itse ole kaatuneet tai kaataneet liikuntarajoitteisia.

Ehkä salaisuus on juuri siinä, että ovat aina saaneet kulkea vapaina kaupassa ja selostajaäiti on samaan aikaan höpöttänyt miten ”nyt mennään hakemaan maitoa”.

Joskus maitokaapilla joku on tuhahdellut, kun meitä on ollut siinä neljä ihmistä ihmettelemässä kaapin edessä ja taapero nostanut maitoa hyllystä, mutta kuten tästä ketjusta olemme oppineet, hitaita ja liikuntarajoitteisia pitää ymmärtää.

Vilkkaita mutta tottelevaisia? Harvinainen, mutta täysin mahdollinen yhdistelmä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi