Kauanko jaksaa tehdä 65 työtuntia viikossa?
3-4 vapaapäivää kuukaudessa, ei koskaan tuplavapaita. Työmatkoihin menee puoli tuntia suuntaansa. Jos yrittäisi jonkin aikaa tehdä kahta työtä...
Kommentit (11)
Tein tuollaisia tuntimääriä (yksi työ) kuusi vuotta, eikä ollut hankalaa. Siihen päälle ylityöt kotona. Nyt kun on lapsia, olen palaamassa samaan työhön (tähän asti ollut kotiäitinä) saapa nähdä, miten onnistuu.
Varmaan siihen asti kunnes kroppa sanoo itsensä irti. Työkaveri teki vastaavaa vuosikausia ja oli nyt kesällä kuukauden saikulla kun sai stressin vuoksi sydärin.
Minä en tee ylitöitä jos niistä ei saa rahaa tai vapaata.
En tosiaankaan jaksaisi, mutta onneksi ei edes tarvitse. 35-40h viikossa riittää. Itselleni huomattavan paljon työtä/positiota/palkkaa tärkeämpää ovat perhe, kaverit ja harrastukset.
Jaksoin tehdä töitä 18 h/vrk (sis matkat) 7 viikkoa ja sitten piti nukkua yksi viikonloppu.
Riippuu työstä. Jos on kovin yksitoikkoista ai fyysisesti rankkaa niin voi olla aika hajottavaa. Toisaalta jos tekee kahta työtä ja toinen olisi vaikka yksitoikkoistakin konttorityötä ja toinen fyysistä hommaa niin voisi muutaman kuun jaksaa. Ja jos olis välillä 2 vapaata peäkkäin niin pidempääkin.
Kyllä sitä jaksaa, kun asennoituu siihen. Olen useamman kerran tehnyt kahden työn työputkia. Nuorempana se oli aika helppoa, kun pärjäsi niin, että nukkui pari tuntia yöllä ja pari tuntia päivällä ja kerran tai pari kuukaudessa sitten vuorokausi putkeen. Silloin ehti vielä bilettämäänkin. Kolmekymppisenä piti paremmin huolehtia säännöllisestä nukkumisesta, ulkoilla, liikkua ja syödä terveellisesti, muuten väsymys alkoi painaa. Vapaa-aikaakin jäi, mutta mitään vapaa-ajan projekteja en kyllä silloin suunnitellut. Siinä kyllä auttoi tietoisuus, että se oli väliaikaista.
Tuntimäärät noina aikoina minulla oli 60-85 tuntia viikossa. Tuo suurin lukema tuli, kun toisessa työssä oli henkilökuntapula ja menin usein myös vapaapäivinä töihin.
No, mä tein viime vuoden. Ei ollut yksitoikkoista eikä fyysisesti rankkaa vaan hastavia töitä unelma-alallani, todella vaativaa mutta vain henkisesti. Vuoden lopussa kaaduin sohvalle, viimeinen artikkeli jäi kesken, enkä vaan pystynyt enää enempään. Syksy vielä tarvitsisi jaksaa, sitten voin palata yhteen työhön.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2013 klo 19:12"]
Jaksoin tehdä töitä 18 h/vrk (sis matkat) 7 viikkoa ja sitten piti nukkua yksi viikonloppu.
[/quote]
Tein siis 7 päivänä 7 viikkoa putkeen 18 h/vrk
Kyllä luulen, että aika nopeasti olisi lapsi, koti ja kaverisuhteet hunningolla...
Tein 55-90-tuntisia työviikkoja yli 10 vuotta ja matka-aika siihen päälle, kun olivat hullut vuodet alalla (ERP-konsultointia). Vuosilomat pidin normaalisti ja loput otin rahana. Viime vuodet olen ottanut rauhallisemmin. Joillekin sopii ja jaksaa hyvin, jotkuthan taas ei jaksa ollenkaan... Riippuu ihan tyypistä.