Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirppiksellä riittää nirsoja

Vierailija
30.07.2013 |

Uuden veroiset merkkivaatteet eivät menneet kaupaksi kirppiksellä. Hintakin oli pudotettu melkein puoleen alkuperäisestä, mutta kun ei kelpaa, niin ei! Viikon kirppispöydästä tuli pelkkiä kustannuksia ja tavaroita sai roudata edes takaisin. Ainoa mikä meni kaupaksi oli Aku Ankan taskukirjoja hintaan 10e. Kun ihmettelin huonoa kaupankäyntiä, niin huomasin, että minulla oli myynnissä PAREMPIA ja UUDEMPIA merkkivaatteita kun naapuriopöydissä, missä myytiin Tizzin housuja vitosella. Kyllähän tympii.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oletus varmaan oli, että ne vaatteet on teillä joka tapauksessa olleet ilman käyttöä, koska myit ne. Silloin ne on hyvä laittaa eteepäin tavalla tai toisella, ja koska niillä ei välttämättä voi tehdä merkittävästi rahaa, on hyvä antaa ne muulla tavoin tarvitseville. Esimerkiksi UFF...

Vierailija
22/45 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

AKU Ankan taskarit 10 euroa? Normi kirppishinta on 2,00-3,50 meilläpäin.

Itse olen pyytänyt kalleimmillaan kirpparilla vaatteista n 20 euroa. Silloin on ollut kysymyksessä uudenveroiset monot tai käyttämätön juhlamekko. Itse en maksa juuri mistään yli 5 euroa. Tänään maksoin tytön mekosta 7 euroa kun oli poikkeuksellisen hieno.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 19:59"]

AKU Ankan taskarit 10 euroa? Normi kirppishinta on 2,00-3,50 meilläpäin.

Itse olen pyytänyt kalleimmillaan kirpparilla vaatteista n 20 euroa. Silloin on ollut kysymyksessä uudenveroiset monot tai käyttämätön juhlamekko. Itse en maksa juuri mistään yli 5 euroa. Tänään maksoin tytön mekosta 7 euroa kun oli poikkeuksellisen hieno.

[/quote]

Taskukirjat olivat vieläpä tosi vanhoja, omasta lapsuudestani 80-luvulta ja 90-luvun alusta. Taisinpa edes niissä tehdä hyvät kaupat, en taidakaan olla ihan toivoton! t.ap

Vierailija
24/45 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua alkoi oikein naurattaa..kuka menee kirpparille ettii 10-40e kuteita, en minä ainakaan.

Kun itse myyn..haluan päästä eroon enkä kotiin kanna mitään takaisin, se on idea!

Kyllä itse laitan aina marimekot ja lasten Popit sun muut siistit ja lähes uudenveroiset hintaan korkeintaan 3-4e, useimmat vaatteet 1-2e ja hyvin on kaikki mennyt!

Joskus oon nauranut aika makeesti kun joku naapuri on kärränny jotain kulahtaneita ja nukkasia vaatteita takas himaansa..no kaipa ihmiset mieluummin osti mun hyvät kun samanhintaset huonot. Ihmettelen miten jotkut kehtaa myydä siis myydä ihan roskiskamaa.

Vierailija
25/45 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En maksa taskareista koskaan yli 2€.

Uudenveroisista merkkivaatteista ei voi pyytää kuin ihan max 20% alkuperäisestä hinnasta. Totuus on kuitenkin se että 10% alkuperäisestä on se hinta millä menevät kaupaksi.

Vierailija
26/45 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 19:32"]

Normikokoisia miesten ja naisten ehjiä hyväkuntoisia vaatteita sekä kenkiä, marimekkoa, hilfigeriä, nikeä sekä adidaksen vapaa-ajan vaatteita. Hinta 15-40 euroa.

[/quote]

Nyrkkisääntö kirppishinnoitteluun on laittaa hinta kymmenesosaan alkuperäisestä.  Joskus on pudotettava siitäkin. Vaikka olet maksanut 50 euroa vaatteesta, et ikinä saa siitä puolta hintaa kirppiksellä, koska vaatteiden arvo laskee käytössä paljon nopeammin kuin monen muun tavaran. Vaatteet ovat huono sijoitus, ja se on vain hyväksyttävä. 

Vierailija
27/45 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No.olivatpa vanhoja, heh, oikein 90-luvulta! Niitäähän liikkuu ihan reilusti, joku ostaja on ollut ihan pöljä.

[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 20:04"]

Taskukirjat olivat vieläpä tosi vanhoja, omasta lapsuudestani 80-luvulta ja 90-luvun alusta. Taisinpa edes niissä tehdä hyvät kaupat, en taidakaan olla ihan toivoton! t.ap

[/quote]

Vierailija
28/45 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 19:59"]

No oletus varmaan oli, että ne vaatteet on teillä joka tapauksessa olleet ilman käyttöä, koska myit ne. Silloin ne on hyvä laittaa eteepäin tavalla tai toisella, ja koska niillä ei välttämättä voi tehdä merkittävästi rahaa, on hyvä antaa ne muulla tavoin tarvitseville. Esimerkiksi UFF...

[/quote]

Myyn mielummin kirpparilla. Vaatteet menevät hyvään uuteen kotiin ja saan itse vieläpä vähän vaivanpalkkaa. UFFIT ja muut järjestöt voivat avustaa omasta pussistaan, minä olen omalla rahallani vaatteeni hankkinut ja vapaa tekemään niille ihan mitä haluan! BTW. UFFIN vaatteita on Porvoosta Pietarin suuntaan mentäessä tienvarret ja ojat täynnä. Olisiko venäläiset käyneet UFFIN valintakonteissa tekemässä löytöjään? Kenelle tosta on muka hyötyä?

Vierailija
29/45 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, hintasi ovat ihan liian korkeat. Itse en koskaan maksa yli 5 Euroa vaatteesta kirpparilla poislukien joku ulkoiluvaate, joka on priima. 3 Euroa alkaa olla jo melkein kipuraja. Sitä en ainakaan t-paidasta tai trikoosta maksa. Hyvät farkut tai hyvän neuleen tmv. voin ostaa 3-5 Eurolla, jos kunto on oikeasti tosi hyvä ja malli moderni.

Jos jossain pöydässä on vaatteet 15-30 Euroa, niin kierrän sen pöydän kaukaa. Ihan sama mitä Hilfingeriä tai muuta on, mutta en maksa kenenkään käytetystä paidasta tuollaisia summia. En edes erittäin hyväkuntoisesta. Miksi maksaisin? En arvosta merkkejä sinänsä ja kirppiksen idea on se, että halvalla saa paljon. Viimeksi esimerkiksi sain Niken kangaskengät, käyttämättömät pohjista päätellen, 3,5 Eurolla ja lapselle kesämekon Eurolla.

Itse myyn samoilla hinnoilla ja aina olen suurimman osan saanut myytyä.

Vierailija
30/45 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä musta on vika ostajissa, jos lähes uudet tuotteet pitää saada hintaan 3 euroa. Kaverini mielestä yli 7 euroa maksava uusi t-paita on kallis!

Vierailija
31/45 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, minä tein saman virheen ensimmäisellä kerralla. Kuvittelin, että jos hyväkuntoinen vaate maksaa kirppiksellä kolmanneksen alkuperäisestä hinnasta, niin se on edullinen. En saanut juuri mitään myytyä. Katselin sitten hintoja tarkemmin ja totesin, että normaali kirppishinta on korkeintaan kymmenesosa uuden tavaran hinnasta. Sitä korkeammalla on vaikea saada tavaraa kaupaksi. Täysin uudelta näyttävät juhlavaatteet ja merkkiulkovaatteet voi joskus saada myytyä kalliimmallakin.

Vierailija
32/45 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 20:24"]

Kyllä musta on vika ostajissa, jos lähes uudet tuotteet pitää saada hintaan 3 euroa. Kaverini mielestä yli 7 euroa maksava uusi t-paita on kallis!

[/quote]

Vika ei ole ostajissa vaan siinä että tavaraa tuotetaan niin helvetisti, että harvalla on todellista tarvetta.

Vierailija
33/45 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 20:07"]

En maksa taskareista koskaan yli 2€.

Uudenveroisista merkkivaatteista ei voi pyytää kuin ihan max 20% alkuperäisestä hinnasta. Totuus on kuitenkin se että 10% alkuperäisestä on se hinta millä menevät kaupaksi.

[/quote]

Hyvin meni Molo Kids Polaris 50e kaupaksi heti ekana kirppispäivänä ja olipa vielä käytetty ;). Kyllä merkkitoppavaatteista voi todellakin pyytää enemmän kuin 15 e jos ovat siistejä. Risoista ei todellakaan..järkikin sanoo.

Vierailija
34/45 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 20:24"]

[/quote] Kirppiksen idea nyt vain on se että lähinnä hankkiudutaan eroon tavarasta jota ei enää tarvitse. Ajatuksena ei ole rahastus. Ylimääräiset rahat ovat lähinnä bonus. Itse olen niin laiska että olen vienyt vaatteet kierrätyslaatikoihin.

Vierailija
35/45 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turha puhua lähes uudesta vaatteen kohdalla, ellei kyse ole kerran käytetystä juhlamekosta tai laadukkaasta villakangastakista. Jos vaikka se Hilfigerin perusneule on vain vähän käytetty, on sitä jo toinen ihminen pitänyt päällään, jolloin se on väkisinkin vähän venynyt, plus sitä on pesty. Paita saattaa haista joltakin, mikä ei useammassakaan pesussa lähde pois, näitä on vaikea huomata siellä kirpparilla joskus.

Ihan eri juttu puhua vaikkapa maljakosta tai tee kupeista, niitä voikin pestä käsin vaikka yhden sukupolven ajan, ilman että siitä huomaa mistään. Parhaimmillaan niiden arvo kasvaa ajan kuluessa, vaatteet on ihan eri juttu. Huonoja sijoituksina, kuten joku yllä sanoikin.

Vierailija
36/45 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos tosiaan puhutaan laatuvaatteista, kuten vintagesta ja oikeasti vanhoista, käsin tehdyistä merkeistä, jotka kestävät aikaa, ei kipputori ole enää oikea paikka myydäkään niitä.

Vierailija
37/45 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta pudotettu MELKEIN PUOLEEN alkuperäisestä? Käytetystä vaatteesta 40-45% alennus? Ööö... enköhän mieluummin mene stockalta ostamaan ihan käyttämättömän merkkivaatteen tuohon samaan hintaan.

Muistan kerran, kun olin itse myymässä kirpparilla, vieressä oli kolmekymppinen mies, joka yritti myydä mm. todella käytetyt kiiltonahkakengät. Olivatkohan Bossit tai vastaavat. Niitä muutama asiakas katseli, mutta kun kuulivat hinnaksi 100€ nakkasivat ne naurahtaen takaisin tiskiin. Mies siinä sitten selitteli, että "nämä ovat maksaneet uutena yli 200 euroa!". Sai raahata kenkästä ja vaikka mitä muuta takaisin kotiinsa.

Vierailija
38/45 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sen huomannut jo ajat sitten. Ihmiset ovat sairaita. Asuntoja ja autoja ostetaan kyllä ja sitten kun ollaan korvia myöten veloissa niin ei pystytä ostamaan mitään kulutustavaraa. Blogisivuillakin olen huomannut kuinka ihmiset kertoo, että "tän ostin kirpparilta eurolla", "tein tosi löytöjä kirpparilla, ostin tämän kymmenellä sentillä", "kirpparilöytö 0,50 centtiä", "aatelkaa, tän löysin roskislavalta". Eli tosiaan ihmiset hehkuttaa vain ilmaislöytöjä. Ovat persaukisia.

Vierailija
39/45 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ostako. Olen monta kertaa käynyt keräämässä kirppiksiltä hyvät, lähes käyttämättömät vaattet/kengät/tavarat pois todella halvalla kun tyypillinen kirppis-asiakas on juuri sellainen kuin te. Minulle ei tuota mitään ongelmaa maksaa Peakin toppavaatteista sitä lähes puolta hintaa uudesta jos tuote on lähes uusi. Hyvät lastenkengät maksavat 100€ kaupassa, kirppiksellä tuskin jalassa olleet saa 30-40€. Ostan ja maksan hyvistä hyvän hinnan, kiitos kun tuotte myyntiin muutakin kuin roskaa.

Vierailija
40/45 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, jokaiselle on markkinat kirppiksellä. Jos minä haen hyvää toppatakkia tai muuta vaatekappaletta, ostan sen uutena palautusoikeudella ja oikeasti käyttämättömänä ja uutena, ja juuri sellaisen kuin haluan, en sitä mikä sattuu tulemaan kirpputorilla vastaan. Kirppikseltä ostan heräteostoksena, ja silloin pitää olla halpaa, eikä sen tarvitse edes olla "merkkivaatetta". Monesti joku henkkamaukka on laadultaan yhtä hyvää kuin kalliimpi merkkituote, niissä maksetaan tavattoman paljon vaan siitä brandista. Ei ole kovin järkevää maksaa satasta vaikka jostain pikeepaidasta ja sitten olla nyrpeä kun kukaan ei maksa kirppiksellä siitä viittäkymppiä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme