G: Paljon painosi nousi raskauden aikana?
- Mitkä olivat mittasi/BMI oli ennen raskautta?
- Kauan sinulla kesti päästä takaisin "entisiin mittoihin"? ja millä keinoin?
Ihan uteliaisuudesta kyselen (olen raskaana) :) Myös vauvan syntymäpainon voi halutessaan laittaa.
Kommentit (10)
1. raskaus + 20 kg, vauva 3,5 kg
2. raskaus + 9 kg, vauva 3 kg
BMI ennen raskauksia 25, ekasta vielä palautuikin sitten kun jaksoi alkaa urheilla ja kattoa syömisiään. Tokastakin palauduin entisiin mittoihin. Kuopus 2,5 v ja äiti vaan paisuu. Väsymyksen vuoksi lohduttelen itseäni herkuttelemalla. :(
toisesta nousi 9 kiloa, toisesta 11, ja alle puoli vuotta mennyt karistaa nuo ylimääräiset kilot, ja vähän ekstraakin, imetyksen ja kevyen liikunnan avulla. kyllä se kroppa yllättävän nopeasti palautuu!
Miksi laitat tuon G:n tuohon alkuun. Saat samat vastaukset vaikkei sitä olekaan.
Painoindeksi oli varmaan jotain 20, en muista, mutta olen aina ollut hoikka, urheilullinen. Paino nousi 8kg. Sairaalasta mukaan jäi 2kg ja 3,5kg vauva :) Nuo kaksi kiloa hävisi kyllä huomaamatta heti. Onnea sinulle vauvasta!
BMI oli päälle 40 ennen raskautta. Paino nousi 5kg ja sekin kahden viimesen viikon aikana. Turvotusta ja sellanen oli olokin. Synnärille jäi 14kg, joten lähtöpainostakin kadonnu 9kg. Vauva painoi 4220g.
Olen 160 cm pitkä ja painoin 50 kg ennen raskautta, kuten olen ihan tasaisesti painanut niin kauan kuin jaksan muistaa. Painoa tuli raskaudessa 15 kiloa lisää. Vauvan kanssa kun tultiin kotiin, vielä oli noin 8 kiloa jäljellä. Noin 5 kk kuluttua painoin enää 47-48 kg. Imetys ja muu vauvan kanssa touhuaminen tuntui hoikistavan. Nyt vauva on 10 kk, imetän edelleen, ja paino näyttää tasaantuvan tuohon 50 kg:aan. Kroppa lähes ennallaan.
Tulin raskaaksi 69-kiloisena, synnärillä painoin 82 kg, ristiäisaamuna 71 kg. (170 cm)
Raskaaksi tulin 63kg, synnärille menin massiivisenä 83kiloisena!
Vauva painoi 3,5kg ja painoni 3vrk synnytyksestä 75kg
4kk synnytyksestä painoin 55kg (en laihduttanut,imetin ja kävin paljon vaunulenkeillä). Vuosi synnytyksestä 59kg
Raskauduin,painoa tuli 15kg, synnärille jäi taas se 8kg ja nyt (kaksi vuotta myöhemmin) painan 59kg
Ennen raskautta painoin 54kg, pituutta siis 170. Raskauskiloja tuli 21kg eli painoin 75kg mennessäni synnyttämään. Jälkitarkastuksessa painoin 53kg enkä ole tehnyt elettäkään että paino putoisi. Imetän kylläkin, jos siinä on syy nopeaan laihtumiseen...
Painoni nousi n. 13 kiloa :) BMI 20.
Tarkkaa aikaa en muista, mutta oisiko muutama kuukausi vierähtänyt, kun olin -7 kg lähtöpainosta (eli BMI 17,9) - Hui!
Kilot lähtivät ihan itsestään, vaikka söinkin hevosen lailla. Syynä imetys?
Nyt lapsi on reilun vuoden ikäinen, ja imetyksen loputtua paino on noussut (alimmillaan olosta) pari kiloa, jolloin tunnen olevani paljon terveemmän ja paremman näköinen kropasta, kuin ennen raskautta! :)