Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teidän mielestä 30min arkimeikin tekoon pitkä aika?

Vierailija
31.07.2013 |

Mulla menee puoli tuntia arkimeikin tekoon. Laitan meikkivoiteen, käytän valokynää, puuteria+aurinkopuuteria, laitan kulmat, kahta eri luomiväriä, kajalia, taivutan ripset ja laitan ripsaria pari kerrosta, poskipunaa ja huulikiiltoa.

Kommentit (97)

Vierailija
41/97 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee myös noin 30min meikin tekoon. Teen sen rauhassa ja kiireettä (on tullut tehtyä sama myös 10 minuutissa, mutta eipä ollut mikään normaali aamu muutenkaan). Meikin teosta on tullut osa aamurutiinia ja heräilen siinä samalla, juon kahvia ja kuuntelen radiota. Hiuksien laittamiseen menee sellainen 10minuuttia. Joudun varaamaan aamutoimiin yhteensä sellaisen 1h15min, jotta ei tarvisisi kovin kovaa juosta bussiin :)

Olisipa hauska nähdä noiden 10 minuutin kaaospaviaanien päivämeikkejä (kiitos termin keksijälle! :DD ). Mulla on kaveri, joka kauempaa näyttää tosi siististi meikatulta, mutta sillä on aina ripsiväriä myös luomilla kun sutii sitä niin nopeasti eikä jää tarkistamaan lopputulosta. Eipä se käytä juhlameikkiinkään aikaa kuin jotain 20 minuuttia ja tulos on sen mukainen.

Toki jos on täydellinen tasainen ja kuulas iho, niin eihän sitä tarvitse kauheasti pakkeloidakaan. Itselläni on couperosamainen punoitus ja todella vaaleat ripset ja tyypilliset suomalaiset vaaleat silmät, joten pakkokin ehostaa ne esille.

Vierailija
42/97 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pitkä aika. Mulla menee 5-10 min ja laitan mineraalimeikkipuuterin, yhtä luomiväriä, ripsiväriä, väriä kulmiin, valokynää, poskipunaa ja huulikiiltoa/huulirasvaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/97 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. 5min riittää aamuun...muutenhan pitäisi herätä jo viideltä...

Vierailija
44/97 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 10:28"]

[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 10:22"]

[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 10:03"]

Minulla menee myös tuo, mutta siihen sisältyy kasvovoiteen imeytymisodottelut ja vähän sen jälkeen myös sama odottelu meikkivoiteen imeytymiseen. Länttäättekö te pikameikkaajat puuterit suoraan ilman mitään odottelua meikkivoiteen tai kasvorasvan päälle? :O

[/quote]

Sileä ja virheetön iho ei kaipaa puuteria. Pelkkä kevyt värivoide riittää (talvella)

14

[/quote]

Makuasia. Puuteria käytetään kumminkin ennen kaikkea KIILLON poistoon, ei ihovirheiden peittämiseen.

3

[/quote]

No, eipä kiilläkään. Joskus juhliin on tullut laitettua ja on tuntunut äärimmäisen inhottavalta, kuin iho tukehtuisi. En ole pystynyt hetkeksikään unohtamaan pakkelia vaan se tuntuu iholla koko ajan. Ehkä siksi en käytä sitä kuin hieman korostamaan parhaita puoliani.

Vierailija
45/97 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos naamasi todella vaatii noin paljon aikaa niin mikäs siinä.

Normaalinaamaisella tuo aika menee juhlameikin tekoon.

Vierailija
46/97 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee vaihtelevasti aikaa. Jos on hyvä iho (eli ei juurikaan peitetettävää) menee n. 15 minsaa, jos taas paljon peitettevää (hormonifinniä ja arpea) menee jopa 40 minsaa.

Yleensä pesen kasvot ja laitan kasvoveden. Annan kasvoveden imeytyä rauhassa. Sitten laitan silmänympärysvoiteen ja kosteusvoiteen ja annan niiden imeytyä ainakin 10 minsaa, sillä aikaa laitan hiuksia.

Sitten peitevoidetta, mineraalipeitevoitetta, mineraalimeikkivoidetta ja puuteria. Kolmea luomiväriä, korostuskynää, kajaalia, ripsiviäriä, kulmaväriä. Poskipunaa, aurinkopuuteria ja huulikiiltoa.

Päivän mittaa kiilto puuteripaperiin ja puuteria sekä huulikiiltoa tarvittaessa.

Onnekseni mulla on luonnostaan piikkisuora tukka, joten sille ei tarvitse tehdä muuta kuin harjata ja hiuspuuteria tyveen. Jos teen jonkun kampauksen, niin sitten siihen menee vartti lisää.

Vierailija
47/97 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kysyi, että eikä pikameikkaajat laita kosteusvoidetta. Laitan kyllä, mutta en laske sen kuivumista meikkauaikaan. Heti, kun nousen ylös, puhdistan kasvot ja laitan kosteusvoiteen ja se kuivuu, kun keittelen kahvit ym. Meikkivoiteen ei tarvitse kuivua, koska käytän jauhemaista mineraalimeikkiä. Suosittelen! On nopea laittaa ja sopii ainakin mun kasvoille. Toki minullakin menisi enemmän aikaa kuin 5-10 min, jos käyttäisin meikkivoidetta + puuteria. t. 42

Vierailija
48/97 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se aika pitkä aika. Tuossa ajassa käyn suihkussa, laitan hiukset (föönaus, tupeeraus, puuteri ja lakka), rasvaan kropan ja teen arkimeikin.

Vierailija
49/97 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mulla menee aamulla peilin edessä noin 10 minuuttia ja siitä ajassa on suoritettu pikainen peseytyminen, meikkaus ja hiusten laitto. Pakko sanoa siis, että puoli tuntia on paljon. Mä tosin en kovin hevisti meikkaa. Meikkivoide, puuteri ja ripsiväri riittävät arkeeni. Ei ole mitään, mitä sen työläämmin tarvitsisi peitellä tai korostaa.

Vierailija
50/97 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 10:35"]

Mulla menee myös noin 30min meikin tekoon. Teen sen rauhassa ja kiireettä (on tullut tehtyä sama myös 10 minuutissa, mutta eipä ollut mikään normaali aamu muutenkaan). Meikin teosta on tullut osa aamurutiinia ja heräilen siinä samalla, juon kahvia ja kuuntelen radiota. Hiuksien laittamiseen menee sellainen 10minuuttia. Joudun varaamaan aamutoimiin yhteensä sellaisen 1h15min, jotta ei tarvisisi kovin kovaa juosta bussiin :)

Olisipa hauska nähdä noiden 10 minuutin kaaospaviaanien päivämeikkejä (kiitos termin keksijälle! :DD ). Mulla on kaveri, joka kauempaa näyttää tosi siististi meikatulta, mutta sillä on aina ripsiväriä myös luomilla kun sutii sitä niin nopeasti eikä jää tarkistamaan lopputulosta. Eipä se käytä juhlameikkiinkään aikaa kuin jotain 20 minuuttia ja tulos on sen mukainen.

Toki jos on täydellinen tasainen ja kuulas iho, niin eihän sitä tarvitse kauheasti pakkeloidakaan. Itselläni on couperosamainen punoitus ja todella vaaleat ripset ja tyypilliset suomalaiset vaaleat silmät, joten pakkokin ehostaa ne esille.

[/quote]

Kyllä sen ripsarin jäljen pystyy tarkistamaan heti laiton jälkeen, ja vielä töissäkin tämä kaaospaviaani tarkistaa naamansa ennen asiakkaiden eteen menoa. Enemmän mä olen epävarma jos olen laittanut poskipunaa ja luomiväriä, aina pelkään että sitä on liikaa tai huonosti laitettu ja ajomatkalla suurin osa on jo hangattu pois:D Eli lopputulos on taas sama - ripsari ja värivoide:)

Juhlameikistä en ole ottanut aikaa, vartti  ehkä?? Ei se mulla niin paljoa eroa arkimeikistä, ehkä vähän runsaammin luomissa väriä, rajaukset ja??

Vierailija
51/97 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 10:54"]

Joku kysyi, että eikä pikameikkaajat laita kosteusvoidetta. Laitan kyllä, mutta en laske sen kuivumista meikkauaikaan. Heti, kun nousen ylös, puhdistan kasvot ja laitan kosteusvoiteen ja se kuivuu, kun keittelen kahvit ym. Meikkivoiteen ei tarvitse kuivua, koska käytän jauhemaista mineraalimeikkiä. Suosittelen! On nopea laittaa ja sopii ainakin mun kasvoille. Toki minullakin menisi enemmän aikaa kuin 5-10 min, jos käyttäisin meikkivoidetta + puuteria. t. 42

[/quote]

Sama juttu. Puhdistan naaman vielä aamullakin suihkussa, suihkun jälkeen rasvaan. Sitten luen lehteä ja juon aamukahvia, vasta sen jälkeen meikkaan. Primerin,meikkivoiteen ja peitevoiteen jälkeen kuivaan tukan, sillä aikaa voiteet imeytyvät.

Hyvä on tulos, ihan turha jonkun hitaamman luulotella, että pidempi vatulointi aikaansaa muka jotenkin paremman tuloksen ;-)

3

Vierailija
52/97 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, mulla menee sama aika, enkä edes hirveästi pakkeloi itseäni. Teen kaiken vaan todella hitaasti, ja häivyttelen huolella meikkiä. Mulle myös meikkaus on osa aamurutiinia, ja siinä samalla juon aamukahvia, selailen lehteä, valmistelen aamupalaa. Mutta meikkaamiseni on aina hidasta, vaikka siis osaan meikata nopeastikkin. Siinä on vaan joku juttu, että saa aamulla rauhassa tehdä jotain itselleen. Herään ihan mieluusti aikaisemmin tämän vuoksi myös. 

Vierailija
53/97 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen ilmeisen hidas meikkaaja, ja syyt siihen on jo joissain aiemmissa viesteissä mainittu. Minulla on e-pillereiden lopettamisesta villiintynyt akne, jonka peittämiseen (tuoreet finnit ja arvet - juu, puristelen finnejäni) suurin osa meikkausajasta menee. Olen kuitenkin melko perfektionisti, joten en halua akneni loistavan. Haluan myös pehmeän laskun aamuun, joten kuuntelen samalla radiota, katselen aamu-tv:tä, surffaan netissä ja syön aamupalaa, joten meikkaus "venyy". Itselleni sopiva rytmi, ja jos jollakulla on jotain vastaansanomista, niin siinäpä mutisee.

Vierailija
54/97 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan samoin mulla...meikin tekoon menee n.30 min...mutta minäkin touhuilen paljon muuta siinä sivussa. Herään myös mielelläni aamuisin aiemmin, että saan rauhassa hoitaa meikkaukset, hiusten laitot...aamupalat yms. Jokainen tavallaan:)

Vierailija
55/97 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 10:17"]

[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 10:05"]

[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 09:27"]

Jos AP meikkaa rajusti, niin paskokaapa allenne: minä vietän aamuisin tunnin peilin edessä. Siihen kuuluu hiukset, hampaat ja meikki. Meikki vie sen 50 min. Tosin tässä välissä on myös hoiperteluaikaa, kun annan esim. primerin asettua ja "kerrostan" tuotteeni siten, etteivät ne karkaa päivän aikana.

Tamppaan siis senverta huolella, että ei edes salilla tai uimareissulla levahda meikit ja olen perfektionisti, joten haluan näyttää huolitellulta, enkä joltain puolentoista minuutin kaaospaviaanilta, joka on ehkä saanut alkkarit oikeinpäin jalkaan.

[/quote]

Mistä olet oppinut tekemään tuollaisen meikin? Kuulostaa nimittäin hyvältä, ja mäkn haluaisin meikin joka pysyisi täydellisenä koko päivän. Meikkaan nyt aamulla kymmenisen minuuttia ja sillä saan tehtyä meikin joka pysyy työpäivän ajan (8-10h) hyvänä, mutta iltamenoihin sitä täytyy korjailla. Millaisilla tuotteilla tai keinoilla se pysyisi kauemmin?

Varmaan henkilökohtaiset ominaisuudetkin vaikuttaa, mä ainakin hikoilen kasvoista ja päästä sen verran että meikki ei ehkä kestä senkään takia. Miten salilla, etkö siellä hikoile lainkaan vai tekeekö iholle hyvää hikoilla sen meikkikerroksen alla?

[/quote]

OT, mutta jos hikoilee paljon, ei kannata korjailla naamaa tuputtamalla päälle lisää puuteria vaan ottaa vaikka nenäliinan ja tupsuttelee sillä hikoilevat kohdat. Jos pohjustus on hyvä, niin naaman pitäisi näyttää hyvältä koko päivän.

[/quote]

Joo no kyllä mulla on ihan siihen tarkoitukseen kunnollista paperipuuteria, tykkään Sephoran valikoimissa olevasta. Haluaisin tietää, että mikä olisi hyvä pohjustus mun iholle, joka on herkkä, pintakuiva mutta kuitenkin rasvoittuva sekaiho? Käytän siis arkimeikkiin tuon 10-15 min, laitan kosteusvoiteen heti tultuani suihkusta (en laske sitä tähän aikaan), syön aamupalan ja sen jälkeen meikkaan. Käytän meikkivoidetta ja irtopuuteria, ihan normimarkettituotteita (Max Factor, Isadora yms.) ja näillä saan sellaisen pohjan, joka tosiaan kestää hyvänä suunnilleen sen työpäivän ajan. En tiedä voisinko tehdä jotain eri tavalla, jotta se kestäisi kauemmin? Tai pitäisikö käyttää eri tuotteita? Ihoni on tosiaan sen verran herkkä, punoittaa helposti yms. joten kaipaan pohjalta peittävyyttä. Olen kokeillut kalliimpiakin tuotteita (mm. MakeUp Store, Dior, Lancome), mutta eivät ole olleet yhtään parempi, oikeastaan päin vastoin. Siksi tosiaan kuulisin mielellään näiltä täydellisen meikkipohjan tekeviltä, että mikä siinä on salaisuus :) Pitäisikö mun tosiaan vain odottaa meikkivoiteen imeytymistä kauemmin, ennen kuin lisään puuteria?

Ja vielä kiinnostaa tuo salilla käynti, etkö tosiaan hikoile ollenkaan vai pysyykö se hiki jotenkin sen pohjustuksen alla?? Vai hikoiletko ihan normaalisti ja meikki on silti täydellinen sen jälkeen kun hiki on kuivunut?

Vierailija
56/97 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 10:57"]

[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 10:35"]

[/quote]

Kyllä sen ripsarin jäljen pystyy tarkistamaan heti laiton jälkeen, ja vielä töissäkin tämä kaaospaviaani tarkistaa naamansa ennen asiakkaiden eteen menoa. Enemmän mä olen epävarma jos olen laittanut poskipunaa ja luomiväriä, aina pelkään että sitä on liikaa tai huonosti laitettu ja ajomatkalla suurin osa on jo hangattu pois:D Eli lopputulos on taas sama - ripsari ja värivoide:)

Juhlameikistä en ole ottanut aikaa, vartti  ehkä?? Ei se mulla niin paljoa eroa arkimeikistä, ehkä vähän runsaammin luomissa väriä, rajaukset ja??

[/quote]

Miksi sä hinkkaat sen poskipunan pois? Mulle tulee nyt erikoisia mielikuvia päähän kaaosapinasta, joka autossa matkalla töihin jonkun kumman syyn takia hieroo poskipunia pois naamaltaan :D

Mulla on pari työkaveria, jotka laitta vain silmänrajaukset ja ripsarit (ja varmasti jotain pohjustusta), mutta eivät he niin erikoisilta näytäkään vaan juuri siltä, että on vähän kiireessä laitettu ripsarit naamaan. Mikäs siinä, jokainen tyylillään :) Ymmärrän, että toinen haluaa käyttää sen ylimääräisen ajan mieluummin nukkumiseen.

Viikonloppuina en sitten usein jaksakaan meikata, juuri sen takia että siihen menee niin kauan aikaa. Mutta uskallankin lähteä esim. kauppaan ihan au naturel. Töihin en viitsi mennä, koska kerran yksi vahtimestari, joka toi postin työhuoneeseeni kysyi "oletko sä sairaana?". Että ihan niin freesi oon ilman meikkiä :D

Vierailija
57/97 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 15:29"]

[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 10:17"]

[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 10:05"]

[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 09:27"]

Jos AP meikkaa rajusti, niin paskokaapa allenne: minä vietän aamuisin tunnin peilin edessä. Siihen kuuluu hiukset, hampaat ja meikki. Meikki vie sen 50 min. Tosin tässä välissä on myös hoiperteluaikaa, kun annan esim. primerin asettua ja "kerrostan" tuotteeni siten, etteivät ne karkaa päivän aikana.

Tamppaan siis senverta huolella, että ei edes salilla tai uimareissulla levahda meikit ja olen perfektionisti, joten haluan näyttää huolitellulta, enkä joltain puolentoista minuutin kaaospaviaanilta, joka on ehkä saanut alkkarit oikeinpäin jalkaan.

[/quote]

Mistä olet oppinut tekemään tuollaisen meikin? Kuulostaa nimittäin hyvältä, ja mäkn haluaisin meikin joka pysyisi täydellisenä koko päivän. Meikkaan nyt aamulla kymmenisen minuuttia ja sillä saan tehtyä meikin joka pysyy työpäivän ajan (8-10h) hyvänä, mutta iltamenoihin sitä täytyy korjailla. Millaisilla tuotteilla tai keinoilla se pysyisi kauemmin?

Varmaan henkilökohtaiset ominaisuudetkin vaikuttaa, mä ainakin hikoilen kasvoista ja päästä sen verran että meikki ei ehkä kestä senkään takia. Miten salilla, etkö siellä hikoile lainkaan vai tekeekö iholle hyvää hikoilla sen meikkikerroksen alla?

[/quote]

OT, mutta jos hikoilee paljon, ei kannata korjailla naamaa tuputtamalla päälle lisää puuteria vaan ottaa vaikka nenäliinan ja tupsuttelee sillä hikoilevat kohdat. Jos pohjustus on hyvä, niin naaman pitäisi näyttää hyvältä koko päivän.

[/quote]

Joo no kyllä mulla on ihan siihen tarkoitukseen kunnollista paperipuuteria, tykkään Sephoran valikoimissa olevasta. Haluaisin tietää, että mikä olisi hyvä pohjustus mun iholle, joka on herkkä, pintakuiva mutta kuitenkin rasvoittuva sekaiho? Käytän siis arkimeikkiin tuon 10-15 min, laitan kosteusvoiteen heti tultuani suihkusta (en laske sitä tähän aikaan), syön aamupalan ja sen jälkeen meikkaan. Käytän meikkivoidetta ja irtopuuteria, ihan normimarkettituotteita (Max Factor, Isadora yms.) ja näillä saan sellaisen pohjan, joka tosiaan kestää hyvänä suunnilleen sen työpäivän ajan. En tiedä voisinko tehdä jotain eri tavalla, jotta se kestäisi kauemmin? Tai pitäisikö käyttää eri tuotteita? Ihoni on tosiaan sen verran herkkä, punoittaa helposti yms. joten kaipaan pohjalta peittävyyttä. Olen kokeillut kalliimpiakin tuotteita (mm. MakeUp Store, Dior, Lancome), mutta eivät ole olleet yhtään parempi, oikeastaan päin vastoin. Siksi tosiaan kuulisin mielellään näiltä täydellisen meikkipohjan tekeviltä, että mikä siinä on salaisuus :) Pitäisikö mun tosiaan vain odottaa meikkivoiteen imeytymistä kauemmin, ennen kuin lisään puuteria?

Ja vielä kiinnostaa tuo salilla käynti, etkö tosiaan hikoile ollenkaan vai pysyykö se hiki jotenkin sen pohjustuksen alla?? Vai hikoiletko ihan normaalisti ja meikki on silti täydellinen sen jälkeen kun hiki on kuivunut?

[/quote]

En ole tuo kirjoittaja, mutta minulla toimii parhaiten mineraalimeikit. Käytän Lily Lolon http://www.lilylolo.co.uk/ meikkivoidetta (jauhe), peiteväriä (jauhe) ja mattapuuteria. Lisäksi merkin aurinkopuuteri ja korostus shimmer ovat myös hyviä. Pysyvät paikallaan, vaikka paperipuuterilappuja pitää silti käyttää pari kertaa päivässä.

Voit tilata ihan vaan näytteitä eri väreistä, niin löydät sopivan. Hinnat ovat kohtuullisia ja meikeissä ei ole mitään turhia ainesosia. Ei tukkaudu ihohuokoset.

Vierailija
58/97 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 14:46"]

Huonostakin luomiväristä saa paljon enemmän irti kun käyttää kunnollista prmeria silmäluomille, esim. Urban Decayn Prime Potion tai Too Faced Shadow Insurance. Nykyinen Lumenekin toimii kai joillakin (ei ravoittuvilla) luomilla ihan hyvin.

[/quote]

Muulle naamalle tarkoitettua primeria EI saa panna luomille, luomille on omat primerit. Esim. tuo mainitsemani Crystal Radiance primeri on tarkoitettu muulle kasvojen iholle, alkaa silmäluomilla kirvellä...

3

Vierailija
59/97 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja 3/79 tietää kyllä, että noilla Urban Decaylla ja Too faced jne. on myös erikseen silmämeikin primerit, josta ehkä puhuitkin - mutta huomautin tuosta vaan, ettei jollekin tule vaikutelma, että mainitsemani Lumenen primeri käy luomillekin (kun sinä puhut Lumenesta)...

Vierailija
60/97 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten saat tuohon menemään 30min? Mulla menee arkimeikkiin 10 min: meikkivoide ja puuteri, kajal rajaus yläluomeen, ripsien taivutus ja ripsari, aurinkopuuteria ja huulikiilto, kulmiin kulmakynää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan