Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Piditkö eron jälkeen miehen nimen?

Vierailija
08.08.2020 |

Toisen ketjun innoittamana :) Saa perustella!

Piditkö eron jälkeen miehen nimen?

Vaihtoehdot

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin. Lapset on saman nimiset. Nimi vaihtuu, jos joskus menen naimisiin vielä.

Vierailija
2/25 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen mies, mutta perustelen, miksi melko moni jättää nimensä vaihtamatta. Syitä on yleensä kaksi: laiskuus ja taloudellinen puoli. Nimenvaihdosta nimittäin syntyy melkoinen härdelli, kun joudut uusimaan passit, hammasharjat, kelakortit, ajokortit, kaikki muovikortit, missä on vanha nimi. Köyhälle se saattaa olla taloudellisestikin haastava rasti.

M53

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen mies, mutta perustelen, miksi melko moni jättää nimensä vaihtamatta. Syitä on yleensä kaksi: laiskuus ja taloudellinen puoli. Nimenvaihdosta nimittäin syntyy melkoinen härdelli, kun joudut uusimaan passit, hammasharjat, kelakortit, ajokortit, kaikki muovikortit, missä on vanha nimi. Köyhälle se saattaa olla taloudellisestikin haastava rasti.

M53

Höhhöhhöö, erossa saadaan puolet ukon rahoista, eikä ole varaa vaihtaa paria korttia. Esim. pankkikortti kustantaa noin kympin.

Vierailija
4/25 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan edes ottanut toisen nimeä, pidin omastani.

Vierailija
5/25 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vastaa kysymykseen, mutta miehen eksä kysyi eron jälkeen voisiko ottaa miehen sukunimen. Eivät olleet koskaan naimisissa. Koomista 🤣

Vierailija
6/25 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mikäs logiikka??

Vierailija
7/25 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi puolison nimeä alun perinkään.

Vierailija
8/25 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M53

Höhhöhhöö, erossa saadaan puolet ukon rahoista, eikä ole varaa vaihtaa paria korttia. Esim. pankkikortti kustantaa noin kympin.

Strömsössä ja Porvoossa. Jakomäessä ei.

Vierailija
9/25 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mikäs logiikka??

No se logiikka, että kun lapsia on niin ollaan samalla nimellä koko perhe. Jos joku päivä menen naimisiin niin en tosiaankaan siinä vaiheessa pidä exän nimeä.

Vierailija
10/25 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin. Yli 30 vuodessa ehdin jo tottua siihen. Harmittaa tietysti, että aikanaan otin mieheni nimen.

Vierailija
11/25 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mikäs logiikka??

No se logiikka, että kun lapsia on niin ollaan samalla nimellä koko perhe. Jos joku päivä menen naimisiin niin en tosiaankaan siinä vaiheessa pidä exän nimeä.

Minulla on ex miehen nimi. Ollaan puhuttu naimisiinmenosta nykyisen kanssa. Silloin nimi vaihtuisi.

Vierailija
12/25 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mikäs logiikka??

Eli vaihtaako lapsetkin uuteen nimeen?

Vierailija
13/25 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin oman nimeni (eli eksältä otetun). Itse sen itselleni valitsin enkä ole velvollinen vaihtamaan sitä takaisin isäni nimeen.

Vierailija
14/25 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin. Otin sen siksi, että se oli paljon kauniimpi kuin tyttönimeni, joten totta kai säilytin sen eron jälkeenkin. En ymmärrä miksi olisin luopunut siitä, se on minun nimeni.

Vierailija
15/25 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoliitto paras. Kumpikin on omaa sukuaan ja lapset nimetään sopimuksen mukaan. Säälittävä nainen roikkuu miehen suvussa (jota ei olen ikinä ollutkaan) vielä eronkin jälkeen. 

Vierailija
16/25 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden naisen, nyt jo 60 v, oli 90-luvulla naimisissa pari vuotta miehen (Mäkelä), kanssa. Nainenkin muutti nimensä Mäkeläksi.

Erosivat. Nainen pysyi Mäkelänä.

Myöhemmin nainen löysi uuden miehen (Virtanen), jonka kanssa meni kihloihin ja sai kaksi lasta. Naisella on vieläkin sukunimenä Mäkelä, ja mikä ihmeellisintä, myös lapset ovat Mäkelöitä!

Siis herra Virtasen lapsilla on avovaimonsa ex-miehen sukunimi.

Ihmettelen, miten tämä on mahdollista ja niin on ihmetellyt moni muukin.

Vierailija
17/25 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mikäs logiikka??

Eli vaihtaako lapsetkin uuteen nimeen?

Täh?! No ei tietenkään. Lapset on siinä vaiheessa aikuisia ja omillaan, jos avioliittoa suunnittelen.

Vierailija
18/25 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän yhden naisen, nyt jo 60 v, oli 90-luvulla naimisissa pari vuotta miehen (Mäkelä), kanssa. Nainenkin muutti nimensä Mäkeläksi.

Erosivat. Nainen pysyi Mäkelänä.

Myöhemmin nainen löysi uuden miehen (Virtanen), jonka kanssa meni kihloihin ja sai kaksi lasta. Naisella on vieläkin sukunimenä Mäkelä, ja mikä ihmeellisintä, myös lapset ovat Mäkelöitä!

Siis herra Virtasen lapsilla on avovaimonsa ex-miehen sukunimi.

Ihmettelen, miten tämä on mahdollista ja niin on ihmetellyt moni muukin.

Vierailija
19/25 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko myös riitaisesti eronneilla ukkonsa nimi?

Vierailija
20/25 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin, 2 syytä: Ruma nimi, omani kaunis, sekä paska ukko en sellaisen nimeä halua kantaa lopun elämääni. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi