Mitä ostat etnisistä kaupoista?
Itse olen ostanut kuskusia, mausteita, soijaa ja maustamatonta tofua. Kaikkia sen vuoksi, että ovat olleet halvempia kuin normiruokakaupassa.
Kommentit (21)
Kyllä mä oon joka kerta saanut ostosten mukana kuitin kun oon käynyt etnisessä kaupassa asioimassa, eli uskoisin näidenkin kauppojen maksavan veronsa.
Kikherneitä ja meidän keittiössä käytettäviä perusmausteita isoissa pakkauksissa
Kikherneitä, papuja ja linssejä edullisesti isoissa pusseissa. Intialaisia mausteita.
Tofua, mausteita, chilikastikkeita, muutamia reissuilta tutuiksi tulleita lempparijuomia ym.
Hyytelöaineksia eli jellyä. Erikoisia herkkuja, limsoja ym.
Pääasiassa erilaisia papuja ja mausteita.
Tofua myöskin, linssejä, papuja, mausteita ja joskus sitä leipää, jota myydään naan-leivän nimellä. Toisinaan saan kivoja etnisiä ruokaohjeita.
Tofu on muuten paljon parempaa kun se suomitofu, sitä kasvissyöjänä en pysty syömään.
Mausteita, riisiä, nuudeleita, kokoosmaitoa ja kondensoitua maitotiivistettä ( kauhea sana hirviö, menikö edes oikein?) ja jotain chili-kastikkeita, tahinia sun muuta. Ostan näistä, koska hinnat halvemmat kuin marketissa ja joitakin mausteita ei vaan saa muualta. Ja lisäksi pidän asioinneista näissä kaupoissa jotenkin enemmän kuin pelkässä cittarissa käymisestä :)
Lihaa, maissijauhoja, juustoa, papuja, vihanneksia, jogurttia... vähän vaihtelee sen mukaan mitä tarvitaan. Tietyt tuotteet haen aina etnisestä kaupasta kun ovat siellä huomattavasti edullisempia esim. maissijauhot ja liha.
Mausteita,filotaikinaa,kuskusia,harissaa ja joskus lampaanlihaa
Kusiset ja pilaantuneet rikollisten mönjät saavat minun puolestani jäädä lätteihinsä.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2013 klo 18:33"]
Kusiset ja pilaantuneet rikollisten mönjät saavat minun puolestani jäädä lätteihinsä.
[/quote]
Aina mieltä ylentävää kun keskusteluun saapuu joku täysi tollo, jolla ei oikeastaan ole mitään annettavaa ketjuun tai ihmiskunnalle.
Riisiä, mausteita, papuja, puutarhaan siemeniä, ruuanlaittovehkeitä, kahvia, teetä, vihanneksia oieastaan kaikkea koska tykkään kokata ja kokeilla.
Viivoania käyttänyt jo yli 20vuotta.
En tue veronkiertoa enkä muutakaan rikollisuutta.
Mistä tää vihjailu rikollisista muuten tulee? Itse ainakin muistan, että kaljabaarien sekä pizza/kebab -paikkojen on sanottu olevan harmaan talouden paikkoja ja huonoimmissa tapauksissa rahanpesupaikkoja. En ole kuitenkaan itse lukenut uutista, jossa elintarvikkeita myyvät etniset paikat olisi yhdistetty em. rikolliseen toimintaan tai harmaaseen talouteen. Onko koko puheissa edes perää vai onko tämäkin taas jotain palstapersun mörinää?
Mikäs katkera Siwan kauppias tänne on eksynyt? En ole ikinä saanut mitään myrkytystä etnisestä ostamastani tavarasta, sitä vastoin olen saanut sen parikin kertaa suomalaisen kauppiaan pilaantuneista ruuista ja monta kertaa huomannut senkin, että -30% lappu jäänyt osaan tuotteista merkitsemättä ja vanhoja jugurtteja kotiin raahanut sikahinnalla. Yleensä juuri nuo mausteet, maustekastikkeet, tiivistemaidot sun muut ovat sellaista vuosia säilyvävää tavaraa, että mahdolliset vahingot kyllä ymmärtää silloin kun näitä sattuu. Harvemmin mitään "tuoretta" näissä edes myydään, vaan kuivamuonaa lähinnä. Taitaa olla palstapersu liikkeellä...
Saako naan-leipää ostaa Helsingistä etnisestä kaupasta? Leipä on ilmeisesti pakattua eikä tuoretta? Tietääkö kukaan saako kyseistä leipää ostaa mukaan nepalilaisesta ravintolasta?
up