Eikö joku hyväntekeväisyystaho voisi ommella ja lahjoittaa vähävaraisille lapsiperheille kangasmaskeja?
tai vähävaraisille vanhuksille.
Kommentit (42)
Vähävarainen perhe opettelee ihan itse ompelemaan. Huokea harrastus koko perheelle.
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei estä vaikka sinua aloittamista. Varmasti jakelukanava löytyy kyllä. Itse en ole käsityö-ihmisiä.
Minä tyydyn valitettavasti vain ideageneraattorin osaan.
ap
Köyhät ei osaa ommella eikä ne osaa pestä niitä maskeja, enemmän haittaa kuin hyötyä. Designmaskit kyllä kelpaa!
Vierailija kirjoitti:
Vähävarainen perhe opettelee ihan itse ompelemaan. Huokea harrastus koko perheelle.
Ei sekään hullumpi idea ole, mutta kaikki eivät saa aikaiseksi. Jos jollakulla on ylimääräistä tarmoa takataskussa ja jotain kankaanpalasia, niin tässä olisi hyvä kohde hyväntekeväisyydelle.
Kaiken ei tarvitse olla ilmaista. Vähävarainen opettelee tekemään itse.
Vierailija kirjoitti:
Köyhät ei osaa ommella eikä ne osaa pestä niitä maskeja, enemmän haittaa kuin hyötyä. Designmaskit kyllä kelpaa!
Maskien mukaan voisi printata helpot käyttö- ja pesuohjeet. Uskon että varmasti kelpaa kun suositus tulee, ainakin osalle perheistä
Vierailija kirjoitti:
Kaiken ei tarvitse olla ilmaista. Vähävarainen opettelee tekemään itse.
Ei tarvitse ei. Mutta se olisi kaikkien etu.
Koulun kässätunnillahan niitä voisi hurautella, nuoret voisivat olla innokkaampia käyttämään jos maskissa olisi kiva kuosi.
Vierailija kirjoitti:
Koulun kässätunnillahan niitä voisi hurautella, nuoret voisivat olla innokkaampia käyttämään jos maskissa olisi kiva kuosi.
Kässäopet hoi, tässä hyvä vinkki!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sekään hullumpi idea ole, mutta kaikki eivät saa aikaiseksi. Jos jollakulla on ylimääräistä tarmoa takataskussa ja jotain kankaanpalasia, niin tässä olisi hyvä kohde hyväntekeväisyydelle.
Eiköhän he joilla on tarmoa ja energiaa ole jo niitä tehnyt tuttavilleen ja lahjoittanut hyvää hyvyyttään niitä maskeja. Jos on köyhä, niin silloin sitä tarmoa on löydettävä omastakin takaa. Vain rikkailla on varaa olla saamattomia ja maksaa muille. Kangasta nyt luulisi löytyvän vaikka pieneksi jääneistä vaatteista.
Köyhä lapsiperhe voi yhdessä ryhtyä ompelemaan ja myymään kangasmaskeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän he joilla on tarmoa ja energiaa ole jo niitä tehnyt tuttavilleen ja lahjoittanut hyvää hyvyyttään niitä maskeja. Jos on köyhä, niin silloin sitä tarmoa on löydettävä omastakin takaa. Vain rikkailla on varaa olla saamattomia ja maksaa muille. Kangasta nyt luulisi löytyvän vaikka pieneksi jääneistä vaatteista.
Ei tästä tarvitse kinastella. Avaukseni tarkoitus ei ole olla ilkeä kenellekään. Jos joku sattuisi innostua tekemään tuollaista, se ei varmastikaan ole keneltäkään pois. On myös masentuneita vähävaraisia ihmisiä, joilla ei ole tarmoa ommella. Empatiaa ja rakkautta ei ole ikinä liikaa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei olekaan varmaan kenellekään kässäopelle koko maassa tullut tämä asia mieleen ennen tätä ystävällistä vinkkiä.
Leila Koo kirjoitti:
Se on aina se "joku", jota huudetaan apuun milloin missäkin. Minne on kadonnut suomalaisten oma-aloitteisuus ja organisointikyky?
Maskinompelutalkoot voi järjestää vaikka omassa taloyhtiössä. Aina talossa muutamalla asukkaalla on ompelukone.
Älähän nyt ole niin äreä. Ei ole mitään syytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei olekaan varmaan kenellekään kässäopelle koko maassa tullut tämä asia mieleen ennen tätä ystävällistä vinkkiä.
Anteeksi.
ap
Kangasmaskeilla ei ole mitään virkaa, pelkkiä taudinlevittäjiä ovat vaan.
Vähävaraiset vain moittisivat lahjoitusmaskeja kun ovat väärän mallisia ja näköisiä, nukkaavat ja kostuvat ja ovat hankalia käyttää.
Mikään ei estä vaikka sinua aloittamista. Varmasti jakelukanava löytyy kyllä. Itse en ole käsityö-ihmisiä.