Hoitaako lestadiolaisperheissä nainen yleensä yksin kodin ja lapset? ev
Kommentit (6)
Mies tekee niin pitkää päivää töissä ettei juuri ehdi kotitöihin osallistua. Mutta sillon kun on kotona hoitaa lapsia ja tekee kotitöitäkin.
Ei ole tarkoitus loukata ketään. Tuo oli vähän niin kuin retorinen kysymys.
Tuttavaperheen (työtön) mies on sitä mieltä, että naisen kuuluu tehdä kotityöt ja hoitaa lapset. Heillä on viisi lasta. Itse hän elää poikamieselämää eli kulkee kavereiden kanssa jne. He ovat siis lestadiolaisia. Eli tuskinpa lestadiolaisperheiossä yleisesti ottaen näen toimitaan ja ajatellaan?!
ap
saarnapenkistä, hui!
t. Uskovainen, ei lesta
Sekä minä että mies käytämme vapaa-aikamme perheen parissa ja kotitöitä tekee molemmat. Kun molemmat ovat kodin ulkopuolella töissä, olisi hullua että vain äiti tekisi kaikki kotityöt.. Tietysti silloin kun en ole ollut työssä, kotihommat ovat jääneet enemmän minulle.
Olen huomannut että meidän perheessämme kotihommat on paljon tasa-arvoisemmint jakautuneet kuin työtovereideni (ei lestadiolaisia) perheissä. Että kovin on pieni ap:n otanta jos yhden tuttunsa perusteella luokittelee uskovaisten perheiden toimintatapoja.
Tarkoitin nimenomaan, että tuskinpa vain näin on, kuin tuttavaperheessä. Mutta jos kasin on vaikea ymmärtää lukemaansa, niin eipä tässä paljon selittelyt auta...
ap
Miten tyhmä pitää olla että edes kysyy tuollaista? Hoitaako sitten tapauskovissa perheissä iskä aina lapset vai?