Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko muut eläneet täysillä tänä kesänä?

Vierailija
09.08.2020 |

Luin muutaman helsinkiläisen bloggarin IG-tiliä ja sieltä sai sellaisen kuvan, että elävät aivan kuten aiempinakin kesinä. Matkoja ympäri Suomen, mökkeilyä, kaupunkilomia, brunsseja ja muita juhlia. Eikä tietoakaan turvaväleistä. Eivätkö ihmiset enää kestä itseään tai tylsyyttä, kun koko ajan pitää olla jotain sirkushuveja? Meidän perhe on tänä korona- kesänä yrittänyt ottaa vähän rennommin ja nähdä vain muutamia tuttuja. Olenko ainoa, joka on yrittänyt noudattaa edes jotenkin korona -ohjeita, enkä ole mennyt joka paikkaa? Ei liene ihme, että tartuntamäärät ovat taas kasvussa, kun ihmiset elävät kuin viimeistä päivää.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän kesän eloani voisi verrata omaehtoiseen karanteeniin. Minä tykkään kodistani ja eniten haluankin viettää aikaani siellä. Seuraa en juurikaan kaipaa 😊

Sama. Lisäksi on ollut ihanaa kun on kerrankin ollut koko kesä aikaa tehdä kaikkia ex-tempore kesäjuttuja eikä puolet viikonlopuista ole ollut valmiiksi buukattu joidenkin kissanristiäisten takia. Itse olen pysynyt poissa kaikista väenpaljouksista eli mitkään huvipuistot tai terassit ei ole kesääni kuuluneet, mutta sen sijaan olen liikkunut enemmän kuin ikinä ja muutenkin ollut ulkona oikeastaan koko kesän ja kaikki vapaa-ajat. Säätkin on suosineet ja on ollut monenlaiseen aktiviteettiin sopivaa keliä. Ja lomaan osui ne pari kunnon sadepäivääkin joten ehdin myös löhötä sohvalla <3

Vierailija
22/32 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai matkailu ja mökkeily on sitä täysillä elämistä? Juu ei, en ole vuosiin elänyt täysillä sitten. Rakentanut olen koko kesän aikana, ihan täysillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika täysillä joo. Muutama hotelliyö kotimaassa, päiväajeluja kivoihin kohteisiin, muutama ravintolaruokailu. Korona ei ole juuri rajoittanut kun omalla porukalla reissattu kuten ennenkin.

Vierailija
24/32 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, olen vältellyt julkisilla kulkuneuvoilla kulkemista. Ravintoloihin en ole mennyt enkä muuallekaan, missä olisi ollut paljon ihmisiä.

Aika tylsä kesä. Yhden lomareissun tein kotimaassa.

Vierailija
25/32 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotakuinkin. Käytin ulkomaan lomamatkasta palautuneet rahat kotimaan matkailuun. Olen yöpynyt mökeissä ja leirintäalueilla, en hotelleissa, enkä ole käynyt ravintoloissa. Tosin tartunnan voi saada kaupastakin.

Nyt töissä käydessä saan tartunnan todennäköisemmin kuin lomaillessa.

Vierailija
26/32 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä olen ollut ja kulkenut työmatkat pyörällä. Ravintolassa olen käynyt kerran, pussikaljalla puolison tai parin kaverin kanssa muutaman kerran. Ei kovin paljon poikkea viime kesästä, mutta kävisin normaalioloissa enemmän ravintoloissa ja varmaan olisin yrittänyt jonkin mökkireissun järjestää. Nyt en oikein täältä Helsingistä kehtaa poistua muualle, en ole talven jälkeen käynyt muilla paikkakunnilla.

Vierailija
27/32 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nauttinut kesästä ja viettänyt sitä täysin rinnoin, mutta valitsemalla ohjelmat harkiten. Ehkä paras kesä moneen vuoteen, vaikka "yleiseen turvallisuuteen" kiinnittänytkin enemmän huomiota. Ehkä juuri tuo pienistä asioista nauttiminen onkin juuri kesän onnistumisen takana, kun kaikki normaali "kesän suorittaminen" on jäänyt pois.

Vierailija
28/32 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo elänyt täysillä. Olen ollut tosi väsynyt ja saamaton ja lomalla lähinnä maannut sisällä ja palstaillut. Harmittaa tosi paljon, mut en ole vaan jaksanut muuta. Alkukesästä hyvin alkanut liikuntaharrastuskin jäi ja kadotetut kilot palasivat.

Vierailija
29/32 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Yksi elämäni huonoimmista kesistä. Koronan syytä tietysti, kun pitää rajoittaa liikkumista.

30/32 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää olen eläny suurimman osan elämästäni pelitietokoneeni parissa, ja nyt väitetään että pitäis olla enemmän kotona!

FAK JUUU ..l..

Vierailija
31/32 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tod, pikemminkin päin vastoin. Viikot töissä (miinus kolmen viikon kesäloma) ja vapaa-aika yksin kotona. En ole tavannut koko kesänä ketään miinus vanhempani. Olen isoin luuseri mitä maa päällään kantaa.

Vierailija
32/32 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten tuli tehtyä ne asiat, mitä kesällä muutenkin tehdään (vanhemmilla ja anoppilassa käynti, melontaretki, marjanpoimintaa, remontointia), mutta huvipuistoissa, eläinpuistoissa jne. ei valitettavasti uskallettu käydä. No, yksi massatartuttajahan vain Linnanmäellä oli koko kesänä (tiedetysti), mutta ei näitä todennäköisyyksiä etukäteen tiedä tarkasti. Muutenkin autolla paikasta toiseen siirtyminen on hieman hankalaa kun liikenneasemilla ei uskaltanut käydä, puskapissaukseksi energiapuuvarastokasojen vierustoilla meni. Uusimaalaisia ystäväperheitä ei nähty toisin kuin yleensä, eivät tosin tuppautuneetkaan käymään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä