Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isot koirat kerrostaloissa

Vierailija
09.08.2020 |

Miksi jotkut on niin tyhmiä hankimaan yksiöön 60kiloisen koiran? Sitten koira puree esim. naapurin ja uhrille joutuu omistaja maksamaan n. 10 tonnin korvaukset. Onko tässä yhtälössä mitään järkeä?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitan. On ihmisiä joilla on vain oikeuksia. Addiktit, häiriintyneet, rikolliset... Öyhöttäjät.

Jos neuvot, olet lääkityksen tarpeessa tai "saat turpaan".

😁

N46

Vierailija
2/30 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti pidetty/kasvatettu koira puree vaikka olisi 10km päässä lähimmästä naapurista, kyllä koira voi käydä vaikka omistajansa kimppuun.

Koiran koko ei vaikuta mitenkään siihen missä voi asua, kunhan asunnossa on tarpeeksi neliöitä ja saa tarpeeksi liikuntaa ja aktiviteetteja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitan tässä lähinnä että eikö kerrostaloon olisi hyvä ottaa joku pieni söpö eläin, ei sellaista aggresiivistä isoa joka voi puraista naapuria. Tiedän että jotkut osaa kouluttaa koiransa, mutta ei ihan kaikki.

Ap

Vierailija
4/30 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koirat pure, jos heitä ei kouluteta siihen. Eri juttu tietysti, jos naapurisi ovat rikollisia.

Vierailija
5/30 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hei muru ei ne koirat pure! Sinulla on fobia.

Vierailija
6/30 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran ominaisuudet pitää ottaa jo hankintavaiheessa huomioon.

Työkoirat on työkoiria, seurakoirat seurakoiria.

Myös mistä pentu hankitaan ja sukupuoli.

Jos elää juoppojen kanssa ei koirasta kovin sosiaalista ja myönteistä tule.

Tervepäinen laumanjohtaja a ja o.

Vierailija
7/30 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lemmikin omistamiseen pitäisi olla koulutus ja lupa. Puolivuosittaiset tarkastukset että kaikki on okei. Eläimen huonosta kohtelusta välittömästi ikuinen lemmikinpitokielto sekä kolme vuotta yhteiskuntapalvelua.

Vierailija
8/30 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isojen sekä pienien koirien paikka ei tosiaankaan ole kaupunki kerrostalossa

Vierailija
9/30 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pureminen on jo kokonaan toinen juttu, eikä mikään +60 kiloisiin koiriin sidonnainen asia, mutta itse isoja koiria omistaneena olen tullut siihen tulokseen ettei siinä kerrostalohommassa kyllä mitään järkeä ole. Vaikea liikkua niissä sujuvasti muutenkin ja varsinkin sitten kun vanhoilta koirilta alkaa yleensä lonkat pettää jossain vaiheessa. Rivareita pitäisi kyllä muutenkin rakentaa enemmän, eikä pelkkiä kerrostaloja.

Vierailija
10/30 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitan tässä lähinnä että eikö kerrostaloon olisi hyvä ottaa joku pieni söpö eläin, ei sellaista aggresiivistä isoa joka voi puraista naapuria. Tiedän että jotkut osaa kouluttaa koiransa, mutta ei ihan kaikki.

Ap

Sellainen pieni söpö räkyttäjä niinku vaikka chihuahua? Tai jokin pieni terrieri, joka yrittää näykkäistä jokaista ohikulkijaa? Aivan, ne on vain ne isot, jotka on aggressiivisia ja muunlaisia isoja sitten ei olekaan.

Et näköjään tiedä koirista yhtikäs mitään.

Vierailija
11/30 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne pikkukoirat sentään pystyy hallitsemaan.

Aina mielenkiintoista kun tulee jääkelit ja joku pikkufifiään (sitä isoaleikkisääkoiraa) ulkoiluttaa.

Tai koira ihmistään.

Timbeeeer!!!

Vierailija
12/30 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisenä kahden koiran omistajana olen nykyään itsekin sitä mieltä, ettei koirat kuulu kerrostaloon. Tämä on toki koirakohtaista, mutta kyllä niillä usein on tapana siellä vähän haukuskella yksin ollessaan, koska kerrostalossa kuuluu kuitenkin naapureiden ääniä. Ja koira kuulee ne todella hyvin.

Minunkin toinen koira haukuskeli ja sain siitä valitusta.

Siksi minulla on nykyään kissoja, vaikka enemmän koiraihminen olenkin.

En vaan jaksa enää stressata siitä haukkuuko koirani ja toisaalta myös ei ole enää kauhea kiire töistä kotiin päästämään koira asioilleen.

Voin hyvin tehdä vaikka ylitöitä ilman, että pitää soittaa mutsia käymään ulkoiluttamassa koirani.

Haaveilen kyllä koirasta edelleen, mutta mun elämäntilanteeseen ei vain sovi koira.

Vierailija
13/30 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Pieni räksyttävä koira on kaikkein pahin naapuri kerrostalossa. Isoista koirista on vähemmän harmia äänten suhteen.

Ei terrierejä, chihuahuoita tai havannankoiria kerrostaloihin.

Vierailija
14/30 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kesällä näin, kun pitkäkarvainen seefferi lähti haukkuen syöksymään kohti vastaantulijaa.

Taisi tyyyppi säikähtää pahanpäiväisesti.

Nainen sai vaivoin pidettyä koiran remmissä.

Poliisin ym. avuksi nämä tietyt rodut on alunperin tarkoitettu, eli "aseena" tai apuna käytetään.

Jonkinlainen lupa/kurssi käytäntö voisi joissakin tapauksissa olla ihan paikallaan.

Vierailija
15/30 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kesällä näin, kun pitkäkarvainen seefferi lähti haukkuen syöksymään kohti vastaantulijaa.

Poliisin ym. avuksi nämä tietyt rodut on alunperin tarkoitettu, eli "aseena" tai apuna käytetään.

Jonkinlainen lupa/kurssi käytäntö voisi joissakin tapauksissa olla ihan paikallaan.

Tämä on just mitä hain, eli alunperin tarkoitettu ihan johonkin muuhun käyttöön, nykyään nämä samat ovat kerrostaloissa hyökkäämässä naapureita.

Vierailija
16/30 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä höpötät? Saksanpaimenkoira on alkujaan paimenkoira.

Vierailija
17/30 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on just mitä hain, eli alunperin tarkoitettu ihan johonkin muuhun käyttöön, nykyään nämä samat ovat kerrostaloissa hyökkäämässä naapureita.

Höpölöpö, lukekaa ensin rotujen alkuperä ja mäkättäkää vasta sitten.

Ei se saksanpaimenkoiran syy ole, että joutui näyttelyfanaatikkojen, suojeluhullujen ja pentutehtailijoiden uhriksi.

Vierailija
18/30 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Opetan koirani puolustamaan minua naapureilta :)

Vierailija
19/30 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö. Jos koira saa kunnon koulutuksen ja saa tarpeeksi liikuntaa joka päivä niin se sopii kyllä kerrostaloon. Se on silloin vain pesä ja nukkumapaikka.

Olen nykyisten n.65 kiloisten koirien kanssa asunut sekä 80 neliön kerrostalokaksiossa että 420 neliön ok:ssa ja ne koirat liikkuvat sisällä ruokapaikalta makuupaikalle ja siinä se asunnosta riippumatta. Meillä tosin askelia tulee päivässä n.25 000 joka päivä.

Enemmän minua säälittää nämä piha koirat. Olen itsekin meinannut joskus väsyneenä siihen syyllistyä.

Vierailija
20/30 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Jos koira saa kunnon koulutuksen ja saa tarpeeksi liikuntaa joka päivä niin se sopii kyllä kerrostaloon. Se on silloin vain pesä ja nukkumapaikka.

Olen nykyisten n.65 kiloisten koirien kanssa asunut sekä 80 neliön kerrostalokaksiossa että 420 neliön ok:ssa ja ne koirat liikkuvat sisällä ruokapaikalta makuupaikalle ja siinä se asunnosta riippumatta. Meillä tosin askelia tulee päivässä n.25 000 joka päivä.

Enemmän minua säälittää nämä piha koirat. Olen itsekin meinannut joskus väsyneenä siihen syyllistyä.

Sä sit kuulut niihin harvoihin. Jotka kouluttaa ja pitää huolta koirasta, olet tässä tapauksessa esimerkillinen muille. Mutta puhun niistä jotka eivät kouluta ja sitten kärsii niistä ja eivät ymmärrä että ongelmat johtuu koulutuksesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme