Kahvakuula? Miten painava "ensikuula" naiselle?
Onko sulla kokemuksia kuulailusta? Onko tehokasta treeniä läskin poistoon? Tarttis tehdä jotakin...
Kommentit (12)
Piti olla vähän runsas sanaisempi, mutta tabletti temppuilee. Eli 6 kg on ok suurimpaan osaa liikkeistä. Jotkut harvat on mihin tarvitsisi vähän kevyempää ihan rapakuntoinen aloittelija.
6 kg ei tee mitään, 8 kg on hyvä aloituskuula. Liian kevyellä kuulalla saattaa opetella liikkeet väärin. Kasi on hyvä ja aika nopeasti pystyy käyttämään jo painavampiakin. Liikkeet tehdään pääasiassa koko vartaloa käyttäen, ei käsivoimin!
Googlaa Kahvakuulamies!
Onko sulla millainen urheilutausta? Mä oon kohtuu kunnossa ja käytän ohjatulla tunnilla 10 kilon kuulaa. Luulen, että alle 8 kilon kuula jää aika nopeasti liian kevyeksi
riippuu niin paljon siitä, oletko esim harrastanut muuta liikuntaa? Jos et, voisi 4kg olla aluksi hyvä, jos edes jonkin verran, tuo 6kg. Jos harrastat paljon muutenkin liikuntaa, ottaisin heti 8kg. Olen itse kahvakuulaillut nyt reilun puoli vuotta. Käytin aluksi 6kg painoa ja nyt 8kg, eli aika pientä edelleen niskahartiavaivojeni vuoksi, vaikka paljon liikunkin. tuo on mielestäni tosi tehokas läskinpoistotreeni. :)
Miksihän mä aina ajattelen geishakuulia kun kahvakuulat mainitaan.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 22:54"]
Miksihän mä aina ajattelen geishakuulia kun kahvakuulat mainitaan.
[/quote]
siinä onkin melkoiset lantionpohjalihakset, jos 8 kilolla aloittelee.
Kiitos kaikille. Kokeilen 6 tai 8 kilon aloituskuulalla. Onko muita vinkkejä kuulan hankintaan? Onko merkillä väliä?
[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 22:59"]
Kiitos kaikille. Kokeilen 6 tai 8 kilon aloituskuulalla. Onko muita vinkkejä kuulan hankintaan? Onko merkillä väliä?
[/quote]
Tämä on makuasia mutta itse tykkään semmoisista kunnon "rautamötikän" näköisistä, perinteisistä kuulista. En semmoisista pastellisävyisitä fyysisesti ison näköisiltä.. :D Tajusikohan kukaan. Tuossa pihassa nököttää 8 kg, 10 kg, 12 kg ja 16 kg rautapallot joita heiluttelen.
eikö niitä ole semmosia joiden painoa voi vähentää ja lisätä? Siis voi säätää oikean painoiseksi sen kuulan...
Google kertoo:
"Naisilla hyvä aloituspaino on 4-8 kiloa, miehillä 8-16 kiloa lähtötasosta riippuen."
lähde: http://www.fressi.fi/palvelut/ryhmaliikuntapalvelut/kahvakuulatunti/kahvakuula/
Hoikistaako tämä yhtään? Olen normaalipainossa mutta haluaisin vitosen tiristää vaan mietin onko tämä tehokasta liikuntaa. Onko joku saanut ihan tuloksiakin tästä?
6