Hitto noiden kaalimadon mainosten kaa!!
Olen 32v nainen ja minulla on ala-koulussa olevia lapsia. Tykkään pitää radiota päällä kun esim teen ruokaa mutta noi kaalimato mainokset ovat niin ärsyttäviä. Voisivat sijoittaa iltaan tuommoiset ettei lasten kokoajan tarvitsisi kuunnella tuommoista
Kommentit (233)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikaisemmin tuli Aamulypsyn väleissä aina ”hiivan hoitaa Diflucan”, sai siinä vähän selitellä mikä on hiivatulehdus 😕 Todella raivostuttavia noi alapäihin liittyvät mainokset, miks ne on radiossa sallittu keskellä päivää kun tv:ssäkin ne ajoitetaan myöhäisiltaan?
En minä tuota näe mitenkään ongelmallisena. Se on vain kutiava sairaus ja thats it. Ei niissä ole mitään kiusallista selitettävää eikä lasta sen enempää kiinnosta. Mutta kun puhutaan aikuisten leluista ja jellyjortikoista, kyllähän se nyt kiinnostaa lasta ihan eri tavalla.
Mitään tuotteita ei varmaan mainosteta niin ahkerasti kuin naisten alapää tuotteita. Eiköhän jokainen tiedä mikä on hiivatulehdus ja miten sitä hoidetaan
Ei tämä koske pelkästään lapsia. Minun mielestäni nämä mainokset on seksuaalista häirintää. Mainokset luovat kiusaantuneita tilanteita, koska kyse on hyvin henkilökohtaisista jutuista ja mieltymyksistä, joita ei yleensä haluta julkisesti jakaa. Mikäli aihe ei ole sovelias työpaikan kahvipöytäkeskustelun aiheeksi, ei se ole sovelias myöskään radiomainokseksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei sulla ap ole koskaan paukahtanut mieleen kääntää radio Ylen kanaville. Niillä ei ole mainoksia.
Täällä on ihmisillä todella typeriä kommentteja, kuten tämä yllä oleva. Kaikissa sama, ilkeä sävy.
"Eikö sinulla sen vertaa ymmärrystä ole..", kuten tämäkin neropatti tässä kehottaa kääntämään yle:n kanavalle. On muitakin radiokanavia, ja ihan syystä, jos sinullakaan ei sen vertaa ymmärrystä ole.
Vierailija kirjoitti:
Ei tämä koske pelkästään lapsia. Minun mielestäni nämä mainokset on seksuaalista häirintää. Mainokset luovat kiusaantuneita tilanteita, koska kyse on hyvin henkilökohtaisista jutuista ja mieltymyksistä, joita ei yleensä haluta julkisesti jakaa. Mikäli aihe ei ole sovelias työpaikan kahvipöytäkeskustelun aiheeksi, ei se ole sovelias myöskään radiomainokseksi.
Kyllä meillä välillä keskustellaan aikuisten leluistakin. Ei olla siveyden sipulit ry:stä, joten oikeastaan mikään aihe ei ole sellainen, etteikö siitä voi keskustella.
Nuo mainokset ovat todella rasittavia! Varsinkin se "Arvaa mitä? Mä tulin jo."- mainos, minkä firman se nyt olikaan. Ei tarvitse kuin ajaa Tampereelta Helsinkiin niin näitä tulee jatkuvalla syötöllä monta kymmentä kertaa ajomatkan aikana eikä kanavan vaihtokaan tunnu auttavan. En kuuntele radiota muuten kuin autossa ja tdidan lopettaa senkin.
Vierailija kirjoitti:
Amen.
Mainonta perustuu siihen että aina joku kuuntelee, mainonnan hinnan määrittää se että kuinka moni. Suomen kokoisessa maassa jos jo sata tai tuhat korvaparia lopettaa kuuntelun, tarkoittaa se prosenttiyksikköjen kokoista menetystä. Laittakaa se radio kiinni ja vaihtakaa omaan solttolistaanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meillä välillä keskustellaan aikuisten leluistakin. Ei olla siveyden sipulit ry:stä, joten oikeastaan mikään aihe ei ole sellainen, etteikö siitä voi keskustella.
Onko teillä paikalla molempia sukupuolia? Ikäjakauma vasta täysikäistyneestä kohta eläköityvään? Meillä on, ja vaikkei siveyden sipuleita kaikki ollakaan, niin yhteisiksi keskustelunaiheiksi ei nuo jutut oikein sovi.
Vierailija kirjoitti:
Viranomaisten pitäisi tehdä jotain!!
Vihaiseksi tekee ihmisten välinpitämättömät ja ilkeät kommentit tässäkin ketjussa. Omituista suhtautumista asiaan. Mitä varten ihmiset kokevat nämä mainokset tarpeellisiksi? Tai jos ei tarpeellisiksi, niin silti niitä pitäisi ihmisten mielestä sietää mukisematta?
Taitaa ainoa selitys olla se, että jotkut kokevat ne hauskoiksi ja sen varjolla ne hyväksytään. Jotka eivät pidä niitä hauskoina ovat estyneitä tylsimyksiä. Mutta mä haluaisin tietää että kenen mielestä on hauska kuulla sama juttu tai vitsi parin minuutin välein päivä toisensa jälkeen.
Miksi ihmeessä kuuntelette näitä kanavia, jos ko. mainokset aiheuttavat näin suurta ärsytystä? Helposti ratkaistavissa oleva asia: vaihda Ylen kanaviin, levyihin tai esim. Spotifyihin.
Kannattaa valita radiokanava, jossa ei ole tämmösiä mainoksia.
-patmos
-järviradio
-ylen kanavat jne...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lapselle ei voi sanoa että ne on seksileluja, aikuiset käyttää niitä? Ja että hiivatulehdus on pimpissä olevaa kutinaa? Älkää tehkö lapsia jos tälläset punastuttaa
Puhutko myös esimerkiksi pomosi tai asiakkaasi kanssa, että pimppisi kutiaa ja että käytät satisfyeria? Ei ole kyse siitä, ettei lapsen kanssa haluta puhua vaan siitä, että nämä eivät muutenkaan ole sellaisia kadulla huudeltavia asioita.
Oletko tyhmä vai esitätkö vain? Pomo ja asiakkaat harvemmin kyselevät, mikä on hiivatulehdus tms. Lapset sen sijaan kyselevät. Ja normaalit vanhemmat pyrkivät vastaamaan niihin kysymyksiin rehellisesti, mutta ikätasoisesti. Ei se lapsi mitään opi, jos ei koskaan saa vastauksia. Se, että vastataan lapsen kysymykseen ei tietenkään tarkoita, että kadulla kailotetaan, että mullapa onkin hiivatulehdus.
Ei ollutkaan kyse siitä, kysyykö pomo tällaisia. Pointti on se, ovatko nämä asiat tosiaan niin neutraaleja ja avoimia kuin väitetään. Tietyt asiat ovat yksityisiä, joten on järjetöntä, että pomosi kanssa et keskustelisi pimpin kutiamisesta, mutta lapselle pitäisi opettaa, että näistä voidaan puhua samalla tavalla kuin säästä. Minusta lapselle kuuluukin opettaa, mikä on yksityistä ja mikä soveliasta puhetta julkisella paikalla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä kuuntelette näitä kanavia, jos ko. mainokset aiheuttavat näin suurta ärsytystä? Helposti ratkaistavissa oleva asia: vaihda Ylen kanaviin, levyihin tai esim. Spotifyihin.
lopeta nyt jo tuo jankutus. Jos haluan kuunnella jotain niistä monista radiokanavista, joilla soitetaan minulle mieluista musiikkia, miksi minun pitää kuunnella jotain yleä, vain siksi, että jotkut eivät pärjää sängyssä ilman leluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt että ovatko ihmiset tosiaan näin tyhmiä, että tarvitsevat radiomainontaa jotta motivoituvat seksilelujen tarpeeseen. Vai onko se sellainen ahaa elämys, että "ai jaaha, tuollaisiakin on olemassa, no kokeillaanpas..".
Erityisesti ihmettelen mitä varten juuri radio rockilla näitä mainostetaan, luulisi että kuulijakunta ei tarvitsisi aiheeseen liittyen radiomainontaa.. en vaan voi ymmärtää.
Tuntuu että tämä on pikemminkin jotain aivopesua, kuin myyntiä ja markkinointia.
Mä luulen että kilpailu markkinajohtajuudesta on kova kuten monella muullakin kaupan alalla. Kaalimato on tehnyt kovan brändityön ja pyrkii pitämään siitä kiinni kun huippukiva huohottaa siinä korvanjuuressa. Mä uskon että näitä tuotteita menee paljon, hankin itsekin säännöllisesti jotain uutta kivaa. Korona varmaan vaan kiihdyttänyt kauppaa. Kulutushyödykkeitä siinä missä muukin. Ei ruokaakaan sen takia mainosteta että ihmiset tajuaisivat syödä. Nälkä on olemassa ja kyse on siitä missä ja millä sen ruokkii.
Kaalimato ja huippukiva on molemmat suomen kalleimpia alan liikkeitä. Kotimaasta saa samoja tuotteita melki puolet halvemmalla kun viitsii vähän googlata.
Voi kuvitella että katteet noissa seksileluissa on ihan käsittämättömiä.. jonkun sopimusvalmistajan kanssa varsinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
lopeta nyt jo tuo jankutus. Jos haluan kuunnella jotain niistä monista radiokanavista, joilla soitetaan minulle mieluista musiikkia, miksi minun pitää kuunnella jotain yleä, vain siksi, että jotkut eivät pärjää sängyssä ilman leluja.
Kyse ei ole pärjäämisestä vaan siitä että haluaa saada erilaisia kokemuksia ja niitä todellakin saa leluilla. Sitten on olemassa sinkut joilla on myös oikeus seksuaalisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei ole pärjäämisestä vaan siitä että haluaa saada erilaisia kokemuksia ja niitä todellakin saa leluilla. Sitten on olemassa sinkut joilla on myös oikeus seksuaalisuuteen.
Sanoisin, että pärjäämisestä on kyse nimenomaan niillä, jotka tarvitsevat näitä mainoksia. Ne, jotka haluavat etsiä kokemuksia, löytävät nämä tuotteet itsekin.
Mä luulen että kilpailu markkinajohtajuudesta on kova kuten monella muullakin kaupan alalla. Kaalimato on tehnyt kovan brändityön ja pyrkii pitämään siitä kiinni kun huippukiva huohottaa siinä korvanjuuressa. Mä uskon että näitä tuotteita menee paljon, hankin itsekin säännöllisesti jotain uutta kivaa. Korona varmaan vaan kiihdyttänyt kauppaa. Kulutushyödykkeitä siinä missä muukin. Ei ruokaakaan sen takia mainosteta että ihmiset tajuaisivat syödä. Nälkä on olemassa ja kyse on siitä missä ja millä sen ruokkii.