Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi te ostatte koko ajan vaan lisää tavaraa?

Vierailija
09.08.2020 |

Miksi ihmiset vaan koko ajan ostelee lisää tavaraa, vaikka se on luonnolle niin raskasta? Miksi olette niin itsekkäitä? Miksi pitää ostas joku uusi maljakko, kun ette sitä tarvitse kuitenkaan? Tai joku kesämekko vaikka niitä on jo 15 kaapissa pölyttymässä? Miksi te vaan ostatte ja ostatte?

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

90% kansasta on tyhmiä. Loput sentään äänestävät vihreitä.

Vierailija
2/67 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kiwaa ostella ! Kun maailmassa on hätä, niin kerrankin tuntuu mukavalta.

Zinc

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkyys, välinpitämättömyys, ahneus, turhamaisuus

Siinähän niitä syitä

Vierailija
4/67 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin jatkuvasti krääsää ja paskaa nuorempana kun olin aivopesty.

Rauhoituttuani hankin nykyään lähinnä satoja vuosia jo valmiiksi kestänyttä antiikkia, vaatteet kulutan täysin loppuun jne., eli vältän uuden mateiran hankintaa niin paljon kuin mahdollista.

Vierailija
5/67 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan uutta tavaraa kun vanha kuluu, mutta en tosiaankaan mitenkään "huvinvuoksi", enkä ymmärrä esim. niitä maljakoita ja muita, että miksi pitäisi sellaisia ostella. Toki jonkun verran turhaakin silti ostelen, mutta en "koko ajan".

Vierailija
6/67 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanopas se. Oon elänyt lapsuuden, jossa kaikki "kiva" oli tarkkaan säännösteltyä. Ikinä ei saanut "parasta" tai "kaunista" vaan se oli turhuutta. (Ja siis rahaa kyllä olisi ollut).

Otan nyt varmaan menetettyä takaisin. Tympeäähän se on mutta olisi ankeaa elämää olla koskaan ostamatta mitään. Mitäs niillä rahoilla tekisi? Matkustelen, mulla on asunto, on lemmikki jne... En halua kuolla kuten isovanhempani, istuen valtavan rahakirstun päällä mutta loppuun asti kulkien vanhoissa reikäisissä vaatteissa, perunaa ja näkkileipää syöden ja Ladalla ajaen. D:

Omat vanhemmat sentään on tajunnu, että  ei sitä valtavaa rahapottia täältä mukaansa saa. Ei saa tavaroitakaan. Mutta ainakin niillä rahoilla on tehnyt jotain.

Vierailija
7/67 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta moni meistä työllistyy kulutuksen vuoksi. Yhteiskuntamme on rakentunut kasvavan kulutuksen varaan.

Joskus pitää korvata hajonnut asia, toisinaan innostuu jostain ihan uudesta harrastuksesta tai muusta tekemisestä.

Vierailija
8/67 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Zinc

Zinc zinc zinc🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️ jessus... Olen niin cool ja keksin itse itselleni tällaisen megahauskan nimen, jota pakotan muillekin, wuhuuuu!!

Vierailija
9/67 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan uutta tavaraa kun vanha kuluu, mutta en tosiaankaan mitenkään "huvinvuoksi", enkä ymmärrä esim. niitä maljakoita ja muita, että miksi pitäisi sellaisia ostella. Toki jonkun verran turhaakin silti ostelen, mutta en "koko ajan".

Lisäys: mutta tasaisesti kuitenkin ostelen kaikkea turhaa.

Vierailija
10/67 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta koskaan.

Zincc

Vierailija
11/67 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Zinc

Zinc zinc zinc🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️ jessus... Olen niin cool ja keksin itse itselleni tällaisen megahauskan nimen, jota pakotan muillekin, wuhuuuu!!

Mikä pienokaista itkettää ?

Zinc

Ota keksi

Vierailija
12/67 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muuten myös aika tyhmä.

Zincc

Vierailija
13/67 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarpeen mukaan. Ja mistä sä mun maljakko- tai mekkotarpeen tiedät? Kyllä mä käytän maljakoita, kun tykkään leikkokukista. Mutta hui mitä tuhlausta, kukkien sijasta pitäisi kai kasvattaa ruokaa Afrikkaan, että saadaan lisää suita ruokittavaksi, kun ei anneta luonnon hoitaa paikallista liikakansoitusta tavallaan.

Vierailija
14/67 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarpeen mukaan. Ja mistä sä mun maljakko- tai mekkotarpeen tiedät? Kyllä mä käytän maljakoita, kun tykkään leikkokukista. Mutta hui mitä tuhlausta, kukkien sijasta pitäisi kai kasvattaa ruokaa Afrikkaan, että saadaan lisää suita ruokittavaksi, kun ei anneta luonnon hoitaa paikallista liikakansoitusta tavallaan.

Niin, jos ei paikallinen maasto tuota ruokaa, niin mikä järkii siellä on sitten lisääntyä.

Zinc

Maailmanparantajat on niin kaksilla rattailla ajelijoita, etteivät tuota huomaa. Puhuvat kulutuksen vähentämisestä, mutta samaan aikaan kulutusta lisätään radikaalisti tuommoisilla toimilla, että tuetaan alueita, jotka eivät ihmisiä elätä. Rahdataan sinne sitten kaikkea ympäri maapalloa.

Vierailija
15/67 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän luonto hoida syykin pois diabeteksen avulla kun syöt ja tuhlaat neljän edestä.

Vierailija
16/67 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen luonnonsuojelija ja äänestän vihreitä.

Zinc

Vierailija
17/67 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidät on aivopesty kuluttajiksi. Kuluttaminen on elämämme tarkoitus. Turhan krääsän ostaminen tukee talouselämää. Jos typerykset alkaa istumaan rahojensa päällä ja säästelemään niitä, tuodaan tänne miljoonittain porukkaa muista maanosista, kyllä he taas innolla kuluttavat. Ihan sama, kenen rahoilla, typerykset maksaa aina.

Vierailija
18/67 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

& Get a haircut & real job

Zincc

Täällä päiwystäminen ja muiden wihaaminen ei ole röitä.

Tosi on ! Se ei ole oikea röi ..

Zinc

Vierailija
19/67 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa oikeita röitä ! Täällä notkuminen ja palsta triggeröityminen ei ole röi !

Zincc

Vierailija
20/67 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekkyys, välinpitämättömyys, ahneus, turhamaisuus

Siinähän niitä syitä

Hmm. Ihmiset eivät ostele sen vuoksi, että heidän ensimmäinen ajatuksensa olisi joku muu. On varsin tekopyhää olettaa, että ihmiset olisivat jotain muuta kuin itsekkäitä. Osteleminen on monelle tapa olla olemassa, toisille se on eskapismia todellisuudesta. Osa lääkitsee itseään ostelemalla. Jos oli huono päivä, piristetään itseään ostamalla tai palkitaan jostain, mistä ollaan selviydytty hyvin. Osa ostaa täyttääkseen elämässään emotionaalista tyhjyyttä. Ostetaan yksinäisyyteen. Ostelu siis on korviketta johonkin, mitä itsellä ei ole - ystäviä, lapsia, seksiä, mielekkyyttä omassa elämässä.