Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ehdotuksia mitä työtä vuosia kotona ollut sairaanhoitaja voisi tehdä?

Vierailija
01.08.2013 |

Tilanne on siis se että olen ollut lähes 10 vuotta kotona, ja nyt pitäisi hakea töitä. Oman alan hommia ehdin tehdä pari vuotta valmistumisen jälkeen, mutta näiden kotivuosien aikana on niin moni asia muuttunut (ja unohtunut) etten sairaanhoitajan hommia suoralta kädeltä ainakaan sairaalaan kyllä uskalla lähteä tekemään, eikä mua varmasti otettaiskaan.

Katsotaankohan ihan kieroon jos sairaanhoitajana hakee lähihoitajan paikkaa? Keikkatyötä varmaan ainakin voisi saada, toki palkka on huonompi, mutta se ei mua ihan hirveesti tällä hetkellä haittaa.. Opiskelu tai alanvaihtokaan ei ole poissuljettu ajatus, vaikka hoitoalasta olen kyllä aina pitänytkin ja toivoisin että tästä tutkinnosta voisi jotain hyötyä vielä mulle olla.

Muita samanlaisessa tilanteessa olleita? Miten pääsitte työhön kiinni uudelleen? :)

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan ihan noin? :D Tk:n vuodeosastolla en ole koskaan ollutkaan töissä, en edes harjoitteluaikana. Perushoitoa on varmasti suurimmaksi osaksi, mutta kyllä kai sairaanhoitajan pitää vähän muutakin osata... t. ap

[quote author="Vierailija" time="01.08.2013 klo 15:13"]

Mene jonnekin terveyskeskuksen vuodeosastolle. Ei siellä tarvitse mitään osata. Vaativinta varmaan jakaa lääkkeitä kippoon ja pistää insuliinia :P

[/quote]

Vierailija
22/44 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet ihan mine luulet haluavasi. Perehdyttävät joka tapauksessa. Keikkatyönä et voisi tehdä kuin korkeintaan lähihoitajan hommia koska kukaan ei ehdi perehdyttää, joten haet suoraan sairaanhoitajan tointa tai pitempää sijaisuutta. Ei se mitään rakettitiedettä ole, ei edes teho-osastolla, jossa kuitenkin hyvä perehdytys ja kaikissa vuoroissa paljon kollegoita auttamassa.

Perusteet ovat edelleen samat: hoitotyön prosessi ja roper-logan-tierney :P, lääkäreiden nöyristely ja tablettien jakaminen kippoon huolellisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhainkoti on yksi hyvä paikka aloittaa saikkarin ura. Perushoitoa löytyy lähes jokaisesta työyksiköstä. Terkkarissa sitten vainhainkotiin verraten lisä iv-lääkkeet. Varmasti saat perehdytyksen. Omista työkavereista useampi tullut takaisin 10vuoden jälkeen, hyvin ovat päässeet mukaan :)

Vierailija
24/44 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2013 klo 15:23"]

Onkohan ihan noin? :D Tk:n vuodeosastolla en ole koskaan ollutkaan töissä, en edes harjoitteluaikana. Perushoitoa on varmasti suurimmaksi osaksi, mutta kyllä kai sairaanhoitajan pitää vähän muutakin osata... t. ap

[quote author="Vierailija" time="01.08.2013 klo 15:13"]

Mene jonnekin terveyskeskuksen vuodeosastolle. Ei siellä tarvitse mitään osata. Vaativinta varmaan jakaa lääkkeitä kippoon ja pistää insuliinia :P

[/quote]

[/quote]

Mitä siellä ,muka muuta pitää osata? Ehkä nykyään sähköinen potilastietojen tallennus, mutta samaa peruskyöräämistä se on. Äkäisiä perushoitajia, jotka eivät voi sietää sitä, että sairaanhoitajana joudut tekemään myös jonkin verran paperitöitä, puheluita tai yksinkertaisia sh:n lähetteitä. Työtä, jota en ikipäivänä itse tekisi. Ei vaadi aivotyötä.

sh

Vierailija
25/44 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2013 klo 15:33"]

Vanhainkoti on yksi hyvä paikka aloittaa saikkarin ura. Perushoitoa löytyy lähes jokaisesta työyksiköstä. Terkkarissa sitten vainhainkotiin verraten lisä iv-lääkkeet. Varmasti saat perehdytyksen. Omista työkavereista useampi tullut takaisin 10vuoden jälkeen, hyvin ovat päässeet mukaan :)

[/quote]

Ei kyllä katsota kovin hyvällä hoivakodissakaan, mikäli sh ei hallitse häneltä vaadittavaa osaamista...

Vierailija
26/44 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää kun osaat olla töykeä ja lepattaa käytävällä. Ei ne muutkaan muuta osaa.

Vierailija
27/44 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töykeä lepatus sopii tosi hyvin juuri noihin terkkareihin ja hoivakoteihin. Toinen hyvä voisi olla terveyskeskuksen puhelimeen vastaaminen ja vastraanottoaikojen jakaminen.

Vierailija
28/44 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, niihin pitää sitten vaan opetella sellainen kyllästynyt naukuva puhetyyli. Huono kuulo on plussaa.

Vierailija
29/44 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mahan pitää kestää kahvia kun hoitsut istuu kahvitunnilla juoruamassa tuntikaupalla. Ei ihme kun hoitsujen perseet leviää siinä istuessa.[quote author="Vierailija" time="01.08.2013 klo 15:47"]

Riittää kun osaat olla töykeä ja lepattaa käytävällä. Ei ne muutkaan muuta osaa.

[/quote]

Vierailija
30/44 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne sinua perehdyttää työhön, kun vain kerrot avoimesti tilanteesi. Et ole ainut pitkään poissa ollut hoitaja.

Nämä kahvihuone ja lepatuskommenttien heittäjät voisivat ottaa selvää oikeasta työnkuvasta eri toimipisteissä. Minä pidän työstäni ja halua kehittyä siinä. Työpäivääni kuuluu erilaisia asioita, myös pieniä hengähdystaukoja vessakännin ja ruokailun merkeissä.

sh

Vierailija
31/44 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menin sh:n töihin 6,5 vuoden kotonaolon jälkeen :) Aloitin keikkailemalla, pari ekaa vuoroa tein ph:n hommia ja sitten jo sh:nkin. Kyllä niihin töihin pääsee vielä "sisälle", rohkeasti vaan oman alan hommiin!

Vierailija
32/44 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kiva kun teillä on aikaa vetää vielä vessakännitkin!

Vierailija
33/44 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu oli 7-8v kotona lähes heti valmistumisen jälkeen. Meni sitten kotosairaalaan töihin missä kuitenkin aika itsenäistä ja vastuullista se työ.

Ja hyvin on pärjännyt. 

hoivakodeissa saattaa olla vaan 1-2 sairaanhoitajaa vuorossa töissä

joten voi olla vaikeempi kysyä neuvoa.  Terkkarin vuodeosasto ois ehkä parempi vaihtoehto.

Vierailija
34/44 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2013 klo 16:32"]

Kyllä ne sinua perehdyttää työhön, kun vain kerrot avoimesti tilanteesi. Et ole ainut pitkään poissa ollut hoitaja.

Nämä kahvihuone ja lepatuskommenttien heittäjät voisivat ottaa selvää oikeasta työnkuvasta eri toimipisteissä. Minä pidän työstäni ja halua kehittyä siinä. Työpäivääni kuuluu erilaisia asioita, myös pieniä hengähdystaukoja vessakännin ja ruokailun merkeissä.

sh

[/quote]

tuota mä olen aina epäillytkin että hoitajat ryyppää töissä ja käyttää huumeita... ilmaisia lääkkeitä, mut mukava kuulla se tunnustettuna hoitajan suusta

Vierailija
35/44 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

18: Mikä sinä olet ammatiltasi?

Vierailija
36/44 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persettä voit aika hyvin myydä.

Vierailija
37/44 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2013 klo 17:00"]

18: Mikä sinä olet ammatiltasi?

[/quote]

Luojalle kiitos en ainakaan sairaanhoitaja tai lähihoitaja.

Vierailija
38/44 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palaa hoitajaksi. Hoitohenkilökunnasta on pulaa ja sinut koulutetaan työhösi.

Vierailija
39/44 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn toisella tavalla. Onko sinulla ammattia?

Vierailija
40/44 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2013 klo 17:01"]

Persettä voit aika hyvin myydä.

[/quote]

Varmaan se menisi siinä vessakännin ohessa....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä