Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko muut eläneet täysillä tänä kesänä?

Vierailija
09.08.2020 |

Luin muutaman helsinkiläisen bloggarin IG-tiliä ja sieltä sai sellaisen kuvan, että elävät aivan kuten aiempinakin kesinä. Matkoja ympäri Suomen, mökkeilyä, kaupunkilomia, brunsseja ja muita juhlia. Eikä tietoakaan turvaväleistä. Eivätkö ihmiset enää kestä itseään tai tylsyyttä, kun koko ajan pitää olla jotain sirkushuveja? Meidän perhe on tänä korona- kesänä yrittänyt ottaa vähän rennommin ja nähdä vain muutamia tuttuja. Olenko ainoa, joka on yrittänyt noudattaa edes jotenkin korona -ohjeita, enkä ole mennyt joka paikkaa? Ei liene ihme, että tartuntamäärät ovat taas kasvussa, kun ihmiset elävät kuin viimeistä päivää.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähden nyt Torille ostelemaan

Zinc

Vierailija
2/32 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tartunnat on tulleet ulkomailta. Näitä reissaajia pitää paheksua. Itse olen elänyt normaalisti Suomessa. Harmittanut kaikki peruuntuneet tapahtumat. Olen matkustanut junalla, käynyt Helsingissä ja Tampereella huvipuistoissa. Noin kymmenessä ravintolassa olen syönyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo elänyt täysillä. Olen ollut tosi väsynyt ja saamaton ja lomalla lähinnä maannut sisällä ja palstaillut. Harmittaa tosi paljon, mut en ole vaan jaksanut muuta. Alkukesästä hyvin alkanut liikuntaharrastuskin jäi ja odotetut kilot palasivat.

Vierailija
4/32 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tartunnat on tulleet ulkomailta. Näitä reissaajia pitää paheksua. Itse olen elänyt normaalisti Suomessa. Harmittanut kaikki peruuntuneet tapahtumat. Olen matkustanut junalla, käynyt Helsingissä ja Tampereella huvipuistoissa. Noin kymmenessä ravintolassa olen syönyt.

Tilastojen mukaan puolet tartunnoista on kotimaista perua.

Vierailija
5/32 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elänyt täysillä tehden niitä asioita joita olen katsonut suht. turvalliseksi tehdä tässä tilanteessa. Festarit olen skipannut suosiolla tänä kesänä vaikka normaalisti käynkin monilla festareilla. Sen sijaan tehtiin kotimaassa miehen kanssa yksi viikonlopun reissu mutta muuten ollaan nautittu kesästä ihan kotikaupungissa tehden täällä mieluisia asioita.

Vierailija
6/32 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen bloggaaja ja elänyt, en täysillä mutta mukavasti. Ulkomaille en ole mennyt ja reissut Suomessa ovat rajoittuneet noin 40 kilometrin etäisyydelle kotipaikkakunnastani. Ravintolassa olen käynyt noin 6 kertaa ja shoppailemassa pari kertaa. En käytä maskia mutta pesen käsiä ja yritän noudattaa turvavälejä muiden ihmisten takia. Itse en koronaa pelkää ja se tulee jos on tullakseen, mutta sen verran kunnioitan kuitenkin kanssakulkijoita etten koskettele turhaan mitään pintoja ja yritän pysytellä turvavälin päässä tuntemattomista.

Vierailija
7/32 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen kyllä eläneeni ihan täysillä, vaikka olen ottanut maailman tilanteen huomioon ja jättänyt matkustelemisen, huvipuistokäynnit ym. toistaiseksi. Sen sijaan olen tavannut ihmisiä, nauttinut Suomen luonnosta, mökkeillyt, hakenut noutoruokaa jne. Ostoksia olen tehnyt ns. pakolliset sekä hoitanut alta pois hammashoidot ym. sillä koko ajan on ollut tiedossa että tämä on vain hetken aikaa rauhallisempaa ennen toisen aallon tuloa.

Olen oikein tyytyväinen tähän kesään enkä koe että olisin jäänyt jostain pois tai ollut elämättä.

Vierailija
8/32 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, se toinen aaltohan on jo täällä. Ei se ole enää tulossa. Jotenkin todella naiivia ajatella, että epäitsekkyys, harkitsevaisuus ja varovaisuus tulkitaan jotenkin autistiseksi tai sairaaksi piirteeksi, Itse olen tavannut muutamia sukulaisia ja tehnyt lähialueilla pari reissua. Jos katsotaan uusimpia koronalukuja tältä päivältä, niin kaikki ovat pääkaupunkiseudulla. Siellä ihmiset ovat narsistisempia ja itsekkäämpiä. Ajattelevat vain itseään.

Vierailija
9/32 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään kun jokakeväinen varattu matka etelään jäi tekemättä. Koronan jälkeen teen sitten kaksi.

Vierailija
10/32 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin täällä eilen siitä, kuinka tyhjällä terassilla heti mun taakse tuli porukka syömään kaljottelemaan. Ennen korona-aikaa suomalaiset osasivat turvavälit paremmin (kansanluonne), mutta miksi nyt sitten yhtäkkiä on pakko tunkea iholle? Oikein hakemalla haetaan vaikeuksia. 

Vierailija
11/32 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon eläny täysillä eli nauttinu elämästä ja ihanista onnellisista päivistä ja hetkistä. Elämä on nyt ja tässä.

Vierailija
12/32 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras kesä miesmuistiin!

Vierailija
13/32 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkkuni asuu Helsingissä. Itse asun Pohjanmaalla ja olen ottanut aika iisisti tämän kesän. Serkun IG-tilin perusteella oli ystävän juhlat, sitten mökille Pohjanmaalle. Sitten Helsinkiin eri ravintoloihin ja baareihin. Takaisin mökille. Sitten Savoon kesälomailemaan. Tämän jälkeen taas mökille Pohjanmaalle ja siitä suoraan Helsinkiin, jossa taas parit kekkerit. Olisi halunnut tavat minut kesällä. Minä en halunnut tavata häntä.

Vierailija
14/32 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Olen pitänyt yhteyttä ja tavannut niitä ihmisiä joiden kanssa viihdyn.

Tässä loman viimeisinä päivinä tehtiin yhteenvetoa lomasta ja molemmat oltiin iloisia siitä että ihan omia viikonloppuja oli pari kun yleensä nekin "palaa" miehen firman pakollisiin edustusjuttuihin (joihin en osallistu vaan usein on jotain omaa menoa).

Tehtiin päiväretkiä lähiseudulle ystävien ja sukulaisten luo ja pieni vaelluskin. Hotellilomalla ei käyty, eikä mökkiä vuokrattu kuten suunniteltiin jossain vaiheessa, ei haluttu sitoutua kalenteriin vaan mennä päivä kerrallaan

Ihana erilainen kesä

Vierailija
15/32 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan ole. Asun pahimmalla korona-alueella eli pk-seudulla ja pari kertaa uskaltauduin käymään jopa sisällä ravintolassa syömässä. Muutoin olen vältellyt sisätiloja parhaani mukaan ja vastedes käytän maskia näissä tilanteissa.

Vaikka tapauksia on ollut vähän, niin asuinkaupungissani 30 % ei tiedä mistä tartunnan on saanut ja keneltä. Kertoo siis, että ainakin täällä päin on aika huima määrä oireettomia, jotka tartuttavat eteenpäin. Mistä tietää vaikka itsekin olisin sellainen?

Vierailija
16/32 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän kesän eloani voisi verrata omaehtoiseen karanteeniin. Minä tykkään kodistani ja eniten haluankin viettää aikaani siellä. Seuraa en juurikaan kaipaa 😊

Vierailija
17/32 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilastot haltuun kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilastojen mukaan puolet tartunnoista on kotimaista perua.

Tekopyhää jeesustelua luokitella kaikki ulkomaanmatkailu tuomittavaksi. Ennemmin tuomitsen kaikki huvipuistoissa kävijät kuin Norjan turistit.

Vierailija
18/32 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normikesä mutta ilman ulkomaanmatkoja. Jos syksyllä tulee tiukemmat rajoitukset, sen kestää paremmin kun on saanut hengähtää välillä.

Vierailija
19/32 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen koronaohjeita? Poikkeusolot on ohi jo.

Vierailija
20/32 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vihdoinkin! Keväällä aloitin muutamankin harrastuksen johon ei ikinä ole ollut aikaa (tai siis yksi oli vanha joka oli jäänyt ja kaksi sitten sellaisia jotka on kiinnostaneet kauan mutta jääneet muun "tärkeämmän" jalkoihin). Näitä olen nyt kesällä tietenkin jatkanut ja jotenkin vielä lisäksi ihan höyrähtänyt lenkkeilyyn (joka sekin oli vähän jäänyt suunnitelman asteelle aiemmin) eli nyt on 4 uutta ja melko aikaa vievääkin harrastusta.

Lisäksi alkoholinkäyttö jäi jotenkin kokonaan ja se on ehkä ihan paras asia ikinä. Ainakaan vielä ei ole yhtään ikävä mihinkään terassikierroksille eikä mihinkään muuallekaan lietsuamaan jotka taisikin olla vaan huono, opittu tapa eikä lainkaan aidosti minua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi