Herraisä, eihän tuolla lapsella (vaatekriisi)...
Niin, 6-luokalle menevä poikalapseni on nyt muuttanut "muotoaan" kesän ja vikan 6kk aikana niin ettei sillä ole enää yksiäkään housuja tai farkkuja mitkä olis hyvät päällä, tai tarpeeksi pitkät lahkeista!
Kundi on ilm kasvanut pituutta ja muuttunut ainakin skrodemmaksi hartioistaan, pituutta nyt 162cm ja lokakuussa täyttää 12v.
Mutta ettei ole kuin parit collegehousut jotka sopivat, tosin niitäkin pitää parit hankkia koossa 170cm...
Minnes nyt, mieaten osastolleko ja koko S vai nuorisopuolelle etsimään kokoa 170cm?? farkkuja ja jotain kangashosuja hankintalistalla, todnäk pitkähihaisia t-paitojakin ym puseroita..apua, ei hirveästi nyt nappais ostaa väh 5 housuja kerralla kaiken muun lisäksi kun farkutkin maksaa jo sen 25-35€/kpl :/
Kommentit (10)
jooh,sama homma meillä,että 12-vuotias poikani venähti kevään aikana pituutta huimasti.ja näin 4 lapsen työttömänä yh;na murehdin jo talvivaatteiden ostoa..alennus myynneistä löysin halvalla paitoja,mutta housuja ei montaa ole. ja kengän kokokin on jo 40.plääh.
Mitä oikein valitatte? Vaikka olenkin työtön yh, niin oikein toivoisin kasvupyrähdystä 12v. lapselleni. Hän on 140cm eli tuskin toivoisitte samaa lapsellenne, vaikka säästäisittekin vaatekuluissa?
Miesten osastolta olen minä ainakin pojalle vaatteita ostanut. Eikä minunkaan poika tykkää vaateostoksista. Siksi mietin ensin tarkkaan mihin kannattaa mennä ja kun löytyy vaikka sopivan malliset farkut, ostan niitä heti parit kerralla.
Poika on myös hyvin ranttu vaatteiden suhteen. Esim. mitään merkkejä tai kuvia ei saa huppareissa eikä T-paidoissa olla ja värit on tarkkaan määritelty. Puseroissa teenkin niin, että ostan sitten samanlaisia, joita jo on, kun huomaan, että poika tarvii uusia paitoja.
Ja vaikka sinulla (4) onkin lyhytkasvuinen lapsi, niin on niitä ongelmia muillakin. Afrikan lapset näkee nälkää jne. Vähän OT oli tuo sinun kommenttisi.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 16:22"]
Ja vaikka sinulla (4) onkin lyhytkasvuinen lapsi, niin on niitä ongelmia muillakin. Afrikan lapset näkee nälkää jne. Vähän OT oli tuo sinun kommenttisi.
[/quote]
Mistä päättelet että on lyhytkasvuinen? Ajattelit siis tehdä diagnoosin lapsestani, vaikket ole nähnyt häntä ja tietääkseni et ole lääkärikään. Lapseni ei ole lyhytkasvuinen senkin typerä naikkonen.
Tilaa miestenvaatteita asos.comista. Sieltä löytyy hoikkaa vyötäröä ja lyhyempää lahjetta miestenvaatteista. Itselläni on samanikäinen ja -kokoinen poika jolle sain outletin puolelta satasella kuudet housut.
Kyllä se kasvupyrähdys tulee puolentoista vuoden sisällä jokaiselle 12-vuotiaalle kokoon katsomatta.
No mä olen kolmen pojan äiti ja tiedän kyllä, että miehiä ei vaatteiden shoppailu kiiinnosta. Mä olen sanonut pojille, että jos haluatte uusia vaatteita pienien tilalle niin sitten te tulette mun kanssa vaatekauppoihin ja ostetaan kerralla kunnon istuvat vaatteet, joita sovitatte kaupassa. Jos ei kelpaa niin kuljette pienissä kledjuissa.
Mä en tosiaankaan rupea tilaamaan netistä ja palauttamaan edestakas paketteja, muutenkin on hommaa riittävästi tämän perheen kanssa :D Ja pojat kulkee nykyään kiltisti kaupoissa :D
Kenkävinkkinä sanoisin, että nyt on aika ostaa talvikengät. Ostin tänään Cittarin tarjouskenkähyllystä pojille Vikingin talvigoretex kenkiä. Pienemmille hinta oli 45 eur/pari ne tarralliset versiot (normaalisti 70 eur) ja isommat koot 37-42 oli myös 45 eur/pari (sellaiset vaelluskenkämalliset), joiden normaalihinta oli 119 eur/pari! Eli aina kannattaa ostaa sesongin ulkopuolella.
Käykää H&M miesten osasto ja Jack&Jones.
Molemmissa pyydä nuori myyjä mukaan sovitusrumbaan. Tietävät heti koot ja tyylit paremmin kuin äidit. Ja sitä vartenhan ne myyjät tuolla liikkeissä on, harvemmin pääsevät edes hommiin, kun usea "vain katselee". Vaatteet osuu kohdalleen ja tilanne rennompi pojalle.
Niin ja pikkukuriositeettinä sellainen tieto että tuo lapsi vihaa vaateshoppailuja eikä haluaisi suurin surminkaan minnekään shoppailuretkelle. Netistä pitäis melkein kledjut löytää, tosin kehtaa niistäkin sitten monista rutista jotain vaikka olis itsekin niitä ns hyväksynyt..tsiisus.
AP