Kuvaus päivästänne te monen lapsen äidit?
Eli kertokaa suunnilleen, mitä teitte tänään. Kaikki lasten kiukuttelut, ruuanlaitot, ulkoilut yms mukaan. Useampilapsinen perhe on siis 3 lasta tai enemmän. Yritän saada kuvan suurperheen elämästä.
Kommentit (4)
Mutta päivä meni suurinpiirtein näin:
Aamupala
siivousta
ruokakauppaan
välipala
siivousta
ruuan laittoa
ruoka
pihahommia
iltapala
meillä siis 5 lasta. ja itkua ja tappelua mahtuu jokaiseen päivään. Mutta ne unohtuu pienen lohduttelun jälkeen ja leikit jatkuu.
Riippuu paljon lasten luonteistakin kuin on sotaisaa se oleminen. meillä on 8v ja 6v jatkuvasti sukset ristissä. 4 ja 2v:llä muuten vaan uhmaikä.
Lapset leikkineet suuriman osan päivää ulkona. Löysivät lähimetästä mustikoita ja niitä poimineet ison kipollisen.
Aamupala
vaatteet päälle
ulos leikkimään
kauppaan
ruoka
päikkäri aika
vapaata puuhastelua
välipala
ulos pihalle leikkimään
ruoka
ulos vesileikkejä leikkimään, ite puuhastelen rikkaruohojen kimpussa
sisälle suihkuun
iltapala
jälkikasvu sänkyyn
omaa aikaa:)
Aamuyöstä nuorin (2v) tuli viereeni nukkumaan. Tilaa oli hyvin, koska mieheni on työmatkalla. Aamulla toiseksi nuorin (4v) tuli myös.
Siitä sitten ylös ja aamupalalle. Muroja, koska muutakaan ei ollut (tulimme itsekin eilen reissusta). Koululaiset (7v,9v ja 11v) heräs vähän myöhemmin.
Aamupäivällä koululaiset leikki jotain huoneessaan ja me muut oltiin pihalla. Sit jossain vaiheessa lähdettiin käymään kaupassa ja kirjastossa. Tosin kirjastokortti unohtui kotiin, mutta onneksi se ei haitannut ketään. Käytiin myös kirjakaupassa missä oli tosi hankala kun se 2v ei millään pysynyt lähelläni. Meillä ei ollut rattaita eikä ostoskärryjä...
Sitten kotiin syömään ja sen jälkeen pienet ihme kyllä leikki ihan sovussa sisällä ja mä luin päivän postit.
Oltiin sitten iltapäivällä ja illalla koko poppoo pihalla. Kaikki (paitsi minä!) rakensi majaa. Jäätelöautollakin käytiin ja syötiin jädet. En viitsinyt laittaa toista lämmintä ruokaa, kun syötiin ne jädet ja aattelin, että syödään jotain enempi sit iltapalaksi.
Ennen iltapalaa käytin kaikki lapset vielä suihkussa. Iltapalaksi lämpimiä voileipiä.
Koululaiset hoitaa ite iltahommansa, mä laitoin pienemmät nukkumaan ja kattelin telkkaa jonkin aikaa ja tulin sit tänne koneelle. Miehen pitäs tulla pian kotiin ja aattelin valvoa siihen asti....
Riitoja tänään ei ollut isompien kesken, mutta nää kaks pienintä tuntuu olevan jatkuvasti tukkanuottasilla. Toinen puree, toinen vetää hiuksista ja sitä rataa... Toivottavasti loppuisi pian.
Aika tylsä päivä sikäli, että oltiin vaan kotona, en vaan jaksanut lähtee mihinkään, kun tultiin eilen reissusta. Huomenna varmaan mennään uimaan.
Nyt mulla on hetki omaa aikaa ja lasi viiniä nokan alla.