Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua, eikö työkkärissä saa valita mistä työtä ottaa vastaan?

Vierailija
01.08.2013 |

Ilmottauduin juuri netissä työnhakijaksi. Laitoin alueeksi vain oman kaupunkini sillä minulla ei ole autoa enkä yksinhuoltajana pysty lähteä toiseen kaupunkiin kun lapsi on päiväkodissa täällä.. No kuitenkin sitä ilmoitustani katsellessa siinä oli iso liuta kaupunkeja :O Yritin muuttaa sitä jälkikäteen onnistumatta! Siis eikö siinä saa valita pelkkää kaupunkia? Tuleeko karenssi jos kieltäydyn toisen paikkakunnan työstä??

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu, työssäkäyntialue on aika paljon laajempi kuin oma kaupunki.

Vierailija
2/16 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssäkäyntialue on muistaakseni 70 km. Paremmin tietävä oikaise.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman elantosi takia otat sitä työtä mitä saat. Moni kuule jopa muuttaa työn perässä toiselle paikkakunnalle, jopa toiseen maahan!

Vierailija
4/16 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssäkäyntialue on noin 80 kilometria linnuntietä. Siellä tulee automaattisesti merkityksi ne sinun työssäkäyntialueellasi olevat kunnat.

Ja kyllä karenssia tulee jos kieltäydyt työstä työssäkäyntialueellasi.

Rekrytoinnista kyllä päättää työnantaja, kannattaa hakea aktiivisesti oman kunnan työpaikkoja ja hankkia se työ sieltä omasta kunnasta, niin ei tule sijoitetuksi palkattomaan harjoitteluun naapurikuntaan.

Vierailija
5/16 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö myös ottaa vastaan muuta työtä kuin oman alan työ?

Vierailija
6/16 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. 

Vierailija
7/16 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saat ansiosidonnaista, työkkärissä ei olla sinusta kiinnostuneita, eikä todellakaan tarjota yhtään mitään. Jos on peruspäivärahalla, jotain saatetaan tarjota. Jos työmatkat ovat hankalia, mene puhumaan ja kysy, miten toimitaan. Jos osaat hoitaa asiasi, sinua kyllä kuunnellaan. Suurin ongelma kyllä luultavasti tulee olemaan se, ettei sinulle tarjota mitään (ellet ole hoitsu tai siivooja). Jos olet alalla, jossa on työvoimapula, niitä töitä on varmaan lähelläkin.

Vierailija
8/16 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin työkkäriin kun määräaikaisuus päättyi. Virkailija katseli minua lasiensa yli kuin pahaistakin pummia kun pyörittelin silmiäni että en todellakaan hae työpaikkaa mistään 30km päästä, kun niitä on lähempänäkin. Enkä hae toimenkuvaa, johon ei tarvita työkokemusta, jätän sen sellaiselle joka tarvitsee sitä. Ja vaikka kuinka merkonomit tekisi töitä markkinoinnin parissa, mä olen taloushallinnon ihminen. Ja taisin vielä sanoa, ettei mua tarvi työnhaussa tulla neuvomaan...

No, työpaikka löytyi viikossa pyöräilymatkan päästä, omalta alalta ja on ollut mielekäs. Mutta kaikkea ne voivat varmaan ehdottaa...

Vierailija
9/16 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 tuntia/70km on liian pitkä työmatka. Vältin sillä itse karenssin kun irtisanouduin.

Vierailija
10/16 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2013 klo 14:48"]

3 tuntia/70km on liian pitkä työmatka. Vältin sillä itse karenssin kun irtisanouduin.

[/quote]Niin toi 3h on siis päivässä eli yhteen suuntaan 1,5h. sama

Vierailija
11/16 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset etsinyt itsellesi uutta työtä ennenkuin edellinen määräaikaisuus päättyi? Silloin sun ei olisi tarvinnut mennä työkkäriin ollenkaan. Ne virkailijat auttavat vain niitä joilta puuttuu omatoimisuus hakea työtä itse. Olet antanut itsestäsi aika avuttoman kuvan työnhaun kannalta.

[quote author="Vierailija" time="01.08.2013 klo 14:44"]

Menin työkkäriin kun määräaikaisuus päättyi. Virkailija katseli minua lasiensa yli kuin pahaistakin pummia kun pyörittelin silmiäni että en todellakaan hae työpaikkaa mistään 30km päästä, kun niitä on lähempänäkin. Enkä hae toimenkuvaa, johon ei tarvita työkokemusta, jätän sen sellaiselle joka tarvitsee sitä. Ja vaikka kuinka merkonomit tekisi töitä markkinoinnin parissa, mä olen taloushallinnon ihminen. Ja taisin vielä sanoa, ettei mua tarvi työnhaussa tulla neuvomaan...

No, työpaikka löytyi viikossa pyöräilymatkan päästä, omalta alalta ja on ollut mielekäs. Mutta kaikkea ne voivat varmaan ehdottaa...

[/quote]

Vierailija
12/16 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt aloittaja heti hermostu tuosta tilanteestasi. Jos olet oikeasti töitä hakemassa, niin ihan varmasti löytyy sellainen jossa kaikki voittavat. Ei se ole työnantajankaan etu ottaa työntekijää, joka jumittaa ruuhkissa tai joutuu lähtemään etuajassa pois työpaikalta ehtiäkseen hakemaan sen lapsen hoidosta...

Mutta työnhakualue on 80km, mikä ei sinällään ole paha matka jos se on tyhjää moottoritietä ja sulla on uusi auto sekä vaativa asiantuntijatyö jota kukaan muu ei voi tehdä - ja josta maksetaan kunnolla. 

Itse en ihan ensisijaisesti voisi kuvitella moista tilannetta. Olen tehnyt kolmen vartin työmatkoja ja arvostan omaa aikaa sen verran että olen katsellut työpaikat sen mukaan.

Vierailija
13/16 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä saat valita oman työpaikkasi ihan mistä itse haluat.

Mistä kummasta joillekin on tullut semmoinen käsitys, että työvoimatoimistosta niitä töitä tulee? Ei mulle ainakaan kahteenkymmeneen vuoteen ole tarjottu ensimmäistäkään työpaikkaa. Yhdestä on tullut ilmoitus, mutta sehän oli vaan henk.koht. tiedoksi tavallinen MOL:n sivulla auki ollut paikka.

Väittääkö joku teistä, että jollekin on todellakin ehdotettu / tarjottu / ilmoitettu työpaikkaa? Jos on, niin kertokaa tarkemmin, millaisesta paikasta oli kyse.

Vierailija
14/16 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpoitenhan noi välttää ku ryssii työhaastattelun. Sanoo vaikka, että vihaan auktoriteettejä tms. paskaa ni ei kukaan ota duuniin.

Vierailija
15/16 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 vastaa 12:sta

Se määräaikaisuuden päätös tuli niin pian, että hain kyllä uutta työtä siinä sivussa ja tämäkin hakemus oli lähetetty ennen lopputiliä. Ja olisin saanut uuden paikan myös lennosta, mutta odotin tähän nykyiseen. Ja viikon loma kahden työn välissä ei ole yhtään liikaa.

Vierailija
16/16 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2013 klo 14:54"]

Väittääkö joku teistä, että jollekin on todellakin ehdotettu / tarjottu / ilmoitettu työpaikkaa? Jos on, niin kertokaa tarkemmin, millaisesta paikasta oli kyse.

[/quote]

Ilmoittauduin te-keskukseen työttömäksi työnhakijaksi heinäkuussa 2012. Sen jälkeen olen saanut te-keskuksen kautta 4 työpaikkaa, joista 3 on ollut alle 2 kuukauden pituisia sijaisuuksia ja viimeisin 5 kk:n pituinen sijaisuus, ja se on nyt muuttumassa vakituiseksi työsuhteeksi. Itse en ole ensimmäistäkään näistä paikoista hakenut vaan työnantajat ovat soittaneet ja kysyneet töihin, yhteystietoni ovat saaneet te-keskuksesta. Minulla ei ole ollut sitä cv:täkään näkyvissä. Olen palvelualalla.

Näiden lisäksi on tullut pari-kolme työtarjousta, joihin on karenssin uhalla pitänyt hakea. Mutta en ole näitä hakenut, koska olen ollut töissä eivätkä paikat ole olleet sellaisia, joihin olisin todella halunnut.