Unirytmini muovautui lomalla 02-10. Tuntuu luontaiselta ja hyvältä.
Miten ihmeessä pääsen tai edes haluan väsyttävään 22-07- rytmiin??
Muita yökyöpeleitä joita arki hirvittää?
Kommentit (17)
[quote author="Vierailija" time="01.08.2013 klo 23:49"]
[/quote]
Mulla olis sama jos ei olis lapsia. Helposti kääntyis rytmi tuohon jos antais lipsahtaa. Harmi vain että mun mies olis menossa nukkumaan aina klo 22 ja herää aamuisin klo 9-10 eli eipä ole mahdollisuutta.
Täällä yksi jolla täsmälleen sama rytmi!! Muovaantuu joka lomalla näin, usein myös viikonloppuisin menee näin Ihan ilman baarielämää :)
Minulla on nyt mennyt unirytmi 03.30-10.30.
Tuo rytmi tuntuu tosi hyvältä joten täälläkin kauhistuttaa, miten ihmeessä pystyn vääntäytymään siihen "normaaliin" rytmiin takaisin.
Joo, mun mielestä se olis myös paras aika nukkumiselle. Inhoan aamua. Kylläpä 3 sun mies nukkuu pitkiä unia, jopa vähän enemmän kuin meidän neljävuotiaat. Miten se että mies menee aikaisin nukkumaan liittyy sinun nukkumaanmenoaikaasi?
[quote author="Vierailija" time="01.08.2013 klo 23:55"]
Täällä yksi jolla täsmälleen sama rytmi!! Muovaantuu joka lomalla näin, usein myös viikonloppuisin menee näin Ihan ilman baarielämää :)
[/quote]
mulla on kaksi lasta ja olen yh. Laitan lapset sänkyyn klo 00 ja herätään samaan aikaan aamulla. Siis pitkillä lomilla, mutta arkisin viikonloppuina heräävät klo 7-8 ja katselevat telkkaria 9 asti sitten minä jo nousen.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2013 klo 23:53"]
[/quote]
Mulla olis sama jos ei olis lapsia. Helposti kääntyis rytmi tuohon jos antais lipsahtaa. Harmi vain että mun mies olis menossa nukkumaan aina klo 22 ja herää aamuisin klo 9-10 eli eipä ole mahdollisuutta.
[/quote]
Mutta tuossahan on aivan ideaalinen tilanne. Pakkoko teidän miehen kanssa yhtäaikaa on mennä nukkumaan? Ei mekään mennä, minä jään valvomaan ja mies herää lasten kanssa pirteänä.
-ap, kahden pienen äiti (+kahden teinin)
Sama täällä! Ja mäkään en tajua miksi miehen kanssa pitäisi mennä yhtä aikaa nukkumaan. Meillä mies menee aina 22-23 nukkumaan ja minä vasta pitkästi puolenyön jälkeen.
Täällä kans yksi yövirkku. Muistan kun jo teininä luin lomat yötä myöten kirjoja ja rytmi on jäänyt. Olin vuorotyössä kevääseen asti ja yleensä jouduin lähtemään töihin vasta yhdeksän maissa, joten syksy ja uusi työpaikka jossa joutuu olemaan kukonlaulun aikaan hirvittää kyllä.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2013 klo 23:59"]
[quote author="Vierailija" time="01.08.2013 klo 23:53"]
[/quote]
[/quote]
Mutta tuossahan on aivan ideaalinen tilanne. Pakkoko teidän miehen kanssa yhtäaikaa on mennä nukkumaan? Ei mekään mennä, minä jään valvomaan ja mies herää lasten kanssa pirteänä.
-ap, kahden pienen äiti (+kahden teinin)
[/quote]
Jos valvon, en jaksa herätä aamulla lasten kanssa klo 7, mutta ei mieskään jaksa vaikka nukkuu enemmän. En tiedä mikä miehellä on, käskytin sen diabeteskokeisiinkin. Lääkärissä kävi mutta itse testeissä ei - "kyl mä tietäisin jos olisin sairas".
Sivuraiteille meni mut joo kyllä se vituttaa että mies ei edes tietäis vaikka olisin koko yön valvonut, koska valvon kun se menee nukkuu ja herään kun se herää.
Minäkin hyppään pinoon (02-10). Ja ens viikolla pitäis taas nousta 5.30 =(
Mulla on nyt lomalla rytmi nukkumaan klo 3-4, herääminen puoleltapäivin. Meillä lapsetkin (kouluikäiset) elää kesällä samassa rytmissä. Onneksi on koko perhe iltavirkkuja ja aamutorkkuja.
Ihan kuin vasta olisin lukenut jostain, että ihmisen luontainen rytmi olisi juuri tuo 02(03)-10(11) jos ihmiselle annettaisiin se mahdollisuus elää biologisen kellonsa mukaan. En ole varma kylläkään, eli mitään faktatietoa tämä ei ole.
Faktaa kuitenkin on, että olen pirteämpi ja jaksavampi tällä rytmillä eikä minua väsytä ei aamuin eikä illoin, eikä päivänokosia ole tarvittu.
-ap
[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 00:14"]
Ihan kuin vasta olisin lukenut jostain, että ihmisen luontainen rytmi olisi juuri tuo 02(03)-10(11) jos ihmiselle annettaisiin se mahdollisuus elää biologisen kellonsa mukaan. En ole varma kylläkään, eli mitään faktatietoa tämä ei ole.
Faktaa kuitenkin on, että olen pirteämpi ja jaksavampi tällä rytmillä eikä minua väsytä ei aamuin eikä illoin, eikä päivänokosia ole tarvittu.
-ap
[/quote]
Minä olen katsonut aiheesta dokkarin, joka tuli heti mieleen kun tämän ketjun avasin. Suurimmalla osalla ihmisistä tämä "lomarytmi" olisi se luontainen rytmi. T. 4&7
Mullakin aina loma-ajoilla rytmi menee siten, että nukkumaan 2-3 ja herätys 10-11. Ja tuntuu hyvältä ja luonnolliselta.
Viikon päästä herätykset onkin sitten jo klo. 5 eli saa nähdä, miten tässä selviää...
Täällä yksi saman rytmin omaava. Unta klo 2-10 ja poikkeuksena normaaliin arkeen on, että olen jo herätessä virkeä. vielä 1,5 viikkoa tätä ihanuutta :)
Sama täällä. Tuo on paras rytmi mullekin. Suurin osa ihmisistä muuten on illanvirkkuja ja aamuntorkkuja ja vähemmistönä ovat illantorkut aamuvirkut. Silti tuo vähemmistö dominoi meidän yhteiskunnassamme, jossa vieläkin eletään jotain maaseudun mallia, jossa aikaisin on herättävä.
Melkoisen sama rytmi ja se on tullut ihan ... luonnostaan ... :-) Tuntuu ihan oikealta, luontevalta ja tosiaan kuten sanoit hyvältä. Kerrassaan!! En tosiaan ymmärrä miten tulen selviämään töiden alusta :-( kaipa se siitä taas jotenkin.