Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistatteko 80- ja 90-lukujen amerikkalaiset nuorisoleffat? Luetelkaa mitä niitä oli!

Vierailija
08.08.2020 |

Voisi nostalgiapäissään kaivaa näitä jostain ja katsoa uudestaan. Muistan mm. Ferris, Varma Pala, Can’t Buy Me Love. Muita?

Kommentit (96)

Vierailija
21/96 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aliarvostetuin:

Kumisota (Trojan War)

Vierailija
22/96 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Top gun

Karate kid

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/96 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Clueless, Romeo ja Julia, Urban legends- kauhutarinoita,Tiedän mitä teit viime kesänä, Craft-Noitapiiri...olen syntynyt 1980 ja muistan noiden olleen hittileffoja tuolloin. 

Vierailija
24/96 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasketaanko Blair Wich Projekt? Sehän tuli ulos 1999 .

Vierailija
25/96 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikan viimeinen neitsyt

Sotaleikit

Nörttien kosto

Kuumat kinkut (Fast Times at Ridgemont High)

Vierailija
26/96 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Clueless, Romeo ja Julia, Urban legends- kauhutarinoita,Tiedän mitä teit viime kesänä, Craft-Noitapiiri...olen syntynyt 1980 ja muistan noiden olleen hittileffoja tuolloin. 

Nyt en etsi hittileffoja vaan niitä 80/90-l teinielokuvia. Ei ne yleensä olleet mitään isoja hittileffoja.

Onko tuo nuorisoleffa/teinileffa joku tuntematon määritelmä kun aika monella menee ihan hutiin noi ehdotukset🤔 Kun minusta sillä tarkoitetaan ihan toisentyyppisiä elokuvia kuin joku Scream ja Top Gun. ap

Vierailija
27/96 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intiaanikesä.

Vierailija
28/96 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Say Anything

Vierailija
29/96 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kasarilla teinivuoteni eläneenä muistan vain sen, että joka toisessa ikäpolvelleni suunnatussa leffassa oli Molly Ringwald. En tajua miksi häntä pidettiin jonain seksisymbolina, minusta hän oli jo nuorena tanttamaisen ja arkisen näköinen.

Vierailija
30/96 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porky's 1

Porky's 2

Porky's 3

Porky's 4

Vierailija
31/96 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap. Mä ainakin ajattelen, että teinileffa on sellainen leffa, joka on suunnattu nimenomaan nuorisolle. Kuten just vaikkapa tollaset kökkökauhuleffat joita ysärillä tuotettiin ihan älyttömästi ja jotka oli suunnattu teineille ja joissa oli aina teinit päähenkilöinä ja sitten kauhua ja vähän jotain romanttista sutinaa, yleensä niin, että päähenkilö olikin rakastunut esim. murhaajaan.

Luulen, että sun olisi kannattanut laittaa viestiin, eträ haet nimenomaan ROMANTTISIA teinileffoja, nyt jäi genre määrittämättä niin ihmiset ehdottelee niitä, mitkä oli suosittuja. :)

Vierailija
32/96 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöni mun. No ehkä ei ole nuorisoleffa, mutta suunnilleen samaa genreä. 

Vierailija
33/96 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

American Pie

Vierailija
34/96 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki ne summer camp -leffat .

Vierailija
35/96 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa ei nyt tajunnut mitä ap hakee. Ne nuorisoleffat oli sellaisia pienemmän budjetin elokuvia, joissa tapahtumaympäristönä oli high School tai joku muu sen ikäisten hengailupaikka. Kauhuleffoista voisi ehkä lukea mukaan vielä painajainen Elm Streetillä leffat ja jokusen vampyyrihupailun (en muista nimeä, siinä oli naispääosassa sama näyttelijä joka esitti myöhemmin Pulmusissa tiukkapipoista naapurin emäntää, fright night?). Varsinaisista nuorisoleffoista tulee itselle mieleen vähän synkempi amerikan viimeinen neitsyt. Täynnä amerikkalaista moralismia abortista. Ja tietysti myös pipo tiukalla.

Vierailija
36/96 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei ap. Mä ainakin ajattelen, että teinileffa on sellainen leffa, joka on suunnattu nimenomaan nuorisolle. Kuten just vaikkapa tollaset kökkökauhuleffat joita ysärillä tuotettiin ihan älyttömästi ja jotka oli suunnattu teineille ja joissa oli aina teinit päähenkilöinä ja sitten kauhua ja vähän jotain romanttista sutinaa, yleensä niin, että päähenkilö olikin rakastunut esim. murhaajaan.

Luulen, että sun olisi kannattanut laittaa viestiin, eträ haet nimenomaan ROMANTTISIA teinileffoja, nyt jäi genre määrittämättä niin ihmiset ehdottelee niitä, mitkä oli suosittuja. :)

No tuossa aloituksessa oli sen tyyppisiä mitä haen... eli pienemmän budjetin elokuvia, nuorten/teinien ihmissuhdekuvioita. Monesti kouluympäristössä tapahtumat.

Vierailija
37/96 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sleepers

Vierailija
38/96 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salsa

https://www.imdb.com/title/tt0096030/?ref_=nm_flmg_act_9

Rodney Harvey oli teini-idolini. Harmittavan kurja kohtalo hänellä lopulta.

Vierailija
39/96 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa ei nyt tajunnut mitä ap hakee. Ne nuorisoleffat oli sellaisia pienemmän budjetin elokuvia, joissa tapahtumaympäristönä oli high School tai joku muu sen ikäisten hengailupaikka. Kauhuleffoista voisi ehkä lukea mukaan vielä painajainen Elm Streetillä leffat ja jokusen vampyyrihupailun (en muista nimeä, siinä oli naispääosassa sama näyttelijä joka esitti myöhemmin Pulmusissa tiukkapipoista naapurin emäntää, fright night?). Varsinaisista nuorisoleffoista tulee itselle mieleen vähän synkempi amerikan viimeinen neitsyt. Täynnä amerikkalaista moralismia abortista. Ja tietysti myös pipo tiukalla.

No niin, jollekin oli tuttu tämä genre👍 Ap

Vierailija
40/96 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmissusi Lontoossa, kelpaako ap:lle?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi