Muistatteko 80- ja 90-lukujen amerikkalaiset nuorisoleffat? Luetelkaa mitä niitä oli!
Voisi nostalgiapäissään kaivaa näitä jostain ja katsoa uudestaan. Muistan mm. Ferris, Varma Pala, Can’t Buy Me Love. Muita?
Kommentit (96)
Eli ap etsii 80-lukulaista, koulumaailmaan sijoittuvaa leffaa joka ei saa olla tunnettu ja suosittu kuten Brakfast Club?
Vierailija kirjoitti:
Ihmissusi Lontoossa, kelpaako ap:lle?
Itse en pidä kauhua/kauhukomedioitakaan tuohon etsimääni tyyliin kuuluvana. Sorry🤷♀️ Ap
Greaset, Tytöt vain bailaavat (girls just wanna have fun)
Vierailija kirjoitti:
Eli ap etsii 80-lukulaista, koulumaailmaan sijoittuvaa leffaa joka ei saa olla tunnettu ja suosittu kuten Brakfast Club?
Ei _yleensä_ollut iso hitti, näin kirjoitin. Turhaan kärjistät. Ap
Vierailija kirjoitti:
Girls just wanna have fun. Tässähän oli myös SJP.
Ai tämä ehdittiinkin jo sanoa.
Villi nuoruus, Popcornia ja pirtelöä, Kuumaa purkkaa.
Nää menee ihan rimaa hipoen, koska tehty ihan 70-80 -luvun taitteessa. Näytetty Suomessa 80-luvun puolella.
Lisa - unelmien nainen, Ajokortti, Lost boys
Itselleni hyvinkin tuttu genre, olen tykännyt näistä teini-iästä asti. Suurin osa täällä mainituista löytyy hyllystä; täytyy jäädä seuraamaan ketjua, josko täältä saisi uusia katsomisideoita. :)
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo nuorisoleffa/teinileffa joku tuntematon määritelmä kun aika monella menee ihan hutiin noi ehdotukset🤔 Kun minusta sillä tarkoitetaan ihan toisentyyppisiä elokuvia kuin joku Scream ja Top Gun. ap
Kyllä mun mielestä monet kauhuleffat menee tähän genreen, esim. scream ja painajainen Elm Streetillä. Pääosan esittäjät olivat ns. teinejä ja nuorillehan nuo oli suunnattu.
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
Vierailija kirjoitti:
Itse kasarilla teinivuoteni eläneenä muistan vain sen, että joka toisessa ikäpolvelleni suunnatussa leffassa oli Molly Ringwald. En tajua miksi häntä pidettiin jonain seksisymbolina, minusta hän oli jo nuorena tanttamaisen ja arkisen näköinen.
Sama! Ihan suttuisen näköinen, ei yhtään raikas eikä seksiäs, paitsi varmaan jonkun setämiehen mielestä.
Mun mielestä kaunis oli esim. Brooke Shields elokuvassa Laguuni.
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
Risky Business (1983)
Repo Man (1984)
Girls just wanna have fun. Tässähän oli myös SJP.