Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä miksi lasten pitää antaa juoksennella kaupassa

Vierailija
09.08.2020 |

Miksi ihmiset eivät pidä kiinni lapsistaan tai laita niitä istumaan vaikka ostoskärryyn? Tai yksinkertaisesti komenna niitä? Sekin tehoaa suureen osaan lapsista ainakin pääosan ajasta.

Miksi pitää antaa lasten oppia huonoille tavoille (kaupassa juokseminen/riehuminen) ja häiritä toisia asiakkaita sekä henkilökuntaa?

Kommentit (658)

Vierailija
561/658 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tuo papukaijaNa toistaminen ole ikivanha sanonta ihan yleisessä kielenkäytössä. Ei se ole sinun keksimäsi sananparsi. Kohta varmaan kerrot kirjoittaneesi Seitsemän veljestä ja Sinuhe egyptiläisen. Harhasi vaan pahenevat, voi riepupetteriä.

Ei ole.

Tunnistin sinut kyllä toisista keskusteluista.

Olet se tyyppi joka käyttää muiden siistejä lainereita ominaan.

Nyt lainasit väärälle hepulle.

Olen pienesti pettynyt sinuun.

Et onnistunut tyydyttämään minua olemuksellasi.

Vierailija
562/658 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerava -78- kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänäänkin sai sellainen Pyry-Pyynikki vahingossa ostoskorista otsalohkoon, kun kääntyessäni tämä tulevaisuuden toivo ja metriterr oristi juoksi suoraan päin koria.

Taisin hieman nauraa.

Tehdessä sattuu.

Olen minäkin ottanut aika monta koppia päähäni. Tuon ikäiset osaa jo törmätä pehmeästi ostoskoriin ja ihan mihin vaan. Tuskin sattui pahasti.

Taidat olla itse aika herkkä, kun kuvittelet että lapsi joka päivän aikana törmää kymmeniä kertoja muistaisi jotain ostoskoria. Illalla hän törmää siskoihin ja veljiin ja lyö päänsä keittiön kaappiin.

Mitä siitä?

Lapsena tuo on ihan normaalia, mutta se että sinä et tajua sitä, niin oletko koskaan elänyt lapsuutta oikeassa maailmassa lainkaan?

Oletko ns. pehmustetun huoneen porukkaa?

Vai kielsikö äiti sinua leikkimästä rajuja leikkejä. Piditkö kypärää aina kun muut skeittasi ilman?

Ilmoittiko äitisi sinut kipeäksi kun oli liian rajut urheilutunnit tai uimatunnit?

Ettet vain hukkuisi kun olet niin herkkä ja heikko yksilö?

Nyt sitten vanhempana kuvittelet että pientä sattuu joku MUOVISEN ostoskorin osuma :D

Ei jumalauta nyt. Ei jumalauta oikeesti nyt.

Kuvitteletko että tuli ihan oikea aus tex tex aivovamma?

Soita hälyytykseen. Soita välittömästi hälyytykseen nyt pikkunen.

Taidat olla hieman yksinkertainen? Unohtiko äiti ottaa kiinni heitellessään sinua ilmaan?

Musta tuntuu että sä et vain siedä erilaisia mielipiteitä ja toimintatapoja.

Todellisuus on kato se, että mä päätän miten mun perhe menee kaupassa. Sä et päätä sitä eikä kukaan muukaan. Tämä on se fakta mitä et tajua ja sitten sanot mua tyhmäksi.

Kun et vaan kykene ymmärtämään että eritavoin toimivia ihmisiä on olemassa.

Voi olla että elät vanhaksi ja kuolet myös sellaisena, joka ei vaan kykene ymmärtämään monenlaisia mielipiteitä. Se ei ole mun ongelma se että luulet mua tyhmäksi sen takia.

Aikuisuus ei takaa älykkyyttä tai kykyä toimia oikein. Viestiesi perusteella henkinen ikäsi on pahasti miinusmerkkinen.

Etkä sä voit mitään asialle.

Sehän sua harmittaa kun olet tottunut saamaan kaiken helpolla.

Et ole elämäsi herra näissä asioissa.

Minä elän omaa omalla tavalla ja se häiritsee sinua. Siksi olen sinun mielestä tyhmä.

He he he he. Noin ne pikkulapsetkin riitelee, kun ei olla mieliksi niin toinen on tyhmän

Ajattele minua gurunasi. Minä opastan sulle vähän joustavuutta elämään. Et pysty estämään minua, joten hyväksyt minut sellaisena kuin minut haaveilet.

Oikein Guru se täällä? Mieskäppänä, jolla on tekstien perusteella kiristää pipo niin pahasti, että hölkkää kaupassa kuin heikkopäinen. Kannattaa jättää päihteet vähemmäle, niin vieroitusoireet ei kiristä pinnaa niin pahasti. Ja sitä ensimmäistä kaljaa ei avata ennen maksamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/658 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Papapreach kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Papapreach kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Papapreach kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain Suomessa.

Mikä meitä niissä lapsissa niin kovasti ärsyttää?

Missä päin muka muualla maailmassa suvaitaan kakaroilta sellaista käytöstä kuin täällä? Muissa kulttuureissa lapset sentään vielä kasvatetaan ja osaavat käyttäytyä. Muualla ei kyllä tuollainen tulisi kyseeseen. No Ruotsissa taitaa olla yhtä huonosti kasvatettuja kuin täällä.

Täytyy todeta tähän väliin että tuo on sinun mielipide asiasta. Ei mikään lopullinen totuus.

Pelkkää ininää.

Sopii tulla mun kanssa keskustelemaan asiasta niin nauran päin näköä ja totean että sinä se tässä olet röyhkeäksi kasvatettu. Mun lapset tulee jatkossakin juoksemaan kaupassa minun käskystä.

Ja se ei ole mikään merkki huonosta käytöksestä. Sinä toki voit olla sitä mieltä yksinäsi.

Lapset juoksevat sun käskystä kaupassa? Vuoden kasvattaja. Mitä sanot, jos lapsi kaataa juossessaan esim. vanhuksen tai raskaana olevan naisen? Mitäs olit tiellä / kaupassa?

ohis

Olen opettanut ne juoksemaan oikein. Yhtään kertaa ei ole törmännyt mihinkään.

Siis mun lapset juoksee ihan selvinpäin ja ne on tottuneita juoksemaan. Ei ne juokse kuten lähiön känniläiset flipperipallona hyllynlaidalta toiselle siksakkia. Ne juoksee suoraan ja väistelee liikkuvia ihmisiä.

Ne on taitavia keräämään mulle ostoksia ja ripeitä.

Sun pitäisi varmasti ihan oikeasti tutustua mun lapsiin, mutta ei. Haluat että ne törmää ja haluat uskoa että ne paskoja ja vätyksiä. Se on kato sun luonne se.

Et usko ihmisistä hyvään ja jos ne juoksee, niin ne on pakolla saatanasta.

Ei ne voi olla enkeleitä ja iskälle avuliaita ostoslistan apureita.

Sulla on kato se ongelma sielä pääkopassa. Ei sellaista voi oikein auttaa mitenkään.

Sinulla on itse ongelmia pääkopassa. Todella pahoja. Lapsi voi auttaa ilman että hän juoksee kaupassa.

Kyllä ne sinulla on. Et vain halua myöntää sitä.

Todella pahoja vieläpä.

Siksi yritän auttaa sinua ja käytän vähän aikaani illasta selvittääkseni asiaa sinulle, kun et tajua itse.

Ei asia ole niin vakava että pitää suu vaahdossa jankata ja neuvoa aikuista miestä siinä miten kaupassa mennään.

Suomi on vapaa maa ja minä päätän miten perheeni menee marketissa. Sinä voit olla montaa mieltä, mutta minä aikuisena päätän asiasta. Sinä et.

Tämähän sinua harmittaa.

Onneksi sinulla ei ole perhettä. Nyrkkikyllikki ei ole vaimo ja paskapökäleet eivät ole lapsia.

Ajattelin että en kommentoi näin ala-arvoiseen tekstiin mitään, mutta sensijaan lainaan sen tänne vastapuolen mielenmaisemasta. Hieno esimerkki siiitä miten vastapuoli arguementoi, kun ei mielipiteet miellytä. Silloin minä olen kakkapötkö ja tyhmä.

Muistaakseni joku kommentoi että henkinen ikänikin on miinus.

Otetaan nyt vastapuolen lapselliset tekstit lainaukseen, niin koko kylä näkee kuka oli oikeassa ja kuka väärässä.

Vierailija
564/658 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papapreach kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerava -78- kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänäänkin sai sellainen Pyry-Pyynikki vahingossa ostoskorista otsalohkoon, kun kääntyessäni tämä tulevaisuuden toivo ja metriterr oristi juoksi suoraan päin koria.

Taisin hieman nauraa.

Tehdessä sattuu.

Olen minäkin ottanut aika monta koppia päähäni. Tuon ikäiset osaa jo törmätä pehmeästi ostoskoriin ja ihan mihin vaan. Tuskin sattui pahasti.

Taidat olla itse aika herkkä, kun kuvittelet että lapsi joka päivän aikana törmää kymmeniä kertoja muistaisi jotain ostoskoria. Illalla hän törmää siskoihin ja veljiin ja lyö päänsä keittiön kaappiin.

Mitä siitä?

Lapsena tuo on ihan normaalia, mutta se että sinä et tajua sitä, niin oletko koskaan elänyt lapsuutta oikeassa maailmassa lainkaan?

Vai kielsikö äiti sinua leikkimästä rajuja leikkejä. Piditkö kypärää aina kun muut skeittasi ilman?

Ilmoittiko äitisi sinut kipeäksi kun oli liian rajut urheilutunnit tai uimatunnit?

Nyt sitten vanhempana kuvittelet että pientä sattuu joku MUOVISEN ostoskorin osuma :D

Taidat olla hieman yksinkertainen? Unohtiko äiti ottaa kiinni heitellessään sinua ilmaan?

Todellisuus on kato se, että mä päätän miten mun perhe menee kaupassa. Sä et päätä sitä eikä kukaan muukaan. Tämä on se fakta mitä et tajua ja sitten sanot mua tyhmäksi.

Voi olla että elät vanhaksi ja kuolet myös sellaisena, joka ei vaan kykene ymmärtämään monenlaisia mielipiteitä. Se ei ole mun ongelma se että luulet mua tyhmäksi sen takia.

Sinä et siedä. Juokseminen ei kuulu missään Suomessa tai muuallakaan maailmassa kauppoihin vaikka se olisi sinusta kuinka fantsua ja ihqua ja coolia. Normaalilla vanhemmilla on muitakin ylpeydenaiheita kuin jälkikasvun kaupoissa riehuminen ja häiriköinti.

Mun lapset juoksee jatkossakin ja hymyilen leveä ylimielinen ilme orastavalla kaljulla päälläni, kun astelen kivassa rennossa keilapaidassa ja capreissa kylmähyllyjen välissä.

Pienet haituvat vain heilahtelee päälaella. Kukaan ei estä mua, eikä mun lapsia.

Me hoidetaan hommat kotiin.

Olkaa ihan mitä tahansa mieltä siitä miten mun pitäisi purjehtia perheeni kanssa marketissa.

Voitte olla ihan vaikka mitä mieltä asiasta, niin mä menen omalla tyylillä.

Se on mun tyyli mennä ja te ette voi asialle yhtään mitään.

Se hymyilyttää bigdaddyä

Sitten kun vartijointiliikkeen partio heittää sinut ja kakarasi ulos niin ei hymyillytä enää.

Vierailija
565/658 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerava -78- kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taisin hieman nauraa.

Tehdessä sattuu.

Mitä siitä?

Aikuisuus ei takaa älykkyyttä tai kykyä toimia oikein. Viestiesi perusteella henkinen ikäsi on pahasti miinusmerkkinen.

Minä elän omaa omalla tavalla ja se häiritsee sinua. Siksi olen sinun mielestä tyhmä.

He he he he. Noin ne pikkulapsetkin riitelee, kun ei olla mieliksi niin toinen on tyhmän

Ajattele minua gurunasi. Minä opastan sulle vähän joustavuutta elämään. Et pysty estämään minua, joten hyväksyt minut sellaisena kuin minut haaveilet.

Oikein Guru se täällä? Mieskäppänä, jolla on tekstien perusteella kiristää pipo niin pahasti, että hölkkää kaupassa kuin heikkopäinen. Kannattaa jättää päihteet vähemmäle, niin vieroitusoireet ei kiristä pinnaa niin pahasti. Ja sitä ensimmäistä kaljaa ei avata ennen maksamista.

Päihdeongelmainen näkee aina päihdeongelmaisia joka puolella.

Vierailija
566/658 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidäkään. Puutumme kaupassa näihin tiukasti. Emme jää odottamaan vaaratilanteita vaan ennaltaehkäisemme ne.

Vierailija
567/658 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun vartijointiliikkeen partio heittää sinut ja kakarasi ulos niin ei hymyillytä enää.

Kuten totesin niin ei ole kymmeneen vuoteen heitetty tai kommentoitu yhtään mitenkään.

Ajattele sitä ylimielistä hymyä. Naama vähän takakenossa kuten jossain fanittamallasi räp-levyllä.

Ylimielinen voittajan hymy. Minä voitin.

Sinä siedät minua ja yksikään vartija ei tule naputtamaan sanaakaan minulle.

Hän vain ohjaa minut juustohyllylle, kun kysyn kauniisti mistä saisi laadukkaita hienostojuustoja cocktail-kutsuille.

Vierailija
568/658 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämä papukaija-heppuhan se on varsin hauska. Voi hyvänen aika, ettet nyt menetä yöuniasi, niin pidä kaikin mokomin sananparsi keksimänäsi. Joita nyt sen junkoamisen sijaan keskittyä niihin lapsiisi ja rakenna heille vaikka temppurata, ettei tarvitse ihmisten ilmoilla purkaa tarmoaan kaikkeen typeryyteen, vaikka isukkinsa semmoiseen kovasti kannustaa.

Vierailija
569/658 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voitin tämän keskustelun kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Papapreach kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Papapreach kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Papapreach kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain Suomessa.

Mikä meitä niissä lapsissa niin kovasti ärsyttää?

Missä päin muka muualla maailmassa suvaitaan kakaroilta sellaista käytöstä kuin täällä? Muissa kulttuureissa lapset sentään vielä kasvatetaan ja osaavat käyttäytyä. Muualla ei kyllä tuollainen tulisi kyseeseen. No Ruotsissa taitaa olla yhtä huonosti kasvatettuja kuin täällä.

Täytyy todeta tähän väliin että tuo on sinun mielipide asiasta. Ei mikään lopullinen totuus.

Pelkkää ininää.

Sopii tulla mun kanssa keskustelemaan asiasta niin nauran päin näköä ja totean että sinä se tässä olet röyhkeäksi kasvatettu. Mun lapset tulee jatkossakin juoksemaan kaupassa minun käskystä.

Ja se ei ole mikään merkki huonosta käytöksestä. Sinä toki voit olla sitä mieltä yksinäsi.

Lapset juoksevat sun käskystä kaupassa? Vuoden kasvattaja. Mitä sanot, jos lapsi kaataa juossessaan esim. vanhuksen tai raskaana olevan naisen? Mitäs olit tiellä / kaupassa?

ohis

Olen opettanut ne juoksemaan oikein. Yhtään kertaa ei ole törmännyt mihinkään.

Siis mun lapset juoksee ihan selvinpäin ja ne on tottuneita juoksemaan. Ei ne juokse kuten lähiön känniläiset flipperipallona hyllynlaidalta toiselle siksakkia. Ne juoksee suoraan ja väistelee liikkuvia ihmisiä.

Ne on taitavia keräämään mulle ostoksia ja ripeitä.

Sun pitäisi varmasti ihan oikeasti tutustua mun lapsiin, mutta ei. Haluat että ne törmää ja haluat uskoa että ne paskoja ja vätyksiä. Se on kato sun luonne se.

Et usko ihmisistä hyvään ja jos ne juoksee, niin ne on pakolla saatanasta.

Ei ne voi olla enkeleitä ja iskälle avuliaita ostoslistan apureita.

Sulla on kato se ongelma sielä pääkopassa. Ei sellaista voi oikein auttaa mitenkään.

Sinulla on itse ongelmia pääkopassa. Todella pahoja. Lapsi voi auttaa ilman että hän juoksee kaupassa.

Kyllä ne sinulla on. Et vain halua myöntää sitä.

Todella pahoja vieläpä.

Siksi yritän auttaa sinua ja käytän vähän aikaani illasta selvittääkseni asiaa sinulle, kun et tajua itse.

Ei asia ole niin vakava että pitää suu vaahdossa jankata ja neuvoa aikuista miestä siinä miten kaupassa mennään.

Suomi on vapaa maa ja minä päätän miten perheeni menee marketissa. Sinä voit olla montaa mieltä, mutta minä aikuisena päätän asiasta. Sinä et.

Tämähän sinua harmittaa.

Onneksi sinulla ei ole perhettä. Nyrkkikyllikki ei ole vaimo ja paskapökäleet eivät ole lapsia.

Ajattelin että en kommentoi näin ala-arvoiseen tekstiin mitään, mutta sensijaan lainaan sen tänne vastapuolen mielenmaisemasta. Hieno esimerkki siiitä miten vastapuoli arguementoi, kun ei mielipiteet miellytä. Silloin minä olen kakkapötkö ja tyhmä.

Muistaakseni joku kommentoi että henkinen ikänikin on miinus.

Otetaan nyt vastapuolen lapselliset tekstit lainaukseen, niin koko kylä näkee kuka oli oikeassa ja kuka väärässä.

Sinun kaikkia viestejäsi ei voi lainata edes samaan viestiin, mutta entistä typerämpiä ne ovat. Aikuinen mies itkupotkuraivaroi, kun lapset eivät saa häiriköidä sairaita, vanhuksia ja vammaisia kaupassa. Kaupassa mennään heidän ehdoilla. Ei sun ja sun kakaroiden. Ei nyt eikä koskaan. Se niistä sun voimafantasioistas. Perusta oma kauppa muille seinähulluille.

Vierailija
570/658 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on aika ratsastaa taas tasangon taakse ja jättää erimielisyyden haamu aavikolle itkemään tyhmyyttään.

Muistakaa että papa voitti jälleen erinomaisuudellaan.

Vierailija
571/658 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerava -78- kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taisin hieman nauraa.

Tehdessä sattuu.

Mitä siitä?

Päihdeongelmainen näkee aina päihdeongelmaisia joka puolella.

Sinähän se sinne kaljahyllylle oikein juokset, kun hermot ei riitä kävelyyn. Säälittävä ukko.

Vierailija
572/658 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäköhän kaupoissa mä oon käynyt kaikki nää vuosikymmenet, kun en ole ikinä nähnyt noita juoksevii lapsii?

Vierailija
573/658 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerava -78- kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taisin hieman nauraa.

Tehdessä sattuu.

Mitä siitä?

Sillä on liian kireet spandexit.

Vierailija
574/658 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä. Ja ravintolassa. Siellä ihmiset kävelee kahvikuppiensa kanssa. Minusta lapset saa olla lapsia, mutta kyllä se aina lyö ällikällä, kun tällaista näkee, että ei mitään rajaa. Viime viikolla olimme syömässä kiinalaisessa buffetissa, jossa oli pöydät reunoilla ja keskellä pylväs. Kaksi lasta juoksi täysiä tuota pylvästä ympäri ja huusi. Ihmiset kulkivat noutopöytään ja takaisin pöytiinsä juoksevien lasten ohi. Vanhemmat istuivat pöydässä ja katsoivat lapsiaan. Tämä oli vähän eri asia kuin ketjun aihe, mutta pointti ja ongelman ydin on ihan sama. Lapset ilman rajoja yleisillä paikoilla.

Vierailija
575/658 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä. Ja ravintolassa. Siellä ihmiset kävelee kahvikuppiensa kanssa. Minusta lapset saa olla lapsia, mutta kyllä se aina lyö ällikällä, kun tällaista näkee, että ei mitään rajaa. Viime viikolla olimme syömässä kiinalaisessa buffetissa, jossa oli pöydät reunoilla ja keskellä pylväs. Kaksi lasta juoksi täysiä tuota pylvästä ympäri ja huusi. Ihmiset kulkivat noutopöytään ja takaisin pöytiinsä juoksevien lasten ohi. Vanhemmat istuivat pöydässä ja katsoivat lapsiaan. Tämä oli vähän eri asia kuin ketjun aihe, mutta pointti ja ongelman ydin on ihan sama. Lapset ilman rajoja yleisillä paikoilla.

Ihmiset pelkää lasuja eikä siksi uskalla komentaa tai varsinkaan estää lapsiaan.

Vierailija
576/658 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satuin usein kauppaan tietyn perheen kanssa.

Näiden lapset repii ja riehuu kaupassa kuten mieli tahtoo eikä vanhempia kiinnosta sitten millään toi toiminta.

Kerran yksi muksuista kaatoi kasan maitoja lattialle ja hihitteli.

Vanhemmat ei välittänyt ja asia aina ärsyttää itteeni.

Eilen yksi niistä muksuista päätti rynnätä mua kohti ja repi laukkuani kun siitä roikkui niin kiva koriste esine.

Pyysin kohteliaasti että päästäisi irti mutta ei.Mukula repi ja repi sitä innolla kunnes repes.

muksu:HUPS ! ja juos pakoon.

Menin huomauttaa vanhemmille tästä ja heidän reaktio asiaan oli: lapset on lapset

Joten kun muksu uudelleen ennen kassoille menoa juos mua kohti niin tuuppasin sen kumoon kun yritti ottaa laukustani kiinni.

Siihen jäi itkemään ja eipä enää harmittanu yhtään

Ei ole omia lapsia ja en yleisesti lapsia vihaa.

Vihaan tuota kyseistä perhettä ja heidän huonoa käytöstään

Vierailija
577/658 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheitä on hyvin erilaisia. Toisilla 4 alle kouluikäistä kulkee kauniista ja kerää tavaroita, tai istuu kauniisti syömässä. Toisilla on jo isoja ongelmia kahdenkin lapsen kanssa, vaikka molemmat vanhemmat olisi läsnä. Tulee mieleen eräs Lauttasaarelainen bloggaaja, jonka perheen kanssa en halua osua esim. mihinkään kahvilaan tai julkiseen. 

Vierailija
578/658 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se kiljuminen kaupassa!!! Mä en ole ikinä kehdannut tai uskaltanut juosta ja melua kaupassa!!

Vierailija
579/658 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huolestuttavan moni täällä edellyttää pieniltä lapsilta aikuismaista käytöstä.

Kaupassa juokseminen on paha. Jos laitat sen juoksevan lapsen kärryihin, niin sekin on paha, kaikki tomaattinsa ilman pussia ostavat saavat tappajabakteerin, koska sellainen niissä lapsen kengissä lymyää. Koira kärryissä paljaan peffansa ja likaisten tassujensa kanssa kuolaamassa, oi kuinka söpöä! Koira haukkuu, ei haittaa. Lapsesta lähtee mikä tahansa ääni, voi kuinka korviin sattuu.

Sanokaa ihan suoraan, että vihaatte lapsia ja teidän mielestä lapsia ei saisi olla mieluusti ollenkaan.

Kysehän ei ole tästä, vaan toiveesta, että vanhemmat ei tuijota sitä kännyään asioidessaan kaupassa, vaan ovat lastensa kanssa vuorovaikutuksessa. Käytöstavat ovat kaikilla lapsilla löystyneet, huudetaan ja juostaan ja sotketaan ravintoloissa ja kaupossa, mutta toiset vanhemmat asiallisesti puuttuvat ja rajaavat, toiset ei.

Osa vanhemmista ylentää itsensä jotenkin täysin toisten yläpuolelle, kyllä lasten pitää saada ja voida tehdä ihan mitä vaan, muista ei tarvitse välittää. Kahvilassa saa huutaa tunnin, eikä lasta viedä välillä ulos rauhoittumaan. 

Vierailija
580/658 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostoskärryissä monesti 15kg painorajoitus istuimessa. Meillä alle 2v painaa sen verran ja nyt vasta alkaa se pahin vaihe... En silti anna törmätä kehenkään tai rikkoa mitään. Mielellään ei saisi edes koskea mihinkään.

Ja en voi jättää kotiin, koska olen aina eri työvuorossa miehen kanssa eikä olla samaan aikaan kotona. Joskus on arkena pakko käydä kaupassa, vaikka olisikin lapsi.

Mitä roskaruokaa oot syöttäny muksulles jos alle 2v painaa yli 15kg? Meillä 5,5v painaa sen verran.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän