Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teidän mielestä 30min arkimeikin tekoon pitkä aika?

Vierailija
31.07.2013 |

Mulla menee puoli tuntia arkimeikin tekoon. Laitan meikkivoiteen, käytän valokynää, puuteria+aurinkopuuteria, laitan kulmat, kahta eri luomiväriä, kajalia, taivutan ripset ja laitan ripsaria pari kerrosta, poskipunaa ja huulikiiltoa.

Kommentit (97)

Vierailija
81/97 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää pliis, alkako nussimaan pilkkua ja jankuttamaan. Mikään ei oo yhtä ärsyttävää näissä ketjuissa kuin ihmiset jotka ei osaa lopettaa.

Vierailija
82/97 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen ketju! Voisiko joku vinkata minulle hyvän primerin, en ole vielä koskaan itse kokeillut sellaista ja se saattaisi olla hyvä apu meikkini pysyvyyteen. Minulla on siis sekaiho ja meikkaan päivittäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/97 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 11:46"]

[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 11:42"]

[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 11:40"]

[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 11:29"]

[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 11:17"]

Itselleni sopiva rytmi, ja jos jollakulla on jotain vastaansanomista, niin siinäpä mutisee.

[/quote]

53, onko tässä joku sitten vastustanut tai kieltänyt sinua käyttämästä aikaa meikkaamiseen?

Tässä on ihan vaan vastattu ap:n esittämään kysymykseen ja kerrottu, mitä itse kukin tekee aamumeikilleen ja kuinka kauan se vie aikaa.

Ihan turha kenenkään ottaa itseensä. Eiköhän se ole selvää, että vähemmällä meikkaamisella selviää nopeammin ja samaten taidot ja rutiini nopeuttavat asiaa.

Täällä tv:ssä ammattimaskeeraajat tekevät täyden tv-meikin naisvieraille puolessa tunnissa, ja se on todellakin vahva pakkeli ja sisältää jo hiustenlaitonkin (ei nyt kovin monimutkaista kampausta, mutta suoristusraudat, tupeerauksen, lakan tms.) - joten väitetäänkö heidänkin sitten olevan nopeita hutiloinnin takia?

[/quote]

Öö, olenko sanonut niin? Jotkut ystäväni, oma äitini jne. ovat kommenttia asiasta antaneet. Ja meikkaus itsessään kestää ap:n tavoin noin puolisen tuntia, plus nuo kertomani oheistouhut.

[/quote]

Siinähän sinä juuri kommentoit niin, että joku olisi tässä asiasta mutissut.

[/quote]

Kysyit, että onko "tässä". Ei ole tässä, eli tässä keskustelussa, vaan ihan omassa live-elämässäni.

[/quote]

Ok. Kerroit vaan tuon lisätiedon kysymysmuodossa, joten vastasin.

Vierailija
84/97 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh. Mutta jos on aikaa aamuisin, niin miksei käyttäisi puolta tuntia meikkaamiseen. Itse olen niin laiska heräämään ja surkea meikkaamaan, että omaan meikkiini menee pari minuuttia, jos sitäkään. Sipaisen vähän luomiväriä ja ripsivärin.

Vierailija
85/97 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 10:57"]

[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 10:35"]

Mulla menee myös noin 30min meikin tekoon. Teen sen rauhassa ja kiireettä (on tullut tehtyä sama myös 10 minuutissa, mutta eipä ollut mikään normaali aamu muutenkaan). Meikin teosta on tullut osa aamurutiinia ja heräilen siinä samalla, juon kahvia ja kuuntelen radiota. Hiuksien laittamiseen menee sellainen 10minuuttia. Joudun varaamaan aamutoimiin yhteensä sellaisen 1h15min, jotta ei tarvisisi kovin kovaa juosta bussiin :)

Olisipa hauska nähdä noiden 10 minuutin kaaospaviaanien päivämeikkejä (kiitos termin keksijälle! :DD ). Mulla on kaveri, joka kauempaa näyttää tosi siististi meikatulta, mutta sillä on aina ripsiväriä myös luomilla kun sutii sitä niin nopeasti eikä jää tarkistamaan lopputulosta. Eipä se käytä juhlameikkiinkään aikaa kuin jotain 20 minuuttia ja tulos on sen mukainen.

Toki jos on täydellinen tasainen ja kuulas iho, niin eihän sitä tarvitse kauheasti pakkeloidakaan. Itselläni on couperosamainen punoitus ja todella vaaleat ripset ja tyypilliset suomalaiset vaaleat silmät, joten pakkokin ehostaa ne esille.

[/quote]

Kyllä sen ripsarin jäljen pystyy tarkistamaan heti laiton jälkeen, ja vielä töissäkin tämä kaaospaviaani tarkistaa naamansa ennen asiakkaiden eteen menoa. Enemmän mä olen epävarma jos olen laittanut poskipunaa ja luomiväriä, aina pelkään että sitä on liikaa tai huonosti laitettu ja ajomatkalla suurin osa on jo hangattu pois:D Eli lopputulos on taas sama - ripsari ja värivoide:)

Juhlameikistä en ole ottanut aikaa, vartti  ehkä?? Ei se mulla niin paljoa eroa arkimeikistä, ehkä vähän runsaammin luomissa väriä, rajaukset ja??

[/quote]

Tässä varmaan tulee se ero:

- Käyn suihkussa, jonka jälkeen laitan kosteusvoiteen, joka imeytyy aamupalan ajan. En laske tätä meikkaamiseen.

- Käytän hyvin ohutta meikkipuuteria, ei ole mitään arpia saati näppylöitä joita tarvitsisi peitellä, ei myöskään tummia silmänalusia. Kesällä on vähän pisamia, mutta niitä en edes halua peittää. Ei siis erikseen peittelyä, pohjustusta, värivoidetta ja puuteria. Korjailen samalla puuterilla tarvittaessa päivän aikana jos tarvis vaatii.

- Kulmakarvat on todella tummat luonnostaan ja ne on muotoiltu huolellisesti, niille en tee muuta kuin ehkä harjaan pikkuisen. Jos niihin laittaisi väriä, näyttäisi kornilta.

- Silmien meikkaus vie eniten aikaa. pari luomiväriä, rajaus, 1 kerros ripsiväriä.

- Huuliin kiiltoa, ei rajauksia.

Aikaa menee meikkiin max. 10 minuuttia. Hiuksiin menee sellaisina aamuina kun en pese niitä ehkä 10 min ja pesuaamuina n. 30 min. Minulla on todella paksut (jopa ärsyttävän) ja taipuisat (jopa ärsyttävän) hiukset ja isoin operaatio on niiden kuivaus, joka ottaa aikaa. Tarrapaplarit saavat olla aamukahvin ajan tai sitten suoristusraudalla ähertäminen vie ehkä 10 min.

Vierailija
86/97 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 12:00"]

Mielenkiintoinen ketju! Voisiko joku vinkata minulle hyvän primerin, en ole vielä koskaan itse kokeillut sellaista ja se saattaisi olla hyvä apu meikkini pysyvyyteen. Minulla on siis sekaiho ja meikkaan päivittäin.

[/quote]

Minä käytän primeria ennen kaikkea saadakseni hehkua ihoon. Primereita on erilaisia, itse käytän Lumenen Crystal Radiance primeria. Hyvä hinta-laatu-suhde.

http://www.lumene.com/products/makeup/face/beauty-base-crystal-radiance-primer

3

Vierailija
87/97 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun ootte vastailleet näin paljon :) Mä sanoisin itseäni perfektionistiksi laittautumisen suhteen. Ei mulla ole mitään paksua pakkelikerrosta, oon varmaan vaan aika hidas ja tositosi huolellinen.

Itse oon tällä hetkellä LÄHES tyytyväinen kun oon saanut ajan nipistettyä tuohon 30 minuuttiin. Ennen meni nimittäin tunti meikkiin ja siihen päälle vielä vartti hiuksiin :D Nyt menee siis meikkiin se puol tuntia ja hiuksiin vartti.

Edelleen haluaisin saada aikaa kulumaan tohon vähän vähemmän. Oisin äärimmäisen onnellinen jos menis 15-20 minuuttia.

Pisin aika mulla menee tällä hetkellä luomivärin kanssa. Mikä olisi sellainen hyvä luomiväri jossa tulis jo yhdellä kerroksella sen verran sitä väriä ettei tarttis lisäillä montaa kerrosta?

ap

Vierailija
88/97 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

62 lainasi muuten vahingossa väärää, viestiä, piti lainata jotain jossa näppylöiden yms. peittelyyn kahdella eri tuotteella meni aikaa, samoin meikkivoiteen ja puuterin levittelyyn ja kuivatteluun... sori.

Vierailija
89/97 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 12:09"]

Pisin aika mulla menee tällä hetkellä luomivärin kanssa. Mikä olisi sellainen hyvä luomiväri jossa tulis jo yhdellä kerroksella sen verran sitä väriä ettei tarttis lisäillä montaa kerrosta?

ap

[/quote]

Tähän minäkin toivoisin vinkkejä :) Hakusessa on hyvä, matta, ruskeasävyinen paletti...

Vierailija
90/97 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan halpismeikeistäkin löytyy melkein joka merkiltä hyviä ruskeita paletteja. Avainasia on välttää kiillettä, koska se merkitsee yleensä sitä, että väripigmenttejä on vähän. Mutta tosiaan jos joku etsii mattaa palettia, niitä on kaikilla, ainakin melkein. Itselläni on parhaillaan menossa ruskea paletti muistaakseni Maybellinelta, hyvin pelittää. Panen ensin vaaleaa väriä ripsen tyveen, sitten tummanruskeaa luomivakoon ja lopuksi huolittelen vaalealla ruskealla niiden rajat liukuviksi. Käy samalla sudilla, kun aloitan vaaleasta - pyyhin sutia muutaman vedon kasvopaperiin tuon tummanruskean ja vaaleanruskean välissä. Ei mene montaa sekuntia koko hommaan.

3

Vierailija
91/97 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras luomiväri, jota olen käyttänyt on Diorin 5 sävyn paletti ja väri Rose Porcelaine. Sitä tumminta laitan aina varjostukseen ja ripsen tyveen. Vaaleata kulmaluulle ja silmän sisäsyrjään ja vaalean punaista koko luomelle. Toimii ja pysyy loistavasti. Pigmenttiä juuri sopivasti ja helppo levittää. Hinnakkaampi joo (joku lähemmäs 70 e, mutta 50 tienoilla taxfreessä), mutta kestänyt jo käytössä pitkään eli vuoden.

Vierailija
92/97 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 12:38"]

Paras luomiväri, jota olen käyttänyt on Diorin 5 sävyn paletti ja väri Rose Porcelaine. Sitä tumminta laitan aina varjostukseen ja ripsen tyveen. Vaaleata kulmaluulle ja silmän sisäsyrjään ja vaalean punaista koko luomelle. Toimii ja pysyy loistavasti. Pigmenttiä juuri sopivasti ja helppo levittää. Hinnakkaampi joo (joku lähemmäs 70 e, mutta 50 tienoilla taxfreessä), mutta kestänyt jo käytössä pitkään eli vuoden.

[/quote]

Ja linkki unohtu http://www.sephora.com/5-colour-eyeshadow-P280400

Vierailija
93/97 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 12:33"]

Ihan halpismeikeistäkin löytyy melkein joka merkiltä hyviä ruskeita paletteja. Avainasia on välttää kiillettä, koska se merkitsee yleensä sitä, että väripigmenttejä on vähän. Mutta tosiaan jos joku etsii mattaa palettia, niitä on kaikilla, ainakin melkein. Itselläni on parhaillaan menossa ruskea paletti muistaakseni Maybellinelta, hyvin pelittää. Panen ensin vaaleaa väriä ripsen tyveen, sitten tummanruskeaa luomivakoon ja lopuksi huolittelen vaalealla ruskealla niiden rajat liukuviksi. Käy samalla sudilla, kun aloitan vaaleasta - pyyhin sutia muutaman vedon kasvopaperiin tuon tummanruskean ja vaaleanruskean välissä. Ei mene montaa sekuntia koko hommaan.

3

[/quote]

Kiitti vastauksestasi!Asun ulkomailla, jossa sattumoisin kansan ihonvärin ja silmien värin vuoksi ruskeaa sävyä on hankala löytää ;) Ajattelin nyt Suomen lomalla etsiskellä hyvän ruskeasävyisen luomivärisetin, pikatsekkauksella just kimaltelevaa on tarjolla kaikilla, mutta en ole kauheasti vielä paneutunut asiaan. Täytyypä katsastaa tuo Maybelline. Minulla oli tosi hyvä Rimmelin setti, mutta sellaista ei ole enää sattunut silmiin.

Vierailija
94/97 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

70, nyt nolottaa, ei se perhana muuten ollutkaan Maybelline, vaan juurikin tuo Rimmelin setti, kolme väriä. hah, näin hyvin se muisti näemmä töistä käsin toimii... Tosi on, Rimmel peittää. Omani ostin vuosi sitten, en tiedä löytyykö enää esim. Anttilasta.

3

Vierailija
95/97 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

juhlameikki puol tuntii..arkimeikki 5-10 min. 

Vierailija
96/97 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On paljon nuorelle naiselle jonka naama ei kaipaa kuin huulikiiltoa ja ripsaria. Minulle, 41 v tädille freesin vaikutelma aikaansaaminen käy työstä ja puoli tuntia on sopivasti kaikkine pohjustus, alustus, heijastus ym seerumeineen.

Vierailija
97/97 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonostakin luomiväristä saa paljon enemmän irti kun käyttää kunnollista prmeria silmäluomille, esim. Urban Decayn Prime Potion tai Too Faced Shadow Insurance. Nykyinen Lumenekin toimii kai joillakin (ei ravoittuvilla) luomilla ihan hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi