Mihin tahoon ottaisin yhteyttä kun
Kommentit (10)
Yleinen hätäkeskus puhelinnumero 112.
Soita sinne. Nyt heti.
Siellä osaavat määritellä avun tarve. Poliisi ja ambulanssi tulevat minulle ensimmäisenä mieleen.
En mä kyllä usko että tekee mut vähän huolestuttaa. ap.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 20:18"]
En mä kyllä usko että tekee mut vähän huolestuttaa. ap.
[/quote]
Tämä ei ole uskomusasia. Jos joku uhkaa itsemurhalla, siihen on reagoitava hankkimalla uhkaajalle apua. 112 on oikea taho. Ambulanssimiehet sitten arvioivat, mihin osoitteeseen he vievät uhkailijan.
(Oma mielipiteeni on, että kukaan tervepäinen ei uhkaile itsemurhalla. Ei koskaan. Taustalla on aina jokin ongelma, joka vaatii hoitamista.)
No hän tarvii terveysalan ammattilaisten apua vaikkei olisikaan oikeasti tekemässä itsemurhaa.
Ei ne lähetä ambulanssia pelkän kaverin soiton perusteella. Silloin ambulanssit ei olisi iltaisin muussa ajossa kuin etsimässä itsemurhakandeja. Soita kaverille ja sano, että olet menossa sinne ja nyt asia selvitetään.
Ai että itsemurhauhkailijalle lähetetään ambulanssi? Ei sitä saa infarktipotilaskaan, miksi sitten se, joka ihan itse aiheuttaa itselleen pahaa.
Pyysin sen mun luo, lupas tulla mutta mun ois pitäny hakea kaljaa. No hain kolme tölkkiä, ei kuulemma riitä, eikä nyt tule.ap.
soita 112 ja kysy neuvoa