Ottaisitko koronarokotteen?
THL:n omien tutkimusten mukaan noin 70% suomalaisista ottaisi, jos rokote tulee saataville ja sitä suositellaan. Onko tämä tutkimus mielipidevaikuttamista vai ihan totuudenmukainen? Mikä on AV:n kanta?
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
No tässä se taas nähdään miten media yrittää vaikuttaa ihmisiin. Todellisuudessa vain kolmasosa ottaisi rokotteen.
Olen huolissani susta, jos sun todellisuus on vauva.fi. Oletko huomannut, että median keskustelupalsta on sun todellisuus? Luultavasti totuus löytyy myös googlekäännöksen avulla internetistä, koska siellä on vain totta. Tiede ei ole totta, koska se ei ole niin helppolukuista kuin populismi. Apua.
Laitoin, että en ottais, koska ei ollut vaihtoehtoa, että en heti ensimmäisten joukossa haluaisi ottaa rokotetta. Onneksi mulla ei sitä mahdollisuutta ole, kun olen terve kolmekymppinen.
Hyvä että hulluimmat saavat koronan, toivottavasti saavat sen vaikean version. Ja ymmärtävät olla menemättä sen kanssa minnekään lääkäriin, hoitakoot kotona hopeavedellä ja pitämällä valkosipulinkynsiä korvissaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tässä se taas nähdään miten media yrittää vaikuttaa ihmisiin. Todellisuudessa vain kolmasosa ottaisi rokotteen.
Olen huolissani susta, jos sun todellisuus on vauva.fi. Oletko huomannut, että median keskustelupalsta on sun todellisuus? Luultavasti totuus löytyy myös googlekäännöksen avulla internetistä, koska siellä on vain totta. Tiede ei ole totta, koska se ei ole niin helppolukuista kuin populismi. Apua.
Laitoin, että en ottais, koska ei ollut vaihtoehtoa, että en heti ensimmäisten joukossa haluaisi ottaa rokotetta. Onneksi mulla ei sitä mahdollisuutta ole, kun olen terve kolmekymppinen.
:D
Mutku media huijaa ja vaikuttaa ihmisiin, Vauva ei oo mediaa vaan todellisuus !!!
En todellakaan ota mitään testaamatonta ja mahdollisesti komplikaatioita aiheuttavaa käärmeöljypistosta. Mistäs sitä tietää että pistoksen jälkeen onkin ilmaantunut narkolepsiaa, aivoödeemaa sun muita vammaisuuksia!
Hei mikä teitä suomalaisia vaivaa? Ettekä ole yhtään joukkuepelaajia tän koronanuhan torjunnassa?
Tietenkin otan. Enhän ole tyhmä!
RNA-rokote on turvallinen jos mikä.
Piikki kaikille kirjoitti:
Hei mikä teitä suomalaisia vaivaa? Ettekä ole yhtään joukkuepelaajia tän koronanuhan torjunnassa?
Olet ihan vapaa ottamaan testaamattoman pistoksen ja minä siitä kieltäytymään. Jos sulle käy pistoksesta oikein kehnosti niin lupaan tulla haudallesi käymään tuomaan kynttilän muistollesi
Suuresti epäilen olisiko siitä lohduttajakseni
Vähän vaikea olla rokotuksen jälkeen enää joukkuepelaaja jos on narkolepsia.
Vierailija kirjoitti:
Oletko YHTÄÄN perehtynyt mikä on RNA-rokote?
Et. Mutta päänaukominen ja mutuilu sujuu....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan ottaisi, saatika lapsilleni antaisi pistää. Liian hyvässä muistissa narkolepsiat edellisestä, kiireessä tehdystä rokotteesta.
Ottakoot innokkaimmat ensin, katsellaan mahdolliset sivuvaikutukset ja sitten ehkä vuoden kahden päästä voisi harkita, jos sellaiseen vielä tarvetta on.
Narkolepsia ja narkolepsia. Montako niitä narkolepsiatapauksia oli ja kuinka monta rokotettiin? Sanokaa nyt kun en oikeasti tiedä. Mutta sen tiedän, että tässä hiljattain suomalaiset koitti brittejä varoitella siitä narkolepsiasta ja britit oli että mitä ihmettä te oikein horisette, joku suuruusluokkien ymmärrys nyt siihen riskiarvioon, suomalaiset.
3,6 miljoonaa suomalaista rokotettiin, narkoja tuli 200 eikä kaikki tullut rokotteesta
Eipä suinkaan noin moni, vaan melkein miljoona vähempi. 5,4 miljoonasta 51,6 prosenttia ei ole 3,6 miljoonaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko YHTÄÄN perehtynyt mikä on RNA-rokote?
Et. Mutta päänaukominen ja mutuilu sujuu....
Mieluummin pidän kykyni aukoa päätäni kuin teen itsestäni toimintakyvyttömän vammaisen testaamattomalla pistoksella.
Vierailija kirjoitti:
Tää on vähän hankala kysymys, enkä tiedä. Rokotteesta tiedetään jo se, että siinä on samaa tekijää joka aiheuttaa narkolepsiaa. Toisaalta todennäköisyys sen saamiseksi on hyvin pieni ja minun ikäiseen se ei enää vaikuttaisi. Mua ei kuitenkaan innosta ottaa uutta rokotetta, josta ei ole pitkäaikaista tutkimusta. Lisäksi on epävarmaa, kuinka kauan rokotteen teho kestää.
Toisaalta elämän normalisoitumisen kannalta olisi tärkeää, että rokote tulisi ja ihmiset ottaisivat sen. Jos se toimii, Eurooppa voisi palata takaisin arkeen. Minäkin voisin käydä Suomessa morjenstamassa perhettä.
Joka tapauksessa vaikka rokote epäilyttää minua, kyllä minä sen varmaan otan. En halua levittää tautia jollekulle toiselle. Mulla on kotona kaksi riskiryhmään kuuluvaa. Eikä minuakaan innosta saada koronaa ja mahdollisesti pysyviä vaurioita elimistööni.
Ei ole takeita, ettetkö levitä tautia edelleen rokotteen ottamisen jälkeen. Sitä ei ole tutkittu, sen sijaan eläinkokeiden perusteella rokotetut levittävät kuten ei rokotetutkin.
Nykytiedon perusteella rokote tulee aiheuttamaan jopa pahemman ongelman kuin ennen sitä, koska ihmiset eivät ymmärrä, että tartuntariski ei vähene, kuten perinteisesti rokotteilta odotetaan. Lisäksi saa riskin sivuvaikutuksiin, joista tiedetään erittäin vähän, varsinkin pitkäaikaisista vaikutuksista.
3,6 miljoonaa suomalaista rokotettiin, narkoja tuli 200 eikä kaikki tullut rokotteesta