Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet "huvikseen" sukunimensä vaihtaneesta?

Vierailija
01.08.2013 |

Siis että henkilö vaihtaa ruman/tavallisen nimensä vaikka mummonsa kauniiseen tyttönimeen? 

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä harkitsen tätä juuri parhaillaan. En tule toimeen isäni kanssa. Vaihtaminen aiheuttaisi kyllä kuohuntaa suvun sisällä.

Vierailija
22/30 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 02:18"]

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 00:06"]

[quote author="Vierailija" time="01.08.2013 klo 23:53"]

Suvut ovat aaltoja. Ei aallon suuntaa voi vaihtaa noin vain. Aallosta voi irtisanoutua ja aloittaa oman, uuden.

[/quote]

Häh?

[/quote]

Et tajunnut? Enpä ihmettele. Kaikki kestää aikansa. Ehkä aikasi ei ole vielä. Olet nimesi veroinen, ehkä?

[/quote]

Vitsi mikä oraakkeli :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aikonut vaihtaa sukunimeni jossain vaiheessa elämää. Nykyinen nimeni on ihan tavallinen suomalainen nimi ja olen viihtynyt sen kanssa hyvin. Uusi sukunimi olisi vähän kuin taiteilijanimi (tuntisin oikeasti kuitenkin olevan tämän nykyisen niminen).

Vierailija
24/30 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 10:19"]

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 02:18"]

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 00:06"]

[quote author="Vierailija" time="01.08.2013 klo 23:53"]

Suvut ovat aaltoja. Ei aallon suuntaa voi vaihtaa noin vain. Aallosta voi irtisanoutua ja aloittaa oman, uuden.

[/quote]

Häh?

[/quote]

Et tajunnut? Enpä ihmettele. Kaikki kestää aikansa. Ehkä aikasi ei ole vielä. Olet nimesi veroinen, ehkä?

[/quote]

Vitsi mikä oraakkeli :)

[/quote]

Ihan mahtavaa tajunnanvirtaa! Tulee mieleen dadaismi tai surrealistit huumeissa.

Vierailija
25/30 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en taas ymmärrä niitä, jotka ovat naimisiin mennessään ottaneet miehen sukunimen ja pitävät sen eron jälkeenkin SILLOINKIN kun saavat uudesta suhteesta lapsen,JA antavat tälle lapselle myös tämän edellisestä avioliitostaan ottamansa sukunimen, vaikka tällä lapsella ei ole mitään tekemistä kyseisen suvun kanssa. Minusta se on väärin. Ihme, että se on sallittua? En tiedä, että näin olisi lähipiirissäni, mutta olen kuullut keskusteltavan, että ylipäänsä haluavat antaa tämän sukunimen, koska omaan tyttönimeensä eivät halua palata ja lapsen isän sukunimeä eivät anna kun sekään nimi ei miellytä :O

Vierailija
26/30 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2013 klo 00:15"]

Minä harkitsen tätä juuri parhaillaan. En tule toimeen isäni kanssa. Vaihtaminen aiheuttaisi kyllä kuohuntaa suvun sisällä.

[/quote]

Tarvitseeko sitä suvulle kertoa? Minä en ainakaan kerro, jos vaihdan nimeni.

Vierailija
27/30 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

28: En ymmärrä minäkään. Jos kuvitellaan, että äidin tyttönimi on Möttönen, exän nimi von Herlizheiten, uuden avomiehen ja lapsen isän nimi on Hattunen, niin äiti antaisi lapsensa nimeksi von Herlizheiten, vaikka ainoa järkevä vaihtoehto olisi Hattunen, koska Hattusen kanssa on nyt tämä uusi lapsi pykästy ja joskus ehkä naimisiinkin mennään. Ja toki jos olisi Möttöseksi palannut erottuaan, niin sitten sekin olisi järkevämpi vaihtis kuin ex-miehen sukunimi. 

Vierailija
28/30 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2013 klo 11:40"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2013 klo 00:15"]

[/quote]

Tarvitseeko sitä suvulle kertoa? Minä en ainakaan kerro, jos vaihdan nimeni.

[/quote]

Jos et ole suvun kanssa missän tekemisissä, niin ei kai tartte kertoa. Muuten kyllä kertoisin.

Vierailija
29/30 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei nimeään voisi vaihtaa? Suvun sisällä en ottaisi toista nimeä, mutta voisin keksiä itselleni ihan uuden.

Vierailija
30/30 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietittiin miehen kanssa nimen ottamista, joka ei ollut hänen eikä minun nykyinen nimi. En pidä hänen nimestään, enkä toisaalta haluaisi olla perheen ainoa eri niminen ( tuleville lapsille halusin isän nimen, koska omanikaan ei ole erityisempi.) Uusi nimi olisi otettu miehen suvusta, sen nimisiä ei sielläkään nyt juuri ole.

Mutta asia sitten jäi, koska en halunnut alkaa toisaalta selitellä asiaa tuttavapiirille, enkä saada erikoisuudentavoittelijan leimaa otsaani (vaikka sellainen vähän taidan kyllä olla ;)  ) Enää vaihtaminen ei ole ajankohtaista, minä pidin oman nimeni ja lapsilla on isänsä nimi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan