En ymmärrä miksi lasten pitää antaa juoksennella kaupassa
Miksi ihmiset eivät pidä kiinni lapsistaan tai laita niitä istumaan vaikka ostoskärryyn? Tai yksinkertaisesti komenna niitä? Sekin tehoaa suureen osaan lapsista ainakin pääosan ajasta.
Miksi pitää antaa lasten oppia huonoille tavoille (kaupassa juokseminen/riehuminen) ja häiritä toisia asiakkaita sekä henkilökuntaa?
Kommentit (658)
Antaa lasten juosta vaan, vanhempiensa vastuulla toki. Tässä taannoin hitaasti vaapuskelin eteenpäin käytävää, ja kuinka pitikin, semmoinen juoksenteleva kersa sattui polkaisemaan jalkoihini ja kaatua mätkähdin koko 230 kilon painolla kersan päälle. Ei ehtinyt alta pois poloinen. Kyllähän siinä mylläkkä tuli. Selvisin itse vähällä, se kersa ei niinkään. Vähän se isiressu siinä itkeskeli ja nyyhki.
Kuljen usein avustettavien kanssa ja kyllä lapset ymmärtävät yleensä hyvin, kun heille kertoo, miksi toisia ei ole hyvä kaataa tai töniä. Selitän asian aivan rauhallisesti. Erittäin harva lapsi on milläön tavalla paha. Vanhemmat ja heidän kasvatuksensa on paljon pahempi ongelma. Tekevät karhunpalveluksen myös lapsilleen.
Vierailija kirjoitti:
Kerava -78- kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänäänkin sai sellainen Pyry-Pyynikki vahingossa ostoskorista otsalohkoon, kun kääntyessäni tämä tulevaisuuden toivo ja metriterr oristi juoksi suoraan päin koria.
Taisin hieman nauraa.Tehdessä sattuu.
Olen minäkin ottanut aika monta koppia päähäni. Tuon ikäiset osaa jo törmätä pehmeästi ostoskoriin ja ihan mihin vaan. Tuskin sattui pahasti.
Taidat olla itse aika herkkä, kun kuvittelet että lapsi joka päivän aikana törmää kymmeniä kertoja muistaisi jotain ostoskoria. Illalla hän törmää siskoihin ja veljiin ja lyö päänsä keittiön kaappiin.
Mitä siitä?
Lapsena tuo on ihan normaalia, mutta se että sinä et tajua sitä, niin oletko koskaan elänyt lapsuutta oikeassa maailmassa lainkaan?
Oletko ns. pehmustetun huoneen porukkaa?
Vai kielsikö äiti sinua leikkimästä rajuja leikkejä. Piditkö kypärää aina kun muut skeittasi ilman?
Ilmoittiko äitisi sinut kipeäksi kun oli liian rajut urheilutunnit tai uimatunnit?
Ettet vain hukkuisi kun olet niin herkkä ja heikko yksilö?
Nyt sitten vanhempana kuvittelet että pientä sattuu joku MUOVISEN ostoskorin osuma :D
Ei jumalauta nyt. Ei jumalauta oikeesti nyt.
Kuvitteletko että tuli ihan oikea aus tex tex aivovamma?
Soita hälyytykseen. Soita välittömästi hälyytykseen nyt pikkunen.
Taidat olla hieman yksinkertainen? Unohtiko äiti ottaa kiinni heitellessään sinua ilmaan?
Musta tuntuu että sä et vain siedä erilaisia mielipiteitä ja toimintatapoja.
Todellisuus on kato se, että mä päätän miten mun perhe menee kaupassa. Sä et päätä sitä eikä kukaan muukaan. Tämä on se fakta mitä et tajua ja sitten sanot mua tyhmäksi.
Kun et vaan kykene ymmärtämään että eritavoin toimivia ihmisiä on olemassa.
Voi olla että elät vanhaksi ja kuolet myös sellaisena, joka ei vaan kykene ymmärtämään monenlaisia mielipiteitä. Se ei ole mun ongelma se että luulet mua tyhmäksi sen takia.
Papapreach kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Papapreach kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Papapreach kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Papapreach kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain Suomessa.
Mikä meitä niissä lapsissa niin kovasti ärsyttää?Missä päin muka muualla maailmassa suvaitaan kakaroilta sellaista käytöstä kuin täällä? Muissa kulttuureissa lapset sentään vielä kasvatetaan ja osaavat käyttäytyä. Muualla ei kyllä tuollainen tulisi kyseeseen. No Ruotsissa taitaa olla yhtä huonosti kasvatettuja kuin täällä.
Täytyy todeta tähän väliin että tuo on sinun mielipide asiasta. Ei mikään lopullinen totuus.
Pelkkää ininää.
Sopii tulla mun kanssa keskustelemaan asiasta niin nauran päin näköä ja totean että sinä se tässä olet röyhkeäksi kasvatettu. Mun lapset tulee jatkossakin juoksemaan kaupassa minun käskystä.
Ja se ei ole mikään merkki huonosta käytöksestä. Sinä toki voit olla sitä mieltä yksinäsi.
Lapset juoksevat sun käskystä kaupassa? Vuoden kasvattaja. Mitä sanot, jos lapsi kaataa juossessaan esim. vanhuksen tai raskaana olevan naisen? Mitäs olit tiellä / kaupassa?
ohis
Olen opettanut ne juoksemaan oikein. Yhtään kertaa ei ole törmännyt mihinkään.
Siis mun lapset juoksee ihan selvinpäin ja ne on tottuneita juoksemaan. Ei ne juokse kuten lähiön känniläiset flipperipallona hyllynlaidalta toiselle siksakkia. Ne juoksee suoraan ja väistelee liikkuvia ihmisiä.
Ne on taitavia keräämään mulle ostoksia ja ripeitä.
Sun pitäisi varmasti ihan oikeasti tutustua mun lapsiin, mutta ei. Haluat että ne törmää ja haluat uskoa että ne paskoja ja vätyksiä. Se on kato sun luonne se.
Et usko ihmisistä hyvään ja jos ne juoksee, niin ne on pakolla saatanasta.
Ei ne voi olla enkeleitä ja iskälle avuliaita ostoslistan apureita.
Sulla on kato se ongelma sielä pääkopassa. Ei sellaista voi oikein auttaa mitenkään.
Sinulla on itse ongelmia pääkopassa. Todella pahoja. Lapsi voi auttaa ilman että hän juoksee kaupassa.
Kyllä ne sinulla on. Et vain halua myöntää sitä.
Todella pahoja vieläpä.
Siksi yritän auttaa sinua ja käytän vähän aikaani illasta selvittääkseni asiaa sinulle, kun et tajua itse.
Ei asia ole niin vakava että pitää suu vaahdossa jankata ja neuvoa aikuista miestä siinä miten kaupassa mennään.
Suomi on vapaa maa ja minä päätän miten perheeni menee marketissa. Sinä voit olla montaa mieltä, mutta minä aikuisena päätän asiasta. Sinä et.
Tämähän sinua harmittaa.
Et päätä. Kaupassa on kauppiaan säännöt, Suomessa lait ja asetukset. Sinä ja perheesi ette haitata muiden asiakkaiden kaupassakäyntiä. Et ole maailmannapa nyt etkä koskaan.
Minä taidan olla sitten niin mieluinen asiakas että ei ole kymmeneen vuoteen kertaakaan tultu edes sanomaan mitään, vaikka lapset juoksee aina kaupassa ostoksia kerätessä.
Olet katsos väärässä.
Minä olen oman elämäni parhaimmassa iässä tällä hetkellä. Mulle ei tulla sanomaan yhtään mitään.
Saa tulla sanomaan ja kieltämään. Vaihan kauppaa, jos asia häiritsee.
Taidan olla kauppiaan kanssa niin hyvää pataa, että olen tässä asiassa se voittaja. Ja sinä häviäjä.
Suomessa ei ole yhtään kauppaa, jossa aikuiset tai lapset saisivat juosta ja häiriköidä.
Vierailija kirjoitti:
Antaa lasten juosta vaan, vanhempiensa vastuulla toki. Tässä taannoin hitaasti vaapuskelin eteenpäin käytävää, ja kuinka pitikin, semmoinen juoksenteleva kersa sattui polkaisemaan jalkoihini ja kaatua mätkähdin koko 230 kilon painolla kersan päälle. Ei ehtinyt alta pois poloinen. Kyllähän siinä mylläkkä tuli. Selvisin itse vähällä, se kersa ei niinkään. Vähän se isiressu siinä itkeskeli ja nyyhki.
Niin varmaan. Tuollaista se on holliwoodin prismassa ihan joka päivä. Paha saa ikään kuin palkkansa.
Hienoa että kirjoitit meille tarinan tosielämästä suurkaupungin vilskeessä missä sattuu ja tapahtuu!
Vierailija kirjoitti:
Papapreach kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Papapreach kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Papapreach kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Papapreach kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain Suomessa.
Mikä meitä niissä lapsissa niin kovasti ärsyttää?Missä päin muka muualla maailmassa suvaitaan kakaroilta sellaista käytöstä kuin täällä? Muissa kulttuureissa lapset sentään vielä kasvatetaan ja osaavat käyttäytyä. Muualla ei kyllä tuollainen tulisi kyseeseen. No Ruotsissa taitaa olla yhtä huonosti kasvatettuja kuin täällä.
Täytyy todeta tähän väliin että tuo on sinun mielipide asiasta. Ei mikään lopullinen totuus.
Pelkkää ininää.
Sopii tulla mun kanssa keskustelemaan asiasta niin nauran päin näköä ja totean että sinä se tässä olet röyhkeäksi kasvatettu. Mun lapset tulee jatkossakin juoksemaan kaupassa minun käskystä.
Ja se ei ole mikään merkki huonosta käytöksestä. Sinä toki voit olla sitä mieltä yksinäsi.
Lapset juoksevat sun käskystä kaupassa? Vuoden kasvattaja. Mitä sanot, jos lapsi kaataa juossessaan esim. vanhuksen tai raskaana olevan naisen? Mitäs olit tiellä / kaupassa?
ohis
Siis mun lapset juoksee ihan selvinpäin ja ne on tottuneita juoksemaan. Ei ne juokse kuten lähiön känniläiset flipperipallona hyllynlaidalta toiselle siksakkia. Ne juoksee suoraan ja väistelee liikkuvia ihmisiä.
Sun pitäisi varmasti ihan oikeasti tutustua mun lapsiin, mutta ei. Haluat että ne törmää ja haluat uskoa että ne paskoja ja vätyksiä. Se on kato sun luonne se.
Sulla on kato se ongelma sielä pääkopassa. Ei sellaista voi oikein auttaa mitenkään.
Sinulla on itse ongelmia pääkopassa. Todella pahoja. Lapsi voi auttaa ilman että hän juoksee kaupassa.
Todella pahoja vieläpä.
Siksi yritän auttaa sinua ja käytän vähän aikaani illasta selvittääkseni asiaa sinulle, kun et tajua itse.
Ei asia ole niin vakava että pitää suu vaahdossa jankata ja neuvoa aikuista miestä siinä miten kaupassa mennään.
Suomi on vapaa maa ja minä päätän miten perheeni menee marketissa. Sinä voit olla montaa mieltä, mutta minä aikuisena päätän asiasta. Sinä et.
Tämähän sinua harmittaa.
Et päätä. Kaupassa on kauppiaan säännöt, Suomessa lait ja asetukset. Sinä ja perheesi ette haitata muiden asiakkaiden kaupassakäyntiä. Et ole maailmannapa nyt etkä koskaan.
Minä taidan olla sitten niin mieluinen asiakas että ei ole kymmeneen vuoteen kertaakaan tultu edes sanomaan mitään, vaikka lapset juoksee aina kaupassa ostoksia kerätessä.
Olet katsos väärässä.
Minä olen oman elämäni parhaimmassa iässä tällä hetkellä. Mulle ei tulla sanomaan yhtään mitään.
Taidan olla kauppiaan kanssa niin hyvää pataa, että olen tässä asiassa se voittaja. Ja sinä häviäjä.
Suomessa ei ole yhtään kauppaa, jossa aikuiset tai lapset saisivat juosta ja häiriköidä.
Ja kun minä lähden insinöörinä kauppaan listan kanssa ja lapset juosten avustaa, niin sekös sinua itkettää.
Kukaan ei ole kymmeneen vuoteen estänyt minua. Korjaan yhteentoista vuoteen.
Olen kanta-asiakas ja kukaan ei ole koskaan tullut neuvomaan minua juoksevien lasteni takia.
Omat lapseni ovat joskus juosseet. Olen siitä heille sanonut, mutta lapset unohtavat usein innostuksissaan - lapsia kun ovat. Kuopus oli sellainen, että kun kärryyn nosti, niin se alkoi vaikerrella. Annoin sitten kävellä, ja oppihan tuo lopulta ihan hyväksi kaupassa kävijäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerava -78- kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänäänkin sai sellainen Pyry-Pyynikki vahingossa ostoskorista otsalohkoon, kun kääntyessäni tämä tulevaisuuden toivo ja metriterr oristi juoksi suoraan päin koria.
Taisin hieman nauraa.Tehdessä sattuu.
Olen minäkin ottanut aika monta koppia päähäni. Tuon ikäiset osaa jo törmätä pehmeästi ostoskoriin ja ihan mihin vaan. Tuskin sattui pahasti.
Taidat olla itse aika herkkä, kun kuvittelet että lapsi joka päivän aikana törmää kymmeniä kertoja muistaisi jotain ostoskoria. Illalla hän törmää siskoihin ja veljiin ja lyö päänsä keittiön kaappiin.
Mitä siitä?
Lapsena tuo on ihan normaalia, mutta se että sinä et tajua sitä, niin oletko koskaan elänyt lapsuutta oikeassa maailmassa lainkaan?
Oletko ns. pehmustetun huoneen porukkaa?
Vai kielsikö äiti sinua leikkimästä rajuja leikkejä. Piditkö kypärää aina kun muut skeittasi ilman?
Ilmoittiko äitisi sinut kipeäksi kun oli liian rajut urheilutunnit tai uimatunnit?
Ettet vain hukkuisi kun olet niin herkkä ja heikko yksilö?
Nyt sitten vanhempana kuvittelet että pientä sattuu joku MUOVISEN ostoskorin osuma :D
Ei jumalauta nyt. Ei jumalauta oikeesti nyt.
Kuvitteletko että tuli ihan oikea aus tex tex aivovamma?
Soita hälyytykseen. Soita välittömästi hälyytykseen nyt pikkunen.
Taidat olla hieman yksinkertainen? Unohtiko äiti ottaa kiinni heitellessään sinua ilmaan?
Musta tuntuu että sä et vain siedä erilaisia mielipiteitä ja toimintatapoja.
Todellisuus on kato se, että mä päätän miten mun perhe menee kaupassa. Sä et päätä sitä eikä kukaan muukaan. Tämä on se fakta mitä et tajua ja sitten sanot mua tyhmäksi.
Kun et vaan kykene ymmärtämään että eritavoin toimivia ihmisiä on olemassa.
Voi olla että elät vanhaksi ja kuolet myös sellaisena, joka ei vaan kykene ymmärtämään monenlaisia mielipiteitä. Se ei ole mun ongelma se että luulet mua tyhmäksi sen takia.
Mitä sä nyt junkoot? Jos kerran olet tyhmä, niin olethan sinä silloin tyhmä. Ei tosiasiat muutu muuksi vaikka kuinka väität.
Vierailija kirjoitti:
Kuljen usein avustettavien kanssa ja kyllä lapset ymmärtävät yleensä hyvin, kun heille kertoo, miksi toisia ei ole hyvä kaataa tai töniä. Selitän asian aivan rauhallisesti. Erittäin harva lapsi on milläön tavalla paha. Vanhemmat ja heidän kasvatuksensa on paljon pahempi ongelma. Tekevät karhunpalveluksen myös lapsilleen.
Näinpä. Kerron kepeistä ja muista apuvälineistäni ja pyydän kulkemaan varovaisesti. Lapset yleensä tajuavat. Vanhemmat alkavat raivota ja haukkua.
Papapreach kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Papapreach kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Papapreach kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Papapreach kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Papapreach kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain Suomessa.
Pelkkää ininää.
ohis
Todella pahoja vieläpä.
Tämähän sinua harmittaa.
Olet katsos väärässä.
Ja kun minä lähden insinöörinä kauppaan listan kanssa ja lapset juosten avustaa, niin sekös sinua itkettää.
Olen kanta-asiakas ja kukaan ei ole koskaan tullut neuvomaan minua juoksevien lasteni takia.
Mielisairaalan kanta-asiakas kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja minä kysyn miksi lasten annetaan juosta ravintolassa?!?
Miksi et yritä estää heitä?
Pelkäätkö seuraamuksia?
T: Juoksevien lasten lihaksikas sisäfilettä syövä iskä
Muistathan olla valittamatta, jos lapsesi esim. satuttavat itsensä, rikkovat paikkoja tai kaaravat toisen asiakkaan. Sinä luonnollisesti korvaat kaiken. Jos oikein hyvä tuuri käy, lapsesi voi satuttaa itsensä niin pahasti, ettei hän juokse enää ikinä. Siitäkö sinä olisit tyytyväinen.
Kyllä mulla on varaa korvata.
Minähän elätän tällä hetkellä monia työttömiäkin ja maksan sinunkin sukulaisten lasten koulunkäynnit.
Ei ongelmaa korvata. Olen tottunut korvaamaan sellaistakin mitä minun ei pitäisi edes korvata, mutta kun rahaa on, niin korvataan perkele. Ettei porukka itke kuorossa kun ei korvattu.
Papapreach kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Papapreach kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Papapreach kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Papapreach kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Papapreach kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain Suomessa.
Pelkkää ininää.
ohis
Todella pahoja vieläpä.
Tämähän sinua harmittaa.
Olet katsos väärässä.
Kauppa ei ole sinun lastesi privaattihuvipuisto tai -leikkikenttä. Siellä mennään heikompien mukaan. Kuvitelmissasi lapsesi ovat tietenkin Usain Boltin refleksit ja Stephen Hawkingin omaavia yleisneroja. Totuus on julma.
Vierailija kirjoitti:
Papapreach kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Papapreach kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Papapreach kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Papapreach kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Papapreach kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain Suomessa.
Pelkkää ininää.
ohis
Todella pahoja vieläpä.
Tämähän sinua harmittaa.
Olet katsos väärässä.
Mielisairaalan kanta-asiakas kyllä.
Siinä olet oikeassa että mielisairaatkin on vain ihmisiä.
Kamalia ihmiskohtaloita. Sen takia minä täällä erilaisia mielipiteitäkin ymmärrän. Tosi monet on varmasti tällä hetkellä aika heikolla kantimilla, kun eivät kestä edes juoksevia ripeitä lapsia kauppojen käytävillä auttamassa iskää ostoksilla.
Kyllä se on raju kohtalo kärsiä mielensairauksista.
Sitä voi kuitenkin otttaa itseä niskasta kiinni ja lähteä pururadalle vähän reippailemaan. Ostaa koira ja piristyä. Perheellisenä sitä on aina turvassa kaikilta mielensairauksilta. Tämä on tilastollisesti tutkittu tosiseikka että sinkut ja lapsettomat kärsii usein mt-ongelmista.
Eivät katsos ole noudattaneet elämänsä evoluution käsikirjoitusta.
Insinöörinä voin leikkiä vähän psykologia ja biologia.
Annan neuvon käsikirjoitukselle.
Vauva, taapero, leikki-ikäinen, koululainen, nuorukainen, nuori aikuinen ja veronmaksaja.
Sitten tulee pariutumisvaihde, vanhemmuus, vanhuus jne. Lopussa kunniallinen konservatiivinen hautaus.
Tämä on se elinkaari. Jos siltä putoaa, niin voi tulla mt-ongelmia, mutta ei se ole synti.
Kyllä mielisairaitakin pitää ymmärtää ja käsitellä ihan ihmisinä siinä missä meitä muita.
Ollaan suvaitsevia erilaisia kohtaan. Sen takia minua verotetaan niin kovasti että voisin auttaa rahallisesti heikäläisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi voi. Millä tavalla juokseva lapsi häiritsee sinua, jos ei päälle juokse?
Ja arvaappa millä todennäköisyydellä se lapsi nimenomaan juoksee päälle/kärryjen alle/pudottaa mennessään tavaroita hyllyiltä jne? Hyvin isolla.
Eilen kaupassa näin kaksi juoksevaa lasta. Tyttö oli aika pieni, ehkä 3 vuotias. Joten vauhti ei ollut kovin suuri. Hän juoksi edestakaisin äitinsä hoidellessa ostoksia. Sitten oli poika, vähän isompi, noin 5-6 vuotias. Pojalla oli vauhtia ja hän juoksi
vanhempansa kiinni pitkän käytävän päästä. Väisteli sujuvasti muita ja sai energiaansa purettua. Ja arvatkaapa mitä? Kukaan ei kuollut! Tavaraa ei pudonnut ja keneenkään ei osunut yksikään lapsi. Tämä on varmaan Jumalan ihme! Selvisin reissusta ilman vaurioita. Ehkä pelastumisen syynä on se, että olen aikuinen raavas mies ja harrastanut urheilua aina. Siksikin olen sitä mieltä, että terve lapsi liikkuu ja saa liikkua. Ei ole minulta pois.Kerta se on ensimmäinenkin, kun sattuu kohdallesi ja silloin hymy hyytyy ja mielipide muuttuu.
Normaalit täysjärkiset lapset ymmärtävät sääntöjä ja oppivat asioita eivätkä juokse kaupassa. Rauhattomasti edestakaisin ravaavat päässilmäiset kakarat ovat sairaita tai vammaisia. Näin minä asian ajattelen.
Kyllä nyt pelottaa. Mitä pitäisi tehdä, jos kaupassa kohtaa juoksevan lapsen? Pitääkö mennä lattialle makaamaan, jotta Se luulisi minun olevan kuollut? Vai pitääkö kiivetä hyllyn päälle karkuun? Entä jos Se kiipeää perään? Vai juoksenko pakoon? Entä jos olen liian hidas?
Miksi hallitus ei tee mitään!
Kyllä minua pelottaa liikuntarajoitteisena, että riehuva lapsi tai juokseva aikuinen kaataa minut sillä näin on käynyt useamman kerran. Mikä siinä on sinusta huvittavaa?
Kannattaa oppia väistelemään niitä. Jos noin monta kertaa käy, niin toistojen myötä sä opit hyvin väistelemään niitä tenavia. Vaikka ne aluksi tuntuu ihan ohjuksilta, niin kannattaa pysähtyä paikalleen.
Pahinta on siinä tilanteessa ennakoida ja kääntyä jompaan kumpaan suuntaan. Silloin on 50% mahdollisuus yhteentörmäykseen.
Jos pysähdyt paikallesi jo nähdessäsi villeohjuksen, niin ville ei kyllä tule päin.
Ei kukaan pentu juokse päin tahallaan :)
Se että olet liikuntarajoitteinen ei tarkoita että olet mitenkään avuton ja kömpelys.
Oma äitini ei ole koskaan törmännyt lapsiin pyörätuolilla. Häntä naurattaa tuollainen väite että pyörätuolilla kulkevat joutuvat viikossa usein lasten töytäisemäksi. Hän tokaisi tuosta sohvan pohajalta että: "onpas törkee väite". Suorastaan epäili katkeraksi valehtelijaksi.
Minulla ei valitettavasti ole silmiä selässä.
En ole missään vaiheessa väittänyt lapsia pahoiksi tai liikuntarajoitteisia avuttomiksi tai kömpelöiksi. Nuo ovat sinun käsityksiäsi. Meillä on ihan yhtälailla oikeus käydä kaupassa turvallisesti kuin kaikilla muillakin. Äitisi mielipide on vain yksi mielipide. Liikuntarajoitteisissa on myös muitakin kuin pyörätuolilla kulkevia.
Näiden hölkkääjäpappojen mielestä minäkin voin varmaan ajelle kilpapyörälläni jalankulkijoiden puolella niin lujaa kuin jaloista lähtee. Mitä väliä, jos vastaan tulee lapsi. Eivät ne maailmasta lopu. Kyllä minä ehdin väistää. Voin vielä ajaa silmät sidottuina ja väärään suuntaan, niin tulee tosi jännää.
Vierailija kirjoitti:
Kauppa ei ole sinun lastesi privaattihuvipuisto tai -leikkikenttä. Siellä mennään heikompien mukaan. Kuvitelmissasi lapsesi ovat tietenkin Usain Boltin refleksit ja Stephen Hawkingin omaavia yleisneroja. Totuus on julma.
Sinulla on villipääkoppa.
Olisi hauska nähdä videoleike siitä mitä pääkopassasi kuvittelet perheeni tekevän kaupassa.
Toki tyttäreni kyllä on vetänyt puolivoltin ja kärrynpyörän kanssa voltin vauhdilla iltakaupassa kerran.
Toppuuttelin että lattia on likainen.
Noin muuten he juoksevat ripeästi ostokset käsissään kärrylle. Ei meillä aikailla kun ollaan ostoksilla.
Sinä et jatkossakaan puutu mun tapaan edetä kaupassa. Et vain yksinkertaisesti kykene siihen mitenkään.
Mehän mennään miten mennään ja miten minä sanelen sen tapahtuvan. Homma hoidetaan kuten työelämässä. Mahdollisimman tehokkaasti.
Ihan sama mitä sekoilua sinä pääkopassasi kuvittelet perheeni tekevän. Minä en ole tuollaista sotkua sinne päähäsi laittanut. Ihan itse olet ottanut taiteilijan vapaudet maalata minusta jotain merirosvoa.
Minä olen pikemminkin sankari ja ritari.
Ihanteellisen tehokas. Olen se heppu, joka on luonut ostosreissusta mahdollisimman tehokkaan.
Jos asiassa järjestettäisi sm-kilpailuja prismaperheiden välillä. Olisimme voittajia.
Vierailija kirjoitti:
Näiden hölkkääjäpappojen mielestä minäkin voin varmaan ajelle kilpapyörälläni jalankulkijoiden puolella niin lujaa kuin jaloista lähtee. Mitä väliä, jos vastaan tulee lapsi. Eivät ne maailmasta lopu. Kyllä minä ehdin väistää. Voin vielä ajaa silmät sidottuina ja väärään suuntaan, niin tulee tosi jännää.
Yhyy joo, jos se sinua helpottaa niin mene vaan ja laita räpätti vanteisiin pätpättämään, niin saat paljon huomiota osaksesi.
Voit tehdä vapaassa maailmassa ihan mitä huvittaa kato. Jos oot ihan mies ja et pelkää maailmaa.
keepoonrokinfriiföööld kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhyy joo, jos se sinua helpottaa niin mene vaan ja laita räpätti vanteisiin pätpättämään, niin saat paljon huomiota osaksesi.
Voit tehdä vapaassa maailmassa ihan mitä huvittaa kato. Jos oot ihan mies ja et pelkää maailmaa.
Et voi, jos minä tulen vastaan.
Kun liikun huonokuntoisen appeni kanssa, en jää katselemaan, osuvatko riehuvat lapset häneen juostessaan vaan puutun asiaan välittömästi. Sanon asiasta esim. vartijalle tai myyjälle. Aina on puututtu kiitettävästi. Appi on kaatunut kerran pahasti. En jää odottamaan toista kertaa. Suosittelen muita tekemään samoin. Häirikkölapset ja -aikuiset riehukoot muualla.
Tuhdimmat lapset oppii usein hitaammin kävelemään.