Onko teidän mielestä 30min arkimeikin tekoon pitkä aika?
Mulla menee puoli tuntia arkimeikin tekoon. Laitan meikkivoiteen, käytän valokynää, puuteria+aurinkopuuteria, laitan kulmat, kahta eri luomiväriä, kajalia, taivutan ripset ja laitan ripsaria pari kerrosta, poskipunaa ja huulikiiltoa.
Kommentit (97)
[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 09:38"]
[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 09:27"]
Jos AP meikkaa rajusti, niin paskokaapa allenne: minä vietän aamuisin tunnin peilin edessä. Siihen kuuluu hiukset, hampaat ja meikki. Meikki vie sen 50 min. Tosin tässä välissä on myös hoiperteluaikaa, kun annan esim. primerin asettua ja "kerrostan" tuotteeni siten, etteivät ne karkaa päivän aikana.
Tamppaan siis senverta huolella, että ei edes salilla tai uimareissulla levahda meikit ja olen perfektionisti, joten haluan näyttää huolitellulta, enkä joltain puolentoista minuutin kaaospaviaanilta, joka on ehkä saanut alkkarit oikeinpäin jalkaan.
[/quote]
Uimahallissa meikit pitää pestä pois!
[/quote]
Ei hätää, en käy uimahalleissa, saatan vaan töiden jälkeen hilpaista rannalle, mikäli vuodenaika on kohdillaan. t. 15
kaikki tyylilään, ne joilla aikaa niin ei kai se niille pitkä aika ole :) mulla menee arkena 5min ja iltameikkiinkään ei noin kauan :D mutta, mä en edes osaa ns. meikata joten teen vain ehostuksen.
No onhan tuo pitkä aika (multa menee arkimeikkiin pari kolme minuuttia), mutta jos se on susta kivaa, niin sunhan asias se on.
Kyllä se pitkälle ajalle kuulostaa, en ole edes teininä käyttänyt noin paljoa aikaa naamani restaurointiin. Nyt kesällä menee max. 2 min. ja talvella pari minuuttia enemmän. Meikkivoiteita tai puutereita en käytä enää kuin erikoistapauksissa, kulmiin laitatan säännöllisesti kestovärin. Ikää alkaa olla kohta 40, ei vanha enää jaksa. :)
No ei ollenkaan pitkä aika. Mulla menee varmaan saman verran tai kauemminkin. Tosin tähän kuuluu myös muut aamutoimet eli pissalla käynti, kasvojen pesu, kosteusvoide, hampaiden pesu, leipä pakkasesta sulamaan, pukeminen, hiusten laitto (kastelu, muotovaahto, kiharrin tai kostutus ja kiharrin), joka toinen aamu kainaloiden pesu ja deodorantti (joka toinen päivä käyn saunassa), tarkastus tuliko laitettua itkuhälytin päälle, meikkivoide, puuteri, kulmakynä, rajaukset, ripsien taivutus, ripsiväri, 2 luomiväriä, katson eteisen peilistä tuliko kulmat piirrettyä oikeille paikoilleen (yleensä vähän korjaamista), hiuslakka. Oikein nopeina aamuina tähän menee 35 min, yleensä 40-45. Ja sitten syömään. Juu tiedän olevani hidas, mutta ketjun perusteella monet eivät tee pohjustuksia.
Minulla menee myös tuo, mutta siihen sisältyy kasvovoiteen imeytymisodottelut ja vähän sen jälkeen myös sama odottelu meikkivoiteen imeytymiseen. Länttäättekö te pikameikkaajat puuterit suoraan ilman mitään odottelua meikkivoiteen tai kasvorasvan päälle? :O
[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 10:03"]
Minulla menee myös tuo, mutta siihen sisältyy kasvovoiteen imeytymisodottelut ja vähän sen jälkeen myös sama odottelu meikkivoiteen imeytymiseen. Länttäättekö te pikameikkaajat puuterit suoraan ilman mitään odottelua meikkivoiteen tai kasvorasvan päälle? :O
[/quote]
En käytä kasvovoiteita enkä meikkivoiteita. Puuteroin vain silmäluomen ettei rajaus leviä ja kulmat kulmavärin jälkeen. (10min meikkaaja)
Jos AP meikkaa rajusti, niin paskokaapa allenne: minä vietän aamuisin tunnin peilin edessä. Siihen kuuluu hiukset, hampaat ja meikki. Meikki vie sen 50 min. Tosin tässä välissä on myös hoiperteluaikaa, kun annan esim. primerin asettua ja "kerrostan" tuotteeni siten, etteivät ne karkaa päivän aikana.
Tamppaan siis senverta huolella, että ei edes salilla tai uimareissulla levahda meikit ja olen perfektionisti, joten haluan näyttää huolitellulta, enkä joltain puolentoista minuutin kaaospaviaanilta, joka on ehkä saanut alkkarit oikeinpäin jalkaan.
[/quote]
Mistä olet oppinut tekemään tuollaisen meikin? Kuulostaa nimittäin hyvältä, ja mäkn haluaisin meikin joka pysyisi täydellisenä koko päivän. Meikkaan nyt aamulla kymmenisen minuuttia ja sillä saan tehtyä meikin joka pysyy työpäivän ajan (8-10h) hyvänä, mutta iltamenoihin sitä täytyy korjailla. Millaisilla tuotteilla tai keinoilla se pysyisi kauemmin?
Varmaan henkilökohtaiset ominaisuudetkin vaikuttaa, mä ainakin hikoilen kasvoista ja päästä sen verran että meikki ei ehkä kestä senkään takia. Miten salilla, etkö siellä hikoile lainkaan vai tekeekö iholle hyvää hikoilla sen meikkikerroksen alla?
Mä en myöskään käytä meikkivoidetta enkä puuteria. Iho on tasainen ilmankin, mutta noilla erilaisialla tököteillä menee nopeasti huonoon kuntoon.
Vain iltameikissä sitten käytän meikkivoiteita yms, mutta ei arkisin, tykkään, että iho hengittää =)
[/quote]
Laitan illalla niin tujua kosteusvoidetta ettei aamulla tarvitse laittaa enää. Aamulla ennen meikkiä pesen vain vähän silmiä. Laitan meikkivoiteen jälkeen heti puuterin. En ole huomannut että siitä mitään haittaa olisi etten odottele meikkivoiteen "imeytymistä". Meikkivoide on joka tapauksessa aika mattamainen. Jos haluaa että meikkivoide imeytyy jonkin aikaa niin voihan siinä tehdä muuta meikkiä valmiiksi sillä aikaa.
Kuulostaa pitkälle ajalle. Miten sun aika riittää? Mulla menee arkena 2-4 minuuttia. 2 minuuttia sisältää kosteusvoiteen, meikkivoiteen ja ripsarin. 4 minuuttia menee, jos laitan luomiväriä ja rajaukset noiden edellisten lisäksi.
Vähän turhan pitkä aika olis mullekin. Itellä menee n. 5-10 minuuttia meikkivoide, puuteri, ripsien taivutus, useampi kerros ripsaria, kulmiin väri, poskipuna- rutiiniin. Jos alan rajauksen kanssa pelleillä niin viis minsaa lisää.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 10:05"]
[/quote]
Mistä olet oppinut tekemään tuollaisen meikin? Kuulostaa nimittäin hyvältä, ja mäkn haluaisin meikin joka pysyisi täydellisenä koko päivän. Meikkaan nyt aamulla kymmenisen minuuttia ja sillä saan tehtyä meikin joka pysyy työpäivän ajan (8-10h) hyvänä, mutta iltamenoihin sitä täytyy korjailla. Millaisilla tuotteilla tai keinoilla se pysyisi kauemmin?
Varmaan henkilökohtaiset ominaisuudetkin vaikuttaa, mä ainakin hikoilen kasvoista ja päästä sen verran että meikki ei ehkä kestä senkään takia. Miten salilla, etkö siellä hikoile lainkaan vai tekeekö iholle hyvää hikoilla sen meikkikerroksen alla?
[/quote]
OT, mutta jos hikoilee paljon, ei kannata korjailla naamaa tuputtamalla päälle lisää puuteria vaan ottaa vaikka nenäliinan ja tupsuttelee sillä hikoilevat kohdat. Jos pohjustus on hyvä, niin naaman pitäisi näyttää hyvältä koko päivän.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 09:36"]
Kaaospaviaani LOL apua se olen varmaan mää
[/quote]
[/quote]
Samoin:) toinen kaaospaviaani joka ainakin miellyttää miesten (ja naistenkin) silmää?? Mulla menee 45min hiusten laittoon ja ne onkin mun ulkonäön tärkein asia (paksut, lapoihin pitkät ja taipuisat), ne herättää paljon enemmän huomiota kuin se onko meikkiä vai ei. Työssäni joudun olemaan aina huoliteltu mutta raskas meikki taas on vähän liikaa, ei oikein tee asiallista vaikutusta.
14
[/quote]
Sileä ja virheetön iho ei kaipaa puuteria. Pelkkä kevyt värivoide riittää (talvella)
14
[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 09:14"]
Ei ole pitkä aika, mukavaa että joku haluaa nähdä vaivaa että näyttää hyvältä (turha tulla sanomaan että olet itse niin rutinoitunut että meikkaat 2,5 min saman kuin hän 30 min). Kyllähän suomalaiset naiset lähtökohtaisesti kävelee tuolla ilman meikkiä/meikit poskella, huomaa kyllä heti jos joku jaksaa vähän panostaa. Uskoisin kyllä että jonkinlaisella rutinoitumisella tuon 30 min saisi supistettua 15-20 min.
[/quote]
Meinaat, että valehtelen? No luule mitä luulet, kyllä tuossakin kokemus ja rutiinia auttavat. Olen meikannut saman meikin jo - mitä? - pitkälti yli 20 vuotta päivittäin pienin variaatioin.
Ja usko pois, jälki on hyvä.
3
[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 10:24"]
[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 09:14"]
Ei ole pitkä aika, mukavaa että joku haluaa nähdä vaivaa että näyttää hyvältä (turha tulla sanomaan että olet itse niin rutinoitunut että meikkaat 2,5 min saman kuin hän 30 min). Kyllähän suomalaiset naiset lähtökohtaisesti kävelee tuolla ilman meikkiä/meikit poskella, huomaa kyllä heti jos joku jaksaa vähän panostaa. Uskoisin kyllä että jonkinlaisella rutinoitumisella tuon 30 min saisi supistettua 15-20 min.
[/quote]
Meinaat, että valehtelen? No luule mitä luulet, kyllä tuossakin kokemus ja rutiinia auttavat. Olen meikannut saman meikin jo - mitä? - pitkälti yli 20 vuotta päivittäin pienin variaatioin.
Ja usko pois, jälki on hyvä.
3
[/quote]
Plus että ainakaan minä en väittänyt tekeväni puolen tunnin meikkiä 2,5 minuutissa, vaan 10 minuutissa, ja teenkin.
(meinaan kun kumminkin viittasit vastaukseeni rutiinista)
3
[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 10:22"]
[/quote]
Sileä ja virheetön iho ei kaipaa puuteria. Pelkkä kevyt värivoide riittää (talvella)
14
[/quote]
Makuasia. Puuteria käytetään kumminkin ennen kaikkea KIILLON poistoon, ei ihovirheiden peittämiseen.
3
Huh heijaa. Ihanaa olla sellaisessa työssä, jossa ei tartte olla pakkelikerros naamalla koko päivää. Hikoilen kesällä ja kääriydyn kaulahuiviin talvella, joten ei mun naamassa sellainen älytön meikkikerros pysyisikään.
En koskaan meikkaa kauaa, ei vaan ole aamuisin sellaiseen aikaa enkä todellakaan laita kelloa soimaan 1,5 h ennen töihin lähtöä. Aamupalan syöminen on mulle paljon tärkeämpää kuin naaman laitto. Taivutan ripset, laitan ripsiväriä, kulmakynää ja peitän peitepuikolla mahdolliset näppylät, siinä se. Aikaa menee 2 min.
On. Mutta jos sulla on aikaa niin mikä on ongelma? Mulla menee 10minsaa. Laitan kulmiin väriä, puuteria silmäluomelle, rajauksen, taivutan ripset pari kertaa ja laitan kaks/kolme kerrosta ripsaria. Meikkivoiteita tai puutereita en käytä kuin juhlissa.