Mies ja mainoskynät
Mieheni sai töiden kautta 6 vuotta sitten satoja kappaleita mainoskyniä. Nämä kynät ovat todella huonolaatuisia täytelyijykyniä, joista vuosien saatossa on haurastuneet jo valmiiksi surkeat kumit, ja pumppausmekanismi on monissa kynissä rikki. Useissa on murtunut se klipsu, joilla kynää voi pitää kiinni paperissa.
Lisäksi kynissä on valmiina sisällä liian ohutta lyijyä (0.2 HB), joka katkeaa heti, jos lyijyä yrittää pumpata ulos. (Jos siis ensin löytää kynän, joka on käyttökelpoinen.) Ilmeisesti tämän takia mies on saanut niitä laatikkokaupalla. Kaiken päälle näissä myrkynvihreissä kynissä on kirkuvankeltaisella hirvittävällä ”papurys”fontilla muka-hauska mainosslogan.
Kynät herättävät toistuvia yhteenottoja perheessämme. Koululaiset raivoavat, kun kynät eivät toimi. Mutta mieheni ei suostu ostamaan lapsille muitakaan lyijykyniä, sanoo että on käytettävä loppuun ne, jotka jo on. Minä sitten ostan lapsille salaa parempia kyniä, joita säilyttävät piilossa.
Itse inhoan kynien ulkonäköä sydämeni pohjasta. Ja niitä löytyy joka paikasta! Siivoan joka hemmetin päivä joko eteisen lipastolta, työpöydältä tai keittiön työtasolta piiloon näitä kyniä. Minun silmissäni ne ovat juuri sellaista huonoa energiaa levittävää turhaa tilpehööriä, jotka tulisi konmarittaa välittömästi.
Kun yritän puhua kynien poistamisen puolesta miehelleni, hän alkaa moralisoida minua ympäristönäkökulmilla, ja vetoaa siihen, että hänellä on myös oikeus pitää kodissamme itselleen tärkeitä juttuja. Todellisuudessa miehelläni ei ole mitään erityissuhdetta näihin kyniin, hän on vain niin uskomattoman jääräpäinen, että tahtoo ”voittaa” tämän taistelun.
Minä ja kolme lastamme joudumme siis antamaan periksi miehelle, joka vain kiusallaan pakottaa meidät elämään suoranaisen roskan kanssa.
Mitä sanotte, kuinka ratkaista asia?
Kommentit (62)
Hauska mies. Mitä jos vain oppisit rakastamaan häntä tuollaisena kuin hän on, rumine kynineen. Minusta hän vaikuttaa jopa sympaattiselta.
Voit varmasti olla tyytyväinen elämääsi, jos tuo on isoin ongelma. :)
No ne rikkinäiset ainakin heität roskiin.
Heittäisin kylmän viileästi roskiin aina kun tulee vastaan. Varmasti ongelma katoaa pikkuhiljaa. Kuvottavaa valtataistelua joistain kynistä.
Vierailija kirjoitti:
No ne rikkinäiset ainakin heität roskiin.
Niinpä. Kynäthän voivat "mennä rikki".
Nyt oli jo yritystä. :DD
En tiennyt että 0,2-kokoisia lyijyjä on edes olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Jääräpäinen, irrationaalinen ja muiden elämää hankaloittava puoliso ei ole mikään pieni ongelma.
Poista niitä pikku erinä. Hävitä vaikka 10 viikossa. Laita johonkin hätäjemma, josta otat kynän, kun mies alkaa ihmetellä, missä ne ovat. Sanot vaan, että täällähän niitä on ympäriinsä kuten aina.
Mä konmarittaisin kaikki suoraan sekajätteeseen, turha noin huonoa tavaraa on viedä edes kierrätykseen tai kirpparille muiden riesaksi. Sitten ostaisin muutaman HYVÄN kynän ja miettisin niille hyvät säilytystilat ettei jäisi pyörimään minne sattuu.
Jos sinä ja lapset (jotka kyniä kayttää) olette sitä mieltä, että kynistä ei ole mitään iloa niin ROSKIIN VAAN! Miehen suunnalta tuo on suorastaan vallankäyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Poista niitä pikku erinä. Hävitä vaikka 10 viikossa. Laita johonkin hätäjemma, josta otat kynän, kun mies alkaa ihmetellä, missä ne ovat. Sanot vaan, että täällähän niitä on ympäriinsä kuten aina.
Mies voi ihan itse käyttää ja etsiä kynänsä. Ap ja lapset käyttävät tietenkin omiaan.
Miehesi sanelee mitä kyniä sinun ja lasten kuuluu käyttää? Itse toteaisin, että minähän käytän juuri niitä kyniä mitä haluan ja ostan lapsilleni omista rahoistani mitä haluan. Ei tulisi mieleenkään riidellä jostain paskoista kynistä. Nauraisin päin näköä, jos alkaisi ympäristöasioilla pätemään. Tuskin hänkään on maailman ekologisin tapaus, Jollei sitten ole joku armoton viherpiipertäjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jääräpäinen, irrationaalinen ja muiden elämää hankaloittava puoliso ei ole mikään pieni ongelma.
Okei. Teksti vaan keskittyi enemmänkin kynien määrään, toimimattomuuteen ja ulkonäköön.
Ei kai tähän enää muuta voi sanoa kuin... JSS!
Tekisin kuten mies toivoo ja käyttäisin kyniä. Ts. heittäisi roskiin jokaisen toimimattoman ja ennen pitkää kynät loppuvat.
Heitän kyniä jatkuvalla syötöllä roskikseen, ja mies sitten paasaa jos huomaa että niitä löytyy sieltä. Kerran hän lähti viemään roskia, ja palasi kädessään kaksi kynää. Mielenosoituksellisesti kirjoitti TÄMÄ KYNÄ TOIMII Hesariin, jota luin. Kaksi kertaa siis.
- Ap
Liian ohutta lyijyäkö? Mitä tarkoitat? Meneekö kyniin paksumpi lyijy? Tai onko valmiina oleva lyijy muuten jotenkin huonolaatuista.
Mitä väliä on kynän ulkonäöllä? Toki toimivuus tärkeää.
Provoksi olisi tooooooooooooooooooooooooooooosi pitkä ja perusteellinen aloitus, hauska kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Heitän kyniä jatkuvalla syötöllä roskikseen, ja mies sitten paasaa jos huomaa että niitä löytyy sieltä. Kerran hän lähti viemään roskia, ja palasi kädessään kaksi kynää. Mielenosoituksellisesti kirjoitti TÄMÄ KYNÄ TOIMII Hesariin, jota luin. Kaksi kertaa siis.
- Ap
Ai että, hupaisaa...näin täältä katsottuna.
Ole sinäkin jäärä. Sanot, ettei tämä nyt käy.
Me tarvitsemme toisenlaiset kynät.
Ne ukon kynät voi säilyttää tietyssä paikassa ja palauttaa ne omansa aina sinne.
Ei voi oikeesti määräillä toisen kirjoittamista- eikä niitä salaa pidä edes ruveta ostelemaan. Ihan avoimesti.
Vierailija kirjoitti:
- Ap
Tuollaiseen lapsellisuuteen voi vastata vaikkapa olemalla itse yhtä lapsellinen, esim. nimikoimalla jokaiselle omat kynät, sinulle ja lapille kunnolliset, miehelle hänen rakkaat mainoskynänsä. Tai sitten olemalla aikuinen ja valitsemalla taistelunsa. Roskiin heitettävät kynätvoi kerätä johonkin jemmaan ja viedä ne sitten kun itse vie roskapussin. Tuskin mies enää siellä roskiksella käy penkomassa.
Heitä joka päivä viis pois.
Hohhoijjaa.
Otsikko olisi mainio nimi novellille.