Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvä (market)luomiväri aloittelijalle?

Vierailija
01.08.2013 |

Haluaisin opetella käyttämään luomiväriä, mutta olen ihan pyörällä päästäni kaikista vaihtoehdoista! Suosittele runsaspigmenttistä, ei kimaltelevaa, hyvin pysyvää (mielellään market)luomiväriä. Väri voisi olla nyt aluksi joku aika neutraali harmaa/ruskea/vihertävä, joko yksi väri tai sitten parin-kolmen sävyn paletti.

Lienee syytä hankkia myös jonkinlainen pohjustusvoide. Onko Lumenen ok vai löytyisikö muilta marketsarjoilta parempi? Ostoksille pääsen sekä Sokokselle että Stockalle, mutten näin aluksi harjoitellessa ja totutellessa haluaisi ihan hirveästi panostaa rahallisesti.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos lisävinkeistä! Käyn ehdottomasti tutkimassa Seppälän tarjonnan. 

Mistään konsulenteilta en tosiaankaan ala meikkejä tilaamaan joten sorry, mainostus ei nyt osunut.

Mulla on todella rasvaiset luomet enkä tykkää yhtään kiillosta, joten siksi tilasin tuon Eden-primerin. Toivottavasti se on tosiaan kunnolla matta ja toimii. Toisaalta on se varmaan parempi kuin ei mitään eikä se nyt niin paljon maksanut.

Lisää ehdotuksia saa laittaa, kiitos jo näistä! Ap.

Vierailija
2/17 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuo Eden on ainakin toiminut, niin matoilla kuin vähän kiiltävämmillä luomiväreillä. Ainoa, että jos käyttää joka päivä, niin se meinaa vähän kuivattaa luomia, mutta välillä pärjään kyllä sitten luonnollisemmalla meikillä ilman primeriakin.

Jos mattaista etsit, niin voisin suositella Inglotia. Heillä on Helsingissä liike, ja suomalaisesta nettikaupasta saa myös tilattua (vaikka heidän sivut ovat siinä mielessä huonot, että kunnon kuvia väreistä ei ole, tosi monesta blogista kyllä löytyy sitten swatcheja senkin edestä.) Yksi väri maksaa n. 6-7 euroa, ja nappi on iso ja pigmenttinen. Sävyjä löytyy eri koostumuksilla, mutta juuri mattavalikoimasta olen heiltä tykännyt. Vaikka onkin tavallaan erikoisliike, niin eipä tuo hirveästi esim. L'Orealin hinnasta loppujen lopuksi eroa.

Jos tuota UD:n Nakedia mietit, niin kannattaa huomata, että suurin osa on siinä kimaltavia sävyjä. Naked Basics on edullisempi ja mattaisempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isadoralla on hyviä luomivärejä. Voin suositella kaikille Matte Chocolates -viisikkoa, joka on todella monikäyttöinen, sekä esimerkiksi Heavy Metal -nelikkoa. Muitakin värejä löytyy.

Vierailija
4/17 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja jos nettitilaaminen ei ole pois laskuista, niin Too Facedin Matte Eye on yksi harvoja mattapaletteja. Värikkäämpi myös kuin Naked Basics, jossa on kolme vaaleaa sävyä, mutta silti tyylikäs. Nakedit ovat kovin shimmerisiä.

Vierailija
5/17 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vielä lisävinkeistä! Tuo Isadoran viisikko näytti hyvältä, pitää katsoa löytyykö sitä jostain. Inglot on ihan outo merkki, mutta jos siihen jossain törmään, käyn katsomassa. Katsoin uudestaan tuota nakedia ja se, mitä ajattelin oli juuri tuo basics, sellainen pienempi rasia. Isompia ei ollutkaan ja niissä monen kohdalla luki shimmer, eli se on pois laskuista.

Tässähän ihan innostuu :) Ap.

Vierailija
6/17 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on ihan huippuja, ei markettikamaa mutta netistä löytyy, ja esim. Jumbossa on oma liike. http://www.inglotfinland.com/

Paletteja on eri kokoisia, joihin saa itse valita värit. Löytyy täysmattaakin, joka on melko harvinaisuus luomiväreissä.

Vierailija
7/17 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hitto mitä mainostamista :D

Vierailija
8/17 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 12:13"]

[/quote]

Hmh? Ainoa varsinainen mainostaja täällä on ollut tuo Oriflamen&Avonin konsultti. Muut ovat mielestäni lähinnä luetelleet Ap:lle omasta mielestään hyviä luomivärejä. Ei ainakaan omiin silmiin pompi varsinaisia mainoksia.

Isadoran luomivärit ei muuten mun mielestä ole olleet hinta-laadultaan parhaimpien luomivärien joukossa. Ihan ok tavaraa, mutta aivan eri luokassa kuin muut täällä listatut. Tai ehkä mulle on sattunut niistä kohdalle maanantai-kappaleet (pigmenttiiä ei tarpeeksi ja pysyvyyskin aika heikko).

Vierailija
9/17 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 13:40"]

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 12:13"]

[/quote]

Hmh? Ainoa varsinainen mainostaja täällä on ollut tuo Oriflamen&Avonin konsultti. Muut ovat mielestäni lähinnä luetelleet Ap:lle omasta mielestään hyviä luomivärejä. Ei ainakaan omiin silmiin pompi varsinaisia mainoksia.

Isadoran luomivärit ei muuten mun mielestä ole olleet hinta-laadultaan parhaimpien luomivärien joukossa. Ihan ok tavaraa, mutta aivan eri luokassa kuin muut täällä listatut. Tai ehkä mulle on sattunut niistä kohdalle maanantai-kappaleet (pigmenttiiä ei tarpeeksi ja pysyvyyskin aika heikko).

[/quote]

Pysyvyydestä en tiedä, sillä käytän aina pohjustajaa ja sen kanssa kaikki pysyy. Mutta kyllä moni on kehunut juuri noita viisikkoja, pehmeitä ja pigmenttisiä, eikä nelikoitakaan hirveästi ole haukuttu. Voi vaikka googlata. Kolmen värin paletit eivät kaikkien mielestä ole niin onnistuneita, mutta niistä en puhunutkaan. Mutta siis jos puhutaan mattamarkettimeikeistä, niin vaikea on löytää parempia. (Make Up Storea en sanoisi markettimeikiksi ja Wet'n'Wild on shimmerisiä.)

Vierailija
10/17 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo Urban Decayn primer noin halpa? (ja onhan se kun tuolta sivustolta katsoin) Oon aina kuvitellut sen olevan joku megakallis erikoistuote kun sitä niin kovasti aina erikoisuutena hehkutetaan!

Kiitti vinkistä, laitoin heti tilaukseen!

Vierailija
11/17 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seppälän wet n' wild tai wild n' mild tuotteet ovat yllättävän hyviä hintaansa nähden. Meikkivoiteita en suosittelisi ja ripsareiden kanssa saa varoa, jos on herkät silmät, mutta aurinkopuuteri ja luomivärit ovat samalla tasolla perus diorin kanssa, mutta hintalappu on miljoonasti pienempi.

Vierailija
12/17 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho joku muu olikin jo kerennyt seppälää ylistämään. t.6

Vierailija
13/17 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen mielummin markettituotteden sijaan kayttamaan hintatasoltaan samoissa pyorivia Avonia ja Oriflamea. Molempia myyneena vuosia ja itsekayttaneena voin sanoa laadun olevan parempi. Oriflamen perus single napeissa runsaasti pigmenttia ja hyva valikoima , Avonin nelivaripaletit helppo aloittelijalle kun varit sopii kivasti yhteen. Nama siis esimerkkeina. Avonilla myos loisto luomivarin pohjustaja, pysyy todella!

Vierailija
14/17 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasittehan Urban Decayn pohjustajan Lookfantasticilta ostaneet, ettei kyse ollut normaalista original versiosta?

Tuolla kaupassa ainakin tällä hetkellä on vain versiot Greed (hohtavan kultainen) ja  Eden (extra mattainen). Original on se, mitä itse olen käyttänyt ja josta olen tykännyt. Näistä erikoisversioista ei ole kokemusta.

Urban Decayn Naked luomiväripaletit ovat tosiaan aivan mainioita neutraaleja luomiväripaletteja. Hurjaan väri-iloitteluun niistä ei ole, mutta ovat arkimeikissä erinomaisia.

-3

Vierailija
15/17 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsekkaa alennusmyynnit, voit löytää nyt luomivärin edullisemmin.

Musta markettimerkit ei vaan lähtökohtasesti ole hyviä (kaikki Lumene, Rimmel, MaxFactor, L'Oreal) mutta saattaisit löytää jonkun laadukkaamman nyt poistoalelaareista edullisemmin. Make up store on musta ihan hyvä merkki eikä se edes ole kallein.

Vierailija
16/17 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seppälästä Wet'n Wildin luomivärit on hinta-laatu suhteiltaan parhaita luomivärejä. Hyväpigmenttisiä, edullisia, pysyvät hyvin, värivalikoima laaja jne...

Lumenen pohjustaja on ok. Siitä sitten parempia on esim. Too Facedin ja Urban Decayn pohjustajat, mutta näiden saatavuus on Suomessa heikkoa ja hintakin paljon kovempi.

Vierailija
17/17 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Innostuin selaamaan nettikauppoja ja muistin, että mullahan on Lookfantasticilla saldoa jostain ikivanhasta reklamaatiosta :) Tilasin Urban Decayn pohjustajan (maksoi alekoodin kanssa n. 15e) ja Bare Mineralsin luomiväri-duon, joka oli saanut ihan ok arvostelut. Käytän muutenkin Bare Mineralsin meikkejä. Katsotaan millaiset nuo on :) Ap.

P.S. Ja nyt muuten harmittaa kun en tilannut UD:n Naked-palettia, sillä muistan, että sitä on kehuttu paljon... No, aloitetaan tällä ja tilataan lisää sitten jos innostun :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi