Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mielipide tästä tapetista?

Vierailija
09.08.2020 |

Ollaan remppaamassa meidän 60-luvun maalaistaloa. Mies sai päähänsä, että makkariin haluaisi tän tapetin:

https://www.tapettitehdas.fi/tapetti/69659/#/

Googlesta lisää kuvia, tosta kuvasta jää tapetin linnut yms ulkopuolelle... Koska oon valinnut itse muut tapetit, niin olisihan se kiva että mieskin saa valita jotain. Mutta... en vaan tiedä pidänkö tuosta vai en. Osaatteko auttaa sen verran, että mitä yhdistäisitte tuollaisen tapetin kanssa? Mitä värejä, kuoseja, jne? Itsellä vähän fiilis etten osaa sisustaa huoneelta noin värikkään tapetin ympärille. Laittaisitteko itse tuollaisen makkariin?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse tykkää yhtään, en kuviosta enkä väreistä.

Jos pitäisi silti laittaa pitäisin muun sisustuksen tosi simppelinä ja rauhallisena ettei mene ihan överiksi.

Vierailija
2/49 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan Ok, aika suosittu on noissa rintsikoissa. Ei ihan makuani mutta jos puoliso haluaisi tuon en vastaankaan pistäisi. Laittakaa sitten joka seinälle jos rakennusajan tyyliä haluatte suosia, tehosteseinä on nykyajan juttuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo on kaunis tapetti, joka varmasti sopii 60-luvun henkeen. Ehkä laittaisin  vaan yhden tehosteseinän tuolla tapetilla (esim. sängyn päädyn puoleinen) ja sitten muut seinät vaaleaan harmaaseen taittavalla. Toisaalta rakastan harmaan ja sinisen eri sävyjä muutenkin, joten siinä mielessä minun on helppo olla miehesi kanssa samaa mieltä. 

Vierailija
4/49 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Kiurujen Yö on ihana. Ja sitähän saa muissakin väreissä, jos haluat hillitympää.

Vierailija
5/49 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan Ok, aika suosittu on noissa rintsikoissa. Ei ihan makuani mutta jos puoliso haluaisi tuon en vastaankaan pistäisi. Laittakaa sitten joka seinälle jos rakennusajan tyyliä haluatte suosia, tehosteseinä on nykyajan juttuja.

Sorry, ei ollutkaan ihan rintsikka teillä. Mutta kuitenkin tuon ajan taloihin sopii ihan hyvin.

Vierailija
6/49 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella kaunis, mutta hallitseva ja vaikeasti sisustettava. Jos tapetoitte tuolla, niin viereiset seinät tummansinisiksi ja tekstiileihin valkoista sekä vaaleansinistä. Lisäksi puupintoja. Myös hyvä ja useammasta eri lähteestä tuleva valaistus on oleellinen, ettei tule tunkkaista ja synkkää.

Vierailija
7/49 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komea tapetti se on ja sopii hyvin tuon aikakauden sisustukseen. Tuon voisi laittaa sängyn päätyseinälle ja muut maalaisin harmaalla taitetun vaaleiksi, helmenharmaiksi.

Huonekalut saisivat olla vanhahtavia, ei siis mitään superpelkistettyä ja modernia tuon kanssa. Mutta muu sisustus saisi olla suht simppeli sikäli, että tuo on tehostetapetti ja kiinnittää katsee, joten en laittaisi huoneeseen muuten koriste-esineitä tms. kilpailevaa. Yksivärinen matto, sängynpeite ja verhot tuon kanssa siis.

Vierailija
8/49 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiva.

Vierailija
9/49 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiurujen yö sinisenä on ollut mun edellisen asunnon makkarin jokaseinän tapetti. Tykkään hirveästi.

Vierailija
10/49 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian räikeä ja levoton. En tykkää.

Vierailija
11/49 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua tätä fiksaatiota tehosteseiniin. Joka seinälle tuollainen tapetti kuuluu laittaa varsinkin vanhemmassa talossa.

Vierailija
12/49 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian rauhaton makuuhuoneeseen.

Vierailija
13/49 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana tapetti. Harmikseni omaan kotiini ei sovi, muuten laittaisin.

Vierailija
14/49 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää.

Vierailija
15/49 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti miehesi tulee järkiinsä, ja jättää sinut. Miksi sinulle ei kelpaa tuo. Sait itse valita kaiken muun. Pidä pääsi kiinni ja anna miehesi valita sellaiset tapetit, kuin hän haluaa.

N20

Vierailija
16/49 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten usein uusitte tapetointia?

Itse olen sitä mieltä, että mitä pysyvämmäksi jokin sisustuselementti on tarkoitettu, sitä neutraalimpi (tai edes pienempi) sen kannattaa olla. Neutraaleihin (mustat, valkoinen, harmaat, ruskeat) ei välttämättä ikinä kyllästy, vaikkei niistä välttämättä paljon innostukaan. Erilaisiin jänniin kuvioihin tai väreihin taas voi aluksi ihastua mutta niitä saattaa alkaa myös inhota.

Makuuhuoneeseen saa uutta pirteää ilmettä helposti pelkästään vaihtamalla tyynyliinoja ja pussilakanoita. Jos tapetti on silmiinpistävä, saattaa kokonaisuudesta tulla rauhaton, jos vielä muutkin huoneen elementit ovat kuviollisia tai värikkäitä. Vai käytettäkö neutraaleja liinavaatteita?

Omasta maustahan se on kiinni, mutta itse pitäisin kuviotapettia liian häiritsevänä.

Vierailija
17/49 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta Kiurujen Yö on ihana. Ja sitähän saa muissakin väreissä, jos haluat hillitympää.

Samoin, mä ottasin sen toisen ääripään eli violetin version.

Sitä oli parhaan ystäväni olohuoneen yhdellä seinällä 30-luvun rintamamies talossa 60-luvulla. Ko.perheessä isä vastasi aika pitkälle sisustusratkaisuista ja se oli poikkeava muiden saman kulmakunnan muista taloista, tyylikkäämpi jopa 7v tytön silmin. Tosin rahaakin enemmän käytettävissä.

18/49 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii hyvin 1960-luvun taloon. Minusta kaunis. Toki riippuu siitä, mikä värimaailma tulee tuolla tapetilla tapetoituun huoneeseen. Se näyttää oudokseltaan vahvalta, mutta silmä tottuu nopeasti.

Vierailija
19/49 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten usein uusitte tapetointia?

Itse olen sitä mieltä, että mitä pysyvämmäksi jokin sisustuselementti on tarkoitettu, sitä neutraalimpi (tai edes pienempi) sen kannattaa olla. Neutraaleihin (mustat, valkoinen, harmaat, ruskeat) ei välttämättä ikinä kyllästy, vaikkei niistä välttämättä paljon innostukaan. Erilaisiin jänniin kuvioihin tai väreihin taas voi aluksi ihastua mutta niitä saattaa alkaa myös inhota.

Makuuhuoneeseen saa uutta pirteää ilmettä helposti pelkästään vaihtamalla tyynyliinoja ja pussilakanoita. Jos tapetti on silmiinpistävä, saattaa kokonaisuudesta tulla rauhaton, jos vielä muutkin huoneen elementit ovat kuviollisia tai värikkäitä. Vai käytettäkö neutraaleja liinavaatteita?

Omasta maustahan se on kiinni, mutta itse pitäisin kuviotapettia liian häiritsevänä.

Meillä ei ainakaan pitänyt paikkaansa tämä. Kun rakennettiin, laitettiin melkein joka huoneeseen valkoiset seinät ettei vaan kyllästy ja kuviteltiin just että saahan sitä väriä tekstiileillä. No, viiden kuuden vuoden päästä oltiin täys sitä pirun valkoista ja tapetoitiin seinät. Joka huoneesta tuli oman värisensä ja tyytyväisiä ollaan vieläkin, 10 vuoden päästä. Olisi vaan pitänyt kuunnella omaa intuitiota ja laittaa ne värikkäät tapetit, mutta silloin nuorempana kuunteli liikaa muita jotka sanoi että väreihin kyllästyy pian.

Vierailija
20/49 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin, mä ottasin sen toisen ääripään eli violetin version.

Sitä oli parhaan ystäväni olohuoneen yhdellä seinällä 30-luvun rintamamies talossa 60-luvulla. Ko.perheessä isä vastasi aika pitkälle sisustusratkaisuista ja se oli poikkeava muiden saman kulmakunnan muista taloista, tyylikkäämpi jopa 7v tytön silmin. Tosin rahaakin enemmän käytettävissä.

30-luvun rintamamiestalo? Ei sellaisia ole.